ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Wat een fijn nieuws voor jullie allebei. Echt toevallig dat jullie precies hetzelfde resultaat hebben, je zou bijna gaan denken dat ze zich bij iemand hebben vergist. Maar dat is natuurlijk niet het geval. Ik ga voor jullie duimen. Op naar een mooie terugplaatsing!

2. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws meiden. Op naar mooie testen!!!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Elise, ook voor jou een heel mooi bericht! Inderdaad, erg toevallig hetzelfde resultaat als bij Lets.
    Hoeveel terugplaatsingen mag/krijg jij? Heel veel succes met wachten.

4. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Goed nieuws meiden!!

5. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Wat goed allebei!! Daar zitten vast toppertje tussen!

Hier eindelijk de goedkeuring! Hèhè werd ook eens tijd

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Femke, wat fijn! Nu kun je eindelijk verder. Ook voor jullie spannende tijden.

7. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Fijn dat je akkoord hebt Femke!! Wanneer ga je erheen?

Bedankt allemaal voor het duimen!! 😃👍

8. Xan00

Xan00 Lid

23 mrt 2016
    55
    0
    6
    Dat is idd toevallig Lets en Elise! Wel mooie resultaten.

Femke, fijn dat je eindelijk toestemming hebt gekregen.

9. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Allereerst Lets en Elise wat een goed nieuws!

Ik zou jullie graag wat willen vragen als dat mag. Alweer enige tijd in de mmm voor een brusje en nu een intake gehad in Dusseldorf om daar onze (waarschijnlijk) laatste poging te doen. Gisteren heeft Dr S. gebeld met de bloeduitslagen. Daar was verder niets bijzonders uitgekomen en mijn AMH was zelfs weer wat hoger dan destijds in Gent vastgesteld, namelijk 1,34. Hij ziet op zich nog goede mogelijkheden voor een nieuwe poging (deze keer volledig icsi).

Hij wil alleen nog een slijmvliesonderzoek doen (NK-cellen denk ik?) in de maand voorafgaand aan de poging. Hij zou het secretariaat vragen om te bellen, maar nu vroeg ik mij af of jullie misschien weten of dit onderzoek in een bepaalde periode van je cyclus moet plaatsvinden. Ik verwacht mijn menstruatie begin volgende week en zou dan eind september willen beginnen met de icsi-poging. Weet niet wanneer het secretariaat belt en wil ze ook niet meteen lastigvallen, maar het zou zonde zijn als het bijv. net voor mijn menstruatie moet en ik daardoor nog een maand zou moeten wachten.

Tevens vroeg ik mij af of een van jullie misschien weet wat de kosten zijn voor dit onderzoek en of het eventueel vergoed wordt (ik heb bij UMC in principe nog recht op een 5e behandeling als ze dit tenminste goedkeuren. Hier moet ik het secretariaat ook nog over spreken over de benodigde info voor UMC).

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Veel succes voor iedereen die momenteel een behandeling volgt of spoedig start.

10. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    NK cellen onderzoek zou ik sowieso doen! Ik dacht de prijs rond 180,- maar ik weet het echt niet zeker meer..

Dit onderzoek doen ze 7 dagen na eisprong.

Succes erg spannend voor je!

11. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    ZoWelkom bedankt voor je snelle reactie! Dat is net geweest, dus dan wacht ik het telefoontje gewoon verder even af.

Prijs valt op zich wel mee mocht het niet vergoed worden. Ik heb de factuur van de intake en bloedonderzoeken ook alvast ingediend, maar geen idee of ze dat vergoeden, omdat het eigenlijk een 3rd opinion is. Maar dat merken we wel.

Ik ben in ieder geval tot nu toe erg positief over de kliniek en hopelijk mooie resultaten in de toekomst.

ZoWelkom volgens mij las ik ergens (als ik het goed heb onthouden) dat jij ook later dit jaar weer gaat beginnen. Spannend hoor en veel succes alvast!

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat de goedkeuring er nu is!!

Tinussie ik weet het niet van het onderzoek maar ik zou gewoon even mailen of bellen, dat vinden ze vast niet erg...

Thanx voor al jullie lieve reacties dames, eindelijk 'huren' we dan ook een 'kleine ruimte' in dusseldorf😅

13. Vlinderrr

Vlinderrr Actief lid

21 sep 2012
    106
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goed nieuws dames!
    Weet iemand of cryo-opslag vergoed wordt door zorgverzekeraar?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Meiden, inderdaad bijzonder op dezelfde dag de punctie en dan dezelfde opbrengst, op dezelfde dag de tp! Hopelijk dan ook straks samen zwanger!!

@Tinussie: antwoord heb je al wanneer die test gepland wordt. Bij vragen gewoon even met DD bellen of mailen. Mijn ervaring was toen dat je met bellen er soms moeilijk doorheen kwam (vaak in gesprek), maar dat je op een mailtje redelijk snel antwoord krijgt. Gewoon doen, hoor! Ze zitten ervoor om je te helpen.
    @Femke: fijn dat alles nu ein-de-lijk rond is! Weer een hoofdpijnpunt minder.
    @Vlinderr: geen idee, want heb helaas nooit de luxe van een cryo gehad. Maar ik dacht me te herinneren van hier dat dat niet vergoed werd.

15. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Tinussie, ik zou gewoon zelf het secretariaat bellen. Tijdens ons telefonisch consult zei dhr S dat hij het secretariaat zou doorgeven dat ze mij 'straks' even moeten bellen om het in gang te zetten en dan kon ik de volgende cyclus beginnen. Ik netjes wachten maar na een paar dagen nog niks, toch maar zelf gebeld en toen zei de assistente dat dhr S altijd denkt dat iets even makkelijk kan en gelijk geregeld kan worden maar ze het momenteel erg druk hebben vanwege de vakanties. Ik belde dan ook net op tijd om het allerlaatste plekje in te nemen voor de uitgangsecho en prikinstructies om nog te kunnen starten in mijn volgende cyclus. Lang verhaal kort; zeker bellen!

Lets: ik vind het ook een gek idee dat er dan baby's in de maak in Düsseldorf liggen. Erg spanennd.

Sneeuwmees nou inderdaad zeg! Ik belde vanmorgen of ze nu eindelijk de aanvullende stukken hadden beoordeeld. In de wacht, 20 min later een nee, want ze hebben nog geen aanvullende stukken. Pardon? De mevr van afgelopen vrijdag kon mij vertellen dat ze de stukken ingescand in de pc zag staan en dat het beoordeeld zou worden. Oh dan nogmaals in de wacht. Komt hij terug, bleek dat ze hadden zitten wacjten op een mail en de post hadden ze dus niet onderschept. Nouja zeg alsof het mijn schuld was. Het mocht per post óf per mail. Toen heb ik hem heel vriendelijk verzocht mij vóór donderdag uitsluitsel te geven en uiteindelijk werd ik dan vanmiddag gebeld dat het goedgekeurd is.

Wij moeten er donderdag om 8:15 uur zijn. Dat betekend om 4 uur uit de veren want het is 3 uur rijden zonder files. Moeten er wat voor over hebben he maar het was de enige optie en niet eens een reguliere plek maar voor de puncties aan. Ik ben benieuwd of hij er dan wel echt de tijd voor neemt maar het was de enige kans om deze maand te beginnen.

16. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    @femke, uitgangsecho stelt niet heel veel voor. Even kijken, medicijnen bepalen en door naar de ass. voor de uitleg. Dr. S. Gaat zelf niet met hele uitleg komen dus wees assertief en vraag waf je wilt weten. ☺️

Kan niet in jullie portemonnee kijken natuurlijk maar wij zijn voor zo'n vroege afspraak blijven slapen in het Mercure Hotel voor 65 euro ex ontbijt. Voor de punctie is dat helemaal top, liever slapen dan wakker met stress en trek 😁

17. elsje37

elsje37 Lid

19 mei 2016
    29
    0
    1
    Groningen
    Fijn dat er zo veel bevruchtingen zijn Lets en Elise, ik hoop dat hier een plakker voor jullie tussen zit.

Femke fijn dat het op tijd rond is en jullie van start kunnen, veel succes.

Tinussie: mailen gaat inderdaad soms gemakkelijker dan bellen. Succes jij ook.

18. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Elise: ja ik verwacht al zoiets haha maar heb inderdaad wat vragen dus vandaar.

Hotel houden we in ons achterhoofd voor de punctie mocht dat nodig zijn.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Femke: inderdaad gelijk je vragen klaar hebben. De assistente installeert je in de stoel en dan komt dr. S. even uit zijn kamertje, doet razendsnel de echo en verdwijnt dan weer. Ik had het ook een keer, dat ik van alles wilde vragen, hij de echo gedaan had en er gelijk weer tussenuit wilde glippen. Heb dus gelijk een heel vragenvuur op hem afgevuurd. :) Dus wees voorbereid! Wij hebben ook een paar keer overnacht. Wij vonden dat inderdaad relaxed. En 's morgens ook nog lekker ontbijten. Ondanks dat de reden van onze ritjes naar DD niet zo leuk was, hebben we er op die manier toch steeds een soort van uitje van weten te maken.
    Die verwarring bij die verzekeringen is herkenbaar. Ik zat net bij PNO in die tijd dat zij als enige de 4e poging vergoedden. Denk dat zij die hoos aan aanmeldingen niet verwacht hadden, want in het begin kregen meiden hier ook steeds wisselende antwoorden, hadden ze achterstanden om alles te verwerken. Die toestemming voor de 4e poging duurde bij ons ook maar en mijn man heeft toen ook een hotline gehad met steeds wisselende antwoorden. Uiteindelijk was het ook ineens 'rond'.

20. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Ja ik heb wel eens van die verhalen voorbij zien komen indd. Goed dat je het nog even zegt, zal alert zijn ;) maar dit is onze allereerste ivf dus zijn in principe nog blanco en dat weet hij ook dus ik ga er van uit dat hij het behandelschema ook wel even met ons doorneemt wat de bedoeling is.

Deel Deze Pagina