ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik heb hem niet in de koelkast staan, toen ik hem geleverd kreeg was hij ook niet gekoeld.

2. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Ik gebruik inderdaad al granocyst en ook Dhea. Hoewel ik de granocyst soms wel spannend vind. Vanwege een vertraagde schildklier en een beetje exceem had ik juist een hoge waarde verwacht. Nu soms bang dat die waarde van 40 niet klopt, maar wat ik begrijp is het een heel constante waarde. Voor mijn dochter ook een miskraam gehad, en zeven iui's, maar de eerste icsi was raak en we hadden nog vier cryos. En nu anderhalf jaar later dus ineens niet meer.
    Vraag me ook af of veranderen van hormonen nog wat uit zal halen? Picsi en calciumbadje doen we al. Hebbenze in Gent nog wat anders wat voor bevruchting/ activatie zorgt? Of is dat hetzelfde?

Klaasje, jij nog succes met de laatste wachtweken. Er wordt hard voor je geduimd!

3. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    OK, thnx Knor. Het zal wel goed zitten dan :)

Bibi, welkom terug. Spannend om weer te beginnen! Mijn ervaring is ook dat als je eenmaal weer meedraait in de molen, je 'makkelijk' weer meedraait.

Elonica, ik heb dr. S weleens persoonlijk gemaild, dus daar wel adres van. Jouw arts is dr. C.? Maar als je algemene mail gebruikt en richt aan dokter C., sturen ze 'm voor je door. Ben benieuwd naar je theorie!

Lolaa, wat een nachtmerrie... Zo hard gewerkt en zoveel teleurstelling... Bizar dat er zo'n grote afvalrace plaatsvindt. Hebben ze al iets gedaan aan je lage NK-cellen..? Vast...

Stiertje, wat jammer dat je het nu openbaar moet maken... Wel fijn dat je zaterdag de punctie hebt. Hadden ze op een later tijdstip geen gaatje meer?

Klaasje, ik duim!

Knorretje, wat geweldig meid! Wat een wonder he, zo klein en dan al een kloppend hartje. Prachtig...

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mieksel: nee, ze zitten stampvol as zaterdag. Ze beginnen normaal altijd pas vanaf 9 uur, maar dat zat al helemaal vol. Dus toen zijn ze daarvoor gaan plannen. Voordeel is dan weer dat ik niet op een of ander onchristelijk tijdstip pregnyl hoef te spuiten, maar gewoon straks om 21.00 uur. Das dan wel de 3e spuit van vandaag, maar dan morgen ff lekker niks en dan zaterdag punctie.
    W.b. inlichten hebben wel een compromis gesloten: wel schoonmoeder maar niet schoonvader. Want hij kan niet zo goed geheimpjes bewaren. Dus het verhaal voor hem is dat we ergens naartoe gaan voor mijn werk.
    Zo. Nu ff de pregnyl uit de koelkast halen.

5. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    A, de pregnyl, spannend! Ben zelf altijd blij als die erin zit.

Mijn vriend houdt zich inderdaad aardig aan de leefregels ja. Slikt ook aardig wat vitamines en supplementen. Neemt nog wel in het weekend een A twee whiskey's op een avond, wat nog wel eens discussies geeft, maar begrijp ook vaak dat een A twee niet uitmaakt. Hij draagt nog wel normale boxershorts, niet van die hele wijde😉.

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zie daar ook geen dealbreaker in hoor Lolaa, die paar drankjes en een boxer kan het niet zijn lijkt me.

Gent doet dingen anders, het is minder een 'keuzemenu' dan DD maar ze hebben zeker veel kennis en toepassingen. Je moet doen wat goed voelt en of je nog verder kunt en wil. Maar een ander expertise en ander lab kan verrassend uitpakken maar het kan net zo goed bij de volgende DD poging zijn dat je de 'groene bal' trekt. Wist je het maar...

Gonal zat bij mij altijd in de koelkast Mieksel, omdat ik dacht dat het zo hoorde.

Jippie!! Laatste spuiten Stiertje. Zalig moment, iig wel voor een naaldenfreak zoals ik.

7. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Klaasje, wat bedoel je met minder een keuzemenu? Wat me ook tegenhoudt om naar Gent te gaan is de granocyst die ik nu natuurlijk gebruik. Volgens mij doet Gent daar niets mee, en de lange wachttijden. Als het in anderhalf jaar echt zo achteruit is gegaan.

Eerst maar een evaluatiegesprek met dr. Cuypers aanvragen.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hij zit erin! Nog ff een paniekmomentje. Ik dacht dat het gewoon 1 breekampul was met een vloeistofje. Maar het zijn 2 breekampullen: eentje met poeder en eentje met vloeistof, die je dan moet mengen. Haha, suffe doos die ik ben. Maar het is allemaal goed gegaan. Ik zou nog een reserve-pregnyl van iemand krijgen, maar dat is niet meer gelukt. Dus ben wel opgelucht. Alle spuiten zitten erin!! Ik vind pregnyl altijd de vervelendste, die voel ik echt nog dagen zitten.
    Net een hotelletje geboekt voor vrijdag op zaterdag. En dan gaan met die banaan.

Loolaa: idd eerst maar eens goed evalueren. Wie weet kom je samen nog tot nieuwe inzichten. Maar ik snap heel goed dat je een plan B wilt hebben, hoor.

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het is idd langer wachten om er in Gent tussen te komen. En met keuzemenu bedoel ik dat ze alle opties zoals in DD met calciumactivatie, extra icsi techniek ed niet aanbieden als keuze maar dat het artsenteam en labo een aanpak heeft voor jou. Minder inspraak maar niet zozeer protocollair. Granocyte doen ze niet aan nee, zij zijn meer van de overtuiging op eicelkwaliteit en ontwikkeling. Ze hebben ook echt een serieus goed labaratorium.

Het is dus anders en niet perse beter of slechter. Maar wat ik al zei, ook in DD kunnen ze wel het winnende embryo creëren volgende keer. Enige wat ik anders zou doen als je meer tp's nodig hebt is dus kansen spreiden en niet meer 2 tegelijk. En wat je laatst als eens opperde, als je een keer dag 3 met assisted hatching wil proberen kun je dat opperen.

10. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Rekening van NK-cellen is binnen.
    Kun je die gewoon indienen bij PNO? Of wordt dit onderzoek niet vergoed? Of sterker nog dat als je dit indient, de hele poging niet vergoed wordt... Wat zijn jullie ervaringen?

11. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mieksel, de zorgconsulent vertelde mij dat assisted hatching absoluut niet mocht. Maar over nk cellen heb ik niets gehoord.
    Je zou de zorgconsulent kunnen bellen om het te vragen. En geld dat niet als een los onderzoek ? Het is toch niet echt een deel van een poging toch ?

Ik heb net de laatste betaling van PNO binnen. Ze hebben keurig netjes alles tot op de laatste cent vergoedt. Min de aftrek van de eigen risico natuurlijk.
    Maar alles bij elkaar toch ongeveer € 5150,-

12. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Breekt even in:
    Vergeet ook niet jullie reiskosten te declareren bij de belastingsdienst hé. Wij kregen daar ook nog 1500 voor terug. Jammer om te laten liggen dacht ik zo.

Iedereen in de molen erg veel succes.

13. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Iemand nog belang bij een ongeopende suprefact neusspray?

14. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Wij krijgen gelukkig ook nog aardig wat van de belasting terug. Meevaller aangezien wij niet heel top verzekerd zijn.
    Vandaag echo gehad. Donderdag tp! Normaal dag 19, zou woensdag zijn dus heb toch t gevoel dat ze liever maandag de embryo's in de scoop doen ipv zondag. Of woensdag moet t al erg druk hebben? Mijn vriend heeft Petra gesproken dus heb t niet kunnen vragen😊
    Nu maar weer duimen vd week dat t goed gaat.

Hebben jullie er trouwens ervaring mee dat je partner niet mee is geweest naar de terugplaatsing?
    Mijn vriend heeft t erg druk volgende week en krijgt t eigenlijk niet voor elkaar om donderdag mee te gaan....
    Mag dat wel?

15. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Hoor net dat de embryo's zondag eruit gaan en donderdag tp. Had gedacht zondag eruit woensdag tp, 4 dagen in de embryoscoop... maar is dus anders🙈

16. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Spannend weekje Babs, succes!

17. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ja best wel Loolaa!dankjewel😗

18. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik zit inmiddels op dag 2, gisteren begonnen met de neusspray en vandaag de twee spuiten gezet, volgende week donderdag om half negen de echo om te kijken wat er gebeurd daarbinnen, ik ben zo benieuwd

19. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Stiertje succes morgenochtend!

20. Figo

Figo Lid

5 sep 2016
    77
    6
    8
    NULL
    NULL
    Mariska165: heb je van Dusseldorf een brief nodig waarop staat wanneer je precies bent geweest bij Viva Neo om je reiskosten te kunnen laten vergoeden???

Deel Deze Pagina