Lieve Meiden. Voor jullie allemaal een fijne jaarwisseling en op naar een nieuw jaar waarin hopelijk jullie dromen uit mogen komen. Ik duim mee en kom af en toe nog even kijken hoe het jullie vergaat.
Spannend. Hier precies hetzelfde we gaan 4 januari naar cuypers voor afspraak voor onze enige cryo deze is op dag 5 ingevroren een blastocyst. Heel erg spannend en idd ook heel eng omdat ww er maar 1 hebben. Wel nog 8 buisjes zaad van de tese van mijn man dus we kunnen nog verder met icsi evt.
Lieve meisjes, ik wens jullie een mooi 2017 toe, met hopelijk veel nieuwe DD-baby's. En ik val meteen maar even met de deur in huis. Op 2 februari heb ik een afspraak in DD, om eens te kijken of we misschien nog voor een derde kindje willen gaan. Gewoon eerst een gesprek en een bloedonderzoek (AMH!), en dan zien we daarna wel weer verder ... Vind 't heel spannend!
Ik wens jullie allemaal ook een heel gelukkig nieuwjaar toe. Dat jullie langgekoesterde wensen dit jaar uit mogen komen! Ik leef weer met jullie mee vanaf de zijlijn. @Stiertje: wow, wat spannend, meid! Leuk dat jullie overwegen voor een derde kindje te gaan. Hou ons op de hoogte!
Stiertje, wat ontzettend gaaf! Hoe zijn jullie daar toe gekomen als ik vragen mag ? Je hebt wel es laten vallen dat het goed was zo en vind het bijzonder als mensen er dan toch voor kiezen voor nog een wonder te gaan! Ik hoop dat het jullie snel gegund is (de 2e was vrij snel raak toch, of herinner ik me dat verkeerd?) Fijn 2017 meiden! Op naar veel mooie zwangerschappen en baby's! 😍
Iedereen alle geluk gewenst in 2017, met hopelijk veel babywensen die uitkomen!! Stiertje kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Was je AMH aan de lage kant bij de vorige poging of was ie wel goed voor je leeftijd? Figo ook heel spannend voor jullie! Ik ben mogelijk 9 januari ook in DD voor echo (afhankelijk van wanneer mijn cyclus begint) dus laten we hopen op een mooie echodag 😊 Juffie, mag ik vragen of jullie in 2011 al TESE hadden gedaan of pas in 2015? Heeft je man helemaal geen zaadcellen bij opwerking of zeer slechte kwaliteit? Ik vraag het omdat TESE voor ons ook genoemd is. Mijn man heeft wel zaadcellen in de opwerking maar helaas weinig goede dus de kansen klein. Ben op zoek naar succesverhalen 😉
@unicorn ja, het voelde ook wel goed met 2, in eerste instantie. Maar dat was vooral ook vanuit verstandelijke overwegingen: leeftijd, financiën etc. (ik ben inmiddels 43, dus we moeten zelf betalen). Toch kriebelde het voor een derde. Voor onze 2e dochter hebben we 1 behandeling gehad met 1x een verse tp en 2x een cryo. Eerste dochter was in 1x raak in DD (in NL 1 mislukte poging gehad). In DD dus 2 behandelingen (in totaal 4 tp's) >> 2 kinderen. Dus goede score en wat dat betreft heel goed vertrouwen. @elocina AMH was wel altijd goed voor mijn leeftijd, maar ja, ik word natuurlijk wel ouder. Dus eerst maar eens de bloeduitslagen afwachten. Het móet niet koste wat kost, we hebben er al 2 en daar zijn we heel dankbaar voor. Als het alleen nog maar kan met enorme hoeveelheden hormonen en een twijfelachtige kans, dan ga ik het niet doen.
En mocht het tzt echt allemaal doorgaan, dan houd ik me erg aanbevolen, mocht iemand nog wat menopur of puregon over hebben, aangezien we niks vergoed krijgen ...
Mag je zeker vragen hoor. Wij hebben in 2012 april een icsi poging gedaan in Dusseldorf en op datzelfde moment heeft mijn man een micro tese gedaan in mulheim. Mijn man heeft helemaal geen zaadcellen helaas 0.0 bij alle keren dat het nagekeken is. Godzijdank bij de micro tese toch voldoende zaadcellen kunnen vinden.
@Stiertje: ik heb alleen nog wat Puregon wat over de datum is. Dus daar heb je (denk ik) helaas niets meer aan. Maar hoop dat je waardes meevallen, zodat jullie toch nog een poging kunnen wagen, met hetzelfde succes als de vorige twee.
Ik heb net met menzis gebeld. Ze hebben voor de cryo een verwijzing van de huisarts nodig en een ingevuld formulier wat ze me zouden toesturen via de mail.. Een evt nieuwe icsi poging moeten we helemaal opnieuw aanvragen....
Ze zeiden trouwens wel dat we gewoon konden beginnen dat we niet op een goedkeuring hoeven te wachten. Maar dat we eersr alles met de rekeningen compleet moeten hebben en dan allea tegelijk opsturen en dan zou het helemaal goedkomen zei ze. We kunnen dus gewoon verder gaan zonder eerst op goedkeuring te wachten.
@juffie: dat van die eventuele nieuwe poging kan ik prima begrijpen. Maar van die cryo vind ik raar. Die hoort gewoon bij de poging van 2012, waarvoor natuurlijk in 2012 al toestemming verkregen is. Dus daar zou ik persoonlijk wel bezwaar tegen maken. Maar goed, da's mijn mening
@sneeuwmees: hm, over de datum moeten we maar niet doen ... En ik hoop idd dat mijn AMH nog een beetje fatsoenlijk is. Als dat zo is, heb ik er veel vertrouwen in.
Ja weet je wat het is ik heb daar inmiddels 4 verschillende mensen aan de telefoon gehad en 3x teruggebeld. De laatste zei dit en ik laat het maar zo..... ik vind ook dat het nog bij die icsi van 2012 hoort maar zij zeiden dat dat te lang geleden was inmiddels verjaard.....Dus ja ik laat het maar zo heb geen zin in gedonder en ze heeft toegezegd dat alles wordt vergoed tot max 75% dus dat is mij goed
Snap ik hoor. Cryo tp kost volgens mij iets van 180 euro (zonder embryoscope), dus dan moet je 45 euro zelf betalen, da's ook de wereld niet. Maar ik vind het echt godgeklaagd wat voor onnozele types je bij zo'n callcenter aan de lijn krijgt. Elke keer een verschillend antwoord en vaak weet je het zelf nog beter ook. Méga-frustrerend!
Dat is absoluut zo dat vind ik ool rete irritant.... 4 verschillende mensen en 4 verschillende antwoorden tja wat is het nu......formulier wat ik moet invullen is een aanvraag voor ivf/icsi in het buitenland. Dus maar weer terug gebeld dat het voor cryo tp is....zucht Ik moest dan maar erop schrijven dat het voor een cryo tp is dat wisten ze genoeg.... Ok..... Prima doen we. Ik bel nu ook niet meer terug. Ik heb haar naam en nummer en toezegging dus vind het wel goed zo. Onze cryo is al een dag 5 blasto van 2012. Heeft toen lekker in de scope gelegen samen met mijn dochtertje. Hoe groot is de kans dat deze goed ontdooit.? Weet iemand dat?