Oh lef wat jammer dat je dat zo ervaren hebt! Ik heb zelf ook wel altijd een positief gevoel gehad over dd. Ja, je moet zelf mondig zijn en zelf je vragen stellen, maar ik vraag me af waar dat niet zo is... Ze zijn tegen ons altijd heel vriendelijk en behulpzaam geweest. Nou heb ik zelf wel geen of weinig ervaringen met de nederlandse artsen daar dus daar kan ik niet veel over zeggen. Onze duitse arts is een schat van een mens, kan soms ook gehaast doen maar als ik vragen heb neemt ze wel de tijd. Ze rennen volgens mij ook van hot naar her... Dokter c had ik laatst bij de tp, ik vond het een hele vriendelijke man die goed uitlegde wat hij deed.
Wat jammer Lef!! Ik kan me voorstellen dat wanneer je je zo voelt, je er huiverig voor bent het traject daar op te starten. Het is allemaal al pittig genoeg zonder dat soort dingen er omheen. Misschien een persoonlijk gesprek aanvragen? Ik ken de mensen daar tot nu toe als vriendelijk en betrokken. Tuurlijk heb je met de ene meer klik dan met de ander maar zolang zij doen wat ze "moeten" doen vind ik het prima. Als ik ergens vragen over heb of opmerkingen dan leg ik die er neer en daar wordt altijd correct mee omgegaan. Mijn ervaring met dr C is juist dat hij heel sympathiek en verre van onpersoonlijk overkomt. Misschien klaart het de lucht voor jou als je met hun om tafel gaat of misschien bevestigd dit juist je gevoel maar het is wel echt belangrijk dat je je bij hun prima voelt!
Lef, Idd jammer dat je het zo hebt ervaren. Wij hebben de behandeling ook bij dr C. Hij heeft het druk, maar neemt wel de tijd bij ons. Ik zorg dat ik van te voren al duidelijk met mijn vriend heb besproken wat we willen weten,zodat we tijdens de FM en even daarna wat vragen kunnen stellen. Ook als ik ze mail krijg ik vrij snel antwoord. Dr S was bij ons wel een stuk gehaaster. Hij had de terugplaatsing gedaan. Weinig kans om vragen te stellen. Hij kwam wat nors over, maar hij weet wel wat hij doet. Je moet je natuurlijk zelf wel prettig voelen anders begin je al met een negatief gevoel. En dat is nooit goed. Elise, hoe gaat t? Sorry ik weet t even niet meer. Hebben jullie al een kindje? Voor jullie ook nog een paar dagen tot de test he! Lets, hoe is t? Zowelkom; ik mag morgen idd testen, maar ik durf niet normaal op wachtdag 9 altijd menstruatie. Nu NOG niet. Maar soms wel wat krampen gehad. Ik wacht t af te morgen.
Hallo, na al het meelezen toch maar 's een keer reageren Ook wij zijn voor onze laatste poging naar Dusseldorf uitgeweken. Al moet ik eerlijk bekennen dat we eigenlijk naar Belgie zouden, maar doordat we nu voor een periode in Duitsland wonen hebben we voor DD gekozen. Lef, ik moet zeggen dat ook ik goede ervaringen heb daar. Wel herken ik het chaotische van (voornamelijk) de aanloopperiode tot aan de start daar. Maar naar ik hier begrijp is daar dus een goede verklaring voor Ik heb vorige week mijn depot Decapeptyl gezet (ivm ernstige endometriose) en ik start komende week met de Menopur en GonalF voor het stimuleren. Ik heb nog niet eerder 2 soorten hormonen daarvoor gebruikt, dus ben erg benieuwd hoe mijn lichaam daarop reageert Wat een verademing was het dat ze in DD echt àlles onderzoeken en de medicatie compleet afstemmen op je persoontje. Mijn vertrouwen is weer helemaal terug in ivf (voor ons nu icsi..). In NL had ik bij ons ziekenhuis op een gegeven moment het gevoel dat ze maar brood bleven stoppen in een oven waarvan ze niet eens wisten of die 't wel deed En dan hebben wij nog het geluk dat we 5 pogingen hebben, anders waren we al klaar geweest.. Succes voor iedereen hier! Wie loopt er ongeveer gelijk met mij (ons) en start komende week met stimuleren?
Xan, Vind het echt zo spannend voor je, moet er vaak aan denken. Hoop echt onwijs dat het is gelukt!! Kramp kan ook juist goed zijn he! Ik duim voor je!! Wij hebben nog geen kindje, hopen dat daar deze ronde verandering in komt. ☺️ Femke, jij bent inmiddels begonnen met spuiten toch?
Jullie 5e poging, wauw!! Waar haal je de kracht vandaag? Is het voor een 1e kindje? Wel weer spannend denk ik of niet?
Owww xxan, wat spannend! Succes morgen! Elise, nog ff he... Pfff.. T wordt lastiger he..heb vandaag een zwangerschapstest gekocht met mijn moeder haha, moet nie gekker worden...er stond op; test zwanger Nou dat leek me wel wat😉
Lef, wat rot dat jullie je er zo bij voelen. Wij doen pas onze eerste poging in dd. Ik kan alleen vertellen dat dhr S ons gewoon 'mee nam' in het hele proces en dat wat nog niet aan de orde is komt later wel. Hij loopt zeg maar niet op de zaken vooruit. Wanneer zouden jullie eventueel gaan starten? Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest, ik zou ook nog eens persoonlijk langs gaan voor een gesprek. Emfo (weet niet of de naam goed is blijven plakken en kan het nu niet terug zien iig welkom en indd wat wen geluk dat jullie een 5e poging kunnen doen. Hoop dat dit jullie gouden poging wordt! Xan, spannend! HEEL HEEL HEEL veel succes!! Kom morgenvroeg even spieken of er al nieuws is. Nee nog niet gespoten Elise. Vanmorgen ongesteld geworden en de neusspray genomen. Is het ineens enkel bij bruin gebleven. Grr. Heb ik nooit. Dus heb de 2e spray nog maar niet genomen. Of zal ik dat wel moeten doen. Wat denken jullie? Heb wel al echo dag 8 geregeld en dd doorgegeven dat vandaag cd1 is. Elise en Lets ben ook benieuwd naar jullie. Wat is jullie gevoel tot nu toe?
Jammer lef dat je het zo ervaren hebt! Ben benieuwd wat je besluit te doen. Emjo welkom hier! Wat fijn dat je er weer vertrouwen in hebt gekregen. Spannend om nu combi te spuiten, toch weer wachten hoe je lichaam reageert. Xan, voel plaatsvervangende spanning voor je! Elise en Lets dinsdag toch? Trekken jullie het nog een beetje? Femke zolang t niet doorzet tot bloed heb ik altijd geleerd is je menstruatie officieel nog niet begonnen. wanneer zou je die tweede spray moeten nemen? Misschien even bellen met DD en overleggen?
2 x per dag. Doe het 8:00 en 20:00 uur. Toch maar genomen zostraks want werd toch rood. Weet ook dat officieel rood dag 1 is maar had die eerste puf al genomen vanmorgen omdat het normaal altijd meteen doorzet. Houd gewoon vandaag dag 1 aan. Zal vast niet zoveel uitmaken denk ik. Lets ik vind het echt superknap dat je een zwangerschapstest is huis kan weerstaan. Roept hij je nog niet? 😉 Nog een paar daagjes, dat gaat dan toch wel snel ineens.
Hahaha Lets, hopen dat het helpt!! Ik ben ook al voorbereid, afwachten nog maar even! Femke, wat dr. C tegen mij zei is dat rood na 20.00 uur bij de volgende dag hoort. En bruinverlies voor de menstruatie kan een daling inhouden van hormonen, volgens mij wil hij dit soort dingen weten. Voel me op zich wel prima, wel moe!! Leuk weekend ervan maken dan is het hopelijk zo om haha! Xan jij gaat zo/straks testen!!! 🍀🍀
Bij de prikinstructies zei de verpleegkundige voor 22 uur rood is dag 1. Dat was het nog wel maar heb het nog even op de mail gegooid. Inderdaad een leuk weekend ervan maken, dan is hij zo om ben heel benieuwd. Succes Xan!
Ik heb vanmorgen getest (NOD). Ik zeg geen streep mijn vriend zegt een hele lichtte streen maar ik ga uit van mislukt. En de volgende poging in DD. Eerst woensdag maar het radboud bellen met de uitslag, dan zal het nog wel een week duren voor ik ongesteld ga worden en dan bloedprikken in DD. De dames hier op de wachtbank succes de laatste loodjes.
Aaaah Wen wat jammer! Maar even voor mijn begrip hoezo word je pas na woensdag pas een week later ongesteld? Dan ben je weer twee weken verder bijna?
Aaah Wenn, wat jammer... Heb je gewoon op je officiele testdag getest?? Sterkte iig..😘 Xxan, hoe is het? Femke, ik denk dat het niet zoveel uit maakt of je nu gisteren of vandaag telt hoor... Ik voel me ook prima, naja ik voel niks.. Heb dus geen idee...spannend he elise...
Verschil van een dag eerder of later spuiten... Begin nu wel te twijfelen of hij zei 20 of 22.00, maar ass zal het wel weten. ☺️ Wat jammer Wen! En idd hoezo week later ongesteld worden, verschilt dat zoveel bij jou? Lets, ja echt! Wou misschien morgen testen maar mag niet van mijn man haha Dinsdag moeten we gewoon werken maar goed, de chef heeft besloten 😉
Jaa ze houdt t spannend.. Wij testen dinsdag meteen na t werk; heb mijn chef opgedragen om om 16 u thuis te zijn 😂