Balen he als je er echt op zit te wachten. Ik verwacht mijn regels dit weekend ergens....ben benieuwd.
Meisjes, even een vraag aan degenen die recentelijk een verse behandeling hebben gehad. Wordt er in DD nu altijd meriofert voorgeschreven ipv menopur, of ook nog wel good old menopur? En voor de dames die beide hebben gehad: wat zijn je ervaringen? Het een beter dan het ander? Ik ben heel benieuwd. (Achtergrond van mijn vraag: ik heb wat lijntjes lopen om meds over te nemen en krijg nu beide aangeboden, maar dat is dus lastig: weet niet wat ik moet doen )
M'n zus gebruikte meriofert. Het is eigenlijk een menopur 2.0, van dezelfde farmaceut. Ik zou er niet te moeilijk over doen of je mediofert of menopur pakt. Puregon en Gonal-f zijn beide wel feitelijk anders (synthetisch), wel weer inwisselbaar voor elkaar maar dus niet voor menopur/meriofert. Edit, ik zou wel of/of pakken dus niet menopur en meriofert door elkaar.
Hallo dames, Ik lees al een paar dagen mee en wil mij graag aansluiten bij jullie om ervaringen te delen. Mijn man en ik hebben binnenkort een intake gesprek in Dusseldorf. Ben enorm zenuwachtig. Na 7x een IUI en 2x een ICSI helaas nog steeds ongewild kindloos. Via een kennis hebben wij het advies gekregen om eens een keer op gesprek te gaan in Dusseldorf. Groetjes
Welkom Happy! Wat goed dat jullie het elders gaan zoeken als je al langere tijd bezig bent. Hebben jullie ook een diagnose?
Hallo Klaasje, Ja mijn man heeft verminderd zaadkwaliteit. Oorzaak daarvan is onbekend. Zelf schijn ik vleesbomen te hebben. Ze hadden mij geadviseerd om een kijkoperatie te laten doen. uiteindelijk was ik daar van uitgegaan kwam ik bij een andere arts terecht die vertelde dat hij met een GIS echo ook heel wat kon zien. Het zit mij toch niet lekker. Heb ook korte cyclus. Dus mijn vragenlijst staat al klaar voor de artsen in duitsland haha Zie dat je 3 kids hebt. Leuk! Ook door middel van ICSI ?
Via IVF, klein detail. De tweeling komt uit een ivf poging in DD. In Nl was ik uitbehandeld vanwege de vervroegde overgang. Vanwege de tijdsdruk 6 maanden na de geboorte weer een ivf gedaan. Die mislukte, maar in de wachtmaand voor de cryo raakte ik spontaan zwanger. De cryo's zijn er dus nog. Daaruit hopen we nog een vierde kindje te mogen krijgen en als dat niet lukt sluiten we het boek ivf en gaan we genieten van wat er al is.
Happy welkom! DD is top kliniek! Bij wie heb je een gesprek? Zo even ego hoor, maar ik dacht dat je je vanaf 12w beter zou voelen maar vanaf 10w heb ik zo nu en dan braakneiging... en vandaag voel ik mij helemaal misselijk, heb ook gevoel dat die kleine flink beweegt (in die zin lijk soms toch iets te voelen) en heb weeïg gevoel van binnen... alsof mijn maag weinig kan hebben en het is geen griep oid dat verschil voel ik wel
Dat is zo wisselend Zowelkom. Van de tweeling voelde ik me met 12-14 weken beter. Van de jongste... 20 weken spugen, 4 goede weken en tot het einde vreselijk misselijk, boeren, maagzuur en nog steeds dagelijks één keer spugen.
@Happy: goed dat je de stap naar DD gaat zetten. Denk dat ze jullie zoveel meer kunnen bieden dan in je NL zkh. Goed dat je het vragenlijstje al klaar hebt. Denk er ook aan bij je intake je medische dossier mee te nemen. Dit gebruiken ze als leidraad tijdens de intake en hebben ze gelijk een overzicht van je vorige behandelingen en uitslagen van onderzoeken. @Zowelkom: vervelend dat je nog zo misselijk blijft. Hoor helaas vaker van vrouwen die de hele zwangerschap door misselijk blijven. Heel vervelend. Als het te lang aan blijft houden, dan moet je er misschien toch wat voor vragen. En een tweede kindje kan je inderdaad al sneller gaan voelen (als de placenta goed ligt). Ik voelde de eerste met 17 wkn en de tweede met iets meer dan 13 wkn al. Dus wie weet! @Klaasje: vervelend dat je menstruatie nu op zich laat wachten net nu jij ervoor wil gaan.
@klaasje ik hoop dat t nu eens doorzet voor je!!🤗 kun je ook weer verder! Fijn altijd die puisten🙈 Ik ben niet bekend met meriofert. Ik heb een combinatie van menopur en puregon gehad. @juffie fijn dat jij ook snel weer verder kunt. Spannend! @zowelkom, balen zeg dat je je zo voelt! @happy, welkom. Goede stap gezet richting DD! Succes!
Ik heb bij de NL pogingen Menopur gebruikt en voor de Duitse ICSI Meriofert, werkzaamheid was volgens mij precies hetzelfde, maar ik vond toevallig de bijgeleverde spuitjes van de Meriofert véél fijner. Toen ik voor een paar dagen te weinig medicatie had, mocht ik van Dr Cuypers het restje Menopur gebruiken dat ik nog had liggen dus het zal echt wel uitwisselbaar zijn.
Hallo allemaal, ben jullie al een tijdje aan het volgen, nu maar eens mijn verhaal doen. Wij zijn sinds november 2013 gestopt met de pil, in juli 2015 begonnen met IUi, dit 3 keer gehad, maar vanwege de slechte zaadkwaliteit overgegaan op icsi. In februari 2016 de eerste icsi gehad en meteen zwanger, helaas een miskraam met 8,5 weken, vanuit de eerste icsi nog 3 cryo terugplaatsingen gehad. Is op niets uitgelopen. Nu, afgelopen november de 2 de icsi gehad, maar 2 eitjes, wel allebei bevrucht, een vers teruggeplaatst en een cryo, ook op niets uitgelopen. Maar wel tekens goede celdelingen voor dag 3. Het rare is dat het zaad bij de IUi tekens rond de 500.000 was en bij de icsi telkens rond de 3 miljoen, nog niet goed, maar wel beter. Wij hebben in december 2016 de intake gehad in Düsseldorf met dr. Cuypers, bloed laten prikken, blijkt dat ik een lage AMH heb, 0,57. Nu minimaal 6 weken aan de Dhea. Afgelopen maandag ochtend hebben we de scratch gehad, bloed wordt nu onderzocht op NK cellen, ik hoop eigenlijk dat hier iets uitkomt. Is dat raar dat ik dat hoop? 31 januari afspraak voor behandelplan, ga vanaf zaterdag aan de pil om het begin van de cyclus te kunnen plannen ivm vakantie. Ik hoop dat ik dan rond 3 februari ongi wordt, zodat we kunnen beginnen met spuiten en ik in februari nog een punctie en terugplaatsing kan hebben. Hebben jullie nog tips voor mij waar ik aan moet denken? Dank jullie wel voor het meedenken alvast!
Welkom Happy en Rikus! Goed dat jullie de stap naar Dusseldorf hebben gezet, hopelijk wordt er snel meer duidelijk en kunnen jullie jullie droom waarmaken in dusseldorf. ik vind het moeilijk om advies te geven waar je aan moet denken, behalve dat je even na moet denken of je de echo's in DD of in NL wilt doen en indien het laatste, welk ziekenhuis je daarmee kan helpen. @stiertje, ik heb nu meriofert icm Gonal en de eerste ICSI had ik menopur, de tweede icsi Gonal. Ontwikkeling van de eitjes lijkt nu erg op ICSI 1, dus in die zin gelijk aan de keer dat ik menopur had.
@Rikus: welkom hier! En fijn dat je je intake al hebt gehad en er al dingen in werking zijn gezet. Helemaal niet gek dat je 'hoopt' dat er iets gevonden wordt. Als er iets gevonden is, dan kan dat e.e.a. verklaren en kan er ook mogelijk iets aan gedaan worden. Dat is makkelijker te accepteren dan dat dingen 'domme pech' zijn. En waar je aan moet denken? Bedoel je inderdaad praktische dingen zoals bijv. verzekeringszaken of waar je de echo's laat doen. Of zoek je tips wat je zelf nog extra kan doen? Een collega van dr. C. (dr. S.) gaf vaak een lijstje mee met vitamines (voor man en vrouw). Dus die zou je evt. kunnen gaan slikken in de tijd tot je echt van start kan gaan. Verder zijn er de algemene tips die vaak rond gaan voor ivf-pogingen. Glas granaatappelsap per dag drinken, sokken aan in bed, kruikjes e.d. Hier is niet van bewezen of het ook daadwerkelijk helpt, maar het kan prettig voelen zelf ook iets te kunnen doen wat mogelijk de slagingskans verhoogt. Succes!
@Elocina, denk dat het wel handig is om de echo's in NL te doen. Weet dat dit bij de fertiliteitskliniek Hengelo wel kan. Hier waren wij ook onder behandeling. Wat doen jullie dan? Echo's in NL of toch in Düsseldorf? @Sneeuwmees, ik slik dagelijks Davitamon zwanger worden, omega 3 en vitamine D3, weet eigenlijk ook niet wat ik nog meer moet gaan slikken. Hebben gisteren een akkoord gekregen van de UMC voor de behandeling in Düsseldorf, weet iemand of ik de medicijnen ook moet voorschieten? En zal de scratching vergoed worden? Heb bij de UMC het uitgebreidste pakket ivm de (niet te hopen) 4de en 5de behandeling. Krijg ik van Düsseldorf straks de volledige rekening in een keer, er is ons verteld dat dit 2500 euro kost. Zodat ik hem in eens kan indienen of krijg je die in delen? Sorry voor de vele vragen.
Fkt werkt idd goed mee👍 ook de verwijsbrief die je nodig hebt voor de verzekering kun je aan hen vragen. De icsi rekening is 1 rekening. Daarbij komen bloedonderzoeken, narcose, embryoscoop kosten etc nog bij en krijg je apart zodat je zelf kunt kijken wat je wel en niet indient bij de zorgverzekeraar ivm vergoedingen. Weet zelf niets van umc.
Rikus, wat fijn dat je al goedkeuring hebt! Ik zit ook bij UMC sinds 1 jan (heb de goedkeuring voor behandeling in DD nog niet binnen maar ben maar gewoon van start gegaan omdat ze het je toch niet mogen weigeren) en volgens mij geldt altijd dat je zelf moet voorschieten. In mijn geval heb ik de rekeningen van de onderzoeken en scratching in 2016 gekregen en zelf betaald, om daar bij FBTO nog goedkeuring te regelen leek me ingewikkeld omdat ik al had opgezegd. Als je traject start krijg je van DD een linkje om je medicatie te bestellen. Die betaal je via iDeal en de medicatie wordt dan via PostNL geleverd. De rekening declareer je daarna bij UMC. Ik ben nog wel erg benieuwd wat de totale rekening wordt want alleen aan medicatie al was ik 1700 kwijt, en dan had ik nog decapeptyl liggen van de vorige ICSI....ik houd er sowieso rekening mee dat ongeveer 1/3 uiteindelijk boven het vergoedde NL tarief uitkomt en dus zelf betaald moet worden. Wat is de algemene ervaring daarmee? Ik weet dat pno in verleden wel meer dan 100% NL tarief uitkeerde maar zo niet dan kom je toch altijd aan het bijleggen zelf?
Ik denk dat als je van je verzekering alleen het NL tarief vergoed krijgt, je er bijna niet aan ontkomt, bij te moeten betalen voor een behandeling in DD.