Elocina, wat een teleurstelling!!! Ik heb ook verhoogd prolactine en moet jaarlijks een mri maken en krijg medicatie ervoor.. Weet je hoe dat komt? Ik wel namelijk maar wil je niet laten schrikken oid want dat hoeft helemaal niet (altijd).. je kan me altijd pb'en.. Sterkte gatverdamme zeg! Wat een teleurstelling 😢
Dank je wel voor je lieve reactie ZoWelkom. Ik had echt gedacht dat het nu even klaar zo zijn met dat slechte nieuws, maar nee... We we weten nu nog helemaal niks. Morgen gelijk bellen en hopelijk snel bij de internist terecht.
WoW, elicina, dat is echt geen leuk nieuws. Wat een hobbel weer. Ik hoop dat het in ieder geval door iets onschuldigs veroorzaakt wordt. Sterkte.
Ach, gatsie, wat een enorme teleurstelling op beide vlakken zeg! Slecht nieuws voor je man en toch ook wel spannend lijkt me wat er uit het verdere onderzoek komt. Balen dat je nu weer een hele poos niet actief aan je kinderwens kunt werken middels behandeling. Pfff. Knuffel meis. Aan de andere kant las ik wel (ff gegoogled) dat behandeling heel vaak een snel en groot effect heeft op verbetering vruchtbaarheid... Dàt is dan wel goed nieuws, toch? Babs: wat irri dat je net nu een late eisprong hebt. Hopelijk toch nog op tijd voor de decemberstop... Ik duim voor je!
Woowwww nee dat meen je niet!! Wat verwachten ze dan?? Mri? Iets ernstigs? Jeetje wat een klap weer😕
Elocina ik was nog wel benieuwd over die scores van het zaad. Of weet iemand anders het? Waarom is dit niet te vergelijken met Nl? Mijn vriend had namelijk ook een veeeel betere score dan ooit. Vandaag dag 18, nog geen eisprong.. zooo irritant! Iemand anders ervaring mee , een cyclus na de punctie, dat alles van slag is?
Kan je je eisprong ook gemist hebben? Irritant zeg. Heb je dd nog gevraagd? En gaat je uitgangsecho nu wel door?
Merk dat mn eierstokken werken en voel wel wat zitten. En ik kan merken aan mn afscheiding dat ik nog geen eisprong heb gehad. Heb heel duidelijk eiwit afscheiding en 2-3 dagen na eisprong veranderd het. Ik begin ook te twijfelen of t wel door kan gaan volgende week... 🤔 misschien morgen maar eens appen....
Elocina, bah wat een teleurstelling! Hele dikke knuffel vanaf hier 🤗 Babs, bij mij was m'n cyclus de maand na de puncties ook van slag.. zal door de hormonen komen denk ik Ik heb de scratching van vorige week uitgesteld, zodra ik ongesteld word (had het gisteren verwacht maar zal ook va slag zijn door de hormonen) bel ik voor een afspraak. Heb wel met regelmaat meegelezen maar weet even niet wie er een tp heeft gehad onlangs en op het wachtbankje zit
Ik heb vandaag medicatie bezorgd gekregen, maar ontving deze pas rond vijf uur. Van de apotheek begreep ik dat het de vorige dag al weg gaat. Zat wel ingepakt in speciale box, maar Vond hetniet echt koel meer. Begreep overigens van de apotheek dat het zeker 24 uur goedbleef, maar ben er toch weer beetje onzeker over. Hoe gaat dat bij jullie en zal het kwaad kunnen (gonal f en pregnyl).
Emjo ja denk ook dat t door de hormonen komt. Waarom heb je de scratching uitgesteld? Nog liever even rust? Ik weet dat medicatie idd tot 24 uur goed blijft buiten de koelkast. Denk dat je er dus gewoon op moet vertrouwen loolaa. Ik heb denk ik vanmacht ovulatie gehad en mag dinsdag dus gewoon naar düsseldorf voor uitgangsecho 👏
He Moedige dames hier op het forum! Jullie hele forum heb ik de afgelopen week uitgekauwd om me zo wat in te lezen, wat een strijdlustige dames hier allemaal. Fijn om te ervaren! Ik wil heel graag mijn vragen eens bij jullie neerleggen. Op 9 januari heb ik pas een intake in Dusseldorf staan. Helaas kon dit niet eerder... Ik heb afgelopen september een ICSI gehad, met goede aantal eicellen en bevruchtingen (12 en 8). Helaas maar 1 embryo terug geplaatst en geen cryo. Ik twijfel nu heel erg of we 'gelijk' naar DU moeten gaan, of in NL nog een poging moeten proberen... Volgende week hebben we evaluatie in NL en hoor ik of ik voor de volgende poging een scratch mag (ze doen een studie daarnaar en je moet ingeloot worden). Mijn man vindt het wel lekker, even rust. Voor mijn gevoel duurt de tijd eindeloos en 9 januari lijkt heeeeel ver. En dan hebben we pas de intake. Afhankelijk van de benodigde onderzoeken dan daarna nog weer wachten.... Hoe snel na de intake mochten jullie starten?
Welkom Wish! Ik had 8-9 intake en ben 22-9 begonnen met spuiten, dit was toevallig en veel mazzel hebben dat het zo snel ging. Gemiddeld moet je toch wel uitgaaan van 2 maand na intake beginnen denk ik. Waarom zijn jullie voor icsi gegaan? Alleen mannelijk verminderde vruchtbaarheid? Ik heb zelf geen icsi gehad in NL wel iui. T bevalt me veel beter in DD. Dat zal bijna iedereen hier zeggen 😊
Hier 21-7 intake gehad en 30-9 positieve test. Doorgaans kun je meteen starten na de intake maar ik kan me voorstellen dat ze bij jullie misschien nog eea willen uitzoeken wb de weinige embryo's. Overigens heb ik hier vaker gelezen dat uitslagen van eicellen, zaad en embryo's als goed beoordeeld werden door Nederland waar Düsseldorf toch anders over dacht. Misschien maakt andere medicatie voor jullie al wel verschil. Wb je vraag over wachten op dd of nog een poging in Nederland; ik zou in jullie geval wachten. Düsseldorf heeft veel betere kansen en in jullie geval is het ook nog eens de laatst vergoede poging. Ik zou het niet laten afhangen van wel of geen scratching, het voegt niets toe aan de kwaliteit van je embryo's en daar heb je weinig van. Ik kan me wel echt voorstellen dat het nog erg ver weg lijkt en voelt als tijd verspillen maar misschien is het ook wel goed op te laten voor dd en de periode rond kerst gaat toch altijd snel
Babs en Femke: Bedankt voor jullie uitgebreide reactie! Ik weet dat jullie gelijk hebben, maar dat vele wachten vind ik zo moeilijk!!! Maar manlief denkt dat de rust goed is en dat we een fijne kerst een jaarwisseling krijgen. Zit ook wat in, maar gevoel en verstand Elke dag is er eentje teveel! Volgens mij herken jij dat wel Babs, als ik zo teruglees... En Femke, wanneer heb je een volgende echo staan? Super spannend nog bij je!
Wish31; ik zal ook even reageren op je vraag hoe snel je kunt beginnen na het intake gesprek. Wij gingen destijds half maart naar Düsseldorf en eind april zijn we toen begonnen. Het gaat idd vaak heel snel. Ze hebben voor het beginnen een aantal bloedtesten afgenomen. Verder of je nog een behandeling in Nederland kunt gaan doen is aan jezelf. Ik weet dat wij ook geen geduld hadden en als een malle er doorheen zijn gegaan. Goed afstemmen met je partner.
Zo welkom hoe gaat t met jou?? Punctie gehad? Ik wil ook snel idd maar kom er nu ook achter dat rust goed is. Merk ook dat de kansen daardoor snel voorbij gaan en het einde sneller in zicht komt dan ik wil. We gaan deze poging nog doen als alles goed gaat dit jaar. En denk dat t goed is als t dan niet is gelukt iets meer rust te nemen... maar goed niet te ver vooruit kijken he🙈
Wish, wij konden ook vrij snel starten na de intake. Wat bloedonderzoeken, zaadonderzoek en toen gestart. Wij stonden eigenlijk voor hetzelfde dilemma, in Nl starten of meteen naar dd. Wij besloten een oriënterend gesprek in dd te doen. Dit beviel meteen goed dus besloten daar te blijven. Denk ook dat het met je eigen gevoel te maken heeft. Succes iig!
Het is hier zeker spannend. Het hartje van het tweede kindje is in de afgelopen week gestopt. Erg verdrietig maar in ons hoofd hadden we al afscheid genomen, dat het zo traag klopte kon niet goed zijn. Vanmorgen echo gehad en heb veel bloed in de baarmoeder. Hopen dat m'n lichaam dit zelf opneemt.
Heftig Femke. Hopelijk lost je lichaam het zelf op inderdaad en mag je een mooi kindje op de wereld zetten!