Vanmorgen derde keer echo; een van 20 mm, twee rond de 10 en de eest allemaal kleintjes (5mm of minder). BMS is mooi dik. Ik denk dat we voor escape IUI kiezen, maar ik wacht nog op telefoontje van dr. C.
Aangezien we nu bijna van start gaan, klets ik graag helemaal mee (ik lees al wel een tijdje mee en heb al enkele vragen gesteld)... @ Mieksel: balen zeg dat er zo weinig groeit, ondanks dat er best aardig wat klaar lag. @ Knorretje: weer net gestart, spannend zeg! Hopelijk met een mooi resultaat! @ Figo: succes in de wachtweken. Ik ben zelf zwanger geweest van een cryo wat een morula was, dus hou moed! @ Juffie: wat jammer dat de cryo-tp toch mislukt is. Succes met de keuze of jullie toch nog voor een nieuwe poging willen gaan! @ Rikus: wat super dat alle 3 de embryo's zich goed hebben doorontwikkeld en je hebt mooie toppers teruggeplaatst gekregen! Sterkte in de wachtweken... Hier gisteren voor een tweede gesprek in Düsseldorf geweest, we hadden de afspraak met de vrouwelijke dr. C., erg vriendelijke, vrouw! Heel verhelderend! Het schema is besproken. Ik krijg als stimulatie 225 ie Gonal-f en 150 ie Meriofert. Daarnaast dan de neusspray Synarela. En in plaats van Utrogestan krijg ik ter ondersteuning van de LF Suprefact. Gisteren ook meteen een uitgangsecho gehad (ik zat op cd 2), er liggen 11 follikels klaar! Hopelijk is dat volgende maand ook zo, want wij gaan de volgende cyclus weer van start (half maart). Verder nogmaals zaadonderzoek laten doen. Dit viel enorm tegen, maar 300.000 zaadcellen, waarvan 50% beweeglijk, terwijl mijn man eerder tussen de 60 en 216 miljoen zaadcellen had. Dus dat was echt schrikken. Mogelijk is het geen goede zaadlozing geweest (dus dat het een incident was). Er wordt nu rekening mee gehouden dat naast ICSI er mogelijk ook IMSI of PICSI gedaan zal worden voor een nog betere selectie van de zaadcellen. We kiezen daarnaast voor de embryoscoop. Dan heb ik nog een aantal vragen voor jullie als ervaren "Düsseldorfgangers": - Heeft één van jullie ervaring met dit schema en deze medicatie? - We moeten bloed laten prikken op Hep. B en C en HIV. Er werd ons gisteren aangeraden dit in Nederland te doen, daar de kosten in Duitsland hiervoor veel hoger liggen. Ik heb net de huisarts gebeld en zij willen meewerken, maar gaven wel aan dat de kosten voor dit onderzoek hoog zijn (ze konden niet zeggen hoe hoog) en dat dit natuurlijk van het eigen risico afgaat. Weet iemand van jullie hoeveel dit bloedonderzoek gaat kosten?
Jolanda, ik kan je helaas geen antwoorden geven op je vragen. Ik doe zelf de bloed onderzoeken voor hep B , hiv enz wel in Düsseldorf. Dit doen we maandag tegelijk met de fm . Ik kan je wel zeggen dat het voor je eigen risico niets uitmaakt. Die ben je toch al kwijt. Dus ik weet niet wat duurder is, en hoeveel je verzekering vergoedt. Misschien als je het in Nederland laat doen, vergoedt je verzekering wel 100% en als je het in Düsseldorf laat doen, wordt het berekend bij je ivf/ icsi poging en dan hangt het van je verzekering af hoeveel je terugkrijgt.
Ik meen dat t bloedonderzoek in DD 83,- was?! Ik heb geen ervaring met een schema zoals jij hebt. Fijn dat je bijna kunt beginnen!! 😆
Bloedonderzoek zou ik gewoon in DD laten doen op de dag vd punctie. Eigen risico ben je toch al kwijt.
@Jolanda, ik heb dezelfde medicatie gebruikt als jou, alleen de Meriofert ook in 225 eenheden, ik reageerde hier erg goed op, ondanks mijn lage AMH. Mbt de bloedonderzoeken voor hiv etc, wij moesten deze ook opnieuw doen, ondanks dat we deze bij de 1ste icsi in NL ook al hadden gedaan, helaas waren we voor NL te laat, daarom hadden we dus besloten om deze in Düsseldorf te laten doen voor de punctie. 2 dagen voor de punctie werd mij door de assistent telefonisch meegedeeld dat het bloedonderzoek uit NL nog geldig was, sinds kort is het weer 2 jaar geldig. We hoefden dit dus niet opnieuw te doen. Het is wel belangrijk dat de uitslagen van de hiv, hepatitis B en C op papier bij hen zijn. Ik zie dat jullie in oktober 2016 ook een Icsi hebben gehad, hebben jullie toen geen bloed moeten prikken daarvoor dan? Ik zou dit even goed navragen, scheelt weer in de kosten en tijd. Ik zit nu op wachtdag 2, afgelopen nacht erge krampen gehad, net alsof de ongi begint, had ik de eerste keer ook, toen bleek ik ook zwanger te zijn, helaas werd dit een miskraam. De laatste 5 terugplaatsingen nooit wat gevoeld en niet meer zwanger geweest. Zal dit dan toch de innesteling zijn geweest? Heb ook al hele gevoelige borsten. We blijven hopen! Hoe gaat het met jou Figo?
Ik kan al 2 dagen niet op mijn zij liggen Rikus, krijg dan steken in mijn buik. Dit heb ik vaker gehad na een terugplaatsing en de test is altijd negatief geweest. Daarom heb ik nu besloten dat ik niet ga denken of het wel of niet innesteling is bij alles wat ik voel. Gewoon loslaten en wachten. Nog 8 dagen geduld, pffffff! De zuster die me na de punctie kwam helpen was net een psycholoog. Ze zei dat ik 10 dagen lang aan de baby('s) moet denken die terug zijn geplaatst. Ik probeer dat nu doen, hoe moeilijk dat ook is. Succes Rikus! Jij mag zaterdag 27e testen toch?
Yep Figo, zaterdag de 25ste testen, nog een weekje! Spannend voor ons beide, hoop het zo. Net bericht gehad dat de 3de embryo niet goed meer was om in te vriezen, blij dat we er 2 hebben laten terug plaatsen. Dit moet hem gewoon dus worden, anders het hele traject weer, moet er niet aan denken nu. Succes nog even met wachten en we houden elkaar op de hoogte!
Breekt even in! Woooow knorretje! Jij gaat weer voor een brusje! Wat goed ! Veel succes meid! Klaasje jij ook eer bezig voor een voerde kindje? Wat spannend meid! Sneeuwmees hoe gaat het met jou en je jongens? @rest zwaai en sterkte met het wachten en de behandelingen dames!
@Bbibi: hé wat leuk dat je even komt buurten! Kriebelt DD zo af en toe nog een beetje? Met de jongens gaat het lekker, op alle virusjes na die ze de afgelopen maanden hebben op gepikt. De jongste wordt volgende maand al weer 3. Dus bedacht me dat ik dan al 4 jaar in het DD-topic meeklets (of meelees). Time flies! @Meisjes op de wachtbank, weer veel succes met wachten, met alle onzekerheden die erbij komen! Ik lees (en leef mee) vanaf de zijlijn. @Knorretje: spannend dat je weer van start bent gegaan!! Zet hem op!
@Mieksel: was nog benieuwd hoe het telefoontje afgelopen is? Wordt het een escape IUI? @Jolanda: heb geen ervaring met jouw medicijnschema, kan je helaas niet helpen. Ook ik heb op de dag van de punctie bloed laten prikken in DD, maar dat was ook omdat ik een huisarts en NL gyn had die absoluut geen bloed wilden laten prikken wat voor de behandeling in DD nodig was.
Dames even ego berichtje..... Ik heb deze cyclus al vanaf mn ovulatie elke dag roze of bruine afscheiding. Echo vorige week was goed, lichaam zou toch wat van slag zijn... gister stolsel en echt wat weefsel en wat meer bruin/rode afscheiding. Gisteravond nog meer met wat rood. Maar weinig was t wel. Wel krampen. Tampon zit vanochtend bijna niks aan. Was gisteravond begonnen met progynova, 1e cyclus dag. Pfff zal t goed zijn!? Heb de laatste menstruaties sowieso weinig verlies in vergelijk wat ik een jaar geleden had, voor die rot hormonen. 🤔
@Sneeuwmees: Nee, geen IUI. Bood met mijn gesch weinig meerwaarde tegen hele dag in de weer naar DD, aldus de vrouwelijke dokter C. Ik vind het wel prima allemaal. Pregnyl gezet en gisteravond hebben we het gezellig gemaakt @Babs, het gatsie wat irritant, een cyclus die van slag is... Als je gister niet als CD 1 zou tellen, welke CD zat je dan?
Babs, je menstruatie kan eerder en rommeliger beginnen na een scratching. Mail het even na morgen maar waarschijnlijk is er niet veel aan de hand. Sterkte Mieksel, kan me voorstellen dat je down voelt na een poging waar je veel van verwacht had.
Gister was cd 26. Dat klopt wel voor mij normaliter. Maar wat is normaal nu haha. Dankje Klaasje. Ik bedenk me nu dat ik ook minder afscheiding had na de scratching, wat droger om t maar zo te zeggen. Ik denk dat gister cd 1 wel goed is hoor, zal denk ik ook niet heel erg zijn 1 dag verschil. Heb ook telkens wat meer krampen dus zal wel loskomen, of hierbij blijven🙈... ga wel beginnen met ascal, drC zei: mag ook na de menstruatie dan vloei je niet zoveel misschien. Maar ik denk nu misschien komt t dan wel weer een keer "goed los"😊. Het komt wel precies goed uit, dag na skivakantie voor echo en weekje later de tp. Time flies!
@Babs: wat naar die onzekerheid. Er is de afgelopen tijd veel gebeurd, dus er zijn inderdaad heel veel factoren waardoor je cyclus bij jou van slag kan zijn. Ik zou het ook even overleggen, al is het maar voor je eigen geruststelling dat het erbij hoort. @Mieksel: jammer dat DD geen meerwaarde in de escape IUI zag. Maar ook eerlijk om jullie een lange rit naar DD te besparen. Hopelijk brengt jullie gezelligheid toch nog een onverwachte verrassing. Krijg je nog een soort van evaluatiegesprek voor evt. mogelijke verbeterpunten voor een volgende keer? Of is het gewoon gokken in de hoop dat er de volgende keer toch meer eitjes tevoorschijn komen. Ik was ook een low responder en heb ook wel eens in mijn NL zkh op dat punt gezeten dat een eitje hard groeide en de rest te ver achter bleef. Heel frustrerend, zeker als je al weinig eitjes hebt. Was het geen optie die ene grote te laten gaan en dan door stimuleren voor die 5 kleinere? In NL spoot ik puregon met decapeptyl. In DD kreeg ik 450 ie Menopur en suprefact. Had er toen 5 uiteindelijk bij de punctie, maar moest daarvoor ook een paar dagen langer stimuleren dan bij de meesten hier. Ik noem mezelf altijd een stoomlocomotief, die langzaam op gang komt, voor ik op stoom raak met eitjes produceren. Hoop en duim dat jullie eigen 'escape' toch een mooi resultaat geeft! @Figo: succes weer! We hebben hier al veel meiden meegemaakt die er heilig van overtuigd waren dat een poging mislukt was, omdat ze van alles voelden waardoor ze dachten dat het weer niet gelukt was, of juist helemaal niets voelden, maar bleken dan toch verrast te worden. Hopelijk hebben de steken bij jou deze keer een gunstige reden. Ik zal aan je denken! @Rikus: ook voor jou weer spannend, meid. Bijzonder die krampen. Het zou maar zo een innesteling kunnen zijn. Lastig dat je het antwoord erop pas over een week zal weten, hè? Succes!!
Mieksel wat balen idd, maar wie weet.... een spontaan wonder heb ik hier vaker gehoord. Wat zou dat toch fijn zijn! Dankje sneeuwmees! Ik ga morgenvroeg mailen met de uitleg. Maar komt goed. Soms heb je ineens zo'n twijfel moment, zo fijn om dat dan hier kwijt te kunnen.
Ben afgelopen dinsdag geweest voor eerste keer echo en bloed prikken. Hoe zit het met betalen, meende eens ergens gelezen bye hebben dat je sommige dingen contant moet betalen maar hoe zit dat. Krijg je voor ieder dingetje een rekening thuis?
Ik heb nooit iets contant hoeven betalen. Achteraf (1 of 2 weken later) krijg je een rekening thuis gestuurd en heb je 14 dagen de tijd om te betalen.
Thnx lieve meiden. @Klaasje, ik ben er wat gelaten onder, maar merk wel steeds meer dat ik klaar ben met die MMM. Wat dat betreft kom ik tzt ook graag op je feestje @rekening: nooit contant tot nu toe. Altijd binnen week rekening op de mat.