Over vit d waarde is echt zoveel onduidelijkheid mijn huisarts zegt dat 50 een goede waarde is terwijl weer een ander ziekenhuis zegt dat 80 een goede waarde is. Mijn waardes in Nederland waren in november. Vit d3: 44 Foliumzuur: 13,5 Vitamine b12: 506 En TSH: 1.5
Nederlandse waardes. Sinds december 2000iu per dag vit d3. Daarvoor niet eerder een waarde geprikt. Krijg nog bericht van DrC. Het wordt aan hem doorgegeven.
Oh als je sinds december pas slikt en je gaat nu zo door zou ik over 6 weken nog een herhaling prikken. Wellicht ben je op de goede koers. Merk je al dat je je beter voelt Stiertje?
Of evt even verhogen? Wil graag over ongeveer 2 weken een terugplaatsing 😆 wacht wel even af wat drC zegt...
Klaasje: niet heel spectaculair. Maar goed: heb ook nog regelmatig een onderbroken nacht, en veel drukte op het werk. Goede redenen om vermoeid te zijn Huisarts laat ook kreatinine + dGFR (nierfunctie) prikken.
Dr c vond mijn waarde van 44 niet schokkend. Gewoon 2000ie nemen maakte niet uit voor de terugplaatsing. Nu ook voor de nieuwe icsi hoef ik niet opnieuw te laten prikken gewoon verdergaan met 2000ie per dag. Ben benieuwd wat dokter c zegt over jou waarde
Voor een tp is het absoluut voldoende hoor Babs. Ik zou wel lekker doortrekken met 2000 ie. Voor een foetus is vitamine D en omega 3 tijdens de zwangerschap bijna net zo belangrijk als foliumzuur. Het is alleen jammer dat het weinig opgepakt word in de verloskunde. Geen idee Stiertje waar die waardes mee samenhangen, onbekend voor mij dus. Heb je die uitslagen ook snel binnen? Ik heb de laatste weken ook bijzonder weinig geslapen, dan voel je je sowieso niet optimaal nee.
Ik had met dr. S. een videogesprek, hij adviseerde om nu geen behandeling te doen en 3 weken lang 25.000 IE per week te nemen en dan weer te laten prikken. Na overleg hier en nadat ik er zelf even over had nagedacht, wilde ik graag 50.000 per week. Toen gemaild naar het NL secretariaat met het verzoek dit te overleggen. Kreeg ik antwoord van dr. C.: het vit. D is wel laag, maar niet extreem laag. En van vit D kon je ook teveel krijgen. Dus 25.000 per week moest het maar doen. Nou ja, belachelijk natuurlijk, want in het lab-rapport viel mijn waarde in de categorie 'absoluter Mangel'. Dus wat in zijn opinie dan 'extreem laag' inhoudt, weet ik ook niet. Toen heb ik het via de huisarts gespeeld en nu neem ik alsnog 50.000 per week. Op de site van het laboratorium (CERTE) staat dat mijn huisarts de uitslag na 3 dagen moet hebben. Dus als ik donderdag laat prikken, is dat dinsdag. Ik vind het wel een beetje spannend moet ik zeggen. Als er maar geen andere dingen aan de hand zijn ...
Inderdaad stiertje mij lijkt een waarde van 11 inderdaad wel extreem laag. Dan valt mijn waarde van 44 nog wel enigszins mee. Tenminste dat was in november en slik sindsdien 2000ie bij dus geen idee wat het nu is misschien mijn huisarts eens vragen of ik dat kan laten prikken tussendoor. Ik hoop heel erg voor jou dat jou waarde nu flink omhoog is gegaan stiertje. Voor welke andere dingen ben je bang als ik vragen mag? Had je geen klachten omdat je waarde zo laag was?
Weet niet hoor, maar mijn huisarts riep dus meteen dat hij nierfunctiewaarden wilde testen. Dus ik hoop maar dat die oké zijn.
Ok, ja ik snap het dat is ook spannend inderdaad. Ik heb in november echt alles laten prikken ook mijn nierfunctie waarde en gelukkig was alles prima behalve het vit d wat aan de lage kant. In 2013 toen mijn dochtertje 6 weken was hebben ze mijn galblaas met spoed verwijderd. 1x in de zoveel tijd moet ik bloedpriklen om te kijken of de boel nog allemaal goed werkt. Helaas heb ik na de operatie van mijn galblaas een spastische darm overgehouden daar komt waarschijnlijk ook mijn iets lage vit d waarde af. Alle andere waardes waren goed.
DrC heeft de uitslagen gezien en hij vindt deze in orde. Dit was de mail die ik kreeg. Ik ga dus maar door met wat ik nu slik😊
He Figo en Babs, hier gaat het nog steeds goed! Nog steeds zere borsten en heb nog wel vaker krampen gehad. Eigenlijk alleen snachts en dan echt krampen, ongeveer 10 minuten lang, daarna zakt het weer af. Mag zaterdag testen, wat als ik het morgen al doe? Kan dat volgens jullie al? Hie voel jij je Figo? Wat spannend he!