Hoewel sommige arboartsel wel erg op de hand van de werknemer zijn ... Maar: goed dat deze stap is gezet, zowelkom! Ze hebben er maar rekening mee te houden. En anders gewoon ziek melden.
Verschilt per geval ook. Ik had een collega die ook in de MM zat en die maakte het bont hoor. Week ziek hsg, 6 (!) weken thuis laparascopie, met ivf wilde 2 weken ziekmelden. Die had me een partij bonje, ik had in dezelfde periode alle medewerking en begrip. Zegt m'n man net, ehhh rij jij morgen, kan ik in de auto even werken. Die heb ik even lekker hormonaal afgebekt 😂.
Ja weet je, laat die arts maar mijn gyn bellen dan komt het denk wel goed.. Zij weet dat ik altijd ver boven mijn grens ga. Ga dat zelf ook vertellen en we gaan het zien.. Ooooeeeehhh dat was even heel gezellig thuis 🙈😱😅
Knorretje: negatief... Bah! Het zou zó mooi zijn geweest... Hopelijk breekt het snel door. Klaasje, Juffie; spannend hoor! Ik heb vandaag even gezwaaid naar jullie kleintjes 😉 Unicorn: wat verschrikkelijk... Wat zul je je onmachtig voelen zeg, jullie kleine mensje voelt zich zo ellendig. Wat een geluk met zo'n lieve, sterke en positieve moeder! Succes Jolanda! Hopelijk brengt DD jullie verder... Gek, ik heb tijdens intake niet zo'n lijstje gekregen. Heb je daar zelf naar gevraagd? ZoWelkom: fijn dat je gesteund wordt door je gyn! Niet over je grenzen gaan hoor; je kleintje is nu belangrijkerp dan wat dan ook! Nou, net terug van DD. Wat een fijne man is die dr. C zeg! Zo gelijkwaardig in het gesprek en tegelijk kundig. Alleen daarom al blij dat we zijn overgestapt!! Ik mag starten met IVF zodra ik ongesteld word (verwacht binnen nu en een week). Verder idd Pipelle gehad, al had de scratching volgens hem weinig meerwaarde, maar onderzoek NK-cellen zou heeeel missch iets kunnen opleveren en anders kunnen we het iig afstrepen. Echo gemaakt en er lagen alweer 11 eicellen te rijpen en mijn eierstokken zagen er super mooi uit, aldus dr. C. Hij gaf aan dat bij laag AMH er weinig eicellen liggen te rijpen en de eierstokken vaak verkleind/verschrompeld zijn. Mijn echo paste dus totaal niet in het plaatje. Bijzonder he!? In NL zeiden ze dit ook al hoor; helaas had dr. C. had er geen verklaring voor. Iemand van jullie een idee? Nou ja, we'll see. Spannende tijden komen er weer aan. Het licht in het aquarium werd gemaakt door een monteur, dus we hadden vertier tijdens het wachten, hihi. Monteur vertelde dat hij vijf jaar lang in de MMM heeft gezeten en vier keer ICSI heeft gehad en toen waren ze uitbehandeld. Een jaar later: z'n vrouw belt hem op het werk: spontaan zwanger! Grijns van die man, geweldig! Hij vertelde dat z'n zoon nu 11 was en hij was zo trots. Nooit opgeven dus he!? zei hij tegen ons. Wat een schat!
Wat fijn dat je zo'n positief gevoel eraan hebt overgehouden zeg. Dokter c is echt een fijne arts ik heb bij hem ook het gevoel als het ergens goed komt dan is dat hier met hem als arts. Wat een bijzonder verhaal van die monteur mooi om te lezen. Kunnen we in elk geval weer naar de visjes kijken als we vrijdag zitten te wachten en ook nog niet mag plassen van de zenuwen pffff Fijn dat je de kleintjes de groetjes hebt gedaan we komen eraan bedje is klaar voor de komst hoor
Ik kom jullie ook weer even om advies vragen. Vandaag een rot uitslag gehad van de NK cellen, het biopt wat ze hebben genomen is onvoldoende, te weinig om een uitslag op te geven. Het moet dus opnieuw, maar dat kan pas tussen dag 19 en 22 van je cyclus, omdat ik nu al met spuiten ben begonnen sinds afgelopen zondag kan het ook niet nu. Dus in de volgende cyclus nogmaals het NK cellen onderzoek. Ik heb nu de keus, of doorgaan met spuiten en de punctie plannen en dan alles invriezen en dus geen verse terugplaatsing en dan de maand erop na de uitslag van het NK cellen onderzoek een cryo terugplaatsing. Of stoppen met spuiten, ongi worden en de volgende cyclus na NK cellen uitslag weer beginnen met spuiten en dan dus wel een verse terugplaatsing. Ik wil namelijk alles uitgesloten hebben, voor ik weer aan een terugplaatsing begin, omdat ik maar weinig eitjes maak, laag AMH, ze zijn dus erg kostbaar voor ons. Dr Cuijpers gaf wel aan dat als er met de NK cellen iets niet goed is, dat de kans op een zwangerschap echt wel wordt verkleind. Vandaar dat we de gok niet willen nemen. Mochten we nu toch voor de punctie kiezen en er zijn ineens toch meer eitjes dan gehoopt, dan willen we de gok wagen en toch voor een verse terugplaatsing gaan. Heb je met een verse terugplaatsing evenveel kans op een zwangerschap dan met een cryo? Wat zouden jullie doen in deze? Dank je wel alvast voor het meedenken, soms weet ik ook niet meer wat te doen.
Rikus wat een lastige keuze zeg. Mijn eerste ingeving is doorspuiten, veel eitjes gegroeid dan punctie en alles invriezen of 1 keer verse tp. Zijn t er weinig dan geen punctie doen. Weet niet wat meer kans heeft cryo of verse tp!?
Rikus, wat enorm balen zeg! Ik denk dat ik zou doorspuiten tot de eerste echo en op basis daarvan, en op basis van het advies van dr. Cuypers, de beslissing zou maken.
He shit Rikus, wat een rotnieuws! Ik sluit me aan bij Loolaa, zou de eerste echo afwachten en daarna besluiten. Over de kansen verse tp tov cryo: ik las laatst weer ergens dat ze in Amerika (waar 1 poging 10.000$ kost en mensen het altijd zelf moeten betalen) vaak alleen nog maar cryo tp's doen omdat de kans dan 30% hoger zou zijn. (Je lichaam is dan hersteld van de punctie en dus pakken goede blastos beter) Heb bij onze verse tp gevraagd of we niet 1 van de 2 blastos moesten invriezen maar Cuypers adviseerde toch 2 verse terug te plaatsen (want je hebt natuurlijk ook een kans dat je blasto niet goed ontdooit). Ik probeer me dus maar niet al te veel vast te houden aan die percentages want er zijn zo veel dingetjes die op het juiste moment samen moeten komen dat je gewoon heel veel geluk nodig hebt... Succes vandaag Klaasje!
Dr cuypers vertelde tegen ons dat met huidige invriestechniek een cryo dezelfde kwaliteit behoud als een verse embryo dat gaat niet in kwaliteit achteruit. De kans dat een Blasto goed uit het ontdooi proces komt is 85% zei dokter Cuypers.
Loolaa hoe gaat t met jou?? Elocina ik heb ook eeens gelezen dat cryo sterker zijn en dus wat meer kans van slagen hebben. Maar goed dan heb je alleen over de embryonale factor en daar komt dan dus de rest nog bij. Wanneer is je lichaam na een punctie wel "beter klaar" voor een cryo tp? Het is en blijft een wonder wanneer t allemaal goed gaat....
in tegenstelling tot de andere meiden zou ik stoppen met spuiten. De reden, ik ben echt pro verse tp, waarom? K zelf ben nog nooit zwanger geraakt van cryo of werd een miskraam.. Maar jou situatie met laag amh vind ik het lastig. K denk dat K even zou kijken bij de eerste echo hoeveel er klaar liggen. Is dat een teleurstelling zou ik stoppen, denk je, yes dat is een mooi aantal (gezien je lage amh) dan zeker doorgaan... Blasto's zijn wel echte toppers! Maar wat een kut situatie zeg! Kan gebeuren maar eigenlijk vind ik het best slecht.. Die NK cellen moeten wel echt goed zijn! Die van mij waren te laag, wellicht daarom de ene vroege miskraam naar de andere.. Nu twee keer granocyten gebruikt en beiden keren zwanger! Luister naar wat je gevoel je zegt.. dan maak je de juiste keuze!
Zojuist met dr. S. gesproken. AMH was 1.46. Dat is voor mijn leeftijd (43) heel netjes en is gemiddeld bij mensen van mijn leeftijd vaak veel lager dan dat. Dus dat is mooi! TSH was ook netjes. Geen waarde genoemd. MAAR: helaas is mijn vit. D3 veel te laag: 11,9 in plaats van 32, wat normaal is. Geen idee hoe dat komt, maar daar moet dus wel iets aan gebeuren. Aangezien ik sinds nieuwjaar al 2000 IE per dag in tabletvorm slik, adviseert dr. S. dat ik de huisarts druppeltjes laat voorschrijven om de zaak snel op te krikken. Hij gaat mij de uitslag vh lab mailen en dan hoop ik dat de huisarts mee zal werken. Die druppels moet ik dan een maand gebruiken. Dan weer bloedprikken (kan gewoon in NL) en dan hopelijk van start. En ik heb nog even gepolst wat hij dan zou voorschrijven aan medicatie. Hij houdt een slag om de arm omdat er eerst een echo gemaakt moet worden, maar hij zou zich kunnen voorstellen dat we dan bv. 225 menopur en 75 puregon gaan doen (ik had de eerste 2 behandelingen 150 menopur en 75 puregon). We zijn natuurlijk weer ruim 2 jaar later, en het AMH is natuurlijk wel iets gezakt. O ja, en hij raadde deze keer synarela neusspray aan ipv cetrotide. Nou prima, want dat zijn rotspuiten. Nou, toch wel een kleine tegenvaller vanwege de D3. Aan de andere kant denk ik dat ik blij mag zijn met mijn AMH. Een te laag D3, daar kun je iets aan doen, en een laag AMH, daar heb je maar mee te dealen. Dusss. Werk aan de winkel!
Thanx meiden! Heb morgen de 1ste echo, afblazen omdat er dan weinig eitjes zouden zijn, is denk ik geen optie, omdat ik er echt maar heel weinig aanmaak. Bij de uitgangsecho lagen er maar 3 follikels klaar. Een volgende ronde spuiten zullen het er niet ineens veel meer zijn, door mijn lage AMH. Denk dat we dan toch maar gewoon gaan door spuiten en na de punctie gaan beslissen of we er een gaan terugplaatsen. Zo nee, alles invriezen op dag 1 en hopen op een goede ontdooiing tijdens de cryo terugplaatsing. Denken jullie dat de eitjes nog meer kunnen worden door het spuiten? Dat ik er morgen ineens 4 of 5 kan hebben, terwijl er met de uitgangsecho maar 3 klaar lagen? Ik spuit trouwens wel erg veel, 2 keer per dag 225ie. Juffie en Klaasje, hoe is het gegaan vandaag?
@Zowelkom, ja, was ook erg teleurgesteld en boos, helemaal omdat ik gewoon meer dan 3 weken op de uitslag heb moeten wachten en dan krijg ik het antwoord dat het biopt te weinig is, kunnen ze dat niet eerder zien, denk ik dan. Maar ja, we doen er niets aan. Ik heb ook echt het gevoel dat er iets met mijn NK cellen is, hebben 6 terugplaatsingen gehad, alleen de 1ste zwanger, maar miskraam met 8,5 weken, de andere 5 helemaal niets. Telkens goede celdelingen voor dag 3 en mijn baarmoederslijmvlies is telkens top. Dan ga je dus snel denken dat het misschien wel aan de NK cellen ligt, ik hoop het eigenlijk ook wel een beetje, dan weten we de reden. Ik hoop vrijdag op een mooie score tijdens de echo!
Krijg jij geen DHEA? Dat geven ze toch ook weleens bij vrouwen met laag amh? Dat kan voor de kwaliteit ook nog eens ten goede komen.. maargoed dat moet je ook wel een maand of 3 slikken.. Dat kan zeker, dat er morgen 4 of 5 zitten! K duim voor je!
Mijn vit d3 is ook te laag kwam ik in november achter toevallig met het bloedprikken voor iets anders in Nederland. De waardes in Nederland zijn anders dan de waardes in Duitsland. Mijn Nederlandse waarde is 44 en 50 is de ondergrens dus dat valt nog mee slik al vanaf november vitamine D3 bij. Voor een cryo terugplaatsing maakte het volgend dokter Cuypers niet uit hoe die waarde is maar wel voor een evt nieuwe icsi behandeling dan moet die waarde echt goed zijn omdat dat ook mee werkt aan de kwaliteit van je eicellen. Maar voor onze cryo maakte de waarde niet uit. Hopelijk is jou waarde gauw op de juiste waarde en kun je gaan starten.
Klaasje was vandaag aan de beurt en ik krijg als allea goed gaat morgen de terugplaatsing....super spannend.
@Juffie: ik begreep dat D3 ook invloed heeft op immuunsysteem, dus op innesteling, dus dan concludeer ik dat het wel degelijk ook bij cryo's op peil moet zijn. Maar dat is het gelukkig bij jou nu ook. En wat apart dat dr. S. bij mij de normaalwaarde van 32 noemde.