Aaah Elocina!! Onwijze tik om je oren dan he!! Mensen zeggen zulke domme dingen, onbedoeld maar het doet er niet minder pijn om! Dikke knuffel voor jou! Misschien een tip om je omgeving te vragen de zwangerschap naar jullie aan te laten kondigen op de sms/app/mail. Ik las dat laatst, voor ons te laat maar klinkt logisch. Dan hebben jullie de tijd en ruimte om te incasseren en kan je je herpakken om voor hun een goede vriendin te zijn. Want hoe close je ook bent, snappen gaan ze het echt niet! Vind sommige overgevoelige reacties ook irritant, alsof ieder kind een potentieel kind voor mij is. 😂 Ik vind het ook fijn hier terecht te kunnen, meiden die weten wat je ong achter de rug hebt qua emotionele rollercoaster maar ook wat het traject inhoud, wat het met je doet en wat het van je vraagt. Ja Lets, ga het proberen vol te houden tot dinsdag. Zou zondag niet kunnen? Dan zijn we vrij en is ook beter voor Femke haha!
Aaaah Sneeuwmees, dat lijkt mij idd ook behoorlijk confronterend 😢 En de zwangerschap van dit jaar was je zo gegund.. Vind je het moeilijk om te lezen dat er dames zijn die toch nog zwanger raken of behandelingen in gaan? Elocina, jaa dat heb ik ook hoor (nu wel minder omdat ik nog niet zo lang geleden bevallen ben) maar ik merk wel dat het echt weer komt Lets en Elise, testen jullie ook niet al om te kijken of pregnyl uit je lichaam is? Sorry wie had er nog meer tp gehad? Ben het even kwijt Xan toch? Ego, vandaag in DD geweest 😊 Ik citeer dr. Scholtes: jullie komen hem vast niet terug brengen met de mededeling dat deze niet goed genoeg is 😄 Dit ging over mijn zoontje, ik hou van die humor 😄 Alles zal hetzelfde gaan, hij wil alleen meer rijpere eicellen. De vorige keer waren het er 11 en 6 waren er rijp. Nu wil hij (en wij ook) voor meerdere rijpere eicellen gaan.. DHEA besteld en alvast beginnen met innemen.. Granocyten gebruiken voor NK cellen.. Ff een vraag: stel punctie is op een dinsdag dan zou de tp op zondag zijn. Wanneer doen ze dan de tp? Want een dag 4 embryo heb ik liever niet teruggeplaatst. Ik heb namelijk gehoord dat de delig van dag 4 op 5 de moeilijkste deling is voor een bevruchte eicel.. Hoe kan ik dit het beste aanpakken bij DD?
Haha leuke humor ja zo welkom! Als je punctie op dinsdag is plaatsen ze op zaterdag terug, hebben wij een keer gehad. Was toen wel zwanger, werd helaas een miskraam. Ja eerder testen v femke haha.. Nee ik test nie vd pregnyl hoor.. Ik zie ons woensdagochtend nog wel naar dd rijden voor een bloedtest... Heb zo'n helel aan die vage thuistesten.. Bloedprikken moest in nederland maar s makkelijker gaan.. Weet je wat dat kost in frankrijk, bloedprillen op hcg? 17,50 Bijna net zon door als zo'n digitale test... En veel betrouwbaarder.:
Aah elocina vreselijk die opmerkingen ja... Mensen hebben geen idee hoe t is dit traject in te moeten.. Ook van die opmerkingen van; ja zover waren wij niet gegaan voor een kindje, maar gelukkig was t bij ons in een keer raak, die schieten mij ook in het verkeerde keelgat... Appen is idd een goede!
Toch dag 4? Mmmm ik ga dan wel in conclaaf met ze, dan spuit ik maar meer of minder om of maandag anders woensdag de punctie te hebben.. Das niet veel 17,50 😳 Ik heb ooit 1 keer bloedgeprikt en moest er vreselijk achteraan bellen kreeg dag later pas uitslag.. Ging nergens over
@Zowelkom: ja, dr. S. kon altijd lekker droog uit de hoek komen. Bij mijn intake wist ik niet wat ik aan hem had, maar later leerde ik hem wel waarderen (en kwam hij ook wat losser). Fijn dat het behandelplan weer klaar ligt en de dhea weer besteld is. Wat betreft die tp in het weekend. Ik dacht dat hier wel eens iemand was geweest die dan op maandag de tp had gehad (dus op dag 6). Dus dat kan blijkbaar ook nog, maar is dacht ik wel uitzonderlijk, want dacht dat ze dan eerder voor dag 4 gaan dan voor dag 6. Ze zeggen ook vaak dat de beste plek voor een embryo nog steeds de baarmoeder is. Dus denk dat ze dan liever op dag 4 terugplaatsen dan langer in de embryoscope laten zitten. En ik kan zwangerschappen prima handlen hier, hoor! Zie graag zoveel mogelijk positieve testers hier voorbij komen. Als iemand weer zo'n poging ingaat en richting testdatum ben ik nog steeds plaatsvervangend zenuwachtig. Ik leef van harte met alle meiden hier mee, juist omdat ik weet hoe graag jullie een kindje willen (en uit ervaring weet hoe bijzonder het is, dat gun ik iedereen hier ook). Ik ben heel gelukkig met mijn jongens (en moet en mag eigenlijk niet klagen ). Het is alleen afsluiting van een fase in je leven en dat is altijd even slikken. @Elocina: toen ik zwanger was, heb ik het ook op facebook aangekondigd, maar wel nadat ik eerst een paar mensen zelf gebeld had, waar ik van dacht dat het misschien erg rauw op het dak kon vallen. Werd erg gewaardeerd. Dacht dan kunnen ze zelf de keuze maken of ze die avond wel of niet op facebook gaan kijken. Maar blijft altijd lastig. Wist die vriendin eigenlijk dat jullie in de mmm zitten? @Lets: lijkt me vreselijk spannend als je bloed hebt laten prikken en je moet nog uren in spanning zitten, wachtend op dat telefoontje. Maar je hebt gelijk, dan is er geen twijfel over mogelijk.
Zowelkom, Misschien maar eerst eens afwachten waar je op uit komt, straks maak je je druk om iets wat waarschijnlijk niet aan de orde is haha Ik ga ook niet controleren of de pregnyl eruit is. Ga alleen testen met een cb dinsdag en indien zwanger de afspraak/echo met dd afwachten. Denk niet dat ik er stabieler van word als ik elke keer ga controleren. Mocht ik weer voelen dat eea afneemt dan heb ik 1 test om te kijken hoeveel weken ik ben dat is mijn wildcard haha
Zowelkom dat is wel humor inderdaad 😂 Had het niet ook iets bijzonders om je zoontje te kunnen laten zien aan Dr S.? Oh Lets ja die kan ik ook niet handlen die opmerking! Deze maakte ze ook nog vandaag 'misschien beetje gek om te zeggen tegen jou omdat jullie in traject zitten (doe het dan niet!!) maar ik denk echt dat als het nog een paar maanden langer had geduurd het helemaal mis was gegaan tussen mij en mijn vent. Al die stress...' Adem in, adem uit... Sneeuwmees wat lijkt het me moeilijk als dit je overkomt wanneer je nog aan het verwerken bent wat er is gebeurd en waardoor je hoop en wens weer zo is opgelaaid. Afsluiten van deze fase doe je ook niet zomaar lijkt me, het is zo levensbepalend. Sterkte meis!
Nou indd dat zijn geen opmerkingen die je doorgaans maakt. Ik zou er geen energie aan verspillen al snap ik echt dat het moeilijk is om het zomaar naast je neer te leggen. Vooral als iemand dichtbij staat. Zowelkom zou ook afwachten hoe het straks loopt. Kans op een dinsdag is 'maar' 1 op 7 en volgens mij was hier indd laatst nog iemand die tp op dag 6 had. Nou ik vind jullie maar knap hoor om zo lang te kunnen wachten met testen. Ik zal jullie meteen maar vertellen dat ik het geduld daarvoor niet heb 😜 En het klopt hoor, het levert vaak alleen maar extra stress op want op 14 dpo heb je doorgaans een mooie 2e streep en is er geen twijfel wel/niet. Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoeveel streepjes er straks gaan verschijnen!
Zoals mijn cyclussen er nu uit zien en ik meestal op dag 12/13 punctie heb zal het weer een maandag of dinsdag zijn. Ik heb nog nooit oo een andere dag dan maandag punctie gehad. Das ook best raar eigenlijk
De dekking komt uit de basis verzekering. En die moet bij alle verzskeringen gelijk zijn. Ik lig ook in de clinch met mijn verzekeraar i.v.m. onze mislukte eerste poging. Als je mijn een pb stuurt zal ik je een tweetal documenten opsturen misschien kun je hier mee uit de voeten.
@zowelkom: ik heb bij de behandeling die resulteerde in mijn oudste dochter de tp op maandag gehad. Dat was dus een dag-6 embryo. Dus dat kan ook nog.
Dat weet ik niet dus, mijn cyclus begint altijd op een donderdag lijkt wel.. Dag 3 beginnen met spuiten en dan 8 dagen spuiten met pregnyl en maandag altijd punctie.. Heb even terug gekeken en alle behandelingen die we begonnen begon mijn cyclus op een donderdag maar in NL hadden we cyclus platgelegd en in buitenland kort protocol.. Cryo tp was wel anders altijd.. Ik heb nog utrogestan ik zit eraan te denken die na de eisprong even te gaan gebruiken en dan ff met cyclus iets proberen te sturen zodat we niet op een donderdag de eerste menstruatie dag hebben..
Ik val even in, sorry niet meer bij gelezen... Wie zit er nu op het wachtbankje? Zowelkom, even gemist maar ben je alweer begonnen? Je had toch in oktober je eerste gesprek? Naar voren gehaald? Wij willen in nov/dec onze cryos gaan ophalen. Ik vond het altijd dubbel als ik mensen zag met een jong kind.. Ik snapte het maar het raakte me wel omdat ik er geen had.. Nu zit ik met hetzelfde dilemma.. Ik wil mijn dochter graag bij me hebben.. Wat doen/deden jullie? Meenemen, niet meenemen of bij de crèche ernaast droppen?
He Unicorn, wij hebben hem idd naar voren gehaald maar gaan oas in okt starten hoor. Vandaag de DHEA binnen gekregen 😄 Wauw jullie nov/dec! Spannend! Kijk je er naar uit of vind je het ook spannend? Wij laten hem thuis, juist omdat ik het zelf ook moeilijk vond om te zien.. Maar dat is ieders keus 😊
Ohhh gaaf dat het gelukt is de afspraak naar voren te halen! Spannend! Ja wij vinden het ook spannend maar ook onwerkelijk.. Denk dat het daalt als we dr. C hebben gesproken. Denk idd dat we haar thuis gaan laten..
@zowelkom: ze stelden zelf de maandag (dag 6) voor. Het had geloof ik ook met de ontwikkeling van de embryo's te maken. Weet het niet precies meer, het is alweer een tijd geleden (dochter wordt volgende maand alweer 3).