Zowelkom; wij hebben ook een intake gehad voor een brusje. Zoals klaasje zegt neemt dr scholtes de hele zwangerschap en geboorte met je door. De reden van de vroeggeboorte ed. Daarna konden we vrij snel beginnen. Geen extra bloedonderzoek gehad. Wbt werk waren ze er bereidwillig bij mij. Niet meer dan lof.
Zowelkom: Wij hebben voor ons tweede kindje daar ook weer een "intake" gehad. Maar omdat je daar al bent geweest ga je niet meer op zo'n lange wachtlijst (vertelden ze mij) maar kan je eerder terecht (geloof al dezelfde maand). Bij ons wel bloedonderzoek (hiv??hepatites? weet het niet meer) omdat deze al meer dan een jaar geleden was.
Bedankt meiden! Ik heb ze gemaild en gevraagd of we begin (!) september nog kunnen komen whaaaaa eind oktober dan starten... Jeetje wat ben ik zenuwachtig!
https://www.rendement.nl/nieuws/id16605-recht-op-betaald-verlof-bij-ivf-behandeling.html https://www.freya.nl/kinderwens/praktische-zaken/werk-en-vruchtbaarheidsbehandelingen/
Gisteren een terugplaatsing gehad van 2 blasto's. Waren 2cc kwaliteit, dus nog niet helemaal door ontwikkeld begreep ik. Helaas vandaag te horen gekregen dat nr 3 niet kon worden ingevroren. Hoop echt dat het nu een keer raak is. Maar heb er weinig vertrouwen in
Jeetje wat balen. En weet ik nog niet wat 2cc kwaliteit betekent. Duim voor je dat t raak mag zijn dit keer!
Xan00 kwaliteit hoeft niks te zeggen meid! Ik ken iemand die is van een dag 3 embryo c kwaliteit zwanger geraakt! Deze toppers zijn toch al blasto's of bijna blasto's! Fingers crossed meid! Ik ga duimen draaien voor je!
Xxan, wat balen van die derde! En wat ze zeggen kwaliteit hoeft niet altijd wat te zeggen al snap ik wel dat het voor jezelf niet fijn voelt... Spannend nu zeg! Ik ben zo benieuwd hoe het nu met die van ons is, je moest eigenlijk met een webcam mee kunnen kijken ofzo of een update vanuit de embryoscoop ofzo...
Xan; kwaliteit zegt niks. Wij hadden twee embryo's bc kwaliteit en toch zwanger geworden van 1. Ik duim ook voor je!
Lagayette wat spannend. Wat is jou AMH als ik vragen mag? Bijzonder dat hij iedereen toch weer wat anders voorschrijft, heb zo wel het idee dat er echt over nagedacht wordt ipv iedereen hetzelfde. Heel veel succes! Zowelkom, hoop dat er plek is begin september!! Xan, snap dat je graag de beste kwaliteit hebt (zou ik ook hebben hoor). Ik duim iig voor je. Lets en elise, ik ben zelfs nieuwsgierig naar jullie embryo's en ik kan me indenken hoe jullie je voelen. Nog 2 nachtjes slapen!!
Zo wij hebben een ritje van 600 km achter de rug vandaag. Waren er stipt om 8:15 en werden even later binnen geroepen. Hij nam nog uitgebreid alles door wat er tot nu toe gedaan is en toen op naar de uitgangsecho. Rechts 2 eitjes, daar verwacht hij niets van zo zei hij en links 5 eitjes. Toen zei hij dat dit beeld wel overeen kwam met mijn AMH van 0.8 en vanwege deze uitslag we niet op dag 8 gaan remmen maar op dag 1. Dus synarel 1 pufje smorgens en 1 pufje savonds, 75 menopur en 175 puregon. Geen cetrotide dus wat ik hier wel steeds lees... Hoelang ga je dan door met die synarel? Vergeten te vragen. Hij noemde dat we hiermee gaan beginnen en eventueel bijstellen naar beneden of boven want we moeten voorzichtig zijn en willen natuurlijk geen overstimulatie. Snap ik, maar 7 eitjes worden toch nooit 15 eitjes? Toen zei hij dat dat best kan en hij veel ziet gebeuren... Ok. Ook wordt er maar 1 terug geplaatst, ook als wij er wel 2 willen. Doen ze niet want dat geeft 40-50 procent kans op tweeling zei hij en dat willen ze niet. Doel is zwanger van 1. Nu weet ik niet of wij voor 2 zouden gaan maar vind dit wel vreemd gezien ik hier toch anders lees. Recepten zijn gemaild naar de apotheek en die belde vervolgens of wij een machtiging hebben. Helaas hebben wij die nog niet in huis omdat we pas sinds dinsdag goedkeuring hebben. Hoop dat dat snel komt zodat ze de rekening direct naar de verzekering kunnen sturen.
Bijzonder hoe het bij ons allemaal verschillend gaat he! Ik ben er net weer uit het zh, milde overstimulatie. Morgen weer terug voor bloed en echo. Baal er echt onwijs van!!! Het is allemaal al geen 'ride in the parc' maar dit is ook niet tof!
Wat een spannende dagen voor jullie Lets en Elkse! @Elise: hopelijk helpt heel veel water drinken en valt het mee zodat ze toch de tp gelijk doen. @femke, flinke rit achter de rug! Ga je straks ook voor de follikelmetingen naar DD of kan dat in je eigen Zkh? @xan: snap dat je met die kwaliteit bezig bent, heb dat zelf ook dat ik het moeilijk vind om vertrouwen te houden als t mindere kwaliteit is. Maar inderdaad zo veel verhalen van meiden die zwanger worden van emmies en blastos die geen topkwaliteit zijn- alles wat ze terugplaatsen heeft een heel reeële kans! Ik gisteren gebeld met DD en we kunnen 8 sept al terecht voor de onderzoeken! Heb m laten inplannen maar er is 1 dingetje... Ik heb pas 14/9 evaluatie staan met mijn arts in NL, mocht niet eerder ("jij moet eerst even emotionele rust hebben..."). EN we hebben dus nog een 4cellige dag 3 emmie in de vriezer...ik heb mijn NL arts me gevraagd daarover te bellen en dat zou ze woensdag of gisteren doen maar niks gehoord. Ons idee was: we mogen die emmie toch pas volgende maand terugplaatsen op z'n vroegst (als ie al goed ontdooit...slechte ervaringen mee) dus laten we in de tussentijd de onderzoeken in DD alvast doen. Of is dat dom/zien we wat over het hoofd?
Elocina, dat zou ik ook zo doen! Tenzij je iets met hormonen aan het doen bent (volgens mij niet en heb je deze maand niks toch)? Zelf zou ik wel alle onderzoeken laten doen als je lichaam 'schoon' is van evt toegevoegd hormoon dus dat je niks aan het gebruiken bent. Ik zou anders bang zijn dat ze onjuiste waardes krijgen.. Anders lekker door laten gaan Rust maand (en) had ons zh ook eens voorgesteld maar ik heb toen aangegeven dat een ruststand zwaarder is dan gewoon doorgaan. Ik moest het gevoel hebben er toch mee bezig te zijn..
@kwaliteit embryo's: de blasto-cryo waaruit onze jongste dochter is ontstaan, was ook niet denderend. Ik meen ook iets met c. Toch ben ik er zwanger van geworden. Ik had er totaal geen vertrouwen in. Maar zo zie je dus: het kan wel! @Femke: voor ons is het ook een dikke 300 km enkele reis naar DD. Dan ben je wel gaar na zo'n reisdagje. Wij deden gelukkig wel de follikelmetingen in Nederland, anders had ik het niet getrokken. Ik denk dat ze in DD misschien ook wel wat kritischer geworden zijn op het terugplaatsen van 2. Een tweelingzwangerschap brengt natuurlijk wel extra risico's met zich mee. Bij mijn eerste behandeling kreeg ik er wel 2 terug (maar was al 39). Bij de behandeling voor een brusje kreeg ik er maar 1 terug (want: na een keizersnee, te groot risico voor het litteken). Daar was toen ook geen discussie over mogelijk.
Wat enorm balen elise. Hoe was het vandaag in het zh? Hopelijk gaat de tp wel door! Elocia, zou fijn zijn als je inderdaad de embryo tussendoor terug kan laten plaatsen. Even overleggen met dhr S of dat mogelijk is. Stiertje, inderdaad ben je dan wel gaar maar we hadden een goed gevoel en het was een lekker ritje zo met dit mooie weer. Wij doen de echo's in het barrahus. Een uurtje rijden ongeveer maar dat scheeld wel 4 uur reistijd per keer.
Pff rustmaanden die wou ik ook nooit.. Elise hoe was t in t ziekenhuis? Hopelijk gaat je tp door morgen... Hoelaat ben je? Hier gaat alles goed.. Heb wel wat veel gedaan vandaag .(een stuk gefietst maar wel electrisch dus bijna niet ingespannen..). Hoop niet dat het erg is... Voel mijn eierstokken een piepklein beetje nu wel...maar niet noemenswaardig.. Lekker aan de bbq met vrienden dus nu lekker relaxen