ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Lief dat jullie zo meeleven!

Waarden waren iets beter. TP gaat zoals het er vandaag uitziet wel door, misschien dat ze morgen veranderen van mening maar ga ik niet vanuit. Heb me braaf gehouden aan het drinken en rusten. Hoop dat het snel verbetert!

Ik las ergens dat je op de dag van tp geen parfum, deo of bodylotion mag gebruiken van dd iets van afstoten van embryo, mij hebben ze dat nooit verteld, jullie? Klinkt nogal komisch....

2. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Elise, gelukkig dat de tp als het goed is wel doorgaat. Heel veel succes morgen! Parfum etc. weet ik eigenlijk niet, maar anders voor de zekerheid misschien morgen maar niet doen.

Lets ook veel succes morgen

Xan00 onze dochter was een 5-cellige type B, die gaven ze ook niet echt veel kans, maar ze is gelukkig blijven zitten. Kwaliteit embryo zegt niet alles. Veel succes met de wachtweken en hopelijk een positieve test!

Femke, spannend dat je bijna gaat starten!

Elocina fijn dat je al zo snel terecht kan. Ik zou de intake en eerste onderzoeken alvast laten plaatsvinden. Dan kun je tenminste snel verder mocht dit nodig zijn. Ik heb ook af en toe teveel afgewacht waardoor ik dan weer maanden had verloren en daar achteraf erg van baalde.

Ego, inmiddels afspraken gemaakt voor slijmvliesonderzoek en behandelplanbespreking. Kon helaas niet op dezelfde dag, dus 4 dagen erna weer naar DD:( Maar ja alles ervoor over. Vandaag manager gesproken en die wil gelukkig alle ruimte geven voor de zkh-bezoeken.

Verder bezig met verzekeringsdocumenten te verkrijgen. Ik heb ook een verwijzing nodig van een gynaecoloog en ik gaf aan dat mijn Nlse gyn. deze niet wil geven. Assistente gaf aan dat zij dat natuurlijk niet kunnen regelen omdat ze behandelaar zijn. Ik gaf toen aan dat ik had begrepen van anderen (hier ergens een keer voorbij zien komen) dat een andere arts dit als het goed is zou kunnen doen, en kreeg toen als reactie dat ze dat zou proberen te vragen. Het leek er alleen op dat ze dat nog niet eerder had gehoord en er niet echt heel happig op was. Heb ik het misschien verkeerd begrepen? Hoe zou je dan aan een verwijzing kunnen komen, want die van mijn huisarts is niet voldoende (volgens de website van UMC dan)?

Goed weekend allemaal

3. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Tinusie, tegen ons zei dhr S bij de intake dat ze de verwijzing wel konden regelen. Hij had toen een brief opgesteld maar dus geen verwijzing gemaakt. Toen ik daar naar vroeg bij een telefonische afspraak zei hij ineens dat ik dat in nl kon regelen. Wij hebben toen enkel de brief opgestuurd en dat bleek indd niet voldoende. Verzekering wilde echt wen verwijzing en dat mocht ook van de huisarts terwijl op de site staat dat het van een gynaecoloog of uroloog moet komen. Ik zou dus gewoon naar de ha gaan en het erop wagen.

4. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Tinussie, wat ontzettend irritant dat zoveel stellen tegen dit soort dingen aan lopen. Alsof we voor het gemak die kant op gaan.:( Ik zit bij Zilveren Kruis en bij hun is verwijzing van huisarts wel voldoende.

Xan, hoe gaat het nu?

5. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ik heb formulieren van menzis gekregen, de arts in DD moet een behandelplan maken volgens mij, de brief invullen en de gegevens van nederland erbij toevoegen is dan voldoende volgens mij?
    Iemand anders ook bij menzis? Hopelijk is t snel geregeld na de intake 8 september. Als ik jullie zo hoor zie ik er tegen op al had ik t gevoel bij menzis dat ze niet moeilijk doen!?

6. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Bedank voor jullie reactie. Fijn te horen dat een verwijzing van de huisarts waarschijnlijk toch wel werkt. Ik wacht even af wat ik nu uit DD krijg en anders regel ik het via mijn huisarts. Die is vaak wel heel behulpzaam.
    Wel een gedoe hoor zo met ook nog eens de verzekering meekrijgen. Maar ja het gaat wel om veel geld, dus toch erg belangrijk om ze mee te krijgen.

7. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Babvdh, jij ook succes met de intake. 8 september is al bijna.

Op zich heb ik qua verzekering er ook wel vertrouwen in dat de kliniek weet wat ze moeten verzorgen aangezien er zoveel Nlse stellen komen die dan toch ongeveer dezelfde documenten nodig hebben.

8. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Moet ook volgende week de verzekering bellen en kijken wat ze nodig hebben. Mijn NL gyn gaat waarschijnlijk geen verwijzing maken, dus hoop dat huisarts genoeg is...iemand ervaring met FBTO?
    Succes vandaag Lets en Elise!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Elise: fijn dat het toch door kan gaan! Zal even schrikken zijn geweest dat de kans was dat dat niet zo zou zijn! Dat van die parfum ed had ik ook nog nooit van gehoord overigens.
    @Lets: jij ook veel succes vandaag!!!
    @Xan: heel herkenbaar die onzekerheid en teleurstelling over de kwaliteit. Ik heb hier echter al zo vaak meegemaakt dat meiden super toppers terug geplaatst hebben gekregen en dat ze daar niet zwanger van raakten en meiden die net als jij onzeker waren over de kwaliteit en er geen vertrouwen in hebben en dan zwanger bleken. Heb vertrouwen in je embryo! Het zijn nog steeds goede kwaliteit embryo's die een goede kans op een zwangerschap geven. Eigenlijk zouden ze nooit de kwaliteit moeten zeggen, want het geeft alleen maar onzekerheid. En ik herken dat omdat ik me zelf ook suf hebben zitten googlen op de kwaliteit embryo die ik toen had (met plaatjes vergelijken ed). Maakte mezelf helemaal gek.

Wat betreft door willen gaan, uiteraard heel herkenbaar. Wij zijn daarom twee weken voor de intake al naar DD gegaan om bloed te prikken, zodat die uitslagen al bekend waren bij de intake. Mijn cyclus zou nl redelijk gunstig vallen, dat als er niets bijzonders uit de intake en bloeduitslagen kwam we vrij snel al konden starten.

10. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    @sneeuwmees: moeten ze alles opnieuw testen? Alle bloeduitslagen ook op bepaalde dagen cyclus? Zaad?
    Nemen ze niets aan van de nederlandse uitslagen? Aangezien bij mij alles goed blijkt te zijn in nederland?

11. Xan00

Xan00 Lid

23 mrt 2016
    55
    0
    6
    Haa meiden,

Sorry voor de late reactie. Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Vindt het fijn om hier ervaringen uit te wisselen. Geeft me toch weer iets meer hoop. Kwaliteit zegt idd niet alles.
    Sneeuwmees; klopt idd echt. Je maakt jezelf helemaal gek. Heb ook al allerlei plaatjes zitten vergelijken..maar vanaf nu ga ik gewoon afwachten.
    Elise; Eerste twee dagen had ik wat lichte krampen onderin, maar nu voel ik eigenlijk helemaal niks. Blijft spannend.
    Gelukkig dat de waardes weer aan het verbeteren zijn bij jou. Duim voor mooie embryo's. Ook voor jou Lets.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Babsvdh: ik dacht dat ze enkele dingen (waaronder dhea en amh) toch weer standaard opnieuw prikken, omdat voor hun vaak de combi van verschillende waardes van belang zijn en NL zkh daarop bijna niet testen (of niet weten hoe ze dat moeten interpreteren). Voor mij was dat gunstig, want in NL hadden ze mijn amh geprikt en dat was 0,1. Dr S zag die waarde en was daar dus niet zo gelukkig mee. Toen ik zei dat het ook in DD geprikt was, bleek het daar 0,34 te zijn. Nog niet geweldig, maar in ieder geval wel iets minder kansloos. Het zaad van mijn man was goed in NL en dat hoefde hij dus niet opnieuw in te leveren. Maar hoor van sommigen hier wel dat ze soms ook dat nog een keer willen nakijken. Ik heb toen voorafgaand de assistente daar gebeld of dat kon en zij heeft toen dat formulier klaar gemaakt. Geen idee waar toen allemaal op geprikt was. Voor ons was het ook fijn dat we zonder stress al een keer naar DD gereden waren. Maar wij wonen dan ook 'maar' 1,5 uur van DD. Zo kende onze navigatie het huisnummer niet, wat normaal misschien als je gespannen of oponthoud had gehad stress zou geven. Ook het parkeren was even zoeken. Er waren slagbomen en dan is het altijd spannend om daar in te rijden als je niet weet of dat kan en mag. Weet niet of dat nog zo is, maar je moet in ieder geval het kleine parkeerplaatsje aan je rechterhand oprijden. Dus dat was prettig vooraf al een keer meegemaakt te hebben.

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tinus, wat superirritant altijd die verzekeringen.. Ze maken het ons het liefst zo moeilijk mogelijk ofzoiets...

Sneeuwmees, het slagboompje staat tegenwoordig open, dat scheelt denk ik al om te zien waar je moet zijn;)

Wij zijn weer terug met een heel goed en fijn gevoel. We hebben een mooi duo aan boord. (Eentje ervan was van zeldzaam goede kwaliteit) Had voor het eerst even dokter C. Wat een vriendelijke man ook!
    Ik mocht overigens vanaf morgen gewoon weer zwemmen? Maar weet niet of ik dat durf nu haha..
    Ik voel me bijna te positief nu, want er is uiteindelijk maar een positief resultaat belangrijk;)

Elise, hoe is het bij jou gegaan?

Er was nog een Nederlands stel naast ons in de wachtkamer, iemand van hier;)? Direct na ons ook een terugplaatsing...

14. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Wauw Lets! Fingers crossed :)

Mag jij gelijk al twee embryo's terug laten plaatsen?

Ik hoop dat Elise ook met een mooi bericht komt :)

Ego, waarschijnlijk gaat het bij ons toch half nov worden.. Als ik eraan de k dat ik half okt moet starten word ik nerveus of het toch niet iets te vroeg is...? Dan toch nog 1 maand wachten. Dan gaan we wel in die cyclus van okt de scratching doen, ben ik er toch mee bezig :)
    Hoeveel dagen na je eisprong moest dat ook alweer gedaan worden?

15. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Alles is doorgegaan :D Ben er nog vrij lauw onder, vorige tp wou ik haast met het waardetransport terug en nu wou ik gewoon graag weer naar huis.

Denk niet dat wij dat waren, wij zaten naast Duitsers (waren er veel van). Je kan mij herkennen aan de junkie-armen... :D

Gezien mijn huidige staat van zijn wou ik er al geen twee (als er al wat te kiezen was) en dr. C kwam met precies hetzelfde advies. Kans op twee betekent ook meer actie in de eierstokken en dat is verre van wijs.

Xan; je hoort zoveel over kwaliteit, hoeveelheden ed. maar het zegt niet alles. Sommigen hebben alles mee, amh, zaad, aantal eicellen maar gaan ook niet allemaal met een baby naar huis, terwijl sommigen waarvan je denkt dat het niks gaat worden dat wel doen. Valt geen pijl op te trekken, het blijft een stuk geluk hebben!

Super Lets dat het bij jou ook zo goed is verlopen, 2 nog wel!! :$;)

16. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Mooi meiden! Nu maar weer wachten....
    Wanneer hoor je dan hoeveel cryo's je hebt?

17. Xan00

Xan00 Lid

23 mrt 2016
    55
    0
    6
    Wat een super goed nieuws Lets! Ik durf ook niet te zwemmen nu haha. Dan maar lekker in de bikini op het ligbed.
    Elise, klopt je kunt er ook niks van zeggen. Hopelijk hebben we allemaal geluk. Fijn dat je ook een terugplaatsing hebt gehad. Had je nog cryo's?

Zowelkom, de scratching is volgens mij 9 dagen na positieve ovulatietest. Tenminste dat was bij mij zo.

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Lets en Elise, wat superspannend voor jullie! Mijn duimen draaien voor positief nieuws over 2 weken! Nu eerst die slopende wachtweken door.

19. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ook van mij veel succes voor Lets en Elise. Wanneer mogen jullie testen? Dinsdag over een week?

20. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Nog even een vraagje voor de dames die al een kindje uit DD hebben: hebben jullie de kliniek na de geboorte ook een kaartje gestuurd? Ik meen me te herinneren dat C zei het wel leuk te vinden om het te horen als er ergens een baby geboren is.

Deel Deze Pagina