ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Oh en ik snap je teleurstelling, heel goed. De redenatie bij artsen zit hem ook in het feit dat de statistiek zegt dat er ongeveer 3 blastocysten nodig zijn als je onder de 30 bent voor een zwangerschap en 6 boven de 30 voor een zwangerschap. Niet ieder embryo, hoe prachtig van buiten ook, bezit het goed DNA om te kunnen nestelen.

Dus als je te snel gaat aanpassen weet je soms helemaal niet meer wat werkt voor je lijf. Het is een kwestie van afstrepen. In NL streept men helemaal niks af, past men helemaal niets aan, 3 ivf of icsi's lang. DD echt wel, alleen wel op het juiste moment. Houd vertrouwen! Ik raakte zwanger van de 3e tp van de tweeling met de twee minst goede embryo's, het waren niet eens blasto's. De andere twee mislukte tp's waren met prachtige blasto's met allemaal A'tjes. Wat was ik toen bang en verdrietig. Logisch! Maar toch die derde tp ( ik was toen 30) bleek toch raak!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @hagedisje: voor een second opinion heb je volgens mij geen verwijzing nodig. Wij hebben gewoon een afspraak gemaakt bij dr. Scholtes en de rekening daarvoor ingediend bij de verzekering. Maar goed, dat is inmiddels zo'n 4 jaar geleden. Er zijn natuurlijk dingen veranderd in de tussentijd ...

3. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik heb ook geen verwijzing gevraagd hoor voor second opinion in DD. Maar dat is natuurlijk een privékliniek en dan werkt het denk ik wel wat anders/makkelijker. Als je in ander zkh verwijzing wilt, heb je denk ik wel verwijzing nodig. Vraag het gewoon even aan je behandelend arts, waarsh kan hij/zij dat ook doen. Een second opinion is heel redelijk om te vragen, heb je gewoon recht op.

4. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Loolaa hoe gaat t met jou??
    Ik ben sinds zondag aan t stimuleren. Morgen eerste echo. Ben benieuwd hoeveel er zitten...

5. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    @Figo wat ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is. Dikke (verlate) knuffel van mij ook.

@Mariska, wat een mooie test zeg! Van harte voor jullie!

Wat dubbel zo weer...het blijft zo'n kansspel iedere keer...

Ik ben benieuwd hoe lang de scratching effect heeft want had altijd begrepen een half jaar, maar als het maar 3 maanden is kan ik het beter nog een keertje doen in december.
    Hagedisje FBTO vroeg wel een verwijsbrief maar die mocht ook gewoon van de huisarts zijn (wij wilde onze NL fertiliteitsarts liever niks meer vragen). Even checken wat jouw verzekering precies wil hebben?

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Nou meiden, wat een zoektocht en gedoe die verzekering...
    Volgens mij is er vanaf 2017 geen verzekering meer in NL die 200% het NLse tarief vergoed.
    Alle verzekeraars die ik kan vinden hebben in de kleine lettertjes uiteindelijk staan dat ze max vergoeden tot in het betreffende land marktconforme of wettelijke tarief, in dit geval in Duitsland dus.
    PNO, ONVZ en VVAA zijn uiteindelijk allemaal dezelfde verzekeringsgroep en verschillen niet in bovenstaande.
    Het enige is dat iedereen aan de telefoon bij doorvragen aangeeft dat het 100% vergoed wordt, mits de zorgconsulent akkoord is (ik vertel dan niet zelf dat er in de kleine lettertjes wat anders staat). Ook de zorgconsulente die ik sprak, gaf dit aan. Dus wellicht dat ze met uitkeren hier ook niet aan denken.

Als ik dan vraag of ik het zwart-op-wit kan krijgen, wordt mij verteld dat ik het behandelplan + kostenplaatjes + medicijnlijst moet opsturen, zodat ze kunnen aangeven wat wel en niet vergoed wordt. Behandelingen die in NL niet worden uitgevoerd, zoals Assisted Hatching, worden niet vergoed, evenals medicijnen die in NL niet gebruikelijk zijn. Dit wist ik.
    Nu is mij vd behandelingen wel een beetje bekend welke wel/niet vergoed worden, maar niet van de medicijnen. Schrijfr DD ook weleens medicijnen voor welke in NL niet gebruikt en dus vergoed worden?

Verder gaf zij aan dat de medicijnen alleen vergoed worden als ze bij een NLse ziekenhuis apotheek worden gehaald, ik zou daar met een Duits recept heen kunnen gaan.
    Klopt dat? Hebben jullie dat ook zo gedaan en werkte dat zo?

Als laatste vertelde ze dat zogenaamde 'chefartsen' in Duitsland een 'ereloon' krijgen, extra hoog dus. Daar schijn je als patiënt voor te moeten tekenen. Is dr Scholtes zo'n 'chefarts' met een ereloon?

Pfffff, kan er wel een baan naast beginnen, wat een tijd kost dit zeg!

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Haha, als je de grootte van de spreekkamer van dr. Scholtes bekijkt, is hij volgens mij een über-chef-arzt! :D
    Ik heb nooit moeten tekenen voor zoiets, bij mijn weten.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik heb mijn medicijnen altijd zonder enig probleem bij de UMCG-apotheek (Groningen) kunnen halen. Wel even van tevoren gebeld trouwens of dat kon. Was geen enkel probleem.

9. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Hihihi, inderdaad... :D

Fijn om te weten dat je het zonder problemen bij je ziekehuisapotheek kon halen. Bel ik daar tzt ook even achteraan ;)

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Kreeg gister mijn nieuwe zorgpolis van PNO. Zetten die sneeky bastards gewoon lekker standaard PNO buitenland erop, voor 3,37 per maand. Ik heb een doorlopende reisverzekering, volgens mij gaat dat heel erg dubbelop. Maar goed, mijn kindjes zijn ook met mij meeverzekerd. Dus nog even kijken wat handig is.

11. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Ik heb vandaag een tp gehad van twee morula's! Liepen dus iets achter in groei, maar van het lezen van Klaasjes verhaal word ik erg blij. Afgelopen zaterdag had ik de punctie. Acht eicellen, met zes konden ze icsi/picsi doen, en drie waren er bevrucht. Een is gestopt met delen, de andere twee zijn nu in mijn buik😀. Ik gebruik overigens geen aspirine. Heeft dat nog zin er nu aan te beginnen? Kan het geen kwaad? Mijn nk cellen zijn bijvoorbeeld aan de lage kant. Heb daarom granolocyst gespoten. En granaatappelsap is dus een wassen neus, maar pure granaatappels ook?
    Gaan jullie ook altijd direct plassen na de tp? Ik moest zo nodig, maar voelde wel een beetje gek.

12. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Wat fijn Loolaa! Hier ook al meerdere keren zwanger geweest van slechte kwaliteit embryo's. Iets achterstand in groei, kunnen ze soms zo weer inhalen. Meerdere keren meegemaakt ook.
    Spannend!

Wat betreft plassen; heel herkenbaar haha. De enige keer dat ik het heb gedaan was toen ik zwanger werd van m'n dochtertje. Dusseh, het kan iig geen kwaad ;)

Hier bij ons staat in het versvak helemaal pure granaatappelsap. Erg duur, maar ik drink het braaf. Baadt het niet, dan schaadt het niet, toch? Kleine moeite!

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Heel veel succes loola. Ontzettend spannend. Ik heb het gevoel dat dankzij de scratching met de granocyte voor ons hetgene was waardoor het nu gelukt is. Hoop dat jij mag volgen.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, ik stond altijd wel redelijk op springen na een tp. Maar hoezo, dat kan toch helemaal geen kwaad?

15. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Nee hoor, kan geen kwaad.
    Is meer psychisch dat je zo voorzichtig mogelijk wilt doen en nog niet meteen de sluizen openzetten ;) Maar nergens voor nodig ;)

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lolaa: ik heb het ook een keer gehad na een tp, dat ik geen raad wist om uit die stoel te komen om naar de wc te rennen. Ik vond dat toen ook erg spannend en tegenstrijdig, maar volgens de gyn kon het echt geen kwaad. Fijn dat je twee embryootjes teruggeplaatst hebt gekregen. Je mag weer plaatsnemen op de wachtbank!! Geen idee hoe het zit met pure granaatappels. Ik dronk bij de derde poging altijd die van pom. In het begin vond ik het vreselijk, maar later leerde ik de smaak waarderen. Na de derde poging raakte ik zwanger en heb het zelfs nog de eerste acht weken van de zwangerschap doorgedronken.

17. Cassie21

Cassie21 Actief lid

1 okt 2016
    263
    55
    28

Midden oktober heb ik ons aangemeld via hun website. Twee dagen later kreeg ik een mail terug en moest onze gegevens mailen. Daarna zou ik binnen teee weken gebeld worden voor afspraak. Toen ik op 1 nov nog geen telefoontje had ontvangen ben ik zelf gaan bellen en kreeg toen de afspraak voor eind januari.

Heb jij al een afspraak staan?

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je kunt het altijd doen he? Die sap of de pitjes. Die laatste zijn sowieso ubergezond. Placebo kan een mens ook goed doen en het zijn geen big Macs die sappen dus doe zoals je fijn voelt.

Die asprine zou ik nu niet meer doen. Het gaat je doorbloeding activeren en nu zitten je kleintjes er net. Beter is om dat alvast tevoren te doen. Niets meer aan veranderen.

Heel veel sterke deze ww, it sucks! Oh en mijn tweeling was niet eens een murola maar nog minder ver gedeeld: een 4 celllige op dag 3 ( loopt dus een dag achter) en een gefragmenteerde 7 celllige. Niet iets om je geld op in te zetten, wél gelukt!

19. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    #2459 Babsvdh, 25 nov 2016
    Laatst bewerkt: 25 nov 2016
    1e fm gehad. 10 follikels ( 13,14,15 en 7 van +-10). Vanaf vanavond cetrotide erbij. Maandag weer echo.
    Icsi 1 had ik 6eitjes. Ik begin echt al wel last te krijgen, pff weet niet eens of ik maandag nog wel kan werken, had t vandaag al zwaar. Denk woensdag of donderdag punctie...

20. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Niet gek Babs!! 10 follikels... Hopelijk groeien ze mooi door.

Ik heb mijn waardes doorgekregen van de ha:
    Cyclusdag 2:
    FSH: 10.9
    Oestradiol: 102
    LH: 7.3

FSH valt me niet tegen, met mijn diagnose.
    Oetsradiol en LH zegt me even niet meer zoveel? Weet een van jullie het nog? Google wel wat op normaalwaardes, maar die liggen erg breed vd Freya-site vind ik.

Deel Deze Pagina