Ja, dat van die verse tp snap ik! Daar geloof ik ook nog steeds het meeste in, hoewel mijn jongste een cryo-kindje is Jij kunt dus echt meteen door! Je laat er geen gras over groeien, ik herken dat 450 lijkt me ook wel echt een mega-hoeveelheid. Ik mag waarschijnlijk de komende ronde 225 menopur + 75 puregon gaan gebruiken. Hopelijk is dr. S. er weer en kan ik met hem de laatste details aftikken. Ik zal zo meteen eens even bellen.
Waar wacht jij nu op Stiertje? As menstruatie of nog een behandelschema? Doorpakken is hier nu erg fijn. Ik weet dat ik deze zomer nl niet kan/ga behandelen dus dan nu maar er vol tegenaan. Zelf overigens nog geen succes gehad met een verse tp. Ook nog maar 1x gehad en dat was een lage hcg/geen doorgaande zwangerschap. Tweeling is cryo en uit de tweede ivf overstimulatie dus. Ik vind ook met 'slechts' 2 ivf behandelingen in mijn hele carriere dat ik er goed vanaf kom. Ook nooit IUI gehad.
Ik wacht op de afronding van het behandelschema (dosis, + recept synarel) en daarna op de menstruatie. Rond 25 maart verwacht ik die, dus dan wil ik alles in de startblokken hebben.
Even ego moment.. t weekend onrustig gevoel gehad met krampjes /steekjes en vandaag hele dag al ongi gevoel, blij dat ik nu kan liggen. Ken t niet van de vorige keren... zal t dan nu goed gaan innestelen en beter doorgroeien? Of zal ik vroeg ongesteld worden?... Vandaag 5 dagen na tp....
Dat ongesteldheidsgevoel herken ik wel. Had ik beide zwangerschappen. Ik was ervan overtuigd dat de tp mislukt was ... Dus niet. Spannend meid. Heel veel sterkte met de laatste wachtdagen. Die zijn het moeilijkst!
Nou hoop dat t bij mij ook positief is... begin ook ineens zere liezen te krijgen, heel herkenbaar als klacht voor menstruatie... naja maar zien... 🤔🍀
@Babs: wat Stiertje zegt, het kan ook een hele positieve reden hebben. Kan me de posts van Stiertje zelfs nog herinneren dat ze zich down voelde omdat ze ervan overtuigd was dat het mislukt was (en inderdaad toch zwanger was). En wil je geen valse hoop geven, maar k heb ook die menstruatiekrampen gevoeld en ook ik bleek zwanger. Helaas moet je nog een paar dagen wachten voordat je weet waardoor die krampen komen. Maar kan me voorstellen dat je je van alles in je hoofd haalt.
Pff ja helemaal omdat ik vorige keren natuurlijk wel positieve testen had en niet zo erg ongi gevoel. Heb eigenlijk hele tijd wel weer goed gevoel trouwens dat er wel wee reen positieve test komt. Het wordt dan gewoon spannend of t eens goed blijft gaan.. en misschien nu juist wel meer klachten omdat t beter innesteld? Wie zal t zeggen..?!
@Stiertje, ik heb ook de synarel gehad icm 225 menopur en 225 Gonal f, voor het eerst en ik had wonderbaarlijk veel eitjes (laag AMH) die allemaal tegelijk groeiden, dus ik vind het een positief middel. Hoop dat het voor jou ook gaat werken. @Babs, ik had ook ongelooflijk veel krampen, echt niet uit te houden soms, dus ik zou een positief gevoel hebben als ik jou was. Ga je testen op de testdatum of al eerder? Wij hebben de echo eerder gepland nu, aankomende vrijdag is de dag waarop we weten of het goed zit en of het er 1 of 2 zijn, zo spannend, ben dan 7 weken.
Fijn rikus, spannend! Dat klinkt positief rikus.. heb je dat nog lang gehad? ik probeer wel zo lang mogelijk uit te stellen hihi.. maar denk donderdag wel!? Maar even zien.. moet nog even k2v5 in huis halen, heb alleen nog clear bleu liggen😜 maar vind k2v5 fijner..
@Babs, ja, ik heb de krampen zelfs vorige week nog gehad, in het begin, vanaf nacht 2 na de terugplaatsing bijna iedere nacht, maar ook alleen snachts, heel raar. Ik mocht toen ook eigenlijk de zaterdag pas testen, heb het ook donderdag al gedaan, spannend voor je, ga duimen! Ik gebruik altijd de kruidvat early testen, 2 voor 10,- volgens mij, die geven een plusje aan als je zwanger bent, die vond ik fijner dat de 2v5 van de kruidvat
Ik mag kiezen tussen gonal f en puregon. Ik heb beide gebruikt 5 jaar geleden maar weet echt niet meer wat ik nu beste vond? Wat vinden jullie fijner gonal of puregon? Bij dr s destijds begonnen met 87.5 ie gonal f geen reactie en poging voor punctie afgebroken. Poging daarna 125 ie puregon 6 eicellen en overstimulatie. Dokter c vrouwelijke wil nu 112.5 ie gonal f maar ik mag ook puregon als ik dat wil. Ik weet het niet...? Wat betreft verse tp zou ik wel willen maar dat durf ik echt niet ivm ohss dus ik kies voor geen verse tp na de punctie. Dokter c heeft me verzekerd dat dat helemaal geen verschil maakt cryo of vers. Maar veel vrouwen denken dat zei ze omdat die bijvoorbeeld wel zwanger worden na verse tp en niet van een cryo en dan worst automatisch verse als beter gezien wat dus niet zo is. Babs die krampen had ik bij de zwangerschap van mijn dochtertje ook destijds. Spannend!!
Snap je helemaal Rikus, het wachten op de echo duurt lang he? Ik zet m'n geld op 2 babies bij jou. Babs, spannend! Maar wachtdag 5 betekent nog even te gaan. Die laatste dagen zijn pittig, I know maar hou vol. Juffie, puregon of gonal is dezelfde werkzame stof maar van een andere fabrikant. Dat je de eerste keer niet reageerde lag hoogstwaarschijnlijk aan de dosis. Mijn minst favoriete onderdeel van de MM ben ik vanavond maar eens ingedoken. Alle facturen verzamelen voor declaratie. Wat een geld weer! Toch fijn dat het allemaal verzekeringswerk is.
Gelukkig maar Klaasje, dat het verzekeringswerk is. Helaas mogen wij zelf dokken, vanwege zoiets arbitrairs als een leeftijdsgrens. Dat voelt nog steeds oneerlijk (en ja ik weet het, ik 'mag niet klagen', heb al 2 prachtige schatten, maar toch).
Snap ik. Ik ben heel blij dat het bij ons vergoed wordt maar vind het ergens ook belachelijk. Vooral het systeem van 3x en na een geboorte weer 3x. Ik kan me meer vinden in het Belgische zorgsysteem: 6x vergoeding ivf/icsi voor de gehele kinderwens.
Hier feedback gehad van dr. S en hij geeft aan geen 225 Meriofert alleen (zoals besproken met dr. C), maar zelfde als afgebroken poging: 225 Meriofert én 225 Gonal-F.... Pfff, precies hetzelfde terwijl er niets groeide. Soms kan er een slechtere cyclus tussen zitten, maar dat zal toch niet een verschil van bv 10 follikels opleveren??? Hadden we maar een glazen bol he!? Ik vind het zo lastig vertrouwen te hebben hierin. Maar goed, ik doe het toch maar, weet het zelf anders ook niet... Dus nu wachten tot ongesteldheid en dan gaan we weer van start... Ik heb weleens gedacht, stel dat je spontaan zwanger wordt (met nog 1 vergoede poging te gaan), gaat de teller dan ook weer naar 0?
Ja, Mieksel, volgens mij gaat de teller dan ook weer naar nul. Meid, lastige keuzes he! Veel sterkte en wijsheid!