Jawel, formulier met stempels van Düsseldorf erop met de brief erbij opgestuurd maar niet genoeg dus. Hoop echt dat de huisarts een beetje meewerkt. Meestal niet nml. Wanneer heb jij het opgestuurd en wanneer wil je beginnen?
@Femke: wat een gedoe van die stomme verzekeringen ook. Alsof je nog niet genoeg spanning hebt als je zo'n traject door moet. Bij PNO was de brief van dr. S. (die hij zelfs in het Duits opgesteld had) wel voldoende voor goedkeuring van de 4e poging. Stom dat er onderling zoveel verschil zit in de verzekeringen. Hopelijk krijg je je huisarts zover. De mijne vond het prima dat ik naar DD ging, maar wilde verder nooit ergens aan meewerken. Wat een gedoe, zeg!
Ik heb het donderdag opgestuurd voor november. Ik zit bij PNO, jij? Ik heb ook alleen dat formulier ingevuld en geen verwijzing erbij gedaan
Ik zit bij Univé en heb 2 weken terug al een bos bloemen ontvangen vanwege de slechte communicatie. Kostte me nml al weken om het juiste formulier te krijgen die dd moest tekenen. Op de site niet te vinden en na telefonisch contact zouden ze het opsturen. Nee mocht niet per mail. Na 1.5 week nog geen formulier, weer gebeld moest wachten. Paar dagen later eindelijk formulier. Was het de verkeerde! Nou echt je kon me opvegen. Ben boos geworden, toen juiste formulier via de mail en een dag later een bos bloemen en excuses. Ook kunnen ze me al maanden niet vertellen waar ik de med moet halen, gezien dit niet in nl mag en bij de ziekenhuisapothekeek, tja dd is geen zh en heeft geen apotheek. Probleem nummer 2 en Univé wist niks van een samenwerkingsapotheel in het Nij Geertgen. Uiteindelijk klacht ingediend omdat we geen steek verder kwamen en ik wilde toch echt wel de bevestiging van te voren dat het ok was dat ik de med in Nederland haal. Dat is nu eindelijk akkoord en nu het gezeur nog met de verwijzing terwijl in de inderdaad Duitse brief al duidelijk beschreven is van het hoe en waarom. Ben er helemaal klaar mee en dan zijn we nog niet eens begonnen. Per januari ook maar overstappen naar pno, die hebben het beter voor elkaar lees ik. Moet ook wel goedkomen als je nog tot november hebt.
Heb t gevoel ongesteld te worden. Voor mn vriend hoop ik dat t spontaan lukt, goed voor zn ego 😊. Zijn t ongesteldheidskrampen? Zijn t mn darmen? Mn borsten blijven klein, maar beginnen beetje te groeien en pijn te doen. Maar heb ik vaak ook wel voor t ongesteld worden. Ja t kan beide kanten op.... heb normaal moeite om niet te testen, nu geen moeite mee. Ook vreemd. Maar denk dat t komt omdat ik toch denk ongesteld te worden!? Of heb ik toch later eisprong gehad waardoor ik later ongesteld worden. Afscheiding wordt al minder wat ik normaal ook heb voor de ongesteldheid. Wel dag 9 tm 13 ofzo eiwit afscheiding gehad, ook vreemd.... naja van alles wat dus!?😐
Negatieve test. Snap er niks van want ook nog geen menstruatie in aantocht. Borsten worden wel ineens wat zachter en ronder. Maar weet niet of t wat zegt. Vandaag 17 dpo denk ik, aangezien ik niet precies wanneer de eitjes daadwerkelijk gesprongen zijn, gezien de grote dacht ik een dag na de echo!?
Als ik het goed begrijp hebben ze op dag 10 van je cyclus de behandeling gecanceld? 1 ei was toen al 20.5mm? Ik denk dat het (aangezien je geen positieve test hebt) het er eerdaags wel aankomt. Nu moesten alle eitjes zelf springen zonder dat je een hormoon ervoor gespoten hebt.. Kan idd anderhalve dag later zijn maar kan ook 3 dagen later zijn.. Dan zou je vandaag op dpo 14 zitte .. Lastig meid en toch weer een teleurstelling, had zo bijzonder geweest en hoop spanning bespaard
Ja lastig is het inderdaad omdat ik normaal met hormonen wel dag 13 ongesteld ben. We gaan het zien. Nu weten we zeker dat t negatief is en komt t vast vanzelf op gang hoop ik. Zo niet eind van de week maar eens bellen!?
@Babsvdh: hè meid, wat jammer. Had zo gehoopt dat dit de reden van de uitblijvende menstruatie was. Bij mij werkte het altijd wel zo dat ik kort na testen ongesteld werd. Als het dan toch niet zo had mogen zijn, laat het dan maar doorkomen.
Wat enorm balen zeg! Je zou haast zeggen dat het niet anders kon maar inderdaad misschien is het ook wel zo dat het langer duurde met springen omdat het er zoveel waren.... Huisarts gebeld voor de verwijzing, zijn ze op vakantie. Tja zal ook niet. Bij de assistente van de vervangend huisarts geweest maar dit soort dingen doen ze dus niet bij waarnemend patiënten. Oke nu word ik dus lichtelijk zenuwachtig. Tot dusver dacht ik steeds komt wel goed, ben vrij nuchter van mezelf maar ik begin hem nu wel te knijpen. Ik heb het hele verhaal uitgelegd en ze ging overleggen of ze nog iets voor me kon doen. Moet vanmiddag bellen.
Jeetje wat een geouwehoer femke! Hopen dat t snel goed komt allemaal! Dit gezeur wil je er toch helemaal niet bij hebben.... 😒
Femke, het probleem ligt echt bij je verzekeraar. Wat ze nu doen is incorrect. Dr S en dr C mogen een verwijsbrief schrijven ( voor behandeling bij zichzelf dus) omdat ze een Nederlandse Zorgvlied hebben; de BIG registratie. Dus nog 1x correct en beleefd boos worden op de zorgverzekering want je hebt alles gewoon gedaan zoals het hoort. Laat je niet afschepen met een paar telefoon 'mutsen' maar vraag een persoonlijk zorgbegeleider die dit voor je uit gaat zoeken. Het is echt niet tof om in de MM óók nog eens bij je verzekeraar op je strepen te gaan staan maar helaas wel nodig. Komt goed dus, uiteindelijk en na heel veel gezeur en belletjes.
Dankjewel Klaasje, dacht ik ook al en had ook verwacht dat de brief van dd gewoon voldoende was. Heb vanmiddag gebeld en er ligt 'een briefje' voor me klaar bij de vervangend huisarts. Ben benieuwd, ga het morgenvroeg meteen halen. Nog een vraagje aan jullie, Univé verwacht ook nog een volledig overzicht van onze voorgeschiedenis op het gebied van fertiliteit, mogen ze dit wel vragen? Hier staat namelijk in dat UMCg vind dat wij 50/60% kans hebben om zelf zwanger te worden in het komende jaar. Mijn plan was om deze conclusie gewoon weg te laten maar nu vraag ik je af of ze dit überhaupt wel mogen vragen.
Nee mag niet, ze mogen alleen vragen hoeveel behandelingen je gehad hebt aan OI of IUI. En dan alleen turven hoeveel dus geen details van het aantal hormonen of de soort ofzo. Brutale apen daar bij Univé . Ze zullen je tot in het diepste demotiveren vanwege de deeltjes en afspraakjes die ze met NL ziekenhuizen hebben. Allemaal financieel gewin.
Ja nou inderdaad. Maargoed ik heb nog maar 1.5 week tot de uitgangsecho dus even kijken hoe ik dit ga spelen... Gewoon opsturen is het snelst maar dan hebben ze inderdaad alles in handen. Even denken.
Meiden, Even een ego bericht vanuit mijn kant. Ik ben nu 25 weken en 4 dagen zwanger. Vanochtend een ego gehad wbt cervix meting (baarmoederhalslengte meting) en die was helaas niet zoals we gehoopt hadden. Hij is in 2 weken tijd een halve cm verkort. Hij zit nu nog op 2,7 cm. Moet nu extra rust houden.