@Babs: wonderen bestaan soms echt, hoe klein de kans ook! Dus go for it!! @Juffie: hier ook nooit iets gemerkt van de innesteling. Terwijl ik ook maanden had dat ik wel iets had gevoeld en ervan overtuigd was dat dat de innesteling moest zijn geweest en toch niet zwanger bleek.
Ik probeer er maar geen aandacht aan te geven wat ik allemaal wel of niet voel..... Ga donderdag testje wagen in elk geval
Beetje late reactie maar heb even mijn ogen laten leeglopen de afgelopen week 😉. Super Klaasje en Juffie dat jullie beiden een tp hebben gehad! Haha klaasje saté om 8 uur s ochtends ja dan zou ik me ook wel gaan afvragen of er niet iets aan de hand was 😂. Babs waarom zou je geen tp in eigen cyclus doen? Jouw eigen cyclus was toch prima in orde? Wij hebben de keren dat we tp in eigen cyclus deden altijd gegrapt dat we voor de tweeling gingen- eentje op natuurlijke wijze en eentje uit t lab. En dan grapjes maken dat als ze ouder zijn je kunt gaan gissen welke op natuurlijke wijze is ontstaan en welke in t lab. Helaas alle grappen ten spijt hebben we nog nooit het geluk gehad. Zou er gewoon voor gaan, ontspanning is goed!
@Juffie, ons zoontje was ook een 4AA (wel vers maar toch)....Dat is een hele mooi, duim voor jullie!! Ik ga zo even op pad voor de vitamine. Zodra ik ongesteld wordt gaan we "beginnen". Ik moet dan starten met ovulatietesten, 2 dagen na de positieve test een decapeptyl depot zetten en bij de volgende menstruatie beginnen met spuiten. Zit wel een beetje in dilemma..... Als ik ga tellen zou ik zou eind maart uitkomen voor de punctie, nu moet manlief net in dat weekend naar het buitenland. De punctie zou denk ik nog wel op tijd lukken maar de tp waarschijnlijk niet.... Nu heb ik contact gehad met dd en zij geven aan dat de man niet perse mee hoeft te komen bij een tp maar wat zouden jullie doen? Vind het toch wel een belangrijk moment om samen te doen (mocht het zover komen)..... De punctie heb ik vorige keer op dag 13 gehad kan dat? (Dacht zelf dag 16). Moet trouwens 450ie gaan spuiten, ochtend 225 en avond 225
Dat zei ze ook idd dat het een super mooie embryo was maar ja dat wil niets zeggen natuurlijk. Dr cuypers zei dat cryo zelfde kwaliteit behoud als een verse terugplaatsing dat het niet in kwaliteit achteruit gaat.
Ik had punctie op dag 14 dus 13 kan zeker. Kun je niet nog even aan de pil ofzo..? En wie weet loopt alles net een paar dagen uit!?maar goed wat als het niet uitloopt... ik zou de tp echt samen willen doen, maar het is geen ramp als hij er niet bij is. Als je daarom alles zou moeten invriezen moet je samen overwegen wat t beste voor jullie gevoel is denk ik?
Elocina ik heb de vorige keer kunstmatig gedaan omdat "bijna iedereen" dit vertelde de assistente. En je dan geen gestress met testen hebt. Ook was mijn cyclus na de 1e icsi wat van slag waardoor ik rust wilde voor de cryo en geen gestress met testen. Nu merk ik dat ik eigenlijk weer goed op schema zit. Maar eens zien en overleggen met DrC de 14e..
Mikka, ik heb ook eens een tp alleen gedaan. Vond dat echt vervelend later, beetje lonely. Het is al zo'n traject en dan is samen zijn wel fijn. Fm's doe ik altijd wel alleen, zo'n gedoe voor die 2 minuten. Maar heel eerlijk als ik moet kiezen tussen overslaan of een tp alleen dan zou ik het toch wel weer alleen doen.
Ik denk ook dat de stap overslaan vele malen groter is dan alleen de embryo's ophalen. Daarbij zitten ze toch lekker warm bij je en rijdt je samen terug😍😊
Mikka: ik zou gewoon alleen naar de tp gaan hoor. Neem desnoods iemand mee (of weet niemand ervan?). Vraag ff na of je man dan niet een of ander formuliertje (machtiging) moet ondertekenen dat hij akkoord is. Juffie: ik heb 1x een verse blasto van 6 dagen teruggehad en 1x een cryo van 5 dagen, beide keren niks gevoeld van innesteling. Babs: you go girl, maak er een mooie selfie-poging van! Klaasje: beterschap! Tijdens de behandeling van mijn oudste was ik ook snipverkouden. Emmy is toch lekker gaan innestelen
Heb ook wel eens een tp gehad toen mijn man voor werk in het buitenland zat. Heb toen mijn moeder meegenomen, die vond dat weer heel bijzonder om mee te maken. Eerste ICSI wilde ik mijn man perse overal bij hebben en kon ik me niet anders voorstellen, afgelopen ronde ben ik 3 keer alleen naar Dusseldorf gereden voor de echo's (man zat die week in buitenland).
Ik doe in principe ook alles alleen behalve tp. Elke echo etc doe ik vaak onder mijn werktijd dus helemaal goed. Als het niet anders zou kunnen zou ik idd ook liever alleen gaan dan uitstellen. Juffie wat denk je te gaan voelen ?? Denk dat de meesten de eerste dagen weinig tot niets voelen. En wanneer je wel iets voelt hoeft t nog niet met de innesteling te maken hebben. Relax en zoek afleiding! Wij hebben gister onze vrienden verteld in t traject waar we inzitten. Iedereen schrok, was lief en betrokken. Viel erg mee gelukkig. En manlief is zeer opgelucht geen geheim meer te hebben😊 we hadden familie en een paar vrienden al wel verteld maar niet iedereen, ook omdat we daar niet altijd heel veel mee om gaan. Ik praatte er toch al wat meer over op het werk enzo dus voor mij is de stap niet zo groot dan voor mijn vriend. Maar helemaal goed uitgepakt dus gelukkig 🍀
Fijn, Babs. Wij zijn altijd heel erg open geweest over de MM. Nooit spijt van gehad. Maar nu wij voor een derde gaan, wat denk ik niet veel mensen nog verwachten gezien mijn leeftijd, kiezen we ervoor om het zoveel mogelijk stil te houden. Ook omdat ik vermoed dat veel mensen er wel een oordeel over hebben: Ben je niet te oud? Ben je niet tevreden met 2 gezonde meiden? Ik heb echt geen zin om daar mijn energie aan te verspillen of me aan te ergeren. Misschien zullen we rondom punctie/tp wel wat familie moeten inschakelen voor oppas, maar dat zien we dan wel weer.
Nou weet je wat het is bij mijn dochtertje had ik savobds al zo'n felle steek en daarna lichte buikpijn dus dat verwacht je nu dan soort van weer zeg maar ga je toch vergelijken maar ik voel of merk helemaal niets van steekjes of wat dan ook. Maar ik heb genoeg afleiding maar natuurlijk ben ik er mee bezig. Wat fijn babsh zo'n reacties bij iedereen. Kan me voorstellen dat het oplucht. Wij zijn er ook altijd heel erg open in geweest van begin af aan iedereen verteld.
Stiertje ik snap jullie heel goed. Ik ben er al veel meer open in geweest dan mn vriend. Maar heb ook weinig zin in de goed bedoelde adviezen van mensen. Dus precieze data van tp ofzo ga ik niet zeggen tegen iedereen. Maar t is goed dat men weet dat we er in zitten. Snap je gevoel wua energie verspilling, heb ik ook lang gehad, gelukkig kan ik dat nu los laten. Fijn dat je wel afleiding hebt Juffie. Ik had laatste 2x beide anders. 1e keer na 2 of 3 dagen begonnen de felle steken. De 2e keer weinig tot niks gevoeld.
Ja ik weet ook dat deze keer mocht het goed gaan heel anders kan zijn maar je gaat toch vergelijken.... Dan denk je menstruatie gevoel is niet goed en als je niets voelt is het ook niet goed....maar ik zit vandaag pas op dag 2 dus kan nog allemaal komen of niet we gaan het zien.... Ik weet bij mijn dochtertje ook niet meer precies wat ik voelde of niet ik had toen ook heftig overstimulatie dus voelde vanalles maar van wat...? Nu voel ik dus gewoon 0 dingen geen steekjes, borsten of weet ik veel (nog) helemaal niets... Maar goed we gaan het zien deze week
Wat fijn Babs dat er nu geen geheimen meer zijn in jullie vriendengroep. Wij zijn er ook open over geweest altijd en dat levert meestal juist alleen maar begrip op. Trouwens nog over tp in je eigen cyclus: als je cyclus nu regulier is zou ik daar altijd voor kiezen. Een paar dagen stress van ovulatietesten verkies ik anytime boven utrogestan en neusspray en alle bijwerkingen daarvan waardoor je gaat denken dat je zwanger bent terwijl het ook bijwerkingen kunnen zijn. Maar kan voor jou natuurlijk anders zijn.
Vraagje, ik heb vandaag de spuit meriofert en het pufje synarel 2 uur te laat gezet, was het helemaal vergeten. Denken jullie dat dit erg is? Hoe stom kun je zijn, kan mezelf wel voor m'n kop slaan
Heb niet veel last van de utro. En progynova eerste 2 weken wel en daarna ook niet meer. We gaan het zien wat we gaan doen. Heb met iui vaker gehad dat t niet door kon gaan doordat eisprong op verkeerde dag viel en daar heb ik geen zin meer in. Met progynova iets meer te sturen. Maar goed we zijn er ook nog niet aan toe😊 Rikus ik denk niet dat je je er te druk over moet maken. Je hebt m nog genomen en denk dat t prima is als je gewoon de rest op tijd neemt. Zet evt wekkers als je bang bent weer wat te vergeten..