ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Sneeuwmees, ja ik snap dat dat heftig is ook voor je man. Soms vergeten we die mannen helemaal hè! Maar het lijkt me zo tegenstrijdig.. als de wens er stiekem misschien nog wel is en het dus ook nog kan!

Zowelkom, Ohja ik wist dat jij ook daar hebt gelopen! Ja ik lees veel over de Sutter. Ik vergelijk haar een beetje met mijn endo arts in het vu, bij hem moet je wezen maar ónbereikbaar. En als er iets is waar ik niet tegen kan..
    Ja picsi nu ook toegepast. maar dat is bij ons eigenlijk niet nodig ivm super zaad. Heeft dus ook niet meer bevruchtingen opgeleverd.
    Ja hoor geven nog lang niet op! Ik zie iedere cryo/behandeling toch gewoon weer als een nieuwe kans. En niet, hoe langer het duurt, hoe minder de kans is. Je kunt ook wat vaker pech hebben dan gemiddeld ;) maar uiteindelijk gooien we vast een keer zes!

Klaasje, we hebben je advies toch opgevolgd, onder het mom praten kan geen kwaad. Even serieus: krijg ik dus vandaag gelijk een reactie terug (top!) dat een afspraak bij de Sutter dan pas zal plaatsvinden in januari 2017!!! :$:$:$:$ Ja sorry maar dan ben je mij al kwijt hoor, waar gáát dat nou toch over?!
    Maar mijn vriend zei ook, we laten het gewoon staan, zien we dan wel of het nog nodig is. Ondertussen zijn we nog gewoon in DD en zoals ik al zei, wil daar nog helemaal niet weg. Dus hopelijk hebben we voor die tijd een voltreffer en hoeven we helemaal niet naar België ;)

Mijn gyn belde vanmiddag nog even de uitslag door. Uiteraard toen ik nét in de Vliegende Hollander zat (waren samen lekker een dagje naar de efteling) dus hij stond op mn voicemail. Hcg was verder gedaald naar 2. Eigenlijk zoals ik verwacht had. Morgen bel ik nog even met hem en met dd. Ben nl erg benieuwd hoe zij dit nu zien, als weer een vmk of gewoon een mislukte poging. Eerlijk gezegd zegt mn eigen gevoel dat laatste. Bij mn andere vmk's had ik veel meer 'pijn in mijn lijf'. Nu voel ik gewoon 'niets'. Beetje vaag uit te leggen...

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Holy ****, januari '17? Nouja afbellen is altijd stukken gemakkelijker als er tussenkomen moet je dan maar denken. En dat de kans heel groot is dat je niet bij haar aan tafel komt omdat het eerder gelukt is.

In 2013 heb ik ruim 4 maanden moeten wachten op de intake in DD met dr S, de beiden C's waren er toen nog niet. Vreselijk vond ik dat, alsof mijn leven stil stond. Ik kwam nl in mijn Nederlandse ziekenhuis niet in aanmerking voor een behandeling met 'slechts en alleen' een laag amh.

Wbt hcg en aanduidingen, ik had na mijn verse tp een hcg van 18 op dag 14. Men sprak over een falende innesteling, niet zwanger. Het woord miskraam is toen niet gevallen. Voelde me er zwaar verdrietig onder, hoe ze het ook genoemd hebben.

3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Januari 2017?! Ze is ook niet altijd aanwezig.. Maar dit duurt nog even.. Ik zou de afspraak lekker laten staan idd en hopen dat je hem tzt kan afzeggen..

Prof De Sutter had destijds tegen mij gezegd: we gaan kijken hoe je celdeling gaat en ook of ze dag 5 halen (dat wisten we al omdat we in NL op dag 4 weleens een blasto teruggeplaatst hadden gekregen, die deelde vrij snel) en ineens kwam adoptie ter sprake... Terwijl ik wist dat ze idd ook moat ed deden maar werd niet over gesproken..
    Een tip mocht je wel naar Gent moeten (helaas) zorg dan dat prof de Sutter ten alle tijden geïnformeerd wordt over je follikelmeting en zij beslist hoe of wat verder.. Aangezien zij er niet altijd is kunnen anders de andere artsen beslissen over je behandeling wat te doen..
    Dit is een ervaring van mij..

Zijn vele vrouwen voor mij daar wel zwanger geraakt hoor.. Hoop dat het voor jou niet nodig is Gent en dat je ook een DD wonder mag krijgen..

Mooie gedachte heb je Willeke, die 6 gaat vallen hoor, het moet gewoon!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: ben er bij jou nog steeds van overtuigd dat jij zeker die 6 gaat gooien! Je bent al zo dichtbij geweest. Nu nog de ontbrekende sleutel te vinden voor dat laatste stukje. En die afspraak zeker laten staan. Heb zelfs in DD vaker meegemaakt dat iemand een afspraak had en dan toch ineens zwanger raakte in de aanloop naar de intake. En dan gebeurde het wel eens dat iemand anders die nog langer moest wachten dan die afspraak overnam. Twee mensen blij :D. Mij gaf het geestelijk ook een stukje rust als je zo'n afspraak had staan. Alsof je nog een hulplijn achter de hand hebt. Hopelijk mag je die afspraak ook snel afbellen!;)

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ach Willeke, hoeveel pech kun je hebben, meis. Je blijft zo sterk en positief ondanks alle tegenslagen. Het moet potdorie toch ook gaan lukken! En die afspraak in Gent zou ik inderdaad ook laten staan. Hopelijk heb je die afspraak helemaal niet nodig.
    Heb je binnenkort weer een gesprek in DD over hoe verder?
    Knuffel voor jullie!

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    AAah Willeke! Wat naar weer dit. Goed dat jullie verder kijken, en ik zou zeker ook die afspraak laten staan!
    En in de tussentijd gewoon in Dusseldorf blijven... Hopelijk gaat t nu toch eens snel gebeuren...het is je zo gegund he...

Mikka, hoe is het met jou ondertussen?

Hier alles oke. Ik denk dat ik toch op vakantie ga spuiten. We hebben wat zitten tellen, en stel dat het gelukt mocht zijn dan zit mijn vriend net rond mijn spannendste weken (zo rond de 6/7 weken zwangerschap...waar vorige keer de bloedingen begonnen) in het buitenland... dus ietsje eerder zou welkom zijn.. ALS het lukt... Ik heb lichamelijk weinig last van de medicatie. En psychisch weet ik niet zo goed, of het nou komt van de medicatie of gewoon omdat het traject zo moeilijk is... heb het idee meer dat laatste... Anyway, we zijn dan wel lekker op vakantie dus ik kan hopelijk wel ontspannen dan...

Nog een vraagje aan de dames die bij PNO verzekerd zijn...
    Hoe declareren jullie alles, de medicatie en dusseldorf?
    Per post, per mail, met de app?

In het verleden ging het digitaal nooit goed, maar weet niet of dat nog steeds zo is?

7. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dat PNO ben ik ook nieuwsgierig naar :)

Lets hoe heb jij bij PNO weer aanvraag gedaan buitenland icsi? En hoe lang van te voren de aanvraag geregeld?

8. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Lets, ik declareer alles via de app, echt ideaal. Fotootje maken en klaar.

Klaasje, Cuypers geeft aan dat er nu sprake is van een biochemische zwangerschap. Dus er is een aanzet, maar het set niet door. Dit voelt voor mij toch echt wel 100% anders dan 'gewoon' een mislukte poging. Er is wel degelijk iets in die bm gebeurd.

Hier is de menstruatie vannacht begonnen. Omdat we gelijk door mogen met de cryo start ik vandaag alweer met de progynova. Heb een stuk minder vertrouwen in een cryo, maar wie weet gebeurd er wel een wonder.
    Gister nog even contact gehad met mijn eigen gyn en hij is ook nog steeds vol vertrouwen dat het een keer moet lukken. Hij zei, die keer 6 gooien komt echt, ik weet alleen niet zo goed hoeveel vlakken jouw dobbelsteen heeft. Stug volhouden dus. :)

Hen trouwens 29 september nu een afspraak in Gent staan, maar dat is bij een intake arts. Ach ja we zien wel. Heb er nu eigenlijk helemaal geen zin in. Maar goed, we zien wel. Laten het gewoon staan.

2 weken geleden kregen we het nieuws dat het jongere broertje van mijn vriend en zijn vriendin in verwachting zijn. Dit nieuws kwam als donderslag bij heldere hemel, zij stonden absoluut niet bovenaan ons lijstje. Ben er echt kapot van en heb even afstand van hen genomen. Het contrast tussen ons is nu te groot. Zij wisten niets van onze situatie, maar nu dus wel. Ik kan ook helemaal niet blij zijn voor ze, ben alleen maar boos en verdrietig en machteloos. Vind het zo oneerlijk. Wij moeten zo diep gaan en zij krijgen het zo makkelijk voor elkaar..
    Ik vraag me af of dit gevoel ooit minder wordt, nu iig niet..

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lieve Willeke, ik snap je boosheid, frustratie, onbegrip helemaal. Gooi het er hier maar uit! Zelfs nu ik 2 kinderen heb, voel ik me nog weleens gefrustreerd hierover (maar wel minder extreem natuurlijk).
    Ik had ook weinig tot geen vertrouwen in cryo's. Maarrrr: onze jongste dochter is ontstaan uit een cryo-tp. Dus het kan wel degelijk!
    Meid, ik duim voor je!

@PNO: ik declareer(de) alles met de app. Mijn ervaring: kleinere dingetjes heb je binnen no time terug op je rekening. Grotere bedragen (zowel een behandeling als als een groot bedrag aan medicijnen) duren wat langer.

10. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier even een echo berichtje van mij, net bij VK geweest en er is helaas geen vruchtje te zien :(.....
    Wel een mooie zwangerschapsring die overeen zou komen met de termijn maar geen vruchtje en ook geen dooierzakje.
    Ergens had ik er soort van rekening mee gehouden in verband met de roze afscheiding maar is natuurlijk ook zwaar kl*te. Ik voel me ook echt zwanger! Pijnlijke borsten, met vlagen misselijk en erg moe.
    T was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn, 2 kindjes uit 1 behandeling. Dadelijk nog naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken en nog controle bij een gynaecoloog om te kijken hoe nu verder en of het misschien niet buiten de baarmoeder is genesteld. Dat hoop ik eigenlijk niet want dan zou ik ook nog een x terug moeten komen om het weg te laten zuigen of zoiets:(.

Net meteen maar even de ouders ingelicht (die wisten nog van niks) en mijn moeder zei gelijk: Zie je wel, ik dacht dat ik het aan je kon zien! Je deed anders, en ik zag dat je borsten gespannen waren, ik zag gewoon iets aan je;). Ik heb het nog tegen ons pap gezegd.....

Dus er was zeker wel iets, maar helaas niet wat we hadden gehoopt. Nu vanmiddag maar even afwachten en dan even rust! Zijn toch wel spannende weken zo, en zaterdag is ons manneke jarig en daar wil ik ook lekker van genieten! Daarna zien we weer verder.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ach meisje, dikke knuf!!

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Mikka, oh no! Dat had ik niet verwacht zeg! Wat een enorme tegenvaller... sterkte hoor!

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mikka wat intens verdrietig. Och wat had ik anders gehoopt voor je.

Willeke dat doet zeker pijn. Het gevoel dat anderen je inhalen. Dat zij plezier hebben gehad in het maken en heerlijk bleu en onwetend zijn en het kindjes maken bij jou niet eens tussen jou en je partner mag zijn maar met een batterij artsen. Auw! Je even afzonderen is heel normaal.

Volgensmij heb je trouwens in Gent altijd eerst een intake arts. De Sutter pakt dan door met het serieuze werk.

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ach nee, Mikka, wat een ongelooflijk naar bericht! Jeetje, wat zul je je rot voelen. Ik had nog wel hoop voor je......en dan toch heel slecht nieuws:(.

En Willeke; ik kan mij voorstellen dat het bericht van je zwager heel hard is aangekomen. Wat pijnlijk voor jullie. Heel veel sterkte, meis!

@ego; morgen heb ik de tp van een cryo (dag 4). Dag 5 ging niet lukken ivm een hele belangrijke afspraak van mijn man. Ik hoop dat dit 'm wordt......

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Spannend Tassie! Hopelijk maakt dag 4 of 5 geen verschil. Jouw embryootjes zitten dus nu in de embryoscoop?

Klaasje, ja ik kan het gewoon echt niet opbrengen :( ik vind het wel echt erg, konden erg goed opschieten met elkaar. Het voelt nu alsof dat allemaal kapot is..

Sneeuwmees, hoe is het met jou? weet je al wat voor anticonceptie je gaat kiezen?

Ik verloor eind vd middag toch weer zo'n soort vruchtzakje, net als de vorige twee keer.. beetje wittig met bloed erdoor. Ik heb het even onderzocht :cool: en het is echt stug, je kunt het niet uit elkaar trekken zoals met bijvoorbeeld een bloed stolsel. Echt een soort vlies. Zou Cuypers dan toch gelijk hebben... :)

16. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Mikka; wat een teleurstelling en verdriet. Beginnen jullie nu helemaal weet van voren of aan of hebben jullie nog cryo's? Misschien heb je het al weet geschreven hoor en heb ik erover heen gelezen.

Willeke snap dat je iets achter de hand wilt hebben. Met zo'n geschiedenis zou ik wss ook verder kijken. Fijn dat je de afspraak naar voren kon halen. Januari 2017 voelt gewoon echt mijlenver weg. Snap je boosheid over de zwangerschap, ik heb een zwangere collega (officieel weet ik dat niet eens) en ik gun het haar zo niet. Gewoon niet. Niet eens een klein beetje of mezelf wat meer. Ze zit nu steeds hints te geven dat ik dus kan vragen of er iets loos is maar ik vertik het. Gelukkig heb ik nu vakantie en mis ik de officiële aankondiging en hoef ik haar niet face to face te feliciteren. Oh wat ben ik erg... Snap dat het bij jullie nog wat dichterbij komt gezien het binnen de familie is. Ik hoop en ga met jullie Mee duimen dat dit júllie maand gaat worden.

Tassie veel succes morgen!! Spannend.

Er was toch nog iemand bezig met een poging? Hoe gaat het?

Lets, ik zou denk ik ook in de vak gaan spuiten als je er klaar voor bent. Wanneer is dat ongeveer?

Is er een lijstje of kunnen we een overzichtje maken van wie waar mee bezig is?

Wij hebben 21 juli de intake. Komt erg dichtbij nu. Ik heb zeker al een week hoofdpijn van het vele piekeren. Nog nooit zo vaak m'n agenda erop nageslagen. Ik word tussen 31-8 en 4-9 ongesteld en wil dan beginnen mits m'n DHEA goed is. Heb ergens zo'n gevoel dat ik eerst aan de DHEA moet.

Nog een vraag aan jullie, ik las op de site dat het gebruikelijk is dat je in dd meteen afrekent, eerder las ik op fora dat er rekeningen gestuurd worden. Is dit veranderd?

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Je krijgt gewoon een factuur per post hoor (en daar zijn ze heel vlot in meestal). Ik heb nog nooit contant hoeven aftikken.

18. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hihi ja wat stiertje zegt, daar zijn ze vlot in :D
    Maar gewoon inderdaad keurig thuis gestuurd.
    Ik heb trouwens vorig jaar niets betaald voor de cryo opslag en invriezen. Kreeg nu voor deze ene cryo dus een rekening van 360 euro (invriezen) en 150 euro (opslag) terwijl hij over ca 2 wk weer ontdooid wordt :(
    Zal denk ik niet over te praten zijn denk ik ;)

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Volgens mij zijn voor cryo's de eerste paar maanden gratis (nou ja gratis, zit bij de prijs van de behandeling in). Pas daarna krijg je een rekening.
    Ik had maar 2 cryo's en die zijn direct in de 2 maanden na de behandeling teruggeplaatst, dus ik heb nooit een rekening gehad.

20. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de berichtjes, ben er zeker wel verdrietig over maar anderzijds had ik er op de een of andere manier geen 100% vertrouwen in en misschien ook soort van "rekening" mee gehouden dat het niet goed zat....Kweet niet.....

Wij hebben trouwens onlangs nog een rekening betaald over de periode mei -oktober. Eind mei ontvangen en 7-6 een tp maar we moesten hem wel gewoon helemaal betalen helaas.

Vanmiddag bij gynaecoloog geweest en helaas ook niets te zien. hcg is nog ruim 24.000 en de vruchtzak komt ook overeen met een zwangerschap van 7 weken maar geen vruchtje. Toch gek eigenlijk dat je lichaam daar dan mee verder gaat, terwijl er niets meer zit en het waarschijnlijk al vrij vroeg mis is gegaan. Heb er ook niets van gemerkt. Heb wel een keer iets " verloren" maar denk gewoon dat het de schilletjes zijn van de utro of zou dat niet kunnen. Heb nu natuurlijk veel meer afscheiding etc door de utro dus denk dat het dat was maar nu gaan ik twijfelen.....
    Volgende week nieuwe afspraak in het ziekenhuis om te kijken of mijn lichaam zelf al is begonnen met "opruimen". Anders wordt het de keuze tussen pillen of een curettage :(.

Deel Deze Pagina