Lolaa, wbt dag 3 met AH, als dat is wat je graag eens zou proberen zou ik het zeker aankaarten. ZW84 haalde het al aan, mijn tweeling was dag 3 met AH. Het is alleen zo, zegt men, dat als het embryo geen dag 5 wordt het ook niet overleeft in de baarmoeder. Vandaar dat dag 3 eigenlijk 'zonde' is voor al je hoop en inspanningen. Maar er is zoveel meer tussen wetenschap en geest dan we kunnen bedenken... Idd Knorretje, het is ongelukkig en vervelend maar er is niks kwijt of kapot.
Hoeveel zitten er nu in de vriezer? Fouten maken is menselijk en ik denk de personen die voor icsi in het buitenland stranden verbaal sterker worden gezien hun geschiedenis in NL.. nu moet het als persoon ook in je zitten.. Ik blijf er zelf bij dat DD altijd goede resultaten behaald helaas toch niet bij iedereen het gewenste, maar ik ben er wel van overtuigd dat als je probleem groter is dan de kennis in NL dat DD zeker een goede kliniek is om het iig te proberen! Babs, dr C nog gesproken?
Ik twijfel ook niet aan de kennis van de kliniek en ik wil nooit in NL behandeld worden, al doen ze het gratis . Ben een zeer tevreden patiënt alleen gisteren en vandaag even niet. Er zitten er nog 7 in de vriezer en dus 2 in de embryoscope. Kansen genoeg!
Zeker weten Klaasje! Je mag ff boos zijn en teleurgesteld, maar je hebt dr. C. gesproken en hij heeft je gerustgesteld en dat is het belangrijkste! In totaal 9 voor nu, daar moet er iig 1 tussen zitten 💪🏻 Succes morgen! Weer een spannende tijd 🍀🍀🍀
Wow ik ben serieus flabbergasted dat de beslissing niet door een arts genomen is maar wel gebeurd is. Krijg je nu dag 3 met ah omdat je dit zelf wilt? Bij mij worden ook regelmatig fouten gemaakt, ik krijg deca depot ipv lucrin, ik kreeg pregnyl, toen weer niet toen weer wel. Ik werd een keer anders benoemd in de mail dat ik echt dacht.. Hebben jullie nu wel het juiste dossier voor je? Het is de reden dat ik een paar pagina's terug vroeg of iemand er wel eens over dacht naar een ander land te gaan. Net als zowelkom denk ik dat ze de drukte niet aankunnen. Gelukkig heb je dr c gesproken en is het ok voor nu.. Babs wanneer gaan ze de scope in? Stiertje Spannend morgen.. Ik duim!
Vandaag het deca depot gezet, we zijn dus weer soort van begonnen. Nu wachten op ongi.... Klaasje, bedankt voor je tip / heldere toelichting!! Ik heb dat ook nooit geweten joh van die blasto's. Zeker iets om over na te denken en te bespreken. Maar hoe gaat dat nu precies dan? Wij hadden vorige keer 11 eicellen, dag later telefoontje dat er 8 waren bevrucht, uiteindelijk 4 de scoop in en 2 overleeft. Die 8 die bevrucht zijn gaan die normaliter dan meteen na bevruchting de vriezer in of duurt dit dan nog een dag. Ik durf zo niet meer te zeggen waarom er bij ons dan maar 4 de scoop in zijn gegaan, de rest was niet door gedeeld maar op welk moment gaan ze dan de scoop in? Snap het ff niet meer..... Ik wil er dus ook zeker 4 in de scoop als we dat weer halen.
Misschien beetje warrig verhaal hier boven maar kan iemand me het nog even toelichten vanaf de punctie?? Ze halen de eicellen eruit, die worden dan nog dezelfde dag middels icsi bevrucht neem ik aan en dan de volgende dag krijg je het aantal bevruchtingen te horen? Dat is dan dag 1 ????
Wisten jullie eigenlijk dat er in Nederland ook een kliniek zit die met een embryoscoop werkt? Misschien heb ik de afgelopen jaren onder een steen gelegen maar las een artikel op internet over een kliniek in Voorburg die dus als eerste in Nederland ook gebruik maakt van de Embryoscoop. Voor ons qua afstand niet veel gunstiger als DD maar vroeg me af of jullie hiervan op de hoogte waren.....
Ik heb drC nog gesproken. Hij weet het eigenlijk ook niet🤔 alles lijkt goed. Dus zou je denken chromosomaal.... maar het is een gegeven dat t bijna niet voorkomt zo jong en zoveel afwijkingen.. maar goed we kennen hier al wel dames waarbij er wel iets uit t poollichaam onderzoek is gekomen. Dus dat kunnen we doen volgende icsi poging. Maar voor nu nog niet aangezien we er nog 4 in de vriezer hebben. Ik heb een lijst met bloedonderzoeken gekregen. Wacht op telefoon van de huisarts, hoop dat ik het via hem kan laten prikken. Daarvan zijn er een paar onderzoeken die pas kunnen nadat je 3 maand niet zwanger bent geweest, dus ook iets voor als deze 4 embryo's niets worden... Heb ik dan "gewoon" meer tp nodig totdat mn lichaam zegt: jaaa deze mag blijven!? Dag 19 is rond 12 april. Dus even zien wanneer ze in de scoop kunnen. Volgend weekend ongeveer!? Ik ben vorige week zaterdag gaan vloeien. Dacht dat t dinsdag minder werd en sindsdien ( sorry voor de woordkeuze) poep bruine afscheiding... echt "oud" dus!? Maar de vorige keer had ik 3 dagen wat verlies en klaar. Nu zondag echt soort vruchtzakje verloren, en nu dit.. herkenbaar? Was t misschien iets meer gegroeid dan vorige keren ondanks zelfde hcg waarde!? Nu dus al bijna een week bloedverlies...
Ladies ik lees nog wel mee hier maar post zelf even niet meer zoveel omdat we nu pauze hebben. Maar ik leef echt met jullie allemaal mee! Wat een verhaal klaasje, maar super hoe je erin staat. @babs: wij hebben een soortgelijk gesprek met Cuypers hebben gehad. Ook 3 keer vroege mk, maar dat was voor DD. Bij mij is alles onderzocht en niks gevonden. Omdat we wel goeie dag 5 emmies hadden maar ze nu zelfs niet innestelden begon Cuypers bij ons ook over poollichamen onderzoek want hij snapt niet waar het anders misgaat. Wat voor mij vooral nieuw was was zijn opmerking dat als daar iets uitkomt, het vrijwel altijd aan de eicel ligt. Dat door de pisci ze alle 'foutjes' aan spermazijde er nu wel uit hebben gehaald en dat een spermadonor zoals eerder bij ons genoemd als vervolgstap dan opeens ook geen nut meer zou hebben. Schrok ik even enorm van, want tot nu toe is altijd gezegd dat bij mij alles top in orde is. Nu is het verhaal: of je moet gewoon vaker dobbelen (domme pech gehad), of het ligt aan de kwaliteit eicellen. Maar goed- na t poollichamen onderzoek weet je tenminste wat het is. t poollichamen onderzoek is duur- dat zal ie vast ook wel gezegd hebben. Evengoed gaan wij het doen zodra we er weer klaar voor zijn de 4e poging te starten. Even mentaal, lichamelijk en financieel bijkomen. Hoop dat jullie 4 emmies het goed gaan doen deze maand!!
Tnx elocina... dacht vd week nog keer aan je verhaal.. Wat lijkt het op elkaar zeg. Precies als bij ons! Ik hoop idd ook dat we met deze 4 hopelijk een keer goed dobbelen! En anders poging 3 idd met poollichaam onderzoek... 😘 heb jij alle bloedonderzoeken al laten doen? En heb jij immunologisch bloedonderzoek laten doen? Ik heb gister drC nog een keer weer gevraagd maar hij zegt dat t niets uithaalt aangezien de nk cellen goed zijn en t daarom gaat.
Elocina en Babs, wat zitten jullie in een vreselijk lastig pakket 😞 Wil jullie veel wijsheid en kracht wensen! 🍀🍀🍀 Klaasje, weet jij trouwens hoe het met Willeke gaat?
Dankje zowelkom. Het is idd lastig.. je wil gewoon een keer horen: dit is er afwijekend en dat kunnen we er aan doen... en dan komt t goed.. Maar helaas!
Babs ja na onze intake vorig jaar hebben ze bij mij al alle onderzoeken gedaan die dokter S nuttig achtte, want ik had toen al dat rare verhaal van 3 miskramen (waarvan 2 natuurlijk, wat een bizar wonder was gezien het volgens onderzoeken zeer slechte zaad) Maar alles was altijd helemaal in orde dus zeiden ze 'Picsi en 5 dagen kweken gaat jullie waarschijnlijk helpen'. Deel stopte ook met delen op dag 4 (dat schijnt vaak dan door de zaadjes te komen) maar waarom die dag 5 blastos nu helemaal niet eens genesteld zijn snapt niemand meer. Hopelijk gewoon domme pech, maar er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is weer een nieuw traject starten voor ons.
En dat PGS in Gent wat ze daar doen? Ik weet niet precies wat dat is maar heeft ook met chromosoom iets te maken. Ze kunnen dan zien of je afwijkende embryo's maakt ofzoiets. Dat dien ze bij vrouwen die steeds miskramen of vroege miskramen krijgen.. Ik weet ins en outs niet ervan maar wellicht iets om te kunnen verdiepen (als die energie er nog is)
Elocona odd hier t zelfde. 1e icsi 5 eicellen, 3 bevrucht en geen embryos op dag 5. 2e icsi ca activator en picsi, 11 eicellen en 9 bevrucht en tot nu toe 5 dag 5 gehaald... dus wat gaat er dan nu nog mis. Bij ons was ook de verwachting dat t nu zou gaan lukken...🤔
Pgs hebben wij nog niet naar gekeken. We hadden stiekem gehoopt op nk cellen afwijking.... drC ook volgens mij..... we gaan t zien. Hooelijk zit er 1 tussen onze 4 emmy's.
Dat was ik me afgelopen week ook aan het afvragen! @ZoWelkom: hoe gaat het met jouw zwangerschap? @Klaasje: nieuwe poging zie ik, wat een wending dat jullie het avontuur nog eens zijn aangegaan. En een mooi aantal embryo's ook nog las ik Hopelijk nog een wondertje voor jullie erbij. Ik kruip weer even terug in de meeleeshoek
Ik moet even klagen hoor.... Vandaag of morgen 7 weken zwanger. Super fijn zou je zeggen. Maar ik voel me vandaag echt klopte. Echt misselijk ben ik niet, maar al het eten staat me tegen. En zoooo moe. Gisteren moesten we onze hond van bijna 14 jaar oud in laten slapen. En de hormonen zorgen ervoor dat ik de hele dag wel kan huilen. En dan nog iets geks. Soort voor het rare verhaal, maar misschien heeft iemand van jullie hier die zwanger is ( of geweest ) ervaring mee. Ongeveer een week geleden kon ik niet poepen. Toen het eindelijk zover was dat er wel wat kwam, kreeg ik krampen in mijn anus ( sorry ) sinds die tijd heb ik er nog steeds wel last van. Ik heb al op Google gekeken en het Jan komen door de hormonen. Alleen vraag ik mij af hier nog lang last van ga houden. Donderdag eindelijk de eerste echo. Ik kan niet wachten. ....