Bedankt voor jullie begrip meiden! Fijn 😄 SM; idd een hele stap, zeker nu met onze dochter. Maar ja, als dr. C bevestigt dat er niet heel veel tijd meer is, krijg ik het echt op m'n heupen 🙊 Mieksel, welkom. Wat goed dat je de stap hebt gezet om naar DD te gaan! En leuk dat je gezellig hier komt kletsen! Wij doen er 3 uur over, met stops (en nu voeden van m'n dochter) vaak 5 uur. We maken er maar een mini reisje van en boeken vaak een hotel in de omgeving. We hebben afspraken gehad dat we met 10 minuten weer buiten stonden, maar ook afspraken dat het uitliep en we pas 1,5 uur later buiten stonden. Parkeren kan er meestal wel, soms is het erg druk maar we zorgen dat we ruim op tijd zijn. Files; vaak de ring van Düsseldorf vroeg in de ochtend wel flinke files gehad maar we pakken altijd een goedkoop hotelletje, zeker als we er vroeg moeten zijn. Vwb werk, wij kregen er geen verlof voor en hebben allebei daar vrije uren voor opgenomen. We proberen meestal na werk te rijden, in het hotel te verblijven, ochtend vroeg de afspraak dan terug rijden en in de middag nog wat uurtjes werken. 🙊 Elocina wat leuk! Een beagle! Heerlijk vooruitzicht. Wanneer zou ie met jullie mee naar huis mogen? Reu of teef? Leuk zeg! Wij hebben 2 labjes. Ik ben dól op honden ☺️ en gefeliciteerd met je man! Wat stom van dat hele doorverwijzen.. Word je toch gek van. Tinussie, wij dienen altijd alles in. Embryoscoop werd vergoed, narcose ook. We kregen alleen max 1600 vergoed en gingen daar ruim overheen. 🙊 nu krijgen we als het goed is 1900 vergoed. Gewoon lekker alles indienen. Ik woon ook in Den Haag en weet daardoor dat bronovo meewerkt met echo's ism met Dd. Persoonlijk doen wij zelf alles in Düsseldorf.. Vanwege mijn geschiedenis vertrouw ik geen ziekenhuis meer. Ook zit je met andere apparatuur, interpretatie, methoden etc. Dat risico wil ik niet nemen dus laat ik alles in Dd doen. Dan weet je tenminste zeker hoe of wat. Heb ik tenminste. Maar snap ook dat de reistijd heel veel vraagt steeds. Barnel, moest ik ook maar ik hield me er niet echt aan.. Het was soms ook 21.30 of 22.30 uur. Heeft te maken met het risico verminderen van een eventuele eisprong. Vandaar de consequente herhaling. Als er kans is op overstimulatie mag je inderdaad geen pregnyl meer gebruiken voor de punctie. Omdat de pregnyl ook zorgt voor extra groei waardoor je dus ineens vochtophoping kunt krijgen. Heb ik ook gehad 2x en ging prima! Femke hoe gaat het met je? Heb je nog een echo gehad? Of heb ik dat gemist? Appeltje, hoe gaat het? Heb je al nieuws? 😇😊 Willeke, lees je nog mee? Hoe gaat het met je? Heeft iemand contact met haar? 👋
Unicornbaby wat leuk labradors! Hebben wij ook nog naar gekeken maar mijn man houd wel van dat hele eigenwijze 😜 dus werd het een beagle. We gaan volgende week kennismaken (dan is ie 3 weken) op de weg terug uit DD (fokker zit in noord Limburg. Ik verwacht eind november/begin december dat we hem mogen ophalen. Snap heel goed dat je toch weer door wilt als dokter C zegt dat er niet veel tijd meer is. En ook vanuit mij helemaal prima als je je kleine meid meeneemt: is toch juist mooi om succes van andere stellen in DD te zien! Wij wonen ook in den haag en zat voor eerste twee pogingen in Bronovo. Ik wist niet dat ze meewerken met echo's en had eigenlijk zoiets van 'hoef jullie hopelijk nooit meer te zien'. Maar wellicht is het wel handig. Nog maar even over nadenken.
@unicorn, ik heb laatst contact gehad met Willeke. Ze heeft momenteel pittige tijden met haar endometriose en de behandelingen staan even noodgedwongen daardoor stil. De vooruitzichten zijn wel weer terug in behandeling als de endo aangepakt is. Ze neemt even rust van het forum, begrijpelijk, want ze moet zich nu richten op deze hindernis. Vooral een geduld kwestie, behoorlijk zwaar. Jij bent ook een dappere hoor, kindje met deze uitdagingen en weer door. Super mom!
Wat gaat het allemaal snel hier zeg de laatste tijd. Er zijn weer veel dames in behandeling de laatste tijd. @Elocina: wat leuk dat jullie een hond nemen. Weer even wat licht in deze zware periode van behandelingen. Ik hoop dat het jullie wat positieve energie mag geven, hoewel ik begrijp dat een kindje niet kan vervangen met een hond. @Unicorn: Wat spannend dat jullie zo snel weer doorgaan voor een 2e kindje. Ik zou dat advies van Dr. C dan inderdaad ook opvolgen om gauw weer te starten. Het lijkt me wel heel zwaar, gezien de weg met jullie dochtertje tot nu toe. Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen enorm: eerst zo lang nodig gehad om een kindje te krijgen, dan de ellende van een vroeggeboorte met allerlei bijkomende zaken, en dan al zo snel weer door. Ik ga voor jullie duimen, het jullie van harte gegund! @Barnel: ik heb ook decapeptyl gestopen ipv Pregnyl. Ik had ongeveer 12 follikels. Bij mij deden ze het omdat ik heel erg veel vocht vast hield. Er waren in principe geen tekenen van overstimulatie, maar Dr C wilde de situatie met het vocht niet verergeren. Dus toen heb ik deca gespoten. Ging prima. Ik heb begrepen dat deca de synthetische variant van Pregnyl is. Decapeptyl wordt bij een lang protocol ook wel eens gebruikt om de cyclus plat te leggen, maar dat plat leggende effect ontstaat pas op het moment dat je het langere tijd achter elkaar gebruikt. Als je het gebruikt zoals DD het nu wil, dus om een eisprong op te wekken, dan heeft het 't zelfde effect als Pregnyl. @ZoWelkom: begrijp ik nu goed dat jouw werkgever vruchtbaarheidsbehandelingen (op de punctie na) niet meer op calamiteiten wil zetten omdat er veel vrouwen in zo'n traject zitten? Mag dat wel? Ik dacht altijd dat het momenteel wettelijk is vastgelegd dat vruchtbaarheidsbehandelingen onder calamiteitenverlof vallen. Maar ik moet zeggen dat ik niet heel goed op de hoogte ben, want ik schoof ook steeds met mijn uren of nam verlof, waardoor mijn werkgever niks van het traject heeft gemerkt. Gelukkig hadden wij ook maar 1 behandeling nodig in DD, want lang had ik dat natuurlijk nooit kunnen volhouden op deze manier. Hier helaas nog geen enkel teken van de bevalling. Er is ook nog geen ontsluiting voelbaar. Ik word er verdrietig van, ik ben bang dat het niet spontaan op gang gaat komen. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat het van het ene op het andere moment kan beginnen nu, ik voel op een enkele harde buik na niks, het lijkt nog zover weg
Dag allemaal, ik ben er even helemaal uit met het spuitschema. Ik mag morgen beginnen met Gonal f en Meriofert maar hoe zat het ook alweer moet ik 1 soort sochtends en 1 soort savonds spuiten? Of kan ik beiden tegelijk spuiten. Ik dacht het eerste maar ik weet het niet eens meer wie kan mij hier even bij helpen liefs Mariska
Sorry mariska dat weet ik bij die medicatie niet. Ik lees net dat ik ook nog een behandelverslag moet inleveren bij de zorgverzekeraar. Vragen jullie dat extra of maken jullie een kopie van t schema?
Maakt niet uit dank je wel voor reageren. Deze medicatie is voor mij ook nieuw op de gonal na. Ik heb al mail gestuurd en anders bel ik morgen op tijd naar dd. Dom dat ik daar niet eerder naar heb gekeken. Maar kom er vast wel uit morgenvroeg. Een behandelverslag heb ik nog nooit hoeven inleveren naar in een jaar kan heel wat veranderen of misschien per verzekeraar verschillend
@Mariska: ik had alleen Menopur, maar deed het ook twee keer per dag. En dan probeerde ik ook ongeveer 12 uur ertussen te laten. Dat middel wat jij krijgt ken ik niet. Maar neem aan dat het ook ene in de ochtend en de andere in de avond is. Veel succes weer!!!
Hoi Mariska, Ik had in september ook Gonal f en Meriofert, en ik moest inderdaad s ochtends Gonal f doen en 12 uur later de Meriofert!
Heel erg bedankt! Ik heb al mooi op tijd reactie van de vpk in Düsseldorf gekregen en iid vanmorgen om 8 uur de eerste gonal gezet. En vanavond de meriofert. Was even lichtelijk in paniek gisteravond. Maar het is goed gekomen. Gebruik er ook de neusspray bij maar dat vind ik vreselijk. Ik spuit nog liever we zullen zien of ik met deze medicatie meer eicellen heb dan vorig jaar. Mag woe heen voor echo Nogmaals bedankt
Appeltje nog steeds niks? Hebben ze gezegd wanneer ze zouden gaan inleiden? Sterkte meis, lijkt me echt zo moeilijk!
Meiden even iets voorleggen: dokter s had ons aangeraden in NL nog op wat hormonen te laten prikken bij mijn man omdat de spermauitslagen zo ontzettend verslechterd zijn (was een jaar geleden al ICSI kwaliteit maar is echt enorm veel slechter geworden). Nu hebben we de uitslagen en die wil ik mailen naar DD. As donderdag zullen we het behandelplan bespreken met dokter C. Nu wil ik eigenlijk al voor donderdag weten of we verder kunnen (heb de scores gegoogled en 2 van de 3 zitten buiten de marge). Ik was er zelf vanuit gegaan dat we 12 nov konden beginnen met onze 3e ICSI en heb aankomende week gesprekken op werk om vrij te regelen rondom punctie en tp. Maar nu ben ik onzeker of we überhaupt wel zo snel aan de beurt zijn of dat mijn man eerst aan de hormonen moet. Iemand daar wel eens over gehoord of ervaring mee? Welk e-mailadres zouden jullie gebruiken als je eigenlijk zo snel mogelijk een inhoudelijke reactie wilt op de scores maar ook wil dat ze het nog meenemen in het intern bespreken van het behandelplan voor as donderdag? Het infoNL adres of die van Scholtes?
Zou het naar beide mailen. Kijken wie wanneer reageert. 1 van de 2 in een cc ofzo!? Maar wat balen zeg! Wat is de uitslag dan? Bij mijn vriend waren de bloeduitslagen uiteindelijk goed dus hoefde geen hormonen te gebruiken. En wat was de sperma uitslag dan?
Ik mail eigenlijk altijd naar het info adres, nooit rechtstreeks. En je kan natuurlijk ook effe bellen en de situatie uitleggen. Weten jullie wanneer dd gesloten is in december? Is dat alleen de laatste week, of ook de week daarvoor?
Heb jullie advies opgevolgd! @babs zijn fsh was boven de norm maar vooral zijn prolactine was enorm verhoogd. Het zegt mij allemaal nog weinig en wat ik erover vind is wat vaag allemaal. Ben benieuwd naar gesprek donderdag. Een exacte uitslag van de laatste spermacheck in DD heb ik niet want S. wilde dat niet geven omdat we het dan zouden vergelijken met Nederlandse scores en dat kon niet zei hij. Jij hebt 8-11 uitgangsecho en dan hopelijk snel weer beginnen?
Ja klopt. Heb mn cyclus wat van slag.. nu dag 16 en nog geen eisprong gehad, normaal dag 11-12 ... zit er wel aan te komen... 8nov DD idd... en hopelijk die week erna beginnen als ik wel gewoon ga menstrueren. Als t veel later wordt gaan we pas in januari/februari verder. Hoop wel november nog........
Net gebeld door dokter Cuypers. Omdat de prolactine waarde van mijn man 3 keer zo hoog was als toegestaan wil hij eerst dat mijn man bij een internist langs gaat voor MRI en eventuele behandeling. Pas daarna heeft het zin om door te gaan. Dit is echt even een mokerslag. Dacht ik nog over twee weken mijn eerste spuit weer te zetten, schuiven we weer maanden op. 😥😥😥