Ja, klopt, jammer is dat. Daarom heb ik ook de basis en buitenland bij PNO en de aanvullende verzekering voor een 4e poging los afgesloten bij UMC...
@Mieksel: slim gedaan. Toen ik er was had ik nog een poging uit de basis tegoed. Nooit aan gedacht dat dat evt via optie buitenland met de basisverzekering had gekund. Ik had toen wel het geluk zonder verdere selectie toegelaten te worden tot het compleet pakket voor een vierde poging. Uiteindelijk werd ik tussen poging 3 en 4 spontaan zwanger, maar heb toen in ieder geval gemak gehad van onbeperkte fysio voor mijn bekkenklachten en een ruime kraamzorgvergoeding.
Ik heb na de punctie van 12 eicellen ook wat langer kast gehad. Na de tp en toen ik een positieve test in handen had kreeg ik overstimulatie helaas....ik was toen 4 weken zwanger. Goed je gewicht in de gaten blijven houden en je buikomvang en zeker 2.5 a 3 liter water per dag blijven drinken.
Elocina ik had ook zolang pijn. Zowel van 6 eitjes als van 11 eitjes. Ruim blijven drinken,2,5 L per dag! Als je het niet vertrouwd, ziek gaat voelen, meer dan 3 kg bent aangekomen zou ik bellen naar düsseldorf of ziekenhuis, dit is mij verteld. Toen ik dit had moest ik 3L drinken en dag later ging t beter. En betreft de embryo's, geen bericht is goed bericht. Ik vond dat ook heel erg spannend! Spannender dan de wachtweken. Ik heb vanochtend urine test gedaan en is iets lichter dan woensdag dus kan gewoon niet goed zijn. Volgens mij heb ik ook al wel wat krampjes, al hebben zwangere vrouwen dat natuurlijk ook wel rond deze periode. Mail zometeen düsseldorf dat ik maandag dr. C graag wil spreken telefonisch. Manlief wil misschien nog wel 1 keer tp maar als dr C zegt dat scratching beter is doen we dat natuurlijk. Pff wat een tegenvaller weer dit......
Wat een teleurstelling Babs, Ik zou nu ook eerst scratshing laten doen voor een volgorde tp. Misschien wordt er toch iets over het hoofd gezien. Elocina, idd veel drinken en ook rusten. Mieksel , ik heb ook even gebeld. En ik kreeg ook te horen dat de kosten hoger dan het Nederlandse tarief uit de module buitenland vergoed wordt. Mijn medicatie komt vandaag. Vanmiddag nog langs de huisarts voor een verwijsbrief. Die wil pno bij de aanvraag hebben. Dan de boel met spoed daarheen mailen en hopen dat we op tijd toestemming hebben om te beginnen. En anders wachten we nog een cyclus. Komt aan de ene kant ook wel goed uit omdat we 6 februari een midweek centerparcs hebben geboekt. Maar aan de andere kant willen we zo snel mogenlijk starten.
Maar knorretje je kunt toch wel beginnen zonder toestemming? Hoe hebben andere meiden dat bij pno gedaan? Of zijn dat andere verzekeringen die wel de aanvraag willen maar je wel gewoon kunt beginnen "zonder toestemming".
Gewoon begonnen idd. Zolang je binnen de eerste 3 pogingen zit, moeten ze wel vergoeden. Tenzij ze strikte regels hebben omtrent buitenland, maar dat ben ik nooit bij een verzekeraar tegengekomen.
Ik heb een mail naar pno gedaan met de vraag of ze mijn aanvraag met spoed willen behandelen. Aan de ene kant denk ik, gewoon beginnen maar aan de andere kant durf ik dat niet zo goed. En als ik wel gelijk begin, moet ik voor echo's tijdens onze vakantie. Nog een twijfelpuntje. Ik heb nog ruim een week om er over na te denken.
Wij zijn zelfs begonnen toen we nog op de toestemming voor de vierde poging zaten te wachten. We hadden al wel telefonisch contact gehad met pno waarin ze toen aangaven dat ze ermee bezig waren en dat het zeer waarschijnlijk wel goed gekeurd ging worden. De toestemming viel op de deurmat net nadat ik positief getest had van mijn spontane zwangerschap.
Wat onwijs shit Babs. Hopelijk kunnen jullie elkaar een beetje steunen en weer helpen opladen voor de volgende ronde.
Ja t is zwaar klote... maar gelukkig kunnen we er samen goed over praten en realistisch zijn. Hoop morgen dr.Cuypers te spreken en aan de hand daarvan te kijken wat we verder gaan doen...
Babs, wat weer enorm verdrietig. Sterkte meid! Hoop dat je een goed gesprek krijgt met weer goede moed om verder te gaan . Dikke knuffel. Ik ben ook begonnen zonder toestemming. Heb inmiddels de helft vergoed gekregen. Nu wilden ze van pno dat ik een verklaring van de arts zou aanleveren met daarop wat er in deze behandeling is gedaan. Heb deze vorige week gemaild. Zal nog wel even duren.
A.s. vrijdag telefonische afspraak. Advies voor nu is niet doorgaan voor een cryo en eerst bespreken waarom het zwanger BLIJVEN niet lukt......
Gister zei de asisstente dat het vandaag overlegd zou worden. Ik had geen "officiele" telefonische afspraak. Overleggen hebben ze ook gedaan want kreeg een email van dr C. Denk de tijd dat de email getikt is, ik ook wel telefonisch had kunnen bespreken wat t plan verder wordt. Maar goed het zij zo. Deze maand sowieso geen cryo, dat is al duidelijk en weet wel ongeveer waar ik aan toe ben.
@Babs: fijn dat de telefonische afspraak nu staat. Denk dat, ondanks dat je graag verder wil, het nu ook wel goed is even pas op de plaats te maken en te kijken waarom het zwanger blijven niet lukt. Zwanger worden is bij jou zeker niet het probleem. Hopelijk kan dr. C. de gerichte onderzoeken inzetten, zodat je volgende cryo uitgroeit tot iets moois. Sterkte voor nu!