Fijn dat je weer in de race bent Babs! Hier een ziekenhuis in de buurt van m'n werk gevonden die de echo's wil doen. Heel blij mee dat ik dit hoofdstuk eindelijk kan sluiten. Hopelijk kunnen we hier ook eventuele bloedonderzoeken doen. Denk het wel. Nog een vraagje: moet je DHEA lang van te voren slikken? Beetje jammer nl als we nu tot jan moeten wachten voor intake en daarna nog drie maanden DHEA moeten slikken... Iemand ervaring mee?
Geen ervaring mee. Maar misschien kun je vragen of je alvast mag komen bloedprikken en als DHEA nodig is, je daar alvast mee mag beginnen. Misschien gaan ze daarmee akkoord en win je weer een paar weken.
Figo en Mariska: spannende dagen zo voor jullie... Hopelijk geen onverwachte belletjes en zaterdag een topper terug geplaatst!! Ik duim voor jullie! Babas: klinkt goed zoveel eitjes. Ben je daar bekend mee? Succes weer! Mieksel, wat een gedoe zeg met een ziekenhuis zoeken... pff! Gelukkig heb je er uiteindelijk eentje gevonden! Morgen heb ik evaluatie van mijn 1e ICSI. Ga vragen hoe de afvalrace is gegaan van 12 eicellen, 8 bevruchtingen naar 1 b-kwaliteit embryo. Hopelijk krijg ik daar antwoord op, zodat we er wat mee kunnen. Heb zin om weer te starten!! Bizar hoe dat gaat, eerst ben je er even 'helemaal klaar mee', nu voel ik me alweer sterk genoeg. Niets veerkrachtigers dan meiden in de MMM
Mariska en Figo: mijn duimen draaien voor mooie delingen en goeie tp! Babs wat fijn dat je weer van start kunt en 18 eiblaasjes is inderdaad veel! Hoop voor je dat ze straks allemaal een beetje gelijk opgaan en je een mooie score mag krijgen. Wen, je bent al 13 weken en alles gaat goed! Wat een superfijn nieuws meid!
@Mieksel: ik dacht dat dhea zeker een maand of 3 geslikt moest worden voordat het effect zou hebben. Wij zijn ook voorafgaand aan de intake al een keer naar DD gereden om bloed te prikken, zodat de uitslagen bekend zouden zijn tijdens de intake (om tijd te winnen). Maar dat ligt er natuurlijk ook aan of dat voor jullie een optie is wat afstand betreft. Of dhea voor jou nuttig kan zijn, hangt van verschillende waardes. Ik dacht nl. dat het voor mij ook nodig zou zijn ivm mijn lage amh, maar mijn eigen dhea-waarde was weer wel normaal. Dus had dhea slikken voor mij geen meerwaarde. Als het voorgeschreven wordt, adviseren ze in DD ook de dhea van de apotheek daar te gebruiken (en niet wat via internet te bestellen is). Wie weet dus een bezoekje aan de kerstmarkt in DD brengen (en gelijk even bloedprikken). @Babs: wow, wat een voorraad! Dat moet toch een lekker gevoel geven om te starten! @Mariska en Figo: spannende tijden voor jullie weer. Hopelijk binnenkort een voortzetting van de roze golf hier! Ik zal voor jullie duimen!
Ben bekendmet een goed amh. 3,3 dacht ik vorig jaar. Was wel verbaasd over wat nu al te zien was en ik nog ongesteld moet worden. Laatste keer had ik maar 6 eitjes. Weet niet eens meer wat ik vorige keer had klaar liggen, dacht 8 ofzo. Ga dubbele aantal hormonen spuiten dus we hopen rond 12 eitjes... we gaan t zien hihi. Eerst nog even niks en afwachten tot ik ongesteld ga worden.
Ik heb onze evaluatie 1e icsi gehad vanochtend. Goed gesprek gehad. Onze 'genetica' is niet goed, waardoor er na goede bevruchtingen weinig door deelt. Veel fragmentatie en ongelijke cellen. Gyn zegt dat we daar niks aan kunnen doen (behalve niet roken). Iemand die daar meer van weet? Kunnen ze er in DD wel iets mee? De gyn geeft aan dat onze kansen lager zijn dan gemiddeld, maar dat we wel moeten blijven doordobbelen (dus het is niet onmogelijk maar ongeveer 15% per keer dat het lukt). Lange adem dus... Kwam wel even aan, maar is ook heel eerlijk en reëel. Al met al, heel fijn om deze duidelijkheid te hebben.
Wish, wat heftig om te horen! Schrikken zeg. Ik heb eigenlijk geen idee wat tegen fragmentatie kan helpen. Er is wel een lijstje met vitamines die geadviseerd worden, misschien dat dat kan helpen? Verder doen ze in dd ook imsi of picsi. Bij ons wordt de volgende poging ook picsi toegepast. Geen idee id dat tegen fragmentatie werkt, maar het helpt bij de selectie van de zaadcellen.
Bedankt Lola! Het is wel heftig, maar ook een vrij gerichte oorzaak. Nu kijken of we die kunnen omzeilen. Picsi of imsi lijken daar geschikt voor. En wellicht de Scsa test vragen, daarmee testen ze de DNA fragmentatie in de zaadcel. Nu nog meer reden om naar DD te gaan dus! Hoe is het met jou?
Ik ben weer druk bezig met spuiten. Morgen weer de eerste echo. Heb alleen een wat vreemde menstruatie. Hoop maar dat ik op de goede dag begonnen ben met de hormonen en dat de eicellen en het baarmoederslijmvlies zich goed ontwikkelen. Het kwam traag op gang in die zin dat het tussendoor een paar keer stopte. In het begin ook veel donker bloed (naast wat helder rood bloed) en pas later, dag 6 en 7 meer rood bloed. Herkent iemand dat de menstruatie traag op gang komt na scratching?
Bedankt zowelkom! Na wat googlen ben ik toch bang dat de hoeveelheid zaadcellen wat te weinig is voor picsi. Weten jullie waar die grens ligt? En is dat voor of na bewerking? Sorry voor mijn vele vragen, bereid me graag goed voor!
Jeetje wat een heftig gesprek joh. Wil het absoluut niet bagataliseren zo vanaf mijn luie stoel maar ik vind het wel wat raar geformuleerd. Slechte genetica en dobbelen. Hoe kun je slechte genetica ophangen aan slechts 1 poging en daarbij in Nl stopt met een embryo 3 dagen in een lab en kijkt er dan een keer naar en plaatst het terug. De fragmentatie kan er net ingeslopen zijn of nog optrekken. In Dusseldorf gaan je embryootjes 5 dagen een stoof in waar de ontwikkeling doorlopend in gefotografeerd wordt. En dus geen 3 maar 5 dagen. Als het echt zo afwijkend zou zijn kunnen ze dat daar stadia voor stadia bekijken. Je schreef nog over DNA schade en roken, weet niet of je rookt, maar stop! Het is zó slecht voor je slagingskansen. Heel veel succes, hopelijk in DD meer duidelijkheid. Laat je koppie niet hangen nav deze evaluatie.
Sterkte Wish... Maar ik snap je wel, ergens is het fijn een oorzaak te weten, vooral als je er ook iets mee kan doen idd. Hoop het! Hier is een gesprek uitgevallen en hebben wij woensdag al intakegesprek in DD... Whoei!
Heb er ook nog niet wat over gehoord, de fragmentatie. Ssca test ken ik ook niet?! Wij gaan ook picsi doen en eicel activator doordat de celdeling van 3 embryo's na dag 1 zijn gestopt. Picsi weet ik de kosten niet van, ca. Activator 71 euro dacht ik. (Had vorige maand verkeerde rekening gekregen)
Het zaad van mijn vriend was met de icsi beter dan ooit! Toch hebben we dinsdag besproken wat als t een keer echt nihil is tijdens mijn punctie. Maar dr C vertelde dan imsi te gaan. Nog nauwkeuriger uitzoeken van de zaadcellen en vorm door onder 6500x vergroting te kijken. Maar in principe moet picsi voldoende zijn zegt hij.
Wat ik mij afvroeg omdat de celdeling al op dag 1 gestopt is, heb je dat vaker gehad? Of is DD je eerste poging? Is er al verder onderzoek gedaan (chromosomenonderzoek)?
Nog geen telefoontje gehad van DD, hopen dat ze morgenvroeg ook niet bellen voordat we vertrekken voor de terugplaatsing van 2 embryo's. Spanning begint wel te stijgen🙄