ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb even in ons oude topic teruggelezen en ik zie dat ik daar in januari ook schreef dat ik zoveel pijn had. Ik reageer dus gewoon heftig op de progynova denk ik. 😱

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Willeke, klopt, ik had ook een kunstmatige cyclus met progynova. Ik herken die pijn niet. Maar wel balen voor je, dat je er zoveel last van hebt.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien ern rare vraag maar waarom wekken ze bij jou de cyclus dan niet op dmv de pil?
    Ik heb zelf geen goede cyclus en bij mij wordt het daardoor opgewekt...

Vanmiddag ritje dd vd uitgangsecho...

4. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @willeke, ik had ook een tp van een cryo met progynova en utro en herken jouw klachten ook niet. Vervelend dat je er zoveel last van hebt.

Hier vanmiddag een echo in ziekenhuis, benieuwd hoe het er nu uitziet. Vanaf gisteren is het bloeden wel echt doorgezet maar nog geen grote stolsels of iets dergelijks. Weet ook niet zo goed wat ik moet verwachten maar hoop dat het zich uiteindelijk vanzelf oplost.

Afgelopen weekend 2e verjaardag van ons manneke gevierd, wat in het begin toch wel ff dubbel :(. Maar gedurende middag ging het weer veel beter en de kleine man heeft zo genoten, echt heerlijk om te zien. Nog een paar weekjes werken en dan hebben we gelukkig vakantie, kunnen we rustig aan gaan doen en alles eens even laten bezinken.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Willeke: hoe is het nu? Vervelend inderdaad dat je zoveel pijn moet hebben en dat het waarschijnlijk een bijwerking van een medicijn is. Bah, niet leuk!
    @Mikka: gefeliciteerd nog met je zoontje! Zal best dubbel geweest zijn, maar goed dat je de knop op kon zetten en er toch van hebt kunnen genieten. Heb nog veel aan je gedacht de afgelopen dagen en me afgevraagd hoe het met je was. Ik heb het zelf opgewekte met cytotec en wist ook niet wat ik kon verwachten als je alleen maar een lege vruchtzak hebt. Ik ben diezelfde avond een zwarte pruimachtige prop verloren. Denk dat dat die vruchtzak was. Daarna was het bloedverlies weer even minder, maar in de loop van de dag kreeg ik weer meer krampen en dan verloor ik ineens weer een groter stolsel, sliertjes. En dan nam de buikpijn ook weer af. Dat was eigenlijk een dag of 4-5 dat ik de meeste last heb gehad. Daarna nog wel ruim 2 weken nagevloeid. Ben nu voor het eerst weer ongesteld, 5 wkn na de mk, dus dat is best netjes. Hopelijk lukt het jullie een beetje te ontspannen op vakantie en hopelijk ook voor jullie zelf te bepalen hoe nu verder.

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe gaat t Willeke?

En mikka, idd gefeliciteerd met je zoontje! Wat gaat t toch weer snel...ik weet nog goed dat ik net hier schreef dat je toen aan je eerste behandeling begon!
    Bij mijn miskraam die toen ook is opgewekt met medicatie heb ik niks echts gezien, alleen maar bloed eigenlijk...

Nou mijn uitgangsecho die maar liefst vijf seconden duurde (bedankt he, eigen ziekenhuis dat ik daarvoor naar dusseldorf mocht...) was prima. Nog wat vragen kunnen stellen. Ik was er met mijn ouders en toen we naar de uitgang gingen kwamen we een stel tegen met een kindje van een jaar of twee. Heel even mee gepraat omdat we aan het dialect hoorden dat we uit de buurt kwamen.. Iemand van hier?
    Volgens mij woonden we namelijk wel heeeeeeel dicht bij elkaar in de buurt...

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Mikka, gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje! 2 Jaar alweer.

Lets, dat was wel een hele snelle echo bij jou! Balen dan dat je niet in het ziekenhuis bij je in de buurt mocht komen voor dit onderzoek.
    Bij mij duren de echo´s best lang, zeker als het veel pijn doet. Mijn linker eierstok is nooit te vinden. Ook niet bij het duwen op mijn onderbuik. Vreselijk. Dr. C. heeft zelfs een keer een uitwendige echo gemaakt.
    Enneh, wij waren het niet:p. Wij vallen dus al af.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tassie, hoe gaat het met jou, meid?

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik verwonderde me er weer over hoe pijnloos dokter h echo's kan maken!! Die is daar zo handig in!!

Hoe gaat t met jou na tassie? Vol te houden?

10. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Lets, Ooh balen joh dat je zo'n rit moet maken terwijl een streekzh dat ook makkelijk kan. Wat stom zeg. Ik ben wat dat betreft heel blij dat ik maar hoef te kikken en ik kan bij mn gyn terecht.
    Nu is hij op vakantie dus ik ga ook voor de echo's naar DD. Maar ik hoef nu zaterdag pas! Dus wij waren het ook niet :)

Mikka, gefeliciteerd nog met jullie zoontje! Kan me voorstellen dat het even dubbel was, gelukkig heb je toch nog een leuke dag gehad! Hoe is de echo in het zhuis gegaan?

Sneeuwmees, jouw cyclus is dus redelijk snel hersteld, fijn!

Hier echt veel pijn :( stonden gister op het punt alles af te blazen. Met name mijn vriend. Hij vind het vreselijk om me zoveel pijn te zien hebben. Heb het met name snachts als ik lig.
    Gister dus toch nog even bij de dienstdoende gyn geweest, ook even bloed geprikt om alles uit te sluiten. Maar kwam niks uit, alleen de conclusie dat de progynova zorgt voor een mooi bedje voor het embryo en het bms dikker maakt. Maar omdat dat op veel plekken buiten mijn bm groeit ivm de endo, reageert dat ook op de progynova.
    Twijfel wel eens of het goed is om zo het embryo terug te plaatsen, pijn geeft immers ook stress.. maar wil aan de andere kant ook heel graag door en hoop dat wanneer de utro erbij komt de pijn dan ook minder wordt. 6 dgn later is dan de tp dacht ik dus dan ben ik toch weer zen zou je denken?
    En ervaart iedereen die in zo'n traject zit niet enige vorm van stress? :)

11. elsje37

elsje37 Lid

19 mei 2016
    29
    0
    1
    Groningen
    Mikka nog gefeliciteerd met je zoontje. Hoe was de echo?

Lets, een hele reis dus voor die paar minuten. Wel fijn dat alles er goed uit ziet.

Willeke, wat ellendig dat je zoveel pijn hebt. Ik hoop dat het inderdaad beter gaat als je de Utro erbij gaat gebruiken. Was dat de vorige keer ook zo?

Tassie het wordt nu wel een beetje spannend vind ik. Heb jij dat ook? Ik probeer er zo nuchter mogelijk onder te blijven en zo min mogelijk mee bezig te zijn maar met die medicatie een aantal keren per dag, de Chinese kruiden en acupunctuurafspraken lukt het niet echt goed om het even te "vergeten".

12. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Willeke, het zit je ook niet mee, meis. Wat lijkt mij dat vreselijk om zo'n vreselijke pijn te hebben. Pijn zorgt vaak ook nog eens voor stress. Extra spanning bovenop het hele IVF-circus. Knuffel voor je!!

Er is 1 week voorbij.....maar ik heb genoeg afleiding en niet allemaal leuke dingen. Heel veel stress daardoor. Erg jammer. Ik ben zo bang dat het daardoor sowieso geen kans van slagen heeft. Er gebeurt te veel tegelijk nu. Het spijt mij dames, maar ik zit er eigenlijk een beetje doorheen. Ik vind het erg lief dat jullie naar mij vragen. Met ons drietjes gaat het gelukkig wel erg goed, eventjes ter geruststelling voor jullie.

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Lieve Willeke, het zit zeker niet mee. We waren dezelfde dag in DD, m'n zusje had punctie en ik was mee.

Nog een mogelijk iets; een cyclus opwekken met menopur ipv progynova, daarna gewoon utrogestan. Bbibi die hier een tijd geleden meeschreef had dat ook. Progynova werkte onvoldoende bij haar.

Tassie, ik duim voor je. Wachtweken zijn afschuwelijk!

Elsje, voor jou ook! Idd met al die telefoon alarmen met utro waarschuwingen, vitamines en andere voedings aanpassingen kun je het gewoon niet uit je hoofd krijgen. Enige wat bij mij hielp was een film/serie of boek.

14. mikka

mikka Actief lid

31 mrt 2011
    401
    43
    28
    NULL
    NULL
    @sneeuwmees, ik heb geen idee hoe lang na een mk je weer ongesteld wordt.
    We hebben woensdag een echo gehad en er was weinig veranderd helaas. Wel vanaf dinsdag menstruatie (kan dat??) dus heb goede hoop dat het vanzelf komt. Nu maandag nog een echo en als het dan niet veranderd is krijg ik dinsdag een curettage. Heb ervoor gekozen niet met pillen aan te modderen, heb al zoveel troep gebruikt afgelopen jaren, en van paar vriendinnen ervaringen gehoord en zei geven eigenlijk allemaal aan sla die pillen over..... Dus dat gaan we ook doen.
    Vraag me af hoe lang na een curettage het dan duurt voordat je weer ongesteld wordt en weer verder mag.

Iedereen bedankt nog voor de felicitaties, de kleine man heeft echt een geweldige dag gehad, heerlijk gevoel om hem zo te zien genieten.

Voor de rest voor allemaal een dikke knuffel en probeer de moed erin te houden dames!!!!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mikka: als je nu al vloeit, dan is de mk denk ik al vanzelf op gang gekomen. Ik heb zelf wel pillen gehad, maar was inderdaad niet prettig. Dit had ik gedaan omdat ik voor een curretage nog een week langer moest wachten voor ik aan de beurt kon zijn en ik was er wel klaar mee. Bij mijn eerste mk was ik 30 dagen na de mk weer ongesteld en nu dus precies 5 wkn. Het is bij iedereen verschillend, maar denk dat jij vanaf afgelopen dinsdag (dat het vloeien is begonnen) moet gaan tellen. Sterkte de komende dagen (en tijd).
    @Elsje: er niet zoveel mee bezig zijn, gaat inderdaad helaas niet op als je in de mmm zit. Had het zelf ook, als je ergens naar toe gaat, gelijk al vooruit denken. Moet ik dan daar spuiten, kan dat, waar zou ik dat dan kunnen, moet de utro mee? En dan inderdaad al die extra's die je ook in moet plannen. Mijn pogingen waren nooit zo voorspelbaar dat de follikels altijd langzamer groeiden dan gehoopt en dus moest je bij iedere fm ook steeds weer de planning in je hoofd bijstellen (hoe zit het dan weer met het werk, wanneer moet je dan evt. afspraak maken voor de acupunctuur). En dan inderdaad die chinese pillen, die ik 4 x per dag in moest nemen en de complete maaltijd aan vitamines. Nee, er is helaas niets 'gewoons' meer aan.
    @Tassie: wat naar dat je net nu je in de spannende wachtweken zit, zoveel stress moet hebben. Hopelijk komt er snel wat meer rust voor jou. Sterkte en ik denk aan je!
    @Lets: bij mijn poging liet ik alle fm in DD doen. Dat betekende inderdaad wel eens 1,5 uur rijden, amper 5 min. binnen bij dr. S. (en in die 5 minuten ook al aan- en uitgekleed zijn) en dan weer 1,5 uur terug. Je deed het inderdaad, maar als ik er zo aan terug denk was het wel eens te zot voor woorden.

16. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik was jullie kwijt! Heb weer even een abonnement op het topic genomen. Ik lees later bij!

17. elsje37

elsje37 Lid

19 mei 2016
    29
    0
    1
    Groningen
    Mikka ik hoop dat de curretage bespaard blijft en dat het vanzelf verder op gang komt. Geen ervaring met een curretage maar het is toch altijd heftiger dan dat het vanzelf gaat. Sterkte in ieder geval.

Tassie hoe is het met jou? Ik duim voor je en hoop dat de stress geen negatieve invloed heeft. Sterkte met alles.

Hier gisteren een negatieve test, dat was op dag 13. Ondanks dat er nog geen menstruatie in zicht is, is de hoop toch al wel grotendeels vervlogen. Ook al houd je er rekening mee het blijft altijd een enorme domper. Dit was embryo nr 8 uit de 4 pogingen na onze dochter.

Ik heb in april een scratching gehad, dit heeft ongeveer drie maanden effect heb ik begrepen. Zou je het dan nu weer kunnen doen? We hebben nog een cryo, dus wil graag alle mogelijke "hulpmiddelen" benutten voor deze laatste kans.

18. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hoi Elsje,

Dag 13 na tp bedoel je? Wat een teleurstelling weer zeg :,-(

Ik deed bij elke tp een scratching/pipelle.. Bij de volgende tp zou ik het dus weer opnieuw doen.

Ga je gelijk door? Heb je nog cryo's of moet je weer behandeling opnieuw starten?

19. elsje37

elsje37 Lid

19 mei 2016
    29
    0
    1
    Groningen
    Zowelkom, het was dag 8 na de tp van een blasto die op dag vijf is ingevroren. Dus dag 13 dpo eigenlijk, maar gebruikte progynova en utrogestan dus geen ovulatie.
    We hebben nu nog een laatste cryo en willen geen nieuwe poging meer doen.
    Ik denk dat als ik een pipelle/scratching wil, ik een cyclus moet wachten. Dat komt dan eigenlijk ook beter uit met werk en het feit dat degene die de acupunctuur doet op vakantie gaat.

20. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Elsje, wat jammer meid! :( Maar misschien nog wat te vroeg??
    Pipelle zonder onderzoek kan inderdaad gewoon uitgevoerd worden, maar dan sta je een maand 'stil' ja.

Tassie, jij wel een mooi testje in handen???

Deel Deze Pagina