Dr. S. is mijn held! Hangt er idd nog van af wat hij nog wil doen om de kansen echt optimaal te maken. En, voor jezelf ook niet onbelangrijk: je kunt die tijd ook nog aangrijpen om eventueel te switchen naar een zorgverzekeraar die optimaal vergoedt (weet niet waar je nu zit, misschien is dat al een goede verzekeraar hoor). Wij waren zelf destijds ook in september/oktober voor het eerst in DD. Ik heb zelf toen bewust gewacht met beginnen tot na 1 januari, zodat ik eerst naar PNO kon overstappen. Dat heeft ons een hoop geld gescheeld, ik heb naast mijn eigen risico nooit extra hoeven betalen voor DD.
Wij hebben besloten gewoon bij menzis te blijven zodat we zsm kunnen beginnen. Idd even afwachten dus. Oh meiden jullie zijn top zo snel te reageren. Ik heb inderdaad wel wat nederlanders gezien 😊 En ik heb t formulier van menzis in laten vullen door dr S. ,deze nu opsturen en hopen dat ze zsm goedkeuren, anders mag ik niet beginnen?? Femke oh echt dat ze al zo ver vol zitten?! Alle echo's ga ik in nederland doen. Dus als ik over 2 weekjes ongesteld wordt kan ik hier een uitgangsecho doen!? Ze wilden mij eerst een bel afspraak 22 september geven en toen heb ik wel gevraagd of t eerder kon zodat ik die week erop evt kan beginnen en toen heeft ze een plekje eerder gevonden 😎
@stiertje, wauw, dat klinkt goed! Weet jij misschien of je ook mag overstappen in januari als je al een keertje icsi hebt gehad? @Elocina, hahaha dat doe ik ook altijd Het kan soms zo heerlijk opluchten om je ongegeneerd te laten gaan Gaat het nu weer een beetje met je? Het is ook allemaal nogal wat wat je moet doorstaan.
Shit, het formulier voor de verzekering laten invullen door dokter S. Ik wist dat ik iets vergeten was... @Babs: heel herkenbaar dat je zsm wil beginnen, maar mocht het niet lukken dan zitten er ook voorwaarden aan bijv. die scratching laten doen, vitaminekuur voor je man (duurt 3 maanden voordat je effect hebt begreep ik) en wellicht nog kunnen switchen van verzekering idd. @Elise: ik kreeg de tip van iemand om over te stappen naar UMC verzekeringen. Die schijnen ook mensen te accepteren die al in het traject zitten (weet natuurlijk nooit of ze dit jaar ineens wakker worden en de voorwaarden aanscherpen). Dat ga ik proberen in ieder geval.
Dr s. Heeft t niet over vitamines gehad. Hij denkt dat de verminderde zaadkwaliteit voort komt uit het feit dat mijn vriend maar 1 nier heeft. Aanleg foutje van moeder natuur. Daardoor ook maar 1 bijnier dus minder hormoon aanmaken. Aantallen gaat nog maar zijn zeer slecht bewegelijk. Dus we gaan t zien. Evt hormoonkuur voor hem en als t allemaal meevalt, wat we eigenlijk allemaal denken, geen hormonen maar gelijk door met icsi aangezien er niet veel voordeel te halen valt als de hormonen niet heel slecht zijn. Wel apart dat we dit in Nederland hebben aangegeven dat hij maar 1 nier heeft maar dat er totaal niet over nagedacht wordt en geen aandacht aangegeven wordt. Ook mijn gevoel wat betreft de 2e cyclus helft . Heb wel eens aangegeven gevoel te hebben dat t ook aan de innesteling ligt omdat ik soms wel 3 of 4 dagen voor de menstruatie al bruin verlies heb. Dr S. Zei meteen oke dat is een puntje wat we moeten onderzoeken. Zo fijn dat er gehoor wordt gegeven aan je gevoel. 😎
Zo fijn als je eindelijk gehoord wordt he Babs? Dan is er inderdaad waarschijnlijk een verklaring voor de zaadkwaliteit en zullen vitamines niet nodig zijn. Wij doen het wel al braaf 3 maanden maar geloof er na de slechte uitslagen de laatste keer niet meer zo enorm in. Als de uitslagen van vandaag weer slechter zijn bij mijn man is het zeker dat het bij hem niks gedaan heeft met de kwaliteit. Mijn man heeft vroeger groeiremmers gehad en in NL deden ze alsof dat bij mannen geen kwaad kon maar Scholtes zag dat toch anders. Daarom gingen ze nu ook uitgebreider onderzoek doen bij hem. Je kunt het niet terugdraaien maar we zouden dan mogelijk wel IMSI kunnen doen.
Babs, wij doen ook alle echo's in nl maar -tenminste bij ons wel- er volgt nog wen gesprek met dhr S voor je begint waarin hij een uitgangsecho maakt en daarna met jullie doorspreekt welke behandeling je zal krijgen met dosering enzo. Was bij ons een gesprek van ruim een half uur. Daarom is het ook lastig in te plannen. Elicina, wij hebben het formulier gewoon via de mail gestuurd en dhr S heeft hem ingevuld en een brief opgesteld voor de verzekering en dat tezamen weer terug gestuurd naar ons. Is geen probleem hoor. Wb eerst goedkeuring hebben voor je begint. Is een 'risico' voor jezelf. In principe moeten ze gewoon vergoeden maar als je de goedkeuring al hebt voor je begint dan gaat de uitbetaling daarna wel sneller.
Babs; nou ik zit ook bij de menzis. VRESELIJK! Maar wbt goedkeuring heb ik nooit gevraagd omdat er gezegd werd dat dat niet hoefde. De papieren moet je later invullen met alle originele rekeningen. En niet om je de moed in de schoenen te laten zakken maar ze vinden altijd wel iets waardoor je alles weer opnieuw moet toesturen. Als je het hele pakket verstuurd vergeet dan niet een brief van de huisarts! Alleen brief van dokter s is niet voldoende
Dankje gein. Ik woon in de buurt van Enschede dus zal zelf wel langs t hoofdkantoor gaan dan als er zoveel problemen zijn. Dankje! Heb vandaag gebeld. Ik had t al gemeld dat ik naar DD ging dus had al papieren. En tot mn verbazing kunnen we gewoon met alles beginnen en wordt er achteraf gekeken wat er vergoed wordt. Naja we hebben t erover gehad en doen t gewoon. We kunnen nu ook niet veel anders. Femke, dankje nu heb ik t wat meer duidelijk hoe alles gaat. Dacht ook al wordt alles dan telefonisch besproken. Naja we zien t wel 😉 hopelijk alles goed en een vrij plekje tussendoor en anders oktober beginnen. Idd dr. Scholtes had het ook iets over imsi gehad maar wou eerst bloed nakijken.
Babs; ja dat hebben wij ook gedaan. Gewoon beginnen en je ziet wel. Je krijgt 70% van het Nederlandse tarief en een percentage voor de medicatie. Geloof dat wij 2200 EUR alles bij elkaar terug hebben gekregen van de verzekering. Je kunt ook nog 40% bij de belastingdienst terug krijgen. Heel veel succes! Hopelijk over een paar weken al positief resultaat want daar doe je het voor.
Dankje gein! Vergoeding staat nu op 75%. Idd voor de belastingdienst houden we ook alles bij! 😊 Hopelijk dit jaar nog goed nieuws 😎 hihi
Dank meiden. Ik ga morgen idd ff mailen.. Ik doe het nu even via mijn telefoon reageren en dat is altijd lastig terug lezen 😢 Maar Wendy, ziet er goed uit toch? Binnenkort heb je vast die knaller in handen! Zo niet dan hoeft dat nog niks uit te maken als die maar blijft plakken 😉 En toen kon ik niet verder terug lezen.. Ik las over vitaminekuur, is dat speciale kuur of de supplementen voor een man? Proxeed zit de mijne aan, kost godsvermogen maar alles voor paar goede zaadcellen 😂 Nu de eieren nog 🙈 Er was iemand vandaag wezen bloedprikken op DHEA omdat diegene bruine afscheiding had voor menstruatie. Wellicht krijg je dan ook suprefact. Volgens mij (zeiden ze tegen mij) is dat om je hormoonhuishouding in balans te houden.. Als je aan de DHEA moet zou ik dat persoonlijk iig 1 maand toch echt even slikken. Ik had vorige keer drie welen gedaan maar geen cryos en volgens mij kan dat de eicelkwaliteit ook bevorderen. Daarom Ben ik nu al begonnen. Wat een spannende tijd weer hier. Willeke denk nog op vakantie? Hoop dat je even je hoofd kan legen en straks weer vol goede energie weer van start kan!
Klopt ik heb laten prikken op dhea. Mijn eicellen zijn goed op voorraad en dit was t enige bij mij waar hij op wou onderzoeken. Verder lijkt alles prima bij mij. Dus ik wacht rustig af....
Ik had van Scholtes een lijst gekregen met vitamines maar daar zaten we allemaal al aan. Heb cursus fertiliteit en voeding gevolgd bij Rika (ben haar achternaam even kwijt?- ze heeft een boek geschreven Innestelling) en daar veel geleerd over welke vitamines we nodig hebben en welke merken dan goed zijn en welke niet (Davitamon in de prullenbak) Bijv foliumzuur in de vitaminevorm schijnt 1/3 van de mensen niet te kunnen omzetten naar de eindvorm die je lijf nodig heeft. Dan kun je foliumzuur slikken tot je een ons weegt maar levert het niks op. Ik slik nu een eindvorm, das duurder maar dan weet je tenminste zeker dat je het juiste binnen krijgt. Dokter S raadde ook 2000 ie D3 aan en toen ik zei dat ik die al slikte zei hij 'kan me niet voorstellen dat je 2000 ie slikt want die verkopen ze in NL niet'. Moest toen lachen want heb zelfs 3000 ie online bestel ik die. Als je wilt weten welke vitamines ze aanbeveelt en dus ook in lijn met advies dokter S laat me weten dan stuur ik je een lijstje. Proxeed heb ik ook veel over gelezen trouwens, en jullie hebben al een keer mooi succes gehad dus zou die formule gewoon aanhouden!
Twijfel nu toch... Is na 20.00 O volgende dag of na 22.00?! 😬 Moet dag 1 beginnen met progynova of neemt dat niet zo heel nauw? Lijkt dat het nu gaat doorzetten. Morgen echo, fingers crossed dat er geen cystes zitten. Misschien wat traag, zie vaak dhea voorbij komen, wat houdt dat in? Wat is jullie ervaring met progynova?
Elocina, wil jij mij dat lijstje pb-en? Kan ik die vergelijken met die wat ik nu slik. Is de foliumzuur van solgar wel ok dan?
@Elise: dacht na 22.00 uur dat het als de volgende dag telt. Maar het moet al wel echt rood bloedverlies zijn, dacht ik (niet de opstart van een menstruatie). Maar begreep dat die dag 1 ook weer niet zo nauw telt, al zou je morgen beginnen, want het is gewoon vaak lastig te bepalen. DHEA is een hormoon wat in je bijnieren wordt aangemaakt. In NL zkh moeten ze er niets van hebben om dat te slikken. Vaak is bij vrouwen de amh-waarde laag en de dhea-waarde. Dan krijg je eerst dhea voordat je kan starten. Ik had ook een laag amh en dacht ook wel aan de dhea gezet te worden, maar mijn dhea-waarde bleek juist weer normaal. Het vrouwenlichaam is onvoorspelbaar. Als dr. S. daar nooit over gesproken heeft, kun je ervan uit gaan dat dhea geen meerwaarde voor jou heeft.
Elocina: wil je mij dat lijstje ook pb-en? Ook bij mij ligt het bij innesteling dus alle hulp is welkom
@overstappen: ik heb toen idd de gok genomen en ben meteen begonnen zonder voorafgaande toestemming. Maar als je binnen de voorwaarden valt (jonger dan 43 jaar, minder dan 3 pogingen vergoed gehad), dan kunnen ze niet anders dan vergoeden. @umc: ik heb weleens gehoord dat ze voor vergoeding van die 4e en 5e poging wel degelijk gezondheidsvragen stellen.