Vanmiddag heb ik de pipelle gehad, gewoon hier in mijn eigen zkh. De arts was ook zo lief om even progynova en utro uit te schrijven en die heb ik dus ook meteen in huis. Vanavond en morgenavond de laatste momentjes bv met m'n meisje en dan volgende week als de menstruatie start gaan we er weer voor!
Wauw wat spannend Klaasje. Heb je alleen pipelle laten doen voor de scratching of doet hij in NL ook de onderzoeken voor je? Heb je het ook al gehad in DD? Zo ja, dien ze het zelfde in NL als in DD? Keer heen en weer krassen? Fijn dat je weer bijna kunt beginnen, geniet van je laatste bv momentjes!
Lastig, die laatste momentjes bv! Maar wel fijn dat afbouwen dus goed is gegaan en dat je er geen maand tussen hoeft te laten. Hebben jullie nog een cryo? Veel succes!
We hebben nog cryo's Lola. Daarvoor durf ik het ook aan geen rust maand te nemen. Wanneer je echt fsh spuit ( menopur, gonal etc) kan het wel moeizaam gaan door de prolactine. Progynova en utro creëren onder alle omstandigheden een bedje, ook bij vrouwen die ecd doen en allang in de overgang zijn en geen cyclus meer hebben. In 1x raak is wel wat veel gewenst maar statistisch moet er een kansje zijn met 5 cryo's dat er een kindje van kan komen. Over pipelle in Nederland. Dat is idd de versie met een eendenbek en staafje even roetsj roetsj. Het weefsel kunnen zij niet onderzoeken, dat kan alleen DD. Maar de werking van die krasjes werkt ook al zeer positief bij aan het tp proces. Vanwege dat ik al 2 zwangerschappen heb gehad hoef ik mijn heil niet meer in het NK klimaat te zoeken, dat is in orde. Dit was m'n derde pipelle. De eerste was na 2 mislukte tp's en toen de tweeling, de tweede pipelle was ik natuurlijk zwanger en dan nu de derde keer. Wie weet is dit weer de goede keuze voor ons? De eerste pipelle heb ik wel in DD gedaan, al weer 2 jaar geleden en toen kon men ook nog niet het weefsel onderzoeken. Dat is echt iets van 2015. DD blijft ontwikkelen.
Bedankt voor je uitleg. Is het dan ook voor het onderzoek dat het in DD rond dag 21 - 23 moet? Anders kan ik altijd nog even iemand lief aankijken die het maandag of dinsdag nog bij mij doet bij de echo!? Of is dat verkeerd gedacht?🤔😊 (Half uur later..... heb beetje gezocht en overal lees je wel terug dat t niet in de cyclus moet waarin je zwanger kunt worden)
Het is idd belangrijk om die dag 21-23 aan te houden, of eigenlijk 7 dpo. Het gaat erom dat je die krasjes op het juiste moment in het endometrium zet, nl als het slijmvlies op z'n dikst is. De cyclus tot 3 cyclussen erna profiteer je ervan. Bij mijn eigen zkh moet ik het wel even vragen want er moet het juiste gereedschap aanwezig zijn, het consult duurt langer dan een fm én het mag alleen gedaan worden door een gyn. Niet door een fertiliteits arts.
7 dpo is toch net na menstruatie dus niet op t dikste? Werk dagelijks met gynaecologen en een pipelle is een slangetje waarmee je weefsel kunt afnemen uit de baarmoeder dus dat ken ik wel. Weten jullie toevallig ook waarom het niet mag vlak voor een tp en waarom je dan dus niet gelijk zwanger mag worden?
Babs, lijkt mij dat je de innesteling kan verstoren. Maatvoeren idee of dat de reden is. 7 dpo is zeven dagen na ovulatie. Dus rond dag 21-23 inderdaad. Klaasje, wat kan moeizaam gaan als je fsh spuit in combinatie met prolactine? Overigens dacht ik dat prolactine best snel daalt als je al langere tijd bv hebt gegeven.
Oh ja dom.. 7 dpo haha fout gelezen. Loolaa had jij ook al scratching gehad? En had jij ook al een kindje eigenlijk? ( sorry ben soms de verhalen beetje kwijt)
Bv en ivf is nog geen wetenschap, al zijn er online interessante papers over te vinden. 1.Bv kan een eisprong uitstellen en een LF verkorten, dan is een cryo tp in eigen cyclus zinloos. 2. Een cryo tp in kunstmatige cyclus legt alles plat, dat is gunstig, maar progynova komt in de bv en dat is niet aan te raden voor je kindje aan de borst. 3. Een zogende moeder kán door de wisselende prolactine spiegel slecht reageren op fsh medicatie. Het hoeft niet. Ook loopt de bv vaak terug maar in de moedermelk komen geen resten van de medicatie. Je vind dit eigenlijk allemaal terug op www.borstvoeding.com Vanwege het nodige progynova gebruik stop ik dus, ik durf het risico niet aan voor m'n dochter. @Babs, lees eens wat papers over pipelle. Zijn als je vragen opgelost.
Ik lees wel met jullie mee, maar ik ben nog niet zo actief hier. Misschien komt dat straks wel als ik weer midden in de behandeling zit. Ik ben nu ongeduldig aan het wachten op de afspraak van 19 januari.
Spannend Klaasje. Heel veel succes gewenst! Moge 2017 jullie jaar worden. Samen met de andere meiden. Heb de eerste week van dec mijn declaraties ingediend. Gister pas bericht. Nu willen ze een verklaring van de behandelend arts. Met daarbij welke poging dit is. Pffff daar eerst weer achter aan. Wel weer een mooie echo gehad. Frummeltje groeit goed en hartje wederom kloppend. 16 jan weer echo. Vind het nog steeds spannend.
Ik moest idd ook een brief inleveren over de afgelopen poging. Wat er, waarom is gedaan. Tikt dr. C. Wel. Kosten iets van 19 dacht ik 🤔
Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en succes voor iedereen die in januari start of nu bezig is. Ik heb 19 december scratching gehad en 9 januari mogen we weer naar Dusseldorf voor een echo. Hopelijk is door estrifam die ik nu gebruik de slijmwand dik genoeg voor de terugplaatsing en hopelijk ontdooit en ontwikkelt onze enige cryo goed. Ben aan de ene kant heel blij dat we een cryo hebben en aan de andere kant wel bang, omdat we er maar 1 hebben in de vriezer en die moet nog heel goed zijn best doen. We zijn van dokter Hubert ook overgestapt naar dokter Cuypers. Vind dat echt heel fijn, hij neemt echt de tijd voor je en staat open voor vragen en onduidelijkheden. Hopen dat hij ook geluk brengt voor 2017.
Figo ik hoop dat jullie dan heel veel geluk hebben! Is het dan een cryo die nog in de scoop moet, aangezien die zn best nog moet doen? We zijn met een aardig groepje die in januari een tp krijgen volgens mij... Iedereen een fijne jaarwisseling en hoop zo dat we allemaal het jaar goed beginnen🍀🍾
Ja Babs die moet nog in de scope en daarom ben ik zo bang. Dat er maar 1 is, maakt het nog spannender. Wil niet 2 weken voor niets medicatie gebruiken. Maar goed, ik moet positief blijven denken. Misschien is die ene wel onze kans, wie weet😉