@Femke: dat had ik ook altijd, als je al weinig eitjes hebt, dan wil je in ieder geval toch wel enige kans van slagen hebben. Bij mij was het altijd wel zo dat het bij de eerste fm ik moeilijk op stoom kwam en het er niet best uitzag, maar dat dan ineens wat verstopte eitjes toch tevoorschijn kwamen. Dus hoop van harte op nog een wondertje. En als je er zelf geen goed gevoel bij hebt, zou ik het cancellen en dan eerst een evaluatiegesprek.
Ik ben nog niet zo lang hier, maar ben echt onder de indruk van alle verhalen die ik hier heb gelezen... Wij zijn 19 augustus ook gestart met een icsi behandeling in Duitsland. In december spontaan zwanger geraakt, maar helaas met 7 weken een miskraam. Toen heb ik mijn lichaam wat tijd gegeven om te herstellen, want heb cytotec gebruikt en de volgende dag met spoed een curretage gehad... Maandag 29 augustus punctie gehad, 8 eicellen. De volgende dag werden we gebeld en te horen.gekregen dat er 3 zijn bevrucht en de embryoscope in zijn gegaan. 5 dagen later, 3 september terugplaatsing gehad van 2 prachtige blastocyste. Nu duimen duimen duimen. Hoe dichterbij het komt, hoe meer de spanning stijgt... Sind de terugplaatsing af en toe wat krampjes en steken in mijn buik, verder geen last. Ik moet ook 2x per dag estrifam innemen en crinone gel. Heb al wel 3 keer gebeld om te vragen of de krampen en steken normaal zijn en het bleek normaal te zijn, omdat er in je baarmoeder van alles gebeurd. Wij zijn heel tevreden over Viva Neo. Ze zijn daar heel vriendelijk en er wordt naar je geluisterd. Ze zijn wel snel in alles en dat was echt wennen voor ons. Na een afspraak belden we dezelfde dag weer terug en stelden vragen over dingen die niet duidelijk waren voor ons 😊 Ik heb dokter Petra Hubert gehad tijdens het intakegesprek, de echo's en de punctie en dokter Kersten Marks tijdens de terugplaatsing. 2 hele fijne, zeer vriendelijke, spontane artsen. Vol verwachting klopt ons hart...
Femke, ik had ook de laatste echo voor de punctie in Dusseldorf. Achteraf gezien leverde het niet veel nieuwe informatie op, maar ze bespreken dan ook hoe het op de dag van de punctie gaat. Ik heb toen ook nog bloed laten prikken, mijn man moest dat op de dag van de punctie nog laten doen.
Het is druk hier!! Welkom hier Figo en succes!😉 Elise, is de ongesteldheid al begonnen? Hoop het wel dat je dan ook snel verder kan! Heb verder wel even bijgelezen maar weet even niet goed hoe en wat te reageren, dus lieve dames, fijn weekend allemaal!
Wat een heerlijke drukte hier! Ik zou graag meer willen reageren maar dat lukt nog even niet (ziekenhuisopname van ons meisje ivm verborgen reflux en niks wat werkt).. wanneer komt die fantastische mobiele website?
Welkom Figo. Spannend hoor, je mag dus al bijna testen! Ohh wat zwaar unicorn. Ik weet precies waar je doorheen gaat. Mijn dokter heeft/had ook verborgen reflux. Medicatie afbouw lijkt eindelijk goed te gaan (27 mnd). Overigens deed ze het pas goed toen ze aan de hoogste dosis medicatie zat. (En Neocate voor de koemelkallergie). Heeft jou dochter ook medicatie? Hoop dat ze snel weer mee naar huis mag. Ik heb af en toe een wat zeurend gevoel onderin m'n buik, precies zoals ik altijd heb bij m'n eisprong. Zegt dat iets? Het geeft me best wat hoop dat er toch wat meer eitjes aan het groeien zijn.
Hi Femke, duim voor je dat er nog wat mooie eicellen bijkomen! Mijn eerste echo had ik 8 en daarna sloten zich er nog 6 bij aan. Weet dat je een lage amh hebt en deze aantallen miss niet kan halen maar er kunnen er dus nog wel een paar komen. De eerste ronde had ik er maar 3, uiteindelijk wel zwanger van geraakt! Ga voor voor je duimen dat jullie gouden ei er bij zit!! 🍀 Heel veel succes Figo, spannend he!☺️ Wat zielig voor jullie kindje Unicornbaby, ik hoop dat ze gauw opknapt! Mijn nichtje dr kindje had het ook heel erg, ook zh opnames. Zij zijn er toen ook mee naar een osteopaat gegaan (buiten de medicatie om) en hebben daar heel veel aan gehad! Lets, jep, gister. Heb ook akkoord gekregen om weer door te gaan. Ben een beetje klaar met het spuiten, pillen en de echo's. Is het gek dat ik me zo voel? Ben niet fit, heb hoofdpijn en stress ervan. Heb het ervoor over om een kindje te krijgen hoor, het is alleen zo vreselijk veel om allemaal te moeten ondergaan..
@Unicorn: wat heftig van je dochtertje. En ook voor jullie om je kleine meisje in het ziekenhuis te hebben. Hopelijk hebben ze snel de goede medicatie voor haar, zodat je ze weer snel mee mag nemen. Knuffel voor jou en je meisje! @Femke: irritant als je van alles voelt en je weet niet precies wat er van binnen gebeurd. Ik wilde in die tijd wel eens een oventje zijn met een deurtje, zodat ik af en toe even kon spieken hoe het daarbinnen er aan toe ging. Maar het lijkt wel dat er van alles lekker aan het groeien is, dus hopelijk mooi nieuws aanstaande maandag! @Elise: herkenbaar, hoor, dat je gewoon soms moe bent van al het gedoe. Ik weet nog dat ik voor de 4e poging op mijn menstruatie zat te wachten om te kunnen starten en toen ik de eerste druppels rood gespot had, heb ik een potje zitten janken op de wc. Gewoon van moedeloosheid om weer te spuiten, de spanning eromheen en al die kilometers weer afleggen. Duim dus extra hard dat dit de laatste keer voor je mag zijn.
Ik wens iedereen die in de wachtweken zit of met de behandeling bezig is heel veel succes. Het is echt heeeeeeeeeeel spannend, lig er gewoon wakker van.😑 Kan echt nergens anders meer aan denken en nu hopen dat we goed nieuws krijgen...
@unicorn, heftig dat je dochter reflux heeft mijn stiefkindje heeft het ook erg gehad. Bij hem heeft ook osteopathie verlichting gegeven.
Figo, welkom hier! Spannend is het allemaal he, ik hoop dat je nog wat hebt geslapen. Wen: mooi die banner in je handtekening staat je mooi Unicorn, wat sneu voor je dochter. Ik hoop dat ze snel opknapt. Femke, ik ben heel benieuwd naar mijn meting dinsdag. Ik kom ook altijd langzaam op gang en mijn amh waarde was maar 0,54 dus ben erg benieuwd.. Ik spuit nu wel veel meer hormonen dan in NL dus hopelijk heeft dat effect. Bij mijn vorige pogingen had ik meestal 7 eicellen maar die werden pas zichtbaar vanaf de 2e of 3e meting Elocina; dank voor het lijstje, ik ga zo even kijken want heb van DD niets meegekregen over supplementen Fijne zondag allemaal!
Ik heb een vraag. Wij moeten ook alle rekeningen, verwijsbrief van de huisarts, declaratieformulier, behandelverslag van de arts en een beoordelingsformulier naar Menzis sturen. Nu staat er in het mailtje: Voor de 1e en 2e IVF/ICSI poging per te realiseren zwangerschap geldt dat u daarop alleen recht heeft als er maximaal 1 embryo wordt teruggeplaatst. Dit moet ook duidelijk op de nota of in het behandelverslag vermeld staan. Bij de 3e poging mogen maximaal 2 embryos worden teruggeplaatst. Bij ons zijn er 2 embryo's geplaatst. Wordt er dan helemaal niks vergoed of zet Dusseldorf 1 embryo op papier ipv 2, zodat we toch nog wat vergoed krijgen???
Unicorn, wat heftig zeg je kleine meisje in het ziekenhuis,,hopelijk magz e snel weer naar huis! Sterkte! Emjo, succes bij de volgende meting.. Figo, we spreken elkaar zo nog wel, ik duim voor je! Bij mij zetten ze op de nota nooit dat er twee teruggeplaatst zijn. 😉 Staat niks over aantallen, alleen icsi. Elise, ik heb hetzelfde... Dat moedeloze... Ik weet vandaag ook niet wat ik moet met mezelf.. Ben een enorme bitch momenteel en heel chagrijnig... Ik zie gewoon weer op tegen dadelijk weer dat wachten, weer die spanning, etc.. En bang weer positief te zijn, want ik was zo positief en dat heeft me toch weer genekt nu... Verder moet ik op het werk deze week nog over mijn contract praten want dat heb ik nog niet getekend, maar ik moet misschien volgende week maandag op mijn werkdag naar dd. Ik heb geen idee hoe ik dat ga verantwoorden zonder te vertellen wat er is.. Op zich heb ik daar geen moeite mee, maar ik zit nu met mijn contract dus nog... Grrr lastig dit.. Het wordt weer een jaarcontract tot september volgend jaar, dus ik weet het wel als ik vertel dat ik het traject inga of zwanger mocht zijn...dat ik volgend jaar geen werk meer heb... 😢 Maarja liever een baby dan werk!😅
Figo: bij mij heeft DD nog nooit het aantal teruggeplaatste embryo's op de factuur gezet. Dus ... Geen probleem lijkt mij. Wat een gezeur he, met die verzekeringen. Alsof je niet genoeg aan je hoofd hebt.
Hallo allemaal, Ik heb dit jaar 3 ivf pogingen gehad, helaas mislukt. 2 dagen voor de laatste punctie kreeg ik opeens te horen dat mijn amh 0,27 was. Dit omdat ik zelf had aangegeven dat ik geen punctie wilde met 2 folikkels en er is vanaf het begin gezegd dat ik er minimaal 4 moeten hebben omdat we pgd hebben. Nu wil ik kijken voor een behandeling in Düsseldorf of Gent. Hoe gaat dit in zijn werk? Hoe zijn jullie ervaringen daar en hoe gaat het met de verzekering?
@June: welkom hier! Denk dat je met zo'n lage amh zeker aan het goede adres bent in DD. Ik weet alleen niet hoe dat met pgd zit, want dat doen ze volgens mij niet. Je kan ten alle tijde een intake inplannen (onder het mom van second opinion). Vaak zit in de dosering van de hormonen of de combinatie van hormonen nog wel winst te bepalen in de hoeveelheid en kwaliteit van de eitjes.
Hoi dames. Afgelopen woensdag de terugplaatsing gehad van 1 blasto. Dit was de beste, er was nog 1 mindere die ik eigenlijk ook wilde maar dr S zei dat een slechter embryo een nadelig effect heeft op de goede. Dus toch maar 1 terug laten plaatsen. De andere 4 die in de embryoscoop zaten zijn helaas niet ingevroren😔 zit er nu nog 1 in de vriezer die de eerste dag na de punctie gelijk is ingevroren. De wachtweken zijn nu weer het ergst. Ik durf eigenlijk geen hoop te hebben, we hebben al 15 tp's gehad zonder resultaat. Dit was de 3e poging...
Figo je moet zorgen dat die extra dingen niet op de papieren staan. Dus extra embryo, assistent hatching etc. Achterwege laten omdat je anders niets vergoed krijgt. Ik weet zelf nog niet of imsi en picsi ook achterwege gelaten moet worden!? Volgens mij wel omdat je het toch zelf moet betalen omdat deze behandeling niet in nederland gedaan worden en anders zoals bij assisted hatching niets vergoed krijgt.