Wie gaf dat aan bij jou? De gyn of ben je zelf naar de werkgever gestapt? Voorbeeld: ik ben management assistent met oa ook facilitaire taken onder mij. Er moet een nieuwe printer komen, want deze piept (staat in andere pand). Ik zit op eerste etage. Hebben ze de stekker er al uitgetrokken dat die even gereset is?? Nee... dus ik naar beneden (geen ligt) naar andere pand trap op, printer verplaatsen (zwaar) bukken stekker eruit en later er weer in.. En tadaa probleem opgelost.. kan weer trap af terug lopen en weer trap op.. dit zijn allemaal dingen die eenmalig of niet heel vaak gebeuren maar daar bestaat ongeveer mijn hele dag uit.. ik raak geïrriteerd, weer trap op en af, weer bukken.. dan word ik bloedchagerijnig en raak boos en terug naar huis bel ik mijn man en begin te huilen van boosheid.. dit is maar een klein voorbeeld maar zo gaat het heel vaak bij mij op een dag
Zowelkom; ja het is precies wat klaasje zegt. Hebben ze niet bijv vervangend werk? Ik heb toen van de gyn door gekregen dat ik het rustiger aan moest doen en dit in goed overleg dan ook gedaan. Nou heb ik ook het geluk want ik heb een hele goede werkgever! Als je er nou tegenop ziet overleg het woensdag met de gyn en die zal waarschijnlijk (weet het bijna zeker) adviseren het rustig aan te doen. Dit kun je dan met je werkgever overleggen. En gaat het helemaal niet dan maar in de ziektewet. Ik ben ook niet zon type die gauw in de ziektewet gaat maar jij en je kindje zijn nu het allerbelangrijkste. Daar kan niks tegenop. Als je baas niet met je mee denkt moet je misschien egoïstischer gaan worden. Je moet goed om jezelf denken!! Juffie; hebben jullie 1 cryo of meerderen? Spannend en ik snap dat de dagen voorbij kruipen. Duim voor je!
Klaasje; even een vraagje; hoelang ben jij nu van je borstvoeding af? En hoeveel cyclussen heb jij gehad tot aan de tp deze week?
Wie dat adviseert is een combinatie. Gynaecologen geven richting, zelf moet je dat praktisch vertalen. Als de gyn meer rust aanbeveelt kun je dus bespreken of dat dan 6 uur werken zou kunnen zijn bijvoorbeeld. Zelf ben ik met 20 weken 6 uur gaan werken en gestopt met reizen en vliegen, met 25 nog 4 uur en met 30 weken verlof. Tussendoor nog wel eens een uurtje iemand overgedragen na de 30e week maar echt zo beperkt mogelijk. Mijn vervanger kwam nl te laat. Bij je werkgever zou ik aangeven dat je zo lang mogelijk wil blijven werken maar dat je een risico zwangere bent. Zo'n voorbeeld als de printer, dan moet jij gewoon een sterke vent op de schouder kunnen tikken die even meeloopt en sjouwt. Dat kan gewoon niet meer, punt. Gein, ik moest even in m'n appje kijken. Ik ben op 1/1 gestopt dit jaar. Toen was ze 8 maanden. Ik ben nu 4x ongesteld geweest (okt, nov, dec, jan). In de dec cyclus pipelle laten doen en de januari cyclus nu aan de progynova. Progynova en utro wil ik persoonlijk niet gebruiken tijdens bv maar dat is echt een persoonlijke keuze.
Klaasje; dankjewel. Ja ik wil bv geven tot maart en dan nog rustig een maandje afbouwen. Wij hebben besloten om in mei onze cryo ook op te gaan halen mits deze goed ontdooit uiteraard. Spannend allemaal weer. Heel veel succes donderdag!!
Dank je wel. De embryo was 4bb bij invriezen als die goed ontdooit dan beoordelen ze de cryo weer opnieuw. Ik vind het ongelooflijk spannend! Maar ik ga er maar vanuit dat 85% goed ontdooit zoals cuypers zei.... "het is een top embryo" we zien wel
Je hebt ook gelijk! Maar ik vind dit zo moeilijk. Ik ga echt even wachten wat de gyn gaat zeggen morgen.. Kom je dan automatisch bij de ARBO arts terecht, ik heb gehoord dat die namelijk ook voorzichtig zijn met zwangere vrouwen. Opzich heb ik een goede werkgever (voor mij dan) alleen je moet zelf wel heel duidelijk je grens aangeven en dat is mijn probleem een beetje.. Ik kom bij jou werken Gein
Zowelkom; de Arbo is idd heel voorzichtig met zwangere vrouwen. ik moest het toen ook zelf aangeven hoor maar dat kan ook niet anders als je niks zegt weet je werkgever het ook niet. Gewoon gelijk open kaart spelen werkt vaak het beste!
Dank jullie voor alle steunende berichtjes. Vandaag gaan bloedprikken maar omdat ik niet onder behandeling in NL is is er niemand die vond dat het spoedbloedprikken was en dus staat er normaal gezien 2 dagen voor de uitslag. Heb voor de zekerheid nog een thuistest gedaan maar weer omo-wit, dus gestopt met de neusspray en utro. Ik ben er namelijk nog steeds misselijk van en dat trek ik mentaal nu even heel slecht. En dan volgende week een belafspraak met dr Cuypers.
Elocina heb je dr c gesproken? En hoe ging t bloedprikken? Sorry had je berichtje gemist... wat balen zeg. Via huisarts ook niet te regelen?
Wat sneu Elocina, geen warme hand om te helpen. Erg jammer. Misschien voor het vervolg je huisarts vragen? Die kunnen het ook en zijn vaak behulpzamer.
Elonica hier in Nederland kan ik echt zo boos worden op die stomme ziekenhuizen en protocollen echt breek me de bek niet open...... Al verschillende dingen meegemaakt toevallig vorige week nog voor een folikel meting wilde ze absoluut niet aan meewerken..... Ik vind ze vreselijk star en lomp hier
Eens. In het UMCG zullen ze me ook niet meer zien voor wat dan ook. Maar in Heerenveen daarentegen kan ik perfect terecht voor follikelmetingen voor Düsseldorf. En ook voor uitgangsecho's (en voor eerste zwangerschapsecho's )
Dames, Ik heb een vraagje. Wij zitten ook in DD voor onze behandeling. Ze hebben een biopt afgenomen voor onderzoek ivm NK cellen. De uitslag hiervan zou 2 weken duren, soms iets eerder. Maar nu zijn we al 2.5 week verder en heb ik nog steeds geen uitslag. Zijn er hier dames die hier ervaring mee hebben, waarbij het ook langer duurde? Ik begin de angst te krijgen dat ze het kwijt zijn.....
Hallo ophoopvanzege, heb gehoord hier dat het Lab aan t verhuizen is geweest en dus uitslagen langer op zich laten wachten? Snap alleen niet waarom DD dat dan niet gewoon zegt.
Ongelofelijk wat een domper... Dikke knuffel. Erg herkenbaar trouwens, Den Haag is echt ruk. Ik kan ook nooit ergens medewerking vinden.. Stomme protocollen.. Nogmaals knuffel xx