Yes! Ik ben van start! Zoals het er voor staat is de tp op 28 of 30 januari mits het ontdooi en scope proces allemaal goed gaat. Rikus, welkom! Ik heb zelf ook een lage amh waarde. Op m'n 28e voor het eerst geprikt en 0,8, inmiddels 34 en laatst was het 0,5. Je zit in DD écht goed met een lage amh waarde. Zonder DD had ik mijn kindjes niet gehad, in NL wilde men mij niet eens behandelen, te weinig kans op slagen en moet je nu eens zien!
@Elocina, thanx voor je antwoorden. Ik zou de kosten van de intake alsnog proberen te declareren bij je oude verzekeraar. Ik heb contact met hen gehad, wij hebben de intake en de bloedonderzoeken ook in 2016 gehad en zei gaven mij aan dat ik deze gewoon kon indienen. Worden door hen vergoed op basis van NL tarief. Ik zat bij Anderzorg. De medicijnen worden toch sowieso vergoed? Valt toch buiten de ongeveer 2300 euro NL tarief? @Klaasje82 wat fijn voor je dat je kunt beginnen, ik hoop ook snel! Het rare is dat mijn AMH waarde in juli 2016 is geprikt, hier kwam toen 1,5 uit, nu in Düsseldorf 1,5 jaar later maar 0,57. Is dat wel normaal dat deze waarde zo snel achteruit gaat? Ik ben trouwens 35. Succes allemaal en hopelijk zijn we allemaal zwanger of hebben we een wonder kindje in 2017!
Het is zo onvoorspelbaar Rikus. Het kan nóg veel harder dalen als het bij jou gedaald is. Vandaar dat het bij laag amh gewoon noodzaak is om zsm met ivf te beginnen en ook voor je secundaire kinderwens heb je niet de tijd om te wachten tot je kindje 1 jaar is. Dat is misschien een ver van je bed show nu. Maar die haast die je voelt bij laag amh is echt verschrikkelijk.
Rikus, nog wel wat tips en dingetjes. Laag amh houdt verband met een lage vitamine d waarde en die waarde is heel essentieel voor celdeling en vitaliteit. Prik dit even zsm bij je huisarts. Sowieso is een goede zwangerschaps multi ( orthica, vitaminestore) een goed idee evenals goede omega 3 in hoge dosering zoals Omega 3 extra strong van Solgar en een vitamine d 25ui/1000 mcg en dat 2 capsules per dag. Houd ook een slag om de arm mbt snel starten. Als je vitamine d erg uitgeput is moet je 6 weken met stootkuren in de weer. Ook wanneer je dhea waarde laag is. Dit hangt ook samen met laag amh. Echter kunnen ze die waarde alleen in DD bepalen. Zo'n kuur duurt ook 6 weken. Gezien je ook al wat mislukte tp's hebt gehad zou ik ook vragen om een baarmoeder biopt. Dit is ook zo'n techniek die in NL niet voorhanden is. Mocht daar iets uit blijken kun je aanvullende medicatie krijgen om innesteling te stimuleren. Wat je schreef over het verschil in zaadkwaliteit in jullie eerdere traject, was de IUI in een streek ziekenhuis? Daar staat nl vaak oudere apparatuur die minder goed zaad wassen als de nieuwere machines die in de academische ziekenhuizen staan waar de IVF gedaan wordt. Dit zou een heel logische verklaring zijn.
Hoi Klaasje, Wow wat goed om te lezen. Ondanks dat je toch IVF heb moeten ondergaan. Je verhaal geeft mij zeker een boost. Ik hoop zo dat ik het dit keer mag gaan lukken. Het is en blijft een zwaar traject. Vandaar dat wij ook een lange pauze hebben ingelast en een mooie reis hebben gemaakt. Nu kunnen wij er met volle moed weer tegen aan!
Dank jullie wel dames! Ik wens jullie ook allen enorm veel succes. Het moet ons gewoon lukken. @Sneeuwmees; Wat goed om te horen dat jij ook positief bent over DD. hoor inderdaad zoveel goede verhalen. Ik weet eigenlijks niet bij wie ik sta ingepland in DD. Ik heb vandaag een mail ontvangen die ik moet ondertekenen en terugsturen. Medisch dossier en vragenlijst ligt aan klaar in de map. De secretaresse aan de telefoon vertelde mij dat je ook dichtbij de kliniek kunt overnachten in een hotel . Hebben jullie dit ook gedaan?
@Rikus: toen ik in NL mijn amh liet prikken was het maar 0,1. Twee maanden later hebben ze het in DD nog een keer geprikt en toen was het 0,34. In mijn geval was het dus 2 maanden later weer ietsjes meer. Hoe dan ook is het met een laag amh altijd verstandig naar DD of naar Gent te gaan en geen kostbare pogingen in NL te verspillen. Je zit dus aan het juiste adres in DD. @Happy: ik ben zelf niet zwanger geraakt in DD. Heb er ook maar een poging gehad. Maar ben zeker positief over DD en als ik kan zou ik het zeker iedereen aanraden die in NL zkh tegen muren aanlopen of kansloze pogingen moeten doorstaan. Wij zijn 3 keer blijven overnachten in DD, omdat we er soms al heel vroeg moesten zijn. Hoe lang is jullie reistijd?
Ik heb even op google maps gekeken maar ik schat zo'n 2,5 uur rijden. Erg lang maar goed op zich heb ik geen hekel aan auto rijden. Onze fam. wonen in Zeeland dat is ook zo'n 2 uur rijden voor ons. daar gaan wij ook regelmatig heen wij hebben net besloten om gewoon in de ochtend , vroeg te vertrekken. nu hopen dat wij niet in de file terecht komen. ik ben liever iets aan de vroege kant dan te laat.
Wat fijn klaasje! Op naar een succesvolle terugplaatsing! Rikus, goeie wat je zegt over het indienen. Ik dacht 'ik moet eerst toestemming hebben' maar kan het altijd proberen, wie weet vergoeden ze toch... Heb vandaag ook de goedkeuring van UMC gekregen (telefonisch, brief is onderweg zeiden ze). Ik ging er vanuit dat die 2300 incl medicatie was, durf ik bijna wel zeker te zeggen. Iemand die dit kan bevestigen??, want nu begin ik zelf ook te twijfelen. Hoe dan ook alle facturen goed bewaren want dat wat je niet vergoed krijgt kun je weer als aftrekpost opnemen bij belastingaangifte. Zelfs overnachtingen in Dusseldorf en benzine enzo heb ik begrepen. Wij hebben nu alvast geboekt voor as zondag overnachting omdat maandag waarschijnlijk punctie is. Het mercure DD hafen schijnt dicht te zijn? Mijn man probeerde te boeken maar ze zeiden bij mercure dat het hotel niet meer geboekt kan worden. Heb nu gezegd dat ie me maar verrast 😉 Als het maar minder dan 10 min rijden is en zelfde prijscategorie. Reviews volgen 😉
wat spannend elocina! maandag de punctie. wij gaan voor je duimen. wanneer doen ze de terugplaatsing? ik ben gewend na zo'n 3 dagen. goed van je om alles te bewaren. je kunt het inderdaad nog als aftrekpost opnemen. als het goed is hebben wij nog 1 poging die vergoedt gaat worden. ik reken dat ik wel wat bij moet betalen in dusseldorf. prijslijst heb ik inmiddels via de mail ontvangen.
Elocina, voor onderzoek hoef je geen toestemming vragen en ben je vrij om zelf een keuze te maken waar je dit laat doen. Dit staat los van de toestemming betreft de behandeling en kun je dus gewoon alsnog indienen bij fbto. Ze zullen wel een max tarief hebben voor onderzoeken met elke 100 euro is meegenomen toch. Dankje voor het vragen naar m'n zs. Ik kan er helaas nog steeds niet van genieten. De hematoom is nog niet weg en hier maar ik me dan ook best zorhen om. Volg week de 20 weken echo en ik hoop met heel m'n hart dat het er goed uit ziet betreft de plaatst waar die zit (niet tegen de vliezen of placenta) óf zelfs weg is maar dit verwacht ik niet. Zag wat nieuwe meiden voorbij komen. Welkom allemaal. Wb de vragen over de vergoedingen, het tarief van de behandeling is exclusief medicatie. Deze worden ook gewoon vergoed volgens nl tarief. Overigens is het niet persee zo dat er altijd een flink bedrag zelf betaald moet worden. Intake en bloedonderzoek wordt altijd vergoed, nl tarief ivf was vorig jaar even afgerond 2000 euro en koste bij DD vorig jaar 1450 voor de ivf en 450 voor de embryoscoop. Met de narcose kwamen wij 150 euro boven de max nl tarief uit en dit hebben we dan ook zelf betaald maar het was dus geen 'flink' bedrag. Bij icsi zit je wel zonder de embryoscoop al op het Nl tarief en komt de embryoscoop er wel al bovenop. Wil het toch even vermeld hebben omdat er vast mensen meelezen en ik me kan voorstellen dat het financiële aspect soms een reden kan zijn om niet voor dd te kunnen kiezen. Nogmaals, bij ons was die niet het geval. Al hangt dit natuurlijk wel af van het behandelplan en bijkomende aspecten, imsi bijvoorbeeld is duur. Wil jullie allemaal veel succes wensen. Hoop op een vruchtbare maand!!
Dat een te laag vit d gehalte samenhangt met laag AMH klopt bij mij in elk geval absoluut niet. Mijn vit d is 45 en mijn AMH is 6.26 ik ben 32 jaar dus dat hoeft er zeker niet mee te maken te hebben. Dr.c vertelde dat vitamine d waarde belangrijk is bij ivf maar niet bij een cryo terugplaatsing dan maakt het niet uit.
Juffie ik denk ook dat ze bedoelen als je al een laag amh hebt dat t dan samenhangt met vit d insufficientie. Femke wat spannend! Laat je ons weten hoe de echo was!? Hoop van harte dat t goed is en je daarna toch echt kunt en mag gaan genieten🍀😊
Het is andersom, als je een laag amh hebt , heb je vaak een vit d tekort en vaak ook een dhea tekort. Dat laatste heb ik zelf niet, maar komt heel veel voor.
@Klaasje82 ik krijg echt een positief gevoel van jouw verhaal, thanx. Vitamine d slik ik al, hier is ook al op geprikt en heb ik verder niets over gehoord, zal dus wel goed zijn. Omega 3 slik ik ook en Davitamon compleet mama. De scratch met biopt hebben we afgelopen maandag laten doen, nu is het wachten op de uitslag. De iui's waren inderdaad in een streekziekenhuis, dat verklaart dus waarom het slechter was
@Elocina succes maandag, ik ga duimen! @Femke8 fijn om te weten dat de medicijnen vergoed worden, buiten de 2300 euro om. Ik wacht nog steeds op de anderzorg, wat ze nu betalen in 2016 voor de intake en de bloedonderzoeken, waarom moet dat allemaal zo lang duren, pfff
Dag dames, ik ga meedoen met dit topic. Even mijn voorgeschiedenis: Augustus 2014 diagnose poos en begonnen met clomid, vierde cyclus zwanger van ons meisje, bevallen 41+5 op 11 augustus 2015 We wilden snel weer een tweede dus in maart weer opnieuw naar het ziekenhuis, daar provera gekregen maar menstruatie bleef uit, het bleek dat ik spontaan zwanger was, helaas werd dit een miskraam en na onderzoek kwam ook nog eruit dat het om een partiële mola zwangerschap ging. Aantal maanden dus uit de running. In augustus volgens mij weer gestart met clinic 50 en had steeds mooi 2 eitjes. In november geen eitjes met de 50 gehad, wel verschillende kwaaltjes waardoor ze mijn fsh en amh zijn gaan meten, heel erg geschrokken van de uitslag fsh 42 (wel niet betrouwbaar omdat dat blind geprikt was omdat ik geen menstruatie meer had gehad) en amh 0.04, de arts geloofde het zelf ook niet. Vooral omdat ik in maart spontaan zwanger geworden ben en ik altijd een mooie cyclus had met clomid 50. Er is toen besloten om clomid 100 (december 2016) te proberen, daar kreeg ik weer twee mooie eitjes en heb ik iui gekregen (1,9 miljoen zaadcellen). Zou 1 januari mijn NOD hebben maar geen menstruatie en ook geen positieve test. Na echo bleek ik 2 cystes te hebben, 24 januari terug om te kijken hoe het er dan uitziet. Na die diagnose heb ik ons meteen aangemeld in Dusseldorf en 13 februari hebben we dan onze (video) intake. Sorry voor mijn langs verhaal😊