Welkom Wen! Nou laten we hopen dat je dd niet nodig hebt voorlopig! Eens met Sneeuwmees. Heb je bij dr. Scholtes of dr. Cuypers een afspraak? Kleine tip, blijf zelf meedenken en doorvragen bij dr s. Veel succes!! 🍀
Dank jullie wel voor jullie reacties! Als het goed is hebben wij morgen bij dr. Scholtes de intake. Mijn vriend heeft eerder (succesvol) een traject doorlopen in het Radboud dus door zijn ervaringen waren we op een hele andere manier voorbereidt...
Lets en Elise, heel veel succes met de wachtweken. Wel fijn dat het niet twee hele weken zijn bij een dag vijf embryo! Welkom Wen, succes met je intake. Inderdaad van te voren goed bedenken wat je allemaal wilt bespreken. Wij hadden de intake via een videoverbinding, die haperde wat en dat was best lastig. Gelukkig bij de volgende afspraak ook nog wel de kans gehad om vragen te stellen aan dr C. Zowelkom, ik had ook de scratching op dat 23 van mijn cyclus. Het komt niet op een dag aan geloof ik maar inderdaad rond die cyclusdag.
Even vraagje, is DD zo slecht te bereiken tegenwoordig per email? Donderdag en vandaag mail gestuurd maar krijg maar geen reactie. Vind om dan te bellen zo opdringerig 😱
Zowelkom, normaliter reageren ze wel redelijk vlot. Misschien in de spambox terecht gekomen? Vorige week waren er 2 van het secretariaat NL op vakantie, kan me voorstellen dat er dan wat vertraging in zit. Als het iets urgents is voor jou dan zou ik gewoon bellen.
Zo welkom, ik mailde vandaag en kreeg een half uur later al reactie, maar misschien ligt het aan je vraag ook? Wen, succes met je intake, maar het zou nog mooier zijn als het niet meer nodig is! Elise, hahhaahahaha...leuke humor heb je ook! Onze twee blastos die nog even in de embryoscope zaten hebben het helaas niet gered dus we hebben nu vier tweecellige ingevroren en een blasto. Wel jammer, maarja, voor ons toch al veel aangezien we nooit cryos hebben gehad... Hoe zou dat werken met die tweecellige? Ontdooien ze die dan en doen ze die dan alsnog in de embryoscope ofzo?
Dank je Lets 😊 Wat zonde dat ze het niet hebben gehaald! Wat ik van dr. C begreep is dat dd ze invriest op een 2cellig moment omdat de kans dat ze de cryo overleven groter is en dan doorgroeien in de embryoscoop, volgens mij ook weer tot 5dgn... Maar pin mij er niet op vast want wij hebben ook nog nooit cryo's gehad. Dus feestje voor ons!! 😃 Ik krabbel weer beetje bij beetje op. Ben vandaag enorm emotioneel om alles, op het trieste af haha
Dat is vreemd Lets! Ik HD gevraagd of onze intake eerder kan 😁 Eerste had ik gevraagd voor een vrijdag maar dat kon niet en nu had ik aangegeven toch in oktober te willen starten (zo wispelturig als ik ben 🤔 ) of de intake eerder kan ivm slikken DHEA. Morgen ga ik sowieso bellen.. Maken ze maar een gaatje voor mij 😎
Ik meen me juist te herinneren dat ze, als iemand veel bevruchtingen heeft, een deel al zo vroeg invriezen i.v.m. wetgeving. Ik meen dat het te maken had met het beleid ten aanzien van het veelvuldig invriezen van blastocystes, ik dacht dat dat niet toegestaan was...? Maar goed, ik weet even niet meer hoe ik hierbij kom en of ik het verhaal nog helemaal scherp heb, dus pin me er niet op vast Ik had zelf ook maar één bevruchting, dus bij mij was er überhaupt niks in te vriezen.
Ik heb een teleurstellende eerste ivf poging gehad bij Rijnstate. Voor de ivf poging eerst 3 maanden aan de lucrin gezeten ivm de endometriose. Ik had 12 eicellen, 5 embryo's, 1 verse tp van 10 cellige mislukt, 1 cryo 11 cellig niet goed ontdooit helaas, andere 3 embryo's niet invriesbaar (2 van 4/5 cellen en 1 van 7/8 cellen op dag 4). Gynaecoloog wil niks aan protocol wijzigen qua medicatie of hoeveelheid of bijv. icsi geheel of gedeeltelijk. Ik wil nog wel 1 poging doen in nederland, maar is dat weer een teleurstellend resultaat dan wil ik overstappen naar het buitenland. Mijn volgende poging begint op 2 november. Nu eerst 2 maanden aan de lucrin. Ik wilde geen 3, want dan kom ik midden in december uit en ik wil niet tot januari wachten. Ik zit alleen met 1 vraag. Behandelen ze in Dusseldorf ook alleenstaanden? En hoe zit het met gebruik van donorzaad? Weet iemand dat?
Ook hallo, Geen idee maar als je hun mailt dan kunnen ze antwoord geven op je vragen. Als je gyn in NL nu al onwelwillend is waarom dan nog een kostbare ronde ingaan met verminderd vertrouwen daar? Veel stellen gaan pas de laatste poging, wat ergens wel begrijpelijk is maar ieder lichaam is weer anders, soms moet je verschillende knopjes indrukken om tot een reactie te komen. Als de derde en de laatste daar is dan is het wel heel zuur. In elk geval succes!
Sneeuwmees mag ik vragen waarom hij bij jou geen puregon wilde gebruiken? Jij hebt ook een laag AMH toch? Ik ga 75 menopur en 175 puregon spuiten. Ben daar toch wel benieuwd naar. Hoeveel eitjes had jij nog bij de uitgangsecho? Lets en Elise fijn dat jullie zulke goede tp hebben gehad! Wen succes met jullie intake vandaag! Aivirtap, ik zou ook niet de laatste poging in nl 'verspillen'. Gewoon even mailen indd en je vragen voorleggen. Xan bijna testen lees ik, hoe voel je je? Hier wordt morgen de medicatie bezorgd en dan mogen we dit weekend los. Hoefde het overigens niet voor te schieten, mooie meevaller
Haha dat is top Zowelkom!! Ook bij dr. S? Wanneer denk je te mogen/kunnen beginnen? Femke, dit weekend al beginnen, wat spannend weer! Ik krijg spontaan een allergische reactie als ik er aan denk maar het is zo fijn om er weer pro-actief mee aan de gang te zijn als je weet dat het toch nog gebeuren "moet". Gek dat je er vooraf gewoon zin in kan hebben he? 😂
Volgens mij wel bij dr. S. ja... Wij willen graag in mijn cyclus van eind oktober beginnen. Alsnog ngo aan de DHEA moet dan wil ik er alvast mee beginnen.. Dan is onze zoon 6 maanden oud (gecorrigeerd maar 4) maar ga er toch vanuit dat het niet gelijk lukt.. Jeetje ineens komt het dichtbij.. Femke, spannend zeg! Aucurtap, ik zou of mailen of bellen idd.. Ik ben er niet mee bekend of ze dat ook doen. Ze doen heel veel dus hoop dat ze je kunnen helpen. Hou ons op de hoogte
Zowelkom, TOP! Dan was er vast iemand uitgevallen, wat een leuk zeg Elise ja inderdaad! Kan de dagen wel vooruit kijken (jij wss ook en heb er indd zin in. Voelt alsof we nu eindelijk een kans hebben na 2 jaar
Dat is nog eens snel Zowelkom! Succes morgen. En voor je het weet is het ook alweer okt he. Klopt Elise en Femke, ik mag zaterdag testen. Op zich valt het wachten me nu weer mee. Heb vandaag wel wat last van hoofdpijn. Is meestal geen goed teken. Verder niks. Deze poging van jullie is voor een tweede kindje toch? Hoe voel jij je Elise? Spannend dat je gaat beginnen Femke! Idd wat de andere ook zeggen, hoe gek is het eigenlijk dat we het 'fijn' vinden om te starten, maar zo is het echt. Ik vind de wachtmaand vaak nog vermoeiender dan de maand waarin we bezig zijn. Hoe gaat t met jou Lets?
@Aicirtap: wat vervelend dat je poging zo teleurstellend is verlopen. Volgens mij behandelen ze in DD geen alleenstaanden, maar zou (om het zeker te weten) er zeker even een belletje aan wagen naar DD. Ik dacht dat zelfs een keer op hun website gelezen te hebben, maar begreep dat de naam van de kliniek en de website tegenwoordig helemaal anders zijn (dan in mijn tijd). Maar zoals gezegd, zeker weten doe ik het niet. @Femke: na mijn teleurstellende twee pogingen in NL ben ik gaan googlen en kwam daar toen vaker tegen dat Menopur bij oudere vrouwen een positiever effect zouden hebben op de opbrengst en eicelkwaliteit. Ik had dat toen in mijn NL zkh voorgesteld, maar die waren niet enthousiast om mij menopur te laten gebruiken. Volgens hen was dat alleen maar omdat de fabrikant dat claimde, maar was dat volgens hun flauwekul. Toen ik het in DD voorstelde, gaf dr. S. mij gelijk dat hij mij inderdaad Menopur ging voorschrijven om die reden. Vaak schrijft hij ook een combinatie van hormonen voor (zoals bij jou), maar in mijn geval was het 2 x 225 ie Menopur, dus vol gas erop met alleen Menopur. Ik had bij mijn eerste fm 8 eitjes en dat zijn er uiteindelijk 6 geworden bij de punctie. 5 waren bruikbaar en 4 waren er bevrucht. Dat was voor mijn doen een heel mooie score. @Zowelkom: zo, jij houdt van een vlotte doorstroming! . Spannend om al zo snel terecht te kunnen. Ben benieuwd!