Juffie, Ik zou volgens mij net zo stressen als jou. Maar nu duidelijkheid. Unicornbaby, schrikken zeg.. hopelijk hebben ze daar in DD een oplossing voor. Elocina, ik was ook niet een snelle tester. Ik wachtte liever een paar dagen langer. Struisvogelpolitiek. ... weet ik, maar geen test is ook geen negatieve test. En ik teste het liefst op een dag dat ik niets hoefde. Dan kon ik wegkruipen en huilen als het positief was. Nu nog aan het wachten op mijn ongi. Hopelijk komt dat maandag of dinsdag. Dat komt beter uit met ons midweekse weg. Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten regelen als de punctie op de dag valt dat we weer naar huis gaan . Tenzij we eerder terug gaan ofzo. Dus als het nog een paar dagen duurt komt het beter uit.
Hoi allemaal, Ik breek even in, hoop dat jullie dat niet erg vinden. Wij hebben in april de intake in Dusseldorf. Duurt nog even, maar dat is prima, want momenteel zijn we nog in behandeling in Nederland. Dus ik hoop natuurlijk dat de intake helemaal niet nodig is maarja... Mijn vraag: De intake kost 195 euro heb ik begrepen, krijg je deze ook vergoed van de zorgverzekering? Ik zit nu bij UMC. Alvast bedankt en ik hoop ontzettend dat ik hier snel weer wat mooie berichten ga lezen!!
Welkom!! Ik zit bij menzis en heb ik niet vergoed gekregen maar is geen goed vergelijk met umc denk ik. Genoeg dames dacht ik die bij umc zitten. Succes nog in Nl! Wat heb je nog voor behandeling?
In principe is een second opinion een recht dus zal men moeten vergoeden. Echter is het wel van belang wat voor polis je hebt, restitutie of niet. Rikus, fijn dat je begonnen bent! Umicorn, ben ik een enorm eigenwijze druif als ik denk dat het wel mee moet vallen met de NK impact in jouw geval? Je lichaam snapt zwanger worden en blijven, dat is toch een bewijs? NK cellen is nog steeds experimenteel. Ik snap dat mensen er naar grijpen hoor maar na een goede zwangerschap zou ik wat innestelen betreft vertrouwen op eerder bewezen kunnen.
Thnx allemaal! Klaasje, je zou het zeggen he.. Maar heb er ook niet voor niks 14 jaar over gedaan... Dat heeft ook zo z'n redenen.. Het zal echt niet het enige zijn, maar draagt waarschijnlijk wel bij aan niet zwanger worden. Voor mij maakt het verder niet heel veel uit.. Ik ben er ook niet van geschrokken. Ik zag m alleen niet aankomen haha. En ik begrijp te weinig van de nk cellen theorie om te snappen wat het precies inhoudt, vandaar mijn vraag of iemand me er meer over wist te vertellen.
@Pinoa: ik heb mijn intake destijds wel vergoed gekregen van PNO. @Juffie: goed dat je toch gebeld hebt en nu helemaal gerustgesteld bent. Ik herken het wel, hoor, dat je je soms zo gek van onzekerheid kan maken. Dus fijn dat het nu toch is weggenomen. @Unicorn: kan me voorstellen dat dat even schrikken was, als je het niet verwacht had. Hebben ze geen uitleg bij de uitslag gegeven of ze vonden dat ze er ook iets aan moesten doen? Dr. S. was destijds ook vrij makkelijk. Ik had een goed doorlopen en volbrachte zwangerschap gehad, dus het lichaam wist hoe het moest. Dan waren veel dingen al niet meer nodig om over na te denken of uit te zoeken. Maar snap dat je voor je gevoel wel alles wilt doen om de kans op een zwangerschap te vergroten. @Elocina: jouw testdatum schiet al weer op. Altijd weer spannend als je weet dat dat moment voor een van ons er weer aan zit te komen. @Knorretje: voor jou begint het plannen en hoofdrekenen ook al weer snel. Zou mooi zijn als je e.e.a. misschien kan combineren.
@Unicornbaby, ik ben ook aan het wachten op de uitslag van de scratch. Wat ik heb begrepen van de arts is dat de NK cellen (Natural killer) tussen de 50 en 300 mogen liggen. Zijn ze te laag of te hoog dan werkt je immuun systeem niet voldoende. Wat betekent dat elke embryo die teruggeplaatst wordt, wordt gezien door je lichaam als indringer en zal worden afgestoten. Dan heb je dus geen kans op een zwangerschap. Dit kunnen ze proberen tegen te gaan middels een intrapilid infuus, 2 dagen voor de terugplaatsing en 2 dagen erna en dan wekelijks 1 infuus, een aantal weken lang, mits je zwanger bent. Tevens is er een mogelijkheid om prednison te geven, dit legt je immuunsysteem ook stil, zodat de embryo zich kan innestelen. Wij hebben namelijk al 6 terugplaatsingen gehad, 1 keer een miskraam met 8 weken en 5 keer helemaal niets, daarom hoop ik dat er uit ons scratch onderzoek iets komt, dan hebben we de oorzaak waarom alles op niets is uitgelopen. Als er niets uit het onderzoek komt, ben ik bang dat het aan mijn eicellen ligt, en dan zijn we verder van huis. Aankomende maandag is het 3 weken geleden dat we de scratch hebben gehad, ze gaven aan dat de uitslag ook 3 weken kon duren, ik hoop dus volgende week meer te weten. Wat heeft de arts je nu voorgesteld te gaan doen dan?
Ik vind het zo'n gedoe met die synarel. Hoe weet je nu of je voldoende van die neusspray binnen krijgt? Wat zijn jullie ervaringen?
Het lab is verhuisd en daarom heb ik 5 weken op de uitslag van de scratching moeten wachten. Als je NK cellen te hoog zijn, krijg je infuus en als ze laag zijn (in mijn geval) moet je 3 dagen voor terugplaatsing Granocyte spuiten en als je zwanger bent, moet je tot de 10e week om de 2 weken granocyte spuiten.
Meiden kijk nou.... Totaal niet verwacht helemaal geen vruchtbaar slijm of iets en toch knal positief.... Maandag maar bellen geen idee wanneer nu de tp is. Vrijdag of zo....?? Hoor het maandag wel.
Juffie, wat een onzekerheid weer. Ik was gister wat aan het speuren op internet over hoe het zit met een positieve ovulatie test en de daadwerkelijke eisprong. Ik kwam daar het volgende tegen. Als je ovulatietest positief is,vind je eisprong tussen de 24 en 36 uur later plaats. Dus dan zou jou eisprong waarschijnlijk morgen zijn. En daarmee de tp op zaterdag ?
Ja dat verwacht ik wel inderdaad. Ik ga gelijk een mail sturen en maandag als ik mijn dochtertje heb gebracht bel ik er direct heen. Ik zag dit ff niet aankomen. Helemaal niets merk ik van slijm of zo ja wel een beetje maar dacht dat het anders meer was....misschien door se acupunctuur? Nou goed we zien wel. Ben wel blij dat ik nu niet hoeft te spuiten.
Mijn folikel was gisterenochtend 15mm dan heeft die nog ff hard doorgewerkt. Gisteren nog 2 en vandaag nog 2 mm erbij is die vandaag 19mm dus zou best kunnen kloppen dan dat die nu positief is.
Meiden jullie gaan als een speer. Kan jullie niet bijhouden. Even inhakend op de nk cellen. Bij mij zaten ze op de ondergrens. Ik moest net als figo 2 dagen voor tp granocyte spuiten. Ik ben van deze poging zwanger geraakt maar hoefde niet doorgaan met de granocyte. Alleen tot de 12e week doorgaan met utrogestan.verschild dus kennelijk ook nog per geval als ik dan figo lees. Rikus Ik heb mijn laatste poging voor het eerst synarel gebruikt. Ik had ook mijn twijfels maar bovenal ontzettend goor. Het liep me in de keel, vreselijk, spuit wat dat aan gaat liever. Goed de spraydop naar beneden drukken en snuiven maar