ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    @DHEA, sorry geen ervaring mee. Het meeste wat jullie schrijven trouwens...

@alle, bedankt voor jullie meekijken. Het is allemaal zo eng. Gisteren wel opgegeven voor moeders voor moeders die belde gisteravond op en feliciteerde, dat was zo onwerkelijk om het hard op te horen. (Wij willen het voorlopig nog niemand vertellen).
    Aankomende woensdag komt ze langs voor een intake.

Woensdag 28-09 voor een echo naar het Radboud.

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    #1082 Miekiej88, 9 sep 2016
    Laatst bewerkt: 9 sep 2016
    Lieve dames,

Sorry dat ik even inbreek.
    Maar wij zijn ons ook rustig aan weer aan het oriënteren/voorbereiden om richting DD te gaan voor een brusje. Wij hebben nog 3 cryo's. Maar nu zit ik nog met een aantal vragen.

Moet ik nu weer zorgverzekeraar toestemming vragen bij cryo tp? Of alleen bij volledige poging pas weer? (Zit bij IZZ).
    Hoe gaat het precies in zijn werking in DD als je weer voor cryo tp gaat na een geboorte. Ik wil de bezoekjes aan DD zoveel mogelijk beperken gezien ons werk. Ik heb een onregelmatige cyclus dus zal in een gestimuleerde cyclus zijn.
    Is het in DD gebruikelijk om eerst weer op gesprek te komen?
    Daarnaast willen we de echo's in NL laten doen dus dat scheelt ook.

3. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    @elocina: ik ben erg benieuwd naar het lijstje! Heb er wel eens over gelezen en het interesserde me erg. Maar een cursus volgen was me even teveel van t goede.

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Wen: ja het is eng en onwerkelijk he! Na een goede intake bij MvM en een hopelijk goede eerste echo wordt het steeds een beetje echter.
    @Miekiej: dus jullie gaan er ook weer voor? Spannend! In mijn beleving hoort een cryo tp bij een behandeling waarvoor de verzekering in het verleden al toestemming heeft gegeven. Maar ik hoor er verschillende verhalen over, dus voor de zekerheid misschien even informeren bij de zorgverzekering? Ik weet niet hoe het gaat met een cryo tp na een geboorte. Die luxe hebben wij nooit gehad :D Dus misschien ook ff vragen in DD. Denk dat ze misschien even willen weten hoe het allemaal gegaan is met zwangerschap en geboorte en zo.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wen: die banner staat je goed! Zal best onwerkelijk zijn. Vond ik ook met het wereldkundig maken. Zo apart dat jouw geheim dan ineens openbaar is en iedereen je feliciteert of vraagt hoe het met je zwangerschap gaat (terwijl jij je nog iedere dag in je arm knijpt van ongeloof).
    @Miekiej: leuk dat het bij jullie weer begint te kriebelen. Volgens mij valt een cryo tp ook onder de goedkeuring van de poging zelf. Zitten jullie nog wel bij dezelfde verzekering? Volgens mij hoef je geen intake meer te hebben, maar kan me voorstellen dat het ook voor jezelf fijn is even contact te hebben (telefonisch consult) hoe e.e.a. aan te pakken met jouw cyclus sturen e.d. En ze zullen inderdaad even willen weten hoe je zwangerschap verlopen is. Maar je hoeft in ieder geval geen maanden meer te wachten tot je aan de beurt bent, want als 'oud-DD-ganger' met cryo's kun je zo instromen.

6. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties. Inderdaad weer spannend. Voelt ook wel dubbel allemaal. Enerzijds willen we heel graag een tweede kindje en ook niet teveel leeftijdsverschil met onze dochter. Anderzijds krijg ik nu weer de zenuwen de mmm weer in te gaan. En vraag ik me af of we het niet langer zo de kans (natuurlijke weg) hadden moeten geven. Lastig! Wij hebben dan inderdaad het geluk cryo's te hebben en vind dat zelf toch een stuk minder intensief als een volledige poging. Helaas wel veel cryo tp-en gehad zonder resultaat dus moet er nog wel vertrouwen in krijgen.

Ik zal eens contacten met de zorgverzekering. We hebben nog wel dezelfde ja.
    Email naar DD is gisteren al verstuurd.

Ben gisteren in zkh in NL geweest gelukkig minder weerstand om controles uit te voeren dan paar jaar terug Sneeuwmees😉.

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Ik breek even in....
    Elocina, ik ben heel erg benieuwd naar je lijstje van Rika.
    Pff.. ik heb het er nog steeds wel moeilijk mee om de wens voor een 2e op te geven. Soms geeft het meer rust, maar zoals de laatste week, is de wens en hoop weer zo groot.
    Voor nu willen wij sowieso rust....een mooie gelegenheid om weer eens wat anders te gaan proberen qua supplementen/voeding.

8. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik heb dat boek ook van innesteling.. Wel wat aan gehad maar ik persoonlijk ben van mening dat je wel dichtbij jezelf moet blijven..

Ik slikte zoveel op een gegeven moment en deed suikerdieet..
    DD heeft ook lijst supplementen, uiteindelijk ben ik die gaan volgen (heb supplementen ervoor laten vervallen en wat ik al slikte slik ik nog steeds)

Vrouw:
    Foliumzuur (gebruik orthica prena fem twee stuks)
    Vit d 2 stuks
    Omega 3 (ik gebruik van vitaminesperpost super sterk DHA)
    B12 smelttabletten van Now
    Vit c maar dat zit ook in de orthica en te veel vit c kan ook weer iets slechts doen met je immuunsysteem

Slik nog wel ubiquinol Q10 en vit e capsules (kV)

Man
    Centrum for men
    Omega 3 ook twee stuks
    Vit d twee stuks solgar
    Foliumzuur

Extra proxeed voor zaadkwaliteit

Selenium, magnesium extra zink ook geslikt maar mee gestopt.
    Magnesium zit ik nog over te twijfelen

9. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Even snel vanuit de auto. Net fm gehad met voor nu maar 2 eitjes in de race van 15 en 16 mm. Verder 3 kleintjes van 10,11 en 12. Dit alles zit links. Rechts 2 eitjes maar die zijn nog erg klein. Dus eigenlijk maar 2 in de race. Ben lichtelijk teleurgesteld. Het is nog vroeg dat weet ik maar zal hij de punctie niet snel willen plannen vanwege die 2 grote?

Heb de gemaild. Ben benieuwd wat ze willen.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn man en ik hebben ook het lijstje van DD geslikt. Vond dat al een hele maaltijd op zich om iedere dag weg te werken. Dus toen niets anders erbij geslikt.
    Maar in de afgelopen jaren heb ik ook wel dingen uitgeprobeerd (shatavari of hoe het ook precies mag heten en heb bij een poging ook melatonine geslikt omdat dat een positief effect zou hebben bij ivf). Helaas niet zwanger van geraakt. Wel lekker ervan kunnen slapen.:)
    Na mijn DD poging heb ik ook nog chinese kruiden geslikt. Die heb ik tot 17 wkn zwangerschap doorgeslikt, tot ik er bijna letterlijk van over mijn nek ging.
    Hoe dan ook een heel kapitaal uitgegeven aan allerlei supplementen/vitamines e.d. :) Maar ja, je probeert alles, hè?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Femke: spannend inderdaad. Hopelijk trekken die kleintjes nog bij, zodat ze nog meetellen? Of als er veel kleintjes zitten van dezelfde grootte, dan kunnen ze misschien nog beslissen om de grote twee te laten gaan en te richten op die kleintjes. Ben benieuwd wat DD gaat zeggen.
    @Tassie: kan me voorstellen dat het nog steeds pijn doet. Wie weet als je in alle opzichten meer rust hebt dat jullie ooit nog kunnen overwegen een poging te wagen. Voor nu een dikke knuffel.

12. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Heb niet veel eitjes sneeuwmees. Wat ik net noemde is alles wat er zit vanwege mijn lage AMH.

13. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Mag ik vragen wat jouw AMH is dan?

Ik durfde het bijna niet om de banner te plaatsen, net of ik dan op de feiten vooruit loop...

O dat zal even een teleurstelling zijn. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen!

HAHAHA heel herkenbaar! Hier precies hetzelfde!

14. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Miekiej ik denk dat een telefoontje naar IZZ om te melden dat je de cryo's gaat gebruiken voldoende moet zijn. Verder geen idee of dhr S ook alles weer door wilt spreken, daar heb ik nog heen ervaring mee. Ligt er denk ik ook aan hoe de behandeling verlopen was en en of aanpassingen nodig zijn?

Wen, het zal de komende wekend wel door gaan dringen dat je ECHT zwanger bent! Ik vond toen het plassen voor mvm voor het eerst ook heel gek, dat je dat als zwangere echt mag doen.

Wb vitamines. Hier ook een godsvermogen uit gegeven aan tig potjes.

Mijn AMH waarde was in februari 0.8. Ik had toen een AFC van 11 eitjes. Deze maand maar 7. Viel toch wven tegen maar kan van maand tot maand nog verschillen.

Nog geen reactie van dd. Ze zullen toch nu geen punctie plannen voor 2 eitjes? Heb zelf wel alvast afspraak voor 2e fm gemaakt voor maandag.

15. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Als het echt bij deze twee blijft zou ik denk vragen om het te cancellen.. Maar dan ben je wel maand voor niks bezig..
    Misschien laten ze die grote wel schieten en gaan ze voor die andere die er zaten, dat doen ze ook nog weleens!
    Duim voor je!

16. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Ik ga even precies op papier zetten wat we nu slikken en waarom. En in ieder geval het lijstje van Dokter S zal ik even pb'en naar jullie!
    Sorry, even erg drukke dag doordat ik gisteren werk heb gemist ivm DD, dus wordt morgen!
    @Femke: kan me voorstellen dat het even slikken is als er maar 2 in de race zijn. Maar het kan bij de volgende fm weer anders zijn! Ik had vorige poging ook bij de eerste fm maar 3 eitjes en de volgende fm opeens 5. Bij de punctie waren het er 7 waarvan 2 te klein maar de rest was goed voor ICSI. Zou het nog even afwachten maar inderdaad als het er twee blijven overwegen de poging af te breken omdat het als je geen punctie doet niet telt voor de verzekering.

17. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    #1097 Femke8, 9 sep 2016
    Laatst bewerkt: 9 sep 2016
    Nee we gaan sowieso geen punctie doen voor 2 eitjes. Was net m'n dochter uit bed halen en 3 gemiste oproepen uit dd. Zal ook niet. Vervolgens een mail dat ze me geprobeerd hebben te bellen en de vraag of ik maandag naar dd kan komen. Verder geen uitleg dus heb gevraagd of ze nog even terug wil bellen. Ze zijn helaas nu telefonisch niet meer bereikbaar.

Edit: terug gebeld, zegt ze dat de echo waarbij de punctie ingepland wordt altijd in DD is bij de eerste behandeling. Was mij niet verteld. Vind het opzich wel fijn, nu vanmorgen bij het barrahus meten ze natuurlijk alleen en zeggen ze verder niet wat ze er van vinden. ben benieuwd wat dhr S er maandag van vindt. Waarschijnlijk dus woensdag punctie.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat is dan nieuw, Femke, want wij hadden ook de laatste echo in NL.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Femke: spannend! Herkenbaar dat ze altijd net gebeld hebben als je even bij de telefoon weg was. Ik heb toen alle echo's in DD laten doen. De NL zkh doen wel de fm, maar 'beoordelen' ze verder niet. En zeker als je nu, zoals jij in dubio zit hoe verder, wil je wel gewoon even overleggen. Dus goed dat dr. S. zelf even kijkt en met je overlegt hoe nu verder. Wie weet doet het aankomende weekend nog wonderen dat de kleinere toch nog een groeispurtje hebben gemaakt. Mijn amh is overigens 0,34 en had nooit meer dan 5 eitjes.

20. Femke8

Femke8 Actief lid

9 apr 2016
    188
    0
    16
    Ja zo sta ik er ook in Sneeuwmees en indd even overleggen is dan wel fijn. En als je 15 eitjes hebt is het niet zo'n ramp als er een paar nog niet rijp of overrijp zijn maar ik wil mijn 2 kostbare eitjes niet verliezen als blijkt dat de 3 kleintjes toch nog mee zijn gaan doen.

Stiertje nee ik wist er ook niets van. Dhr S zei zelfs over het Barrahus dat ze het prima kunnen beoordelen toen ik aangaf daar de fm's te willen doen.

Deel Deze Pagina