ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Zo ik moest weer even wat lezen hoor :)

Gein, jou ga ik even pb'en vanavond of morgen..

Babs, eigenlijk ben ik heel even kwijt wat jou verhaal ook al weer was? Kon jij nou geen to krijgen omdat de embryo's dat niet gered hebben?

Lef, jeetje schrikken van dr. C.! Ene kant aan het lijntje wil je niet worden gehouden maar andere kant wil je toch nog (waar het kan) alles proberen.. moeilijke keus! Sterkte ermee 🍀

Unicorn, wauw jullie ook al?! Jullie eerst voor cryos toch? Zou je nog voor behandeling gaan? En wat bedoelde dr. C. Met dat je baarmoeder nu (wat was het nou🤔) leeg hoofd ben ik 🙈😱
    Hoop toch dat snel beter gaat met jullie kleine meid! Maar ze is super sterk!

Ja en dan hier, menstruatie is vandaag begonnen. Gister enorme angst voor, wat als ik weer zwanger mag raken zo snel, krijg ik dan meer kans op vroeggeboorte of gaat het een extreem vroeggeboorte worden. Filmpje op fb gezien van een kindje van 24 weken en die het niet heeft mogen halen.. heb alleen maar gehuild gister, gewoon bang toch.. ineens kwam het zo hard binnen en dat gebeurde allemaal na dat filmpje.. kan ook nog geen baby's zien met allemaal toeters en bellen eraan dan breek ik nog steeds of het zijn toch nog mijn hormonen of het heeft echt iets met mij gedaan die vroeggeboorte..
    Anyway, kop omhoog en gaan.. zaterdag spuit 1 en 2 erin.
    Moet best veel spuiten voor mijn doen, moest dag 8 pas komen maar dat vond ik te laat dus probeerde dag 7. Dr. C. Is er dan niet dus werd dag 6, helemaal goed!
    Iedereen om mij heen is ziek dus ik wil alles voor zijn, merk toch dat ik iets kwakkel.. ff expeditie robinson kijken en slapen 😊

2. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Zowelkom; dat is goed. Is er een aanleiding bij jullie geweest voor een vroeggeboorte. Ik heb er twee al meegemaakt dus weet wat je bedoeld. Je mag me alles vragen!

3. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Zowelkom spannend!!
    Idd heb geen tp gehad doordat 2 embryo's na dag 1 gestopt zijn en 1 na dag 4 maar qua deling ook niet echt verder dan dag 1....

4. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Babs, je kunt inderdaad een verwijsbrief vragen aan je ha. Mijn ha deed daar verder niet moeilijk over. Kort aan haar uitgelegd waarom ik naar DD wilde en zij heeft daar verder een briefje van gemaakt. Je kunt het onder second opinion laten zetten.

ZoWelkom, spannend dat je nu toch echt weer gaat starten. Beter een echo te vroeg, dan te laat. Fijn dat je terecht kan. Moeilijk die angst voor een vroeggegboorte, maar die zal toch altijd blijven na je ervaring. Mocht je zwanger worden, dan zou het misschien goed zijn om met iemand die angsten te delen, zodat het hopelijk niet je hele zwangerschap gaat beheerden, al kun je die angst natuurlijk nooit loslaten. Heel veel succes met de poging gewenst in ieder geval!

Unicorn, heftig hoor met de reflux van jullie dochter en dan ook nog een polsblessure. Lastige keuze ook om toch alweer te starten, maar als inderdaad de kansen dan groter zijn dan is dat misschien toch beter. Al voelt het wellicht nog wat te vroeg. Veel sterkte en succes gewenst.

Gein, hopelijk haal je in ieder geval de 36 weken. Ook een heftige geschiedenis al achter de rug. Pittig hoor. Heel veel sterkte en ik hoop dat je kindje nog even lekker bij je blijft zitten tot een veiligere bevallingsdatum.

Femke, succes morgen met de echo. Ik hoop dat het met beide goed gaat.

Lef, je blijft toch hopen dat DD die wonderen dan toch wel kan verrichten, tenminste daar had ik toch wel echt mijn hoop op gericht. Dat maakt zo'n gesprek met Dr C misschien dan wel nog lastiger, want wat dan nu. Mochten julllie toch nog een poging willen doen, dan zou een poging in het voorjaar dan nog een optie zijn, omdat het zaad dan toch wel steeds beter lijkt. Qua de rijpheid van de eicellen vond ik het bij mjzelf ook vreemd dat er van de 11 eicellen, maar 5 rijp waren. Bij eerdere pogingen heb ik dat eigenlijk nooit zo gehoord en naar mijn idee toch altijd wel nagevraagd. Ik vraag mij dan af hoe dat dan toch kan, omdat er bij jou ook al zo weinig rijp waren. Had Dr C daar nog een verklaring voor? Misschien een latere punctie zoals Appeltje zei, maar je zou toch denken dat ze die datum toch wel zo optimaal mogelijk plannen.

Zelf baal ik natuurlijk zeer van deze mislukte tp en ik ben ook erg moe nu alle spanning eruitkomt. Maar Ik ben vooral erg boos op mijn lichaam dat het niet gewoon doet wat het zou moeten doen, maar ja daar wordt ik nog steeds niet zwanger van. Had gisteren bericht op voicemail (zat in vliegtuig, want een paar dagen weg, op zich wel fijn voor afleiding) dat ik gelijk doormag met cryo. Moet dan zelf eisprong testen, zou dan in spontane cyclus zijn.

Ik las hier volgens mij dat Elise en Emjo een kunstmatige cyclus deden/doen voor de cryo-tp. Is daar een bepaalde reden voor? Op zich zou ik deze cyclus graag tp doen, want in december en januari kan ik niet vanwege werk en dan wordt het pas weer februari, maar omdat dit echt de allerlaatste tp wordt (als het tenminste goed ontdooit) wil ik het wel zo optimaal mogelijk doen. Dus mochten hier meer positieve ervaringen zijn met het gebruik van progonova(?) bij een cryo-tp, dan gebruik ik dat natuurlijk liever toch.

Mocht ik nog iemand vergeten zijn, heel veel succes!

5. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    #2145 Loolaa4, 20 okt 2016
    Laatst bewerkt: 20 okt 2016
    Tinussie, kun je deze ronde geen progynova meer gebruiken (niet dat dat moet of dat het perse beter is, dat weet ik niet, ik ben geen arts, maar hoor jou ergens twijfelen, vandaar). Ik heb twee maal een tp gehad in kunstmatige cyclus, beiden mislukt. Maar dokter C gaf destijds aan dat de resultaten (voor mij) iets gunstiger zouden zijn met progynova en utrogestan. Maar dat zou ook met bv leeftijd te maken kunnen hebben. Wat adviseert dokter C jou?

6. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Loolaa bedankt voor je reactie. Jammer dat je zelf helaas nog geen positieve ervaringen hebt met progynova. Ik heb Dr C zelf niet gesproken, maar alleen bericht van secretaresse. Ik heb gisteren nog mailtje gestuurd dat ik hem graag toch nog spreek, want zoals je aangeeft adviseert hij bij sommigen toch progynova. Volgens mij las ik dat je er de 1ste menstruatiedag mee moet beginnen. Liefst ga ik zsm door, maar ik wil natuurlijk wel wachten als Dr C kansen toch groter acht met ondersteuning.

7. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Voor degenen die scratching krijgen of hebben gehad: op welke dag van de cyclus hebben jullie deze gehad? Mijne staat volgende week vrijdag gepland, maar ik heb nog geen positieve ovulatietest. Komt het heel precies? En doen ze dit eigenlijk ook op zaterdag?

8. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Loolaa, ik had het ongeveer 7 dagen voor menstruatie gepland (dag 21). Werd uiteindelijk na de scratching al na 3 dagen ongesteld, maar dat was niet erg zei DD. Weet dus niet of het heel precies komt, maar het moet in ieder geval wel een aantal dagen na de eisprong dacht ik. Anders misschien voor de zekerheid even mailen naar DD vandaag?

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dag 21 tot 23 uitgaande van een 28 daagse perfecte cyclus. En anders 7 dgn na eisprong. Ik zou het even navragen als je twijfelt.

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb in DD mijn beide cryo-tp's in een kunstmatige cyclus met progynova gedaan. Was op mijn verzoek omdat alles dan beter planbaar is (ivm werk/afstand naar DD/kinderoppas zoeken). De tweede tp was raak. Progynova moet je wel meteen vanaf dag 1 beginnen meen ik. En dan een opbouwend schema en dan vlak voor tp weer wat terugnemen en dan stabiliseren.

11. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dames, als jullie vraag hebben aan dr. Scholtes doen jullie dit via info mail of via zijn eigen mailadres?

12. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Zou hem rechtstreeks mailen!

13. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Nog een vraagje ;)

Stel ik zou er (toch) twee laten terugplaatsen. Dit is mijn eerste icsi behandeling weer. Hoe kan de verzekering hierop reageren als een een twee eiige tweeling gaat worden?
    Dan weten ze toch gelijk genoeg dat DD er twee heeft gedaan terwijl ik er eigenlijk nog maar 1 mag (onder de 36 ben ik)

14. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ik dacht dat t bij een 3e poging sowieso mag.
    Maar goed hoe willen ze het bewijzen. Eigen eisprong en cryo, wat een geluk😉😉💪
    Gewoon doen.. jij hebt geen bewijs wat er is gedaan😉 als op papier maar gewoon 1 staat!

15. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik krijg geen. Ryo maar hoop verse tp 😉 Hoop hoop hoop dat het kan en er embryo's zijn enz enz..
    Dan is het dus wel lastig 🤔

16. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Euhm ja maar zou ik ook denken dan lastig maar ze doen t toch wel vaker.. wanneer gaat de verzekeraard controleren of t een eeneiige of twee eiige tweeling is?

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Düsseldorf zet dat helemaal niet op de rekening hoeveel ze er teruggeplaatst hebben.

18. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Mijn huisarts wist niet wat hij in een verwijsbrief moest zetten. Dus heb maar gezegd iets van iui in nederland gehad 4x. Hier niet mee verder komend second opinion in dusseldorf. Secretaresse gaat er mee aan de gang of wou haar best doen voor me. Moet er alleen weer een week op wachten. Pff daarna pas indienen bij menzis.. hopelijk snel geld terug. Toch spannend wat ik vergoed krijg en of t goed gaat zo met die brief...

19. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tinussie ik had op zich al een latere punctie. Stond eerst gepland voor zaterdag, dat werd maandag met het risico dat er eitjes verloren zouden gaan. Dat is uiteindelijk niet gebeurd geloof ik. 7 eitjes waarvan 3 rijp. Geen idee of dat heel slecht is. Het heeft in ieder geval met m'n leeftijd te maken. Het aantal wordt minder, maar ook de kwaliteit blijkbaar.
    Dr. C zei dat we misschien eerder kunnen beginnen met de hormonen áls we perse nog een poging zouden willen doen. Ik denk het niet. Ik wil enerzijds doorgaan tot ik erbij neerval, maar iets zegt me ook dat het leven niet maakbaar is. Dat we gelukkig moeten zijn met wat we hebben.
    Ik vind het heel moeilijk om afscheid te nemen van m'n kinderwens. Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen, denk ik. En misschien gaan we straks toch nog een poging wagen, wie weet.

20. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Heel lastig Lef, maar kan je wel snappen. Ik ben ook van mening dat je ergens een streep moet trekken. Bijvoorbeeld nog een jaar spontaan proberen en dan klaar. Makkelijk praten voor mij hoor. Merk nu al dat ik grenzen wil gaan verleggen terwijl ik nog 2 kansen heb. Jeetje waarom moet t toch zo moeilijk allemaal, bah! Merk nu al dat mn eierstokken stuk gevoeliger zijn dan voor de punctie. Dag 7 van cyclus telkens buikpijn.... hoop zo dat ik niet teveel cysten houdt en dat ze dan sowieso weg zijn 8 november zodat ik wel kan beginnen. Wordt zo onzeker nu we niets doen..😕

Deel Deze Pagina