ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje willeke, wat erg dat het weer mis is gegaan. Hoe is het nu met je?

Gein, wat heftig zeg, hoop zo voor je dat het stabiel blijft en je je kindje nog een tijdje bij je blijft dragen.

Spannend zeg voor degene die weer gaan starten!
    Het gedoe met de zorgverzekeringen is heel herkenbaar.
    Ik heb hier dan ook een vraag over, wij hebben zaten bij PNO tijdens onze behandeling. Momenteel zit ik bij VGZ, hier ben ik tijdens mijn zwangerschap naar overgestapt. Ik heb nog twee cryo's die ik erg graag op wil halen, het liefst dit jaar nog. Weet iemand of een cryoterugplaatsing vergoed wordt? En zo ja vergoed VGZ dit helemaal?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je zoontje is 10 dagen ouder als mijn dochtertje ;). Wbt vroeggeboorte, vooral goed met je gyn blijven schakelen. Het kan eenmalig zijn of toch iets wat vaker kan gebeuren, je weet het gewoonweg niet. Statistisch komt er bij zwangerschappen uit verse ivf pogingen meer vroeg geboorte voor als cryo. Gek he?

En wat je zegt, je weet gewoon niet wanneer het raak is. In het Brusjes forum begon ik tegelijk met een paar meiden en ik ben alweer bevallen en zij helaas nog niet zwanger. Maar dat ik tot nu toe telkens zo'n geluk heb gehad zegt niets over de toekomst, het blijft gokken, hopen en bidden...

3. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Weer een negatieve test... ga straks toch maar keer bellen denk ik...

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Jeetje heb ik jou dan zo gemist na mijn bevalling? Sorry! Alsnog van harte gefeliciteerd!!
    Ik dacht dat Unicorn na mij kwam.. Verkeerd gedacht dus..

Is dat zo? Een verse sneller vroeggeboorte geeft?? Dat is raar idd.. Waar zou dat aan kunnen liggen dan?

Het zegt idd niks.. Hoewel je nu vaak hoort 'je lichaam weet wel wat die nu moet doen'.. Misschien is het zo maar moet ook een goede embryo bij zitten die sterk genoeg is..

Bas, zou idd maar even bellen. Vind het wel gek idd of gebruik je utrogestan?

5. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    #605 Femke8, 18 aug 2016
    Laatst bewerkt: 18 aug 2016
    Babs zou ook even bellen, je bent al haast een week verder zag ik. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Elsje, was even aan teruglezen en zag je bericht, die had ik gemist. Wij doen ook samenwerking met het Nij Barrahus. Of heb je daar alleen de pipeline gedaan? Al enig idee wanneer de tp is?

Vlinder, zou niet weten waarom niet? Of was het een zelfbetaalde poging? Volgens mij staat er bij ons iets van 300 euro vergoeding voor een cryo. Anders even verzekering bellen?

Even een vraagje aan jullie ervaringsdeskundigen: hadden jullie de punctie rond dezelfde datum als je anders je eisprong zou hebben? Ik ben even aan het rekenen ivm werk enzo, heb normaal eisprong opdag 11/12. Weet wel dat het echt afhankelijk is van hoe je reageert enzo maar zat er globaal gezien bij jullie veel verschil in?

6. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Femke, bij mij wel.. Meestal echte eisprong op dag 14 en punctie meestal dag 12. Het is idd ook hoe je lichaam gaat reageren op de hormonen..

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Femke: bij mij niet, maar ik was net een stoomlocomotief die altijd moeizaam op stoom kwam. Dacht dat ik de punctie pas rond de 18e dag had (eisprong altijd netjes rond de 14 dgn).

8. elsje37

elsje37 Lid

19 mei 2016
    29
    0
    1
    Groningen
    Femke bij mij was het altijd wel rond de eisprong maar soms een paar dagen ervoor en soms een paar dagen erna. Tussen dag 12-16 zeg maar. Ik heb me ook altijd suf gerekend en gepland en dan pakte het op het laatste moment toch weer net even anders uit. Dat vond ik altijd erg lastig en gaf wat stress. Meestal nam ik de week dat de punctie ongeveer uit zou vallen vrij omdat je een paar dagen later weer heen moet voor de terugplaatsing.

Ik doe ook de tussentijdse echo's in het Nij Barrahus, ze zijn daar erg vriendelijk en behulpzaam. Volgende week vrijdag weer een echo daar, dan zit ik op dag 12. Als het baarmoederslijmvlies dan dik genoeg is zal als alles goed gaat de terugplaatsing van de cryo een week later op dag 19 zijn.

9. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    #609 Femke8, 18 aug 2016
    Laatst bewerkt: 18 aug 2016
    Dank jullie wel. Wil graag alles al uitstippelen maar heb dat niet in de hand.. Moet dat maar loslaten. Ik ben 1.5 week vrij rond punctie/tp dus het moet ook wel goed komen, heb wat speling.

Elsje fijn te lezen dat jij goede ervaringen hebt :) moest jij ook de vragenlijst invullen? Ik vroeg per mail of het perse nodig was gezien dd verantwoordelijk is en beslist over de fm's. Krijg ik terug dat dat wel moet want de artsen hebben er maar een 'hekel aan' als ze niets weten van een patiënt. Nouja zeg, het lijkt wel of ik botte mensen aantrek ofzo de laatste weken. Of ze is gewoon toe aan vakantie....

Spanennd zeg! Dan heb jij een positieve test als wij starten ;) even wat positiviteit jou kant op sturen ;) hoeveel cryo's heb je nog?

10. elsje37

elsje37 Lid

19 mei 2016
    29
    0
    1
    Groningen
    Femke, ik moest inderdaad ook de vragenlijst invullen. Heb dat maar braaf gedaan omdat ik graag wilde dat ze meewerkten omdat dat een heleboel reistijd zou schelen.

Wel grappig dat het is omdat ze anders niets weten van een patient. Ik had tijdens de stimulatiefase in mei een paar follikelmetingen en bij de vorige cryo een baarmoederslijmvlies-meting. Bij deze bms-meting begon de arts over het aantal follikels dat ze de vorige keer had geteld (twee maanden eerder) en dat we gingen kijken hoe het er nu voor stond. Had ze zich dus toch niet heel goed ingelezen, haha.

11. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Ohja typisch.. Ook niet heel snugger dat ze denkt dat de follikels er 2 maanden later nog zitten :p zie trouwens dat onze dochters bijna even oud zijn.

12. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Klaasje, het is echt erg maar ik weet het weer haha! Ik ben ff op je profiel geweest en zag foto van je dochter en toen dacht ik: oja! Ik weet het weer.. Erg he! Geef het de schuld aan zwangerschapsdementie ;)

Was jij nou uiteindelijk spontaan zwanger van de tweede? Of ben jij vrij kort op elkaar ook voor volgende behandeling gegaan?

13. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Heb gebeld. Kwam vaker voor dat er geen eisprong is geweest of dat je lichaam gewoon van slag is door t acute stoppen van de hormonen. Afwachten tot maandag. Dan nog geen bloedverlies, bellen voor echo en dan evt bloedprikken en evt medicatie om het op te wekken.
    Baal er zo van!

14. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Hmm.. Nog geen zekerheid dus. Wel goed dat je gebeld hebt en dan volgende week maar verder kijken. Zei ze nog wat over de kans op zwangerschap?

15. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Ben ik weer :) Gister 2e FM gehad en ze dachten dat ik op 14 uit zou komen. Maandag punctie. Ben nu al behoorlijk zenuwachtig voor de dagen daarna, wel bevruchting/geen bevruchting... :$

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    14 eitjes? Netjes hoor! Daar moeten toch mooie embryo's uitkomen zou je zeggen!

17. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Ik hoop het zo! Vorige ronde hadden we niet zoveel en maar 1 bevruchting, wel direct zwanger en hartslag maar miskraam rond 8/9 weken. Je hoort zoveel goede verhalen die op niks uitlopen dat je jezelf ook probeert te beschermen.

Afgelopen week zei iemand dat minimale stress het beste is om zwanger te raken (nogal lastig in dit traject) oja en vakantie. :D

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    En een hond nemen zeker? :D Je moet er inderdaad niet zo mee bezig zijn zeg! :D:D

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Babs: goed dat je even gebeld hebt. Wel balen als je lichaam zo van slag is, want je wilt nu eenmaal graag door. Hopelijk is ingrijpen van medicijnen niet nodig.
    @Elise: wow, 14 stuks! Klinkt hoopvol! En ja, die stress is maar al te herkenbaar. Eerst de aanloop naar de punctie met alle spanningen (en rekenwerk van wanneer wat valt). Dan de punctie, hoeveel eitjes zullen het echt zijn, dan hoeveel bevruchtingen en dan de ellendige wachtweken er nog eens na. Never a dull moment tijdens zo'n poging. :cool: Sterkte er weer mee!
    @Willeke: hoe is het nu met jou?

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet echt grandioos bij gaan lezen, maar wilde even zeggen dat ik maandag om half tien ook de punctie heb!
    Zag net nog iemand??

Deel Deze Pagina