ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Aaaaah Lets 😢 Het is zo oneerlijk allemaal he.. Ik stond er ook echt van te kijken bij jou.. Jij had toch super goede kwaliteit die teruggeplaatst werden? Beiden toch? Zo blijkt maar weer kwaliteit zegt niks 😔
    Ik ben bij DD gelijk eerste behandeling zwanger geraakt. Ik moet mezelf nu beschermen dat dat weer zo zou gaan maar die hoop is er toch, zal het weer in 1x lukken...? En dan word ik denk ook naar beneden gedonderd..
    Hoeveel cryos had jij nog? 2 blasto's toch en 3 dag 2 embryo's?
    Laten we duimen meid dat jullie kindje toch bij de volgende to zit

Dikke knuffel!

2. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    De boosheid en verdriet kunnen we ons allemaal voorstellen. Aan de ene kant is werken een goede afleiding aan de andere kant wil je gewoon hard huilend in je bed liggen en de hele wereld vervloeken... Het is allemaal al zo oneerlijk en dubbel. Doe het rustig aan komende dagen...

3. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Dank jullie allemaal voor jullie medeleven. Ik zag het echt helemaal niet meer aankomen op dpo 17. Ik dacht hup voor de formaliteit plassen in een bekertje, 4 druppeltjes in de test en terug het bed in. Mijn vriend ging na mijn de badkamer op. Even later riep hij dat ik toch even moest komen kijken. Ik wist niet wat ik zag. Mijn vriend zei dat hij meteen toen hij de badkamer op kwam een licht streepje zag die steeds iets donkerder werd.

Het Radboud reageerde gisteren wel heel flauw. Ik belde om de uitslag door te geven, dus zeg eerlijk eigenlijk mocht ik morgen pas testen maar wil wel de uitslag even doorbellen. Zij: Ohhh, maar dan weet u al wat ik nu ga zeggen? Ik: Nee Zij: dat u morgen pas mag bellen... Dus ik weer: morgen werk ik en kan ik niet zomaar even bellen en vandaag was ik thuis dus... Toen draaide ze wel iets bij...

O ja iemand schreef: IVF in DD in voor gevorderen. Nou dat is het in het Radboud ook hoor! Hoe vaak ik daar al niet verkeerde informatie heb gehad, verkeerde protocollen, (gisteren kreeg ik bijna geen herhaalrecept utrogestan en progynova meer terwijl dit standaard zou zijn tot en met week 12). Helaas moet je echt goed opletten en goed voor jezelf opkomen!

4. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Tinussie: dank voor de info! Ik ga straks DD bellen om te vragen of ik die bloedtest deze week kan laten doen (op dit punt in de cyclus). Ben gistermiddag toch ongesteld geworden en 1e echo staat op komende dinsdag.
    We kunnen deze poging niet uitstellen want ik heb een depot Lucrin (decapeptyl) gezet ivm endometriose en kan er niet nog 1 zetten ivm lage amh-waarde :(
    Ik ben trouwens verzekerd bij zorgzaam (Univé, 'veteranenverzekering'). Daar hebben we gelukkig recht op 5 pogingen.

Lets: die boosheid (en machteloosheid) is zo herkenbaar. Ik werd de eerste poging ivf zwanger van onze zoon, maar alle pogingen daarna mislukten. Zeker als alles perfect gaat tijdens de poging is het heel frustrerend! Het is cliché maar je moet er wel doorheen, en dan werken een paar goede jankbuien heel goed ;) Ik hoop dat je straks gewoon weer vol goede moed aan je volgende poging start meid.

5. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    ah Lets kan me voorstellen dat je zo boos en verdrietig bent en dat werken echt hel is met die emotie, het moet er toch uit! Hoop dat je de komende dagen wat rust kunt pakken om even goed je verdriet te laten gaan. Heel veel sterkte meis. Je hebt echt nog mooie cryos en ik heb wel eens begrepen dat je met cryos (omdat je lichaam dan niet nog vol zit van hormonen zoals bij een verse tp) meer kans maakt als ze van dezelfde kwaliteit zijn als je verse. Gun het je! Veel sterkte voor jou.

Wen, wat een k reactie van t radboud zeg! ben bij m'n eigen ziekenhuis ook niet tevreden maar de zusters zijn in ieder geval altijd superlief. Hopelijk gaat alles de komende weken helemaal goed en gaan ze een beetje normaal doen daar.
    Ga je vandaag weer een test doen?

6. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Nee, ik dacht dat HCG elke 48 uur verdubbelt dus bedacht dat het vandaag niet zoveel zin zou hebben. Voor morgen nog een KV en ik heb eventueel voor zaterdag nog een CB digitaal liggen met weekindicator (alsof we dat niet weten:D) maar goed dan heb ik enig idee of HCG "normaal" oploopt...

Verder kunnen we nu toch niet meer doen dan de medicijnen op tijd nemen, en aftellen naar de echo van 28-09 #zeizijstoer...

7. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Lets, gisterochtend en middag ging het nog wel prima. 'S avonds kwam het echt binnen, vanmorgen voor de zekerheid nog getest maar helaas (je hoopt toch ergens dat de test dan niet deugt he 😁) Ben echt onwijs verdrietig en teleurgesteld. Zou het liefst mijn bed niet uitkomen maar ja, daar wordt het ook niet beter van 😞

Nu wachten op de uitgangsecho en hopen dat er geen cyste zit (vorige keer had ik er best een grote zitten). Goede gevoel is er even niet.

Gisteravond vertelde een kennis ook dat ze zwanger is... Ook altijd leuk. 😑

8. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Heel veel sterkte voor jou ook Elise! Kan me voorstellen dat je zo ontzettend teleurgesteld bent. T is zo oneerlijk!
    En dan net weer iemand die dan vertelt dat ze zwanger zijn. Heel fijn. 🙄

9. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    O shit, vooral op zo'n dag kun je dat er gewoon niet bij hebben. Ondanks dat je het een ander heel erg gunt, gun je jezelf het net iets meer. Zo werkt dat gewoon... Nee je wordt misschien niet beter van een dag in bed liggen, maar wat leuke afleiding kan soms ook helpen (shoppen, dagje sauna ofzo) Soms heb je het nodig! Denk aan jezelf, het (goede) gevoel komt vanzelf terug maar heeft even tijd nodig.

Hopelijk geen cyste's die een volgende behandeling in de weg zitten.

10. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Elise, bah wat verdrietig. De hoop op toch nog een positieve test is (voor velen denk ik) heel herkenbaar. Maar helaas komt daarna de klap hard aan wanneer dez negatief is. Dikke digitale knuffel voor je.

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lets en Elise: kan me jullie gevoel helemaal voorstellen. Ik moet zeggen dat mijn verwachtingen van DD heel hoog waren (vergeleken bij de pogingen in NL) en toen ik 2 blasto's terugkreeg en niet op dag 8-9 ongesteld werd en het al steeds dichter richting testdag ging, begon ik er voorzichtig in te geloven. Toen werd ik alsnog op dag 13 ongesteld en dus met geweld van die roze wolk afgedonderd. Toen kwamen mijn tranen ook echt uit mijn tenen en heb volgens mij 2 dagen continue gejankt (hoefde gelukkig niet te werken, anders had ik me misschien wel ziek gemeld). Dus zo herkenbaar hoe jullie je nu voelen. Wij zijn er voor jullie, hè? Dus lucht lekker je hart als jullie dat willen. Dikke knuffel voor jullie allebei!
    @Wen: inderdaad stoer dat jij zo relaxed blijft en netjes om de dag test. Gelijk heb je, maar de meesten hier hebben dat geduld niet (incl. mijzelf :)).

12. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Nee hoor pure zelfbescherming...;)

13. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Wat enorm balen emjo, snap dat je niet nog wen maand wilt wachten, zeker niet als je al een maand extra hebt gewacht. Maar de enige optie is dus doorgaan ivm het Depo?

Elise en Lets, vind het enorm klote voor jullie. Bah bah bah. Gelukkig inderdaad veel cryo's, dan is de behandeling iig niet meteen voorbij.

Ik probeer het te zien als een traject waar we hopelijk een 2e kindje door mogen krijgen en me niet te veel te focussen op zwanger worden per poging. Ik kan me ook helemáál niet voorstellen dat we misschchien over een 3tal weken wel een positieve test hebben. Op de een of andere manier is het besef nog niet echt gekomen dat we er nu echt mee bezig zijn. Heel vreemd.

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Femke, zo heb ik er eerst ook best ingestaan, tijdens de wachtdagen begon de spanning helaas toch weer...

Thanx voor jullie lieve reacties allemaal dat doet goed!
    Ik ben vandaag ongesteld geworden dus meteen cyclusdag 1. Op dag 13 of 14 een echo v cryo Tp. Heel fijn dat we nu niet een maand hoeven te wachten en aan de pil hoeven.

Was vanmiddag aan het zwemmen, geen bal te doen daar maar komt er net zo'n zwangere buikwrijvende naast ons zitten die tot overmaat van ramp gewoon zat te roken! Heb echt op het punt te staan er wat van te zeggen!! Vreselijk dat mensen dat doen!

15. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Neee joh! Wat erg, ik snap eerlijk gezegd niet waarom aanstaande moeders dat doen.. Ik vind dat zo egoïstisch!!

Jij was het toch die geen cyclus had, Lets? Of verwar ik weer eens iemand? Als jij het wel bent moet je dan progynova slikken? Fijn dat je gelijk door mag..

16. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Oh maar het was ook geen reactie naar jou Lets hoor! Gewoon hoe ik er zelf nu in sta. Denk sowieso dat dat gevoel anders wordt naarmate je verder in het traject zit.

Ik wist trouwens niet dat je meteen door kon voor wen cryo. Wat fijn! Dat scheeld een hoop, al is het wel afwachten of wij überhaupt cryo's gaan krijgen natuurlijk...

Vrijdagochtend eerste fm. Vind het spannend. Over het algemeen is er dan nog niet zoveel te zien toch? Op dag 8?

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Weet ik Fem, maar wilde even mijn ervaring vertellen!!
    Op dag acht is toch al wel wat te zien.

Ik heb niet echt een cyclus nee omdat ik pcos heb: maar ben nu dus wel gewoon netjes ongesteld geworden en moet idd progynova gaan slikken:.

Hoe werkt dat trouwens met cryos ontdooien? Wij vroegen ons af als je er twee teruggeplaatst wilt hebben of ze er dan bijv ook twee in de embryoscoop doen eerst. Want de kans is dan best groot dat ze de embryoscoop weer niet overleven toch?
    En eenmaal ontdooid kunnen ze niet meer ingevroren neem
    Ik aan?

18. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik heb ook pcos en moet zeggen nu na mijn bevalling mooie eisprongen gekregen. Mijn lichaam lijkt ineens in dat opzicht het oké te doen.. Gelukkig!

Ik denk idd dat ze er dan twee in doen en dat het dan hopen is dat ze het beiden weer goed oppakken. Denk niet dat ze ze daarna weer invriezen.. Zou wel mooi zijn.. Maar misschien toch ook zonde, straks maak je er meer kapot mee dan je zou willen, geen idee..

Jij gebruikte toch puregon? Is er een verschil met puregon en menopur?
    Ik begin ineens zenuwachtig te worden. Hoor dat jullie allemaal mooi aantal cryos hebben en ik had dat niet in DD.. Zou toch willen dat we dat nu wel gaan krijgen eigenlijk..

Vorige keer slikte ik DHEA ivm mijn bijnierschorshormoon die verre van goed was. Ik werd door de DHEA extreem rustig maar nu slik ik het weer en lijk wel gestrest ervan te worden.. Of het is gewoon van spanning dat we weer in behandeling gaan of komt door de DHEA..
    Mijn stem gaat ook weer raar doen 😂 Wordt wat zwaarder haha, lijk wel een mannelijke puber waar zijn stem van overslaat 🙈

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo welkom, ik gebruikte menopur en gonal f, met suprefact.

Ik had de andere vier pogingen noooooit cryo's en max 6 rijpe eicellen.
    Deze poging 17 eicellen en wel cryo's.. Met exact hetzelfde behandelplan... Dus waar dat aangelegen heeft, we hebben geen idee. Ben wel blij dat ik nu geen verplichte rustmaand heb en vooral dus geen anticonceptiepil!

20. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Oja ik ga dat ook gebruiken.. Denk wel dat ik eerlijk ga opbiechte dat ik meer gespoten heb dan ik opgekregen had 🙈

Fijn dat je door kan meid!
    Elise hoe zit het met jou? Mag jij ook gelijk door?

Deel Deze Pagina