Geen idee wat of hoe maar ik heb het specifiek gevraagd aan dokter Cuypers en hij drukte mij op her haet dat het geen kwaad kon voor de innesteling of cryo terugplaatsing maar dus wel bij een icsi behandeling met spuiten zeg maar. De waarde die ik hier noem zijn de Nederlandse waarde hier is de ondergrens 50 en de mijne was 44. Dokter Cuypers zei als hij dat zou omrekenen naar Duitse waarde mijn waarde ook ver beneden normaal zou zitten. Maar volgens hem was dat allemaal geen probleem. Vooral vit b12 is erg belangrijk dat dat goed op peil is aangezien dat essentieel is voor de gezondheid van je zenuwstelsel, immuunsysteem en voor de vorming van DNA. "Uit onderzoeken is gebleken dat er een relatie is met een tekort aan vitamine B-12 en onvruchtbaarheid en miskramen"
Babs, het gaat hier wel. Inmiddels ook de derde icsi poging gehad, helaas weer geen tp. We werden gebeld de ochtend van de tp. Die kwam wel even aan. Ik lees hier van alles over vitamine d. Deze was bij mij ooit ook te laag, flink bij gaan slikken en nu vindt mijn Nederlandse internist hem wel erg hoog. Weet iemand of een te hoge waarde ook kwaad kan? En hoe reken je de Nl waarde om naar de Duitse?
B12 is bij mij niet geprikt. Denk dat hij dat niet nodig vond, gezien mijn goede track record van behandelingen in DD (2 behandelingen met in totaal 4 tp's >> 2 dochters). Loolaa: geen idee of te hoog kwaad kan. Misschien ff vragen in DD? Ook geen idee hoe je de waarden kunt omrekenen. Lastig he, die verschillen tussen NL en DD. Daarom heb ik heel bewust vorige week zaterdag een ritje DD gemaakt.
Geen idee hoe je dat omrekent..... En of te hoog kwaad kan weet ik ook niet. Op den duur wel dacht ik voor jezelf dan. Teveel vit d plas je niet uit namelijk. Die verschillen weet ik ook niet zo goed wat ik daarmee moet....ik vertrouw op de kundigheid van dokter Cuypers dat het dus niet erg is voor een innesteling daarvoor is b12 wel heel belangrijk en dat was prima op orde bij mij. Heb in november alle vitamine en nog hoop andere dingen laten prikken. Schildklier, lever, nieren, galwegen vanalles. Alles wat top behalve vit d3 dus iets aan de lage kant en voor Duitse begrippen echt veel te laag.
Zo welkom ik krijg alleen maar meer hoop als ik jouw berichtje lees. Dat je 2 keer zwanger bent geraakt door Granocyten🤗
Zowelkom, ja Dhea slik ik ook al sinds half december, dr Cuyoers gaf aan 6 tot 8 weken slikken. Hoop dat de kwaliteit hier inderdaad beter door wordt
Alles goed gegaan! Mw dr Cuypers is echt een warme, symphatieke vrouw. Zij heeft onze blasto teruggeplaatst, er is er ook al eentje terug ingevroren en eentje is er nog op zicht. De andere twee zijn gestopt tussen dag 2 en 3. Ben zelf erg tevreden met deze score. Vanmiddag moest ik m'n kindjes overal vandaan plukken, vandaar dat ik nu pas lekker zit. Even eten en na kletsen met de man. Nu wachten tot 11/2. Dat de tijd maar lekker snel mag gaan!
Spannend Klaasje! Lekker brrrrroeden! Bij mij is dus echt nooit gesproken over vitamine D of B12 of welke vitamine dan ook, ondanks 3 miskramen... En voor m'n dochter ook al, dus 4 in totaal. Zouden ze dat vergeten zijn?? Of zijn er meer waar de vitamines niet zijn besproken/gecheckt...?
Oh top klaasje ik duim voor je. Ik ben nu toch wel stik zenuwachtig hoor pfff. Bang dat de cryo niet goed ontdooit. Mag ik vragen hoeveel had jij van te voren gedronken? Voor de tp? Ik duim duim duim
Bij mij is er in dusseldorf ook nog nooit gesproken over vitamine en ook nooit een lijstje met vitamine gekregen. Toevallig moest ik in november hier in Nederland voor iets anders bloedprikken zo kwam ik er bij toeval achter. Maar als dat niet geweest was dan had dr cuypers daar ook niets over gezegd weet ik zeker
Goed nieuws Klaasje🤗 Loolaa: 3e icsi in DD wel? Jeetje wat heftig.. Wat is t plan nu?? Bij mij zijn de vitamnes nog nooit geprikt. Ga het toch maar keer doen al slik ik wel van alles... Dr C maakte zich bij mij ook niet druk om de vitamines. Als je gevarieerd eet en een multi vit slikt vond hij t goed vertelde hij mij vorige week aan de telefoon. Wel bedenk ik mij nu dat ie zei dat ik evt. Vit D kon bijslikken. Dat deed ik al sinds december zei ik. Maar waarom zegt ie dat terwijl ik met cryo tp bezig ben? Aangezien juffie zegt dat hij jou vertelde dat t niet belangrijk is bij een cryo🤔
Rikus, ik las je berichtje, ik geloof dat ik het zelf precies zo zou aanpakken. Mieksel, ik blijf zo'n positief gevoel houden bij je. Wat zag het er binnen keurig uit. Ik ben een vergelijkbaar 'gekke' laag amh patiënt als jij. AFC ook rond de 10-12 en puncties met 9 en 13 eicellen. Heel gek is dat. Dat was wel periode 2013-2015, hoe ik nu ben, geen idee op AMh waarde 0,5 na. Loola, wat een verdriet en tegenslag. Zijn er verklaringen voor? Heeft je partner erg slecht zaad? Juffie, ik heb in de wachtkamer een bidonnetje water op en een kopje thee. Was prima!
Oh ja echt was dat genoeg. Tegen mij zei ze met lege blaas thuis vertrekken en onderweg 500 ml drinken... Bij mijn dochtertje had ik zoveel gedronken dat ik het niet meer volhield in de wachtkamer pfff