ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    @Zowelkom en stiertje, heb ook weinig vertrouwen in cryos en al helemaal als ze van mindere kwaliteit zijn. Voel me er altijd schuldig over - stel het wordt wel een kindje dan heb ik als moeder vanaf dag 1 niet in hem/haar geloofd, mooi begin van onze band is dat 🙈
    Even vraagje van een andere orde: wij hebben deze week de onderzoeken in DD staan- oa scratching bij mij. In NL heb ik dat ook gehad (enige waar mijn arts wel in geloofde) en kreeg ik narcose. Op de prijslijst bij DD die ik kreeg stond geen narcose. Weten jullie of ze dat dan zonder narcose doen? Doet dat geen pijn?!

2. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Even snel een vraag aan jullie; vanmorgen de eerste spuit menopur gezet. Ampul vloeistof van 2ml gemengd met het poeder maar ik heb spuitjes van 1 ml gekregen. Dat past dus niet. Ik hoef maar 1 ampul poeder, is het dan de bedoeling dat ik minder vloeistof gebruik? Of heb ik verkeerde spuitjes gekregen.. Kan ze nu niet bellen omdat weekend is. Vanmorgen in 2 keer gespoten maar dat kost dus ook een extra naald en heb er maar 12 voor 12 dagen dus dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

En met de puregon, bij een nieuw ampul weg spuiten tot de eerste druppel maar doen jullie dat ook iedere keer voor het spuiten ter controle dat de naald niet verstopt zit? Doen wij op het werk met insuline spuiten nml wel altijd maar dan verlies je dus telkens wat.

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Femke, Wat betreft de menopur; je hoeft van die ampullen vloeistof maar 1 ml te gebruiken.. Blijkbaar iets nieuws (was 2 jaar terug ook maar een ampul van 1ml) ik snapte t eerst ook niet maar stond in de handleiding..😉

Puregon ken ik niet dus dat weet ik niet.

Haha jullie zitten allemaal dinsdag vol spanning te wachten. Ik ben benieuwd of ik het zelf volhoud niet te testen sochtends..
    Ben moe vandaag, vannacht slecht geslapen mede door rommelige darmen, hopelijk is dat dan een goed teken... Pff nog twee nachtjes slapen iig

4. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    #944 Femke8, 4 sep 2016
    Laatst bewerkt: 4 sep 2016
    Ohw 😅 Die heb ik niet goed gelezen haha 🙈 Zal zometeen nog even kijken.

Dhr scholtes zei trouwens tegen ons 10 dagen na tp testen. Dat is voor jullie morgen al. Wil ik verder niks mee zeggen hoor 😉

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hahaha Femke 🙈 Even tussen neus en lippen door 😉

6. sylvia0611

4 sep 2016
    43
    5
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames.
    Vrijdag de punctie gehad in dusseldorf. We zijn al 2 jaar bezig geweest in nederlands waarbij de 2 keer icsi hebben gedaan en 15 terugplaatsingen verder maar zonder resultaat. We hadden deze keer 12 eitjes waarvan er 6 bevrucht zijn. 1 is gelijk de vriezer in gegaan en 5 zitten nu in de embryoscoop. Nu hopen dat er genoeg overblijven. Hebben jullie ervaring met hoeveel er afvallen in zo'n embryoscoop?

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dokter c zei dat de dag vd tp als dag 0 telde 😉

8. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Ja bedoelde ook 10 dagen na tp. Maar dat is morgen dus niet? Hoe kom ik daar dan bij...

Over een half uurtje de 2e spuit. Vond het vanmorgen erg meevallen. Drukte de eerste keer alleen te zacht waardoor de naald er niet in ging haha. Zit nu wel in de rats dat ik dus vanmorgen 2 ml gebruikt. Zal dat erg zijn? Stuur morgen anders wel even een mailtje.

Sylvia, zelf geen ervaring nog met de embryoscoop dus daar kan ik je niet bij helpen maar volgens mij blijft er in de meeste gevallen wel 1 over na 5 dagen met 5 in de embryoscoop. Succes!

9. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Sylvia, spannend!! Volgens de cijfers blijft uiteindelijk 1/3 over.. Laten we hopen dat dat bij jou ook het geval is :)
    Woensdag dus de tp?

Oh lekker is dat Femke haha dat gaat een blauw plekje worden denk 😅 Spannend!!

Elocina gaat de scratching doen en maand later starten en ik ga volgende maand scratching doen.. Wen volgt nog.. Gaat weer druk topic worden de komende tijd met veel positieve berichten hoop ik!!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Sylvia: bij mij viel de helft ongeveer af in de embryoscope. Er wordt wel eens gezegd dat je daar dan ook niet zwanger van was geraakt, maar of dat echt waar is, weet ik niet. Ik vond die embryoscope toen ook erg spannend. Heel veel succes!
    @Femke: leuk geprobeerd...Helaas trapte Lets er niet in. :D. Bij de Puregon heb ik volgens mij nooit gecontroleerd of de naald verstopt zat (ook niet geweten dat dat kon eerlijk gezegd). En is die menopur nog steeds van die breekampullen. Ik moest 4 flesjes poeder op een flesje vloeistof mengen (dacht ik). Dus blijkbaar was het toen anders dan dat het nu is.

11. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Xan, gefeliciteerd!

Femke, spannend dat je bent begonnen. Hopelijk leidt het tot een mooie opbrengst! Ik weet niet of het uitmaakt dat je 2 ml hebt gespoten. Ik dacht dat het eigenlijk gewoon vloeistof is (zoiets als water) die verder niets doet dan dat je de poeder vloeibaar kunt maken, maar zeker goed om het even na te vragen morgen. Ook wel verwarrend dat je dan grotere ampullen erbij krijgt.

Sylvia, 6 bevruchtingen is een mooi aantal. Geen ervaring nog met de embryoscoop, maar ik hoop dat ze allemaal mooi doordelen.

Lets en Elise, testdatum komt al naderbij. Spannend hoor. Ik duim voor jullie!

Elocina, ik heb 16/9 de scratching. Ik dacht dat het inderdaad zonder verdoving/narcose is, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Succes met de onderzoeken.

Emjo, ik las dat je zei dat je recht hebt op 5 behandelingen, maar dan heb je er toch nog 2 tegoed als je er nu 4 hebt gehad (waarvan 1 voor je eerste kindje, dus dan begin je weer op 0)? Of misschien had ik het niet helemaal goed begrepen uit je handtekening. Het zou in ieder geval zonde zijn als je er toch nog recht hebt op 2 en je denkt nog maar op 1.

Vraagje, bij mijn behandeling in Gent vorig jaar liet ik de fm in een ziekenhuis in de buurt doen. Zij doen alleen niet aan bloedprikken. Weten jullie of DD genoeg heeft aan de fm of willen zij ook bepaalde tussentijdse bloedresultaten weten? Ik twijfel een beetje namelijk of ik alles in DD ga doen, omdat het bijna 3 uur rijden is en met name opvang (op korte termijn) regelen voor onze dochter soms wat lastig is. Het zou dan wel fijn zijn als ik dan 1 of 2 ritjes minder die kant op hoef voor fm.

Succes allemaal!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tinussie: bij mij is er tussendoor geen bloedgeprikt. Alleen voor hiv vlak voor de punctie. Tijdens mijn NL pogingen moest ik continue bloed laten prikken om mijn hormoonspiegel in de gaten te houden, maar in DD doen ze dat niet. Mijn NL zkh had ook wel aangegeven dat ze wel de fm wilden doen, maar absoluut geen bloed laten prikken (was een financieel verzekeringsdingetje waarom mijn NL daar zo fel op was).

13. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Het zijn indd geen breekampullen. Vloeistof zit in een zelfde ampul als het poeder.

Tegen ons is ook niets gezegd over bloedprikken. Alleen voor de punctie Indd. Wij doen wel een combi fm in nl omdat het voor ons ook 3 uur rijden is.

Spanennd hoor dat er zo veel tegelijk bezig zijn.

14. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Hahaha Femke, was het maar zo'n feest. Wij gaan ook geen dag langer wachten als strikt noodzakelijk 😁

Elocina, ik herken dat gevoel. Ik was vorige week na de terugplaatsing bang dat de embryo zich ongewenst zou voelen omdat ik me zo slecht voelde en helemaal niet blij voelde over alles wat wel goed ging. Gelukkig leggen we onszelf niet nog meer druk op 😂

Had vanmiddag best wel buikpijn en opvliegerig, ben er best wel onzeker door want ik heb dat ook voor mijn menstruaties 😶 Mocht van mij al dinsdag zijn. Als iemand dat eventjes regelt.... Alvast bedankt! 😊

15. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    😂 Elise misschien wel 😜 Nee dacht serieus dat morgen dag 10 was

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed idee Elise, kan misschien wel iemand ff regelen ja dat t dinsdag is...😂

Wat betreft de embryoscoop, poging 1: 3 naar 1, poging 2t/m4: 4 naar 2 (dacht ik) en nu weer onze eerte poging van 5 naar 3.
    Grote afvalrace dus...(viel ik daar zelf nou ook maar s vanaf)

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tinussie: ik ben voor mijn behandelingen nooit tussentijds naar DD geweest voor bloedprikken. De FM's konden in NL. Voor ons is het ook ruim 3 uur reizen enkele reis naar DD, dus liever zo weinig mogelijk.

18. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie. In Nl moest ik inderdaad bij iedere fm bloedprikken voor hormoonspiegel of eisprong eraan kwam etc. Maar goed te horen dat DD hier niet omvraagt dan ga ik morgen contact opnemen met ziekenhuis op 20 minuutjes rijden of zij de fm weer kunnen doen. Dat scheelt dan weer een ritje DD.

19. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Goedemorgen dames, ik moet wel goed mijn best doen om hier bij te blijven en iedereen uit elkaar te houden...

Ik zal mezelf even wat voorstellen:
    Ik ben dus Wen (inmiddels 39 jaar), mijn vriend (41 jaar) heeft een ICSI-kindje (5 jaar) uit een vorige relatie. Vanaf het begin wisten wij al dat het bij ons niet vanzelf zou gaan, omdat het zaad van mijn vriend te slecht is.

Toch eerst ruim half jaar zelf aangerommeld, en ons toen rechtstreeks aangemeld bij het Radboud, aangezien mijn vriend dus al een indicatie had hebben wij verder geen voortraject hoeven te doen en kwamen wij meteen in aanmerking voor ICSI. Nou ja meteen, ik moest eerst minimaal 7 kilo afvallen. Zo gezegd zo gedaan, 11 kilo afgevallen en toen moesten wij nog 3 maanden wachten, voordat we echt konden beginnen.

Mijn vriend heeft goede ervaringen in het Radboud opgedaan dus die heeft veel langer een goed gevoel gehad bij het Radboud.

Onze eerste poging was ronduit een mislukking. Ondanks mijn amh waarde (laag, maar passend bij mijn leeftijd), maar wel een goede uitgangsecho bij intake (half jaar voor start) en omdat ik ruim 11 kg was afgevallen, begonnen met 175 gonal f. De eerste fm meting was teleurstellend in aantallen maar waren wel al groot, dus hebben ze blind de punctie ingepland. Uiteindelijk waren de grote al weg en hebben ze er maar 3 aangeprikt, waarvan 2 niet rijp en de derde kapot geprikt bij de ICSI. Kapot prikken gebeurt natuurlijk vaker bij ICSI maar met maar 1 ei wel extra zuur.

Bij de evaluatie gaf de arts ook toe dat er eigenlijk fout op fout is gemaakt (o.a. te lage dosis, blind een punctie). Een half uur lang excuses betere afspraken gemaakt voor poging 2, en bij het weggaan nog wel even zeggen: "als bij poging 2 weer met deze resultaten is, zijn jullie voor poging 3 een bespreekgeval". Oké toen was ik er zo klaar mee en wilde ik al de overstap maken. Maar ja mijn vriend heeft (soms;)) ook nog iets te zeggen, en vond de overstap naar DD te groot en te eng. Deze wilde het Radboud toch nog een tweede kans geven. Dus zo afgesproken...

De tweede poging ingezet op 225eh gonal f. Na de eerste fm was ik helemaal over de zeik. Ineens een cyste?, weer 3 follikels en in verschillende grote (1 grote, 2 kleintjes). Ze willende meteen weer een punctie plannen en die heb ik tegengehouden, geëist dat ze nog een fm zouden doen (volgens afspraak), en meteen geroepen dat ik bij 3 follikels geen punctie zou laten doen. Ik moest me niet aanstellen en want ik zat al op de hoogste dosis en meer zouden het er echt niet worden. Uiteindelijk mocht ik toch een dag later toch terugkomen voor de fm. De cyste was weg, en ineens waren er 5 rond de 15mm. Afgegaan op het gevoel van mijn vriend en die bleek gelijk te hebben. 5 follikels, 4 eicellen, alle 4 bevrucht! Gekozen om 2 verse van top kwaliteit terug te plaatsen aangezien ik veel te bang was dat ze zouden afvallen op dag 5. Uiteindelijk hebben we er 1 cryo aan over gehouden en deze dus 25 augustus terug geplaatst gekregen. 9 dagen na tp (afgelopen zaterdag, 14dpo) negatief getest.

Na fm1 bij poging 2 (in juni) was ik zo klaar met het Radboud dat ik contact heb opgenomen met DD. Door de vakantieperiode vorige week de intake gehad, en we zien het gelukkig allebei zitten in DD.

Aan de ene kant dood en dood eng, nieuwe medicijnen andere inzichten, wat gaat mijn lichaam nu doen? Gelukkig ben ik wel aanvullend verzekerd bij UMC voor ook een 4de poging. Als deze 2 pogingen niet gaan resulteren in een (doorgaande) zwangerschap ga ik ook definitief stoppen. Gezien onze leeftijd, maar ik merk dat het traject combineren met mijn fulltime baan mij ook erg zwaar valt.

20. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Wat een verhaal Wen en wat goed dat jullie voor dd hebben gekozen. Wat vond dhr S ervan en wat ga je nu spuiten? Heb je inmiddels al weer een test gedaan na zaterdag?

Deel Deze Pagina