Spannend Elonica. Ik duim mee dat ze goed ontdooien en meedelen. En pfff, 3 pogingen in een jaar, je lijf heeft hard gewerkt, groot gelijk even zo'n pauze. Lekker hoor; wintersport!!! @Klaasje, I know, ik was gister kwaad en teleurgesteld en projecteerde dat op DD en de afspraak daarheen te gaan. Wat niet wegneemt dat ik nog steeds niet de grote meerwaarde ervan in zie in deze fase/dit stadium. Maar goed, we zien het woensdag wel. Wie weet zijn er nog wel drie kleintjes bijgekomen. Figo, ik heb idd gemaild en binnen paar uur antwoord, dank voor de tip. Toch bijzonder dat dat wel kan, en even bellen niet. Op de tijd dat ik daar op de poli zou komen, zou hij me toch ook kunnen bellen? Maar goed, elke poli heeft zo z'n afspraken, regels en protocollen. Ik leg me d'r voor nu maar even bij neer; de grootste kwaadheid is gezakt, hihi.
Heeft de ohss jou ooit tegengehouden om een nieuwe icsi te doen? Ik vind het super eng te meer omdat mijn dochtertje hier al rondloopt.....maar de wens is zo groot voor een 2e ik vind de keus verdomd lastig
Nee ZoWelkom, dat was ik niet. Ik heb altijd wel een terugplaatsing gehad, maar bleef niet plakken. Onze pogingen zijn ook heel snel voorbij. We hebben met poging 1 niks in kunnen vriezen, met poging 2 1tje en met poging 3 nu weer niks.
Elocina, fijn dat je weer bezig bent. Op naar die eisprong. Figo, hoop houden meisjes. Het verleden is niet de toekomst, al snap ik je onzekerheid en angst. Mieksel, tuurlijk was je kwaad. Zou ik ook zijn! Hoe lang ga je nog doorspuiten? En na een evt afbraak zou een dosis van 300 of 375 gonal geen goed idee zijn dan? Of ben je er dan wel klaar mee? Ik denk dat, als het stimulatie probleem opgelost is, er wel mogelijkheden voor jullie zijn. Heeft er wel eens iemand een verse poging na een mislukte cryo met medicatie schema gedaan? Ben zomaar eens nieuwsgierig en nutteloos aan het denken over en dan? Wat als? Zeg maar alles waar je niet blij van word.
Nee, sorry Klaasje, daar heb ik geen ervaring mee. Wel met een cryo tp in gestuurde cyclus direct na een verse poging. Dus het bloed kruipt een beetje waar het niet gaan kan? Herkenbaar ... Maar onderschat niet de kracht van een cryo!
Klaasje lastig hè die stomme keuzes.... Hier nog steeds geen ongi te zien. Al tig keer naar de wc omdat ik dacht dat het er was maar niets..... Ben ook vreselijk moe, ben niet vooruit te branden vandaag
Helemaal waar Stiertje, ik heb een cryo tweeling. Ik zit ook gewoon een beetje vooruit te kijken in de agenda. Rustmaand, familieweekenden, vakantie. Tis februari, I know. Dit is nu precies waarom ik zou hartgrondig de pest aan de MM hebt. Altijd maar rekening houden met werkagenda's, sociaal leven, partner's agenda's. Soms zou ik willen dat ik geen kinderwens meer had, lijkt me heerlijk rustig. Doe het zelf, word gelukkig dan ook moe van mezelf maar de dag dat ik ophoud met de MM geef ik een feestje.
Nou net mijn eerste bezoek gebracht aan dokter Scholtes. Wat een massaproductie daar. Super druk, geen vrije parkeerplaats, piepklein kamertje waar je een echo van een minuut hebt en dan sta je alweer buiten zonder duidelijke uitleg. Ik weet het daar gaat het allemaal niet over maar het is zo anders als in mijn vertrouwde ziekenhuis. Even een beetje van slag ervan. Zal nu wel echt binnengekomen zijn dat we echt het ivf traject gaan beginnen.
Was het je eerste afspraak in DD en jouw historie en plan van aanpak is niet besproken? Daar schik ik ook wel van. Ik snap dat je daar van slag van bent. Ik wil mijn volgende ivf poging ook in DD gaan doen en had verwacht dat je daar meer een persoonlijke behandeling kreeg. Vooral bij de eerste behandeling heb je echt behoefte aan uitleg enzo Bedankt, nu weet ik in ieder geval beter wat me te wachten staat
Hé Knor, ik zie nu ineens dat jij ook een mola zwangerschap hebt gehad en ook een lage amh waarde net als ik. Zou dat iets met elkaar te maken kunnen hebben? Tegen mij zeiden ze dat de oorzaak van een mola zwangerschap niet bekend is
Bij echo's is inderdaad weinig 'extra' tijd voor vragen. Dus die moet je dan als de wiedeweerga stellen. Dat is ook de reden dat ik ze gewoon in NL laat maken. Ruim 3 uur heen en daarna weer terug voor 1 minuut echo, dat gaat mij echt te ver. Bij intake daarentegen is wel alle tijd voor vragen. En vragen kun je ook altijd per mail stellen. Ik denk dat ik misschien ook wel overdonderd zou zijn geweest als DD mijn eerste contact in de MMM was geweest. Maar even los hiervan, ben ik heel blij dat ik die stap gezet heb. Je krijgt wel een behandelplan op maat en niet eentje volgens protocol. Kom daar es om in NL. Dus: heb altijd je vragenlijstje klaar als je in DD bent. En als je later nog iets te binnen schiet, kun je altijd mailen.
@Nellie toen die mola bekend werd was mijn lage amh nog niet bekend. Er zijn verschillende oorzaken van mola meen ik. Bij mikken het doordat twee zaakjes tegelijkertijd 1 eitje hadden bevrucht. Dokter S laat mijn amh waarde opnieuw bepalen nu, hij dacht dat de vorige niet klopte @nellie4 ik heb gisteren een video intake gehad en vandaag dus bloed en echo, ze kunnen pas als ze de uitslagen hebben een behandelplan gaan voorstellen en ik ga ervan uit dat dat dan ook wel uitvoeriger besproken gaat worden @stiertje bedankt voor de tip. Ik ben ook blij dat ik de stap gemaakt heb en denk ook echt wel dat ze daar veel meer weten en kunnen als hier. Echo's ga ik gewoon in mijn eigen ziekenhuis laten doen inderdaad. Voor mij is het een uur rijden dus dat valt nog mee in vergelijking met jou
Ik ben vanochtend voor scratching geweest. Viel mij reuze mee. Uitslag duurt waarschijnlijk langer dan 2 weken ivm verhuizing lab. We gaan wel tp doen volgende cyclus. En dan kunnen we , mocht ik zwanger zijn, alsnog medicatie nemen aan de hand van de uitslag van de nk cellen. Ik krijg ook ascal vanaf het moment dat de menstruatie voorbij is. Hopelijk een spontaan wonder nu haha maar anders over ongeveer 4 weken tp in kunstmatige cyclus.
Oh ja en toch maar keer prikken op vit d en tsh herhalen. Heb zelf aan de assistente ook maar even b11 en b12 erbij gevraagd 😆. Geen probleem, de asisstente regelt t 🤗
@Knor, wat vervelend dat dit je eerste ervaring was zo met DD. Niet echt een warm bad... Mijn ervaring met intakegesprek en behandelplan-gesprek is dat er dan wèl ruim de tijd voor je wordt genomen. Als dat zo hoor, ben ik helemaal blij dat ik morgen niet naar DD ga voor een echo...! Babs, scratching stelt idd niets voor hè!? Gelukkig maar
Heb dr s toegewezen gekregen dus denk dag ik het daarmee moet doen. Zal allemaal wel loslopen hoop ik.
Wel balen dat het zo liep Knor. Mijn ervaring is ook bij dokter Cuypers en ik herken me in wat stiertje zegt. Je moet van tevoren je lijstje met vragen echt klaar hebben liggen want bij een echo is niet superveel tijd, maar ik voelde me nooit opgejaagd. Maarre... was de uitslag van je echo wel naar wens? Was het een uitgangsecho of ben je al aan t stimuleren? Sorry ben het even kwijt...
Is dit een uitnodiging 😉? Zo herkenbaar Klaasje! t is natuurlijk een luxe probleem maar reizen plannen is echt niet meer leuk - denk altijd 'maar wat als ik over 3 maanden zwanger blijk? Dan wil ik misschien niet meer vliegen, of bergen beklimmen, of naar dat en dat feest/de champagnestreek, etc...' Zo sloegen we in 2016 het aanbod af om naar de olympische spelen in Rio te gaan omdat we hoopten dan misschien wel hoogzwanger te zijn. Achteraf zo'n spijt...
Babs het is niet fijn als je lang op je uitslag moet wachten van de scratching. Ik heb 19 december scratching gehad en op die dag werd gezegd dat ik binnen 2 weken mijn uitslag zou krijgen. Onze enige cryo laten ontdooien en tot de dag van de terugplaatsing nog veel gebeld om te vragen of de uitslag al binnen was, helaas. De cryo is terug geplaatst en 2 dagen voor de zwangerschapstest kreeg ik na een boze mail een voorlopige uitslag. Mijn NK cellen waren te laag en daardoor heb je de kans dat de embryo niet innestelt. 2 dagen later negatief getest. Ik baalde natuurlijk als een stekker dat we zolang moesten wachten, 5 weken. Nu kreeg ik gelijk het recept van Granocyte spuit mee voor de terugplaatsing van donderdag. Heb die gisteren gespoten, 3 dagen voor de terugplaatsing. Bel ze maar tot de terugplaatsing heel vaak om te vragen of je uitslag al binnen is. Zou jammer zijn als er wat uit je uitslag komt en je er wat aan kan doen met medicatie, maar dan te laat bent omdat de cryo('s) al is teruggeplaatst.