ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee, niet testen hoor Figo. Rustig aan. Ik testte pas op Nod van de tweeling een licht positieve test.

Dat is best vermoeiend Knorretje, 6 uur in de auto.

2. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Elocina, in Gent is de wachtlijst zo opgelopen omdat Dr. de S nu meer in de politiek zit en ook de andere weg is daar (die zit nu bij Nij Barrahyus). Dus dat gaat zo en zo heel lang duren (minimaal 5-6 mnd voordat je gezien wordt). Verder denk ik dat DD verder is dan Gent, vond Gent super hoor maar DD lijkt nog meer te doen ook op NK cellen. Misschien wel goed om te zeggen ons eerste kindje is niet door IVF, voorheen werd ik wel zwanger maar elke keer miskramen (6x) en 1 verlies met 24 weken door HELLP syndroom. Daarna mbv Gent ascal, prednison en fraxiparine zwanger gebleven. Daarna nog 1 keer zwanger geweest, weer MK :( en dus nu al 11 ronde's niks.... daarom wil ik niet langer afwachten en naar DD ook voor NK onderzoek en eventueel hulp met IVF als dat nodig is. Maar zou ook echt een oorzaak willen vinden voor de vele miskramen.

3. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    @Sneeuwmees dat had ik ook gehoopt dat zoiets kon of dat ze idd naar elkaar mogen doorverwijzen. Ik ga ze eens een mailtje sturen wellicht hebben ze het vaker meegemaakt. En als dat niet werkt bij de huisarts eisen. Helaas is wisselen super moeilijk het mag wettelijk maar de collegas in de omgeving nemen je niet aan als ze het horen, (al geprobeerd :() die denken dat je een lastig geval bent ofzo dat je wil wisselen en zeggen dan dat ze dat in principe niet doen en of je niet nog een goed gesprek met de HA kan voeren ....

4. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Thanks Stiertje! ik ga het proberen, ga ze zo mailen :)

5. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Thanks Klaasje! Al geprobeerd te vervangen maar ze houden elkaar allemaal hand boven het hoofd. vorige keer (na 6 miskramen en 1 verlies) was ik het zo beu dat we Gent uit eigen zak hebben betaald. Nu is de nood minder zwaar (heb ons meisje gelukkig en emotioneel ook wat stabieler) dus nu wil ik het " gevecht" wel aan en zorgen dat ik het wel vergoed krijg.

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    En Lieve Meiden thanks voor jullie reacties en sorry voor het inbreken!! volgde jullie al langer maar zat vooral in HH miskramen topic vanwege onze geschiedenis. Super lief dat jullie wilden helpen! Ik houd jullie op de hoogte, x

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Pff, knorretje, wat een rit dan he. Ik doe daarom ook de follikelmetingen in Nederland. Ik trek dat echt niet om om de paar dagen ruim 6 uur in de auto te moeten zitten. Punctie en tp is voor mij meer dan genoeg autotijd.
    Ik ben ook wel een paar keer alleen naar DD geweest. Gewoon rustig blijven. Flesje water mee, muziekje aan, halverwege even koffie drinken (kortom: maak het een beetje leuk voor jezelf). En neem ruim de tijd, zodat je niet hoeft te stressen over evt. te laat komen.

8. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oz, jeetje wat een verdrietige tijd hebben jullie achter de rug.
    Wat de andere dames al aangeven, probeer anders je verwijzing via Düsseldorf te krijgen.
    Ik snap zowiezo die huisarts niet. Wat kan hem ( of haar ) het je schelen of je naar DD wilt gaan.

Stiertje, vanwege de kans op overstimulatie doen we de echo's niet in Nederland.
    Het kost veel tijd, energie maar ik heb er op deze manier wel een goed gevoel bij.
    Ach woensdag red ik mij ook wel hoor. Ik vind de druk je stukken wel wat spannend maar ik ben ook al eens eerder alleen gegaan. Dus het gaat goed komen .

9. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik zou oer direct naar andere huisarts gaan!

Alle drie de NL artsen zijn Big geregistreerd in NL dus zij mogen ook een verwijzing schrijven 😊 Hebben ze slim gedaan die artsen!
    Succes!!! Schandalig trouwens dat je huisarts zo moeilijk doet, second opinion heb je recht op..
    Al dat stugge volk hier in NL, stap eens af van die stomme protocollen..

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik had ook wat mindere ervaringen met mijn vorige huisarts (maar niet zo vergaand als jij). Gelukkig kon ik met een goed excuus (vriendlief en ik zaten bij verschillende huisarts, nu samen met de kids bij één en dezelfde) overstappen binnen de praktijk. Maar wat kun je je daardoor ongelukkig voelen zeg. Een huisarts is toch jouw toegang naar heel veel verdere zorgverlening.

11. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik dat zo lees, ben ik erg blij met mijn huisarts.
    Mijn man vroeg een tijd terug voor een verwijzing naar een orthopedisch kliniek, en kreeg deze zonder verdere vragen.
    Toen ik laatst bij hem kwam voor de verwijsbrief kwam , vroeg hij of het in het Duits moest. Hij dacht eerst dat het een brief voor de kliniek was.
    Ik vertelde hem dat het puur voor de verzekering was. Binnen een paar minuten stond ik al weer buiten met mijn brief op zak. Geen verdere vragen.....
    Wel drukte hij me op het hart, dat als ik het nodig had, ik moest komen praten.
    Zo kan het dus ook.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @vroeg testen: ik heb de keren dat ik positief ging testen pas met 4.3 (eenling, knaller) en 3.6 (tweeling, duidelijke test) getest. Ik ben geen voorstander van enorm vroeg te testen, maar ik snap het wel goed als er moeilijk uit te stellen is ;)

Heen en weer voor echo's... Ik deed het meestal wel... Heb slechts enkele keren een echo in Heereveen laten doen... Jaren terug heb ik eens m'n hond gezellig meegenomen omdat ik mezelf zielig vond dat ik dat takkeeind zo ver alleen moest rijden ;)
    Zat dat beest te snurken in z'n mand op de bijrijderstoel 😂
    Maar dat was voordat ik er aan gewend was... Op een gegeven moment werd het net zo simpel en gewoon als naar mn werk te gaan... ;)

13. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Meiden, thnx voor jullie begrip en lieve reacties. Fijn hier te kletsen! -x-

Vant weekend gezellig gemaakt en nu aan de Pregnyl 1500.
    Had niet zo'n zin in 3 x per dag bollen, dan is Pregnyl makkelijker, en had beide nog liggen hihi. Verwachtingen zijn trouwens 0,1% hoor, meer voor de vorm :)

Vroegtesten, ik kon het ook nooit laten....

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik kon ook nooit wachten tot de officiële datum. Ben geen extreme vroegtester, maar wel zo'n 8 dagen na tp, dus 2 dagen 'te vroeg'.

15. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ik test ook eerder. Kan t echt niet aan om langer te wachten. Vanaf dag 7/8 na tp test ik voor t eerst 😊

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik ga trouwens donderdag weer bloed laten prikken op vit. D. Vind het wel spannend of 3 weken 50.000 IE per week iets gedaan hebben.

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoi meiden,

Ik ben terug van weggeweest.
    Had even tijd nodig om af te schakelen.
    We hebben besloten om in april een nieuwe icsi op te starten. Zonder pregnyl en zonder verse tp hebben we er vertrouwen in dat de kans op ohss zeer klein is.
    Ik lees even wat minder actief mee maar denk zeker aan jullie.

18. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Dames even uitslag van het bloed:
    TSH 1.2 / D3 57/ foliumzuur 31/ actief B12 96
    Wat zeggen jullie ervan?

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Zijn dat Duitse waardes?
    Die zijn namelijk anders dan de Nederlandse waardes. Ik heb bloed laten prikken in Nederland en kom op heel andere waarde uit

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Keurige TSH waarde Babs! Vit d aan de lage kant, waarde 80 is een gezonde waarde. Hoe veel slik je nu? En hoe lang al?

Deel Deze Pagina