Elise, volgens mij plaatsen ze die terug rond cyclusdag 19. Ik heb zaterdag een afspraak voor een echo en dan zal ik wel meer horen. Ik moet sinds gisteren twee progynova innemen, vanaf morgen drie keer en vanaf zaterdag 2x2... Ik ben heel benieuwd, cryo's zijn ook nieuw voor ons..
Gein, zie jou onderin staan. Hoe is het met je en de zs? Heb je alweer een controle gehad voor je bmm?
@Femke: fijn dat de follikels er nog zaten. Ik snap dat 3 eicellen wat tegenvallen, maar had je niet een laag AMH? Daarmee is 3 toch best goed? Ik had zelf 8 eicellen en toen er gebeld werd over de bevruchtingen bleken er maar 2 eicellen rijp en geschikt voor icsi. Slechts 1 bevruchting. Dus ik ken je angst wel. Maar die ene is wel een mooie dag 5 blastocyste geworden en kon toen worden teruggeplaatst. En hij zit nog steeds. Dus geef de hoop niet op, ook met lage aantallen zijn er kansen.
Klopt femke over fertizorg. Maar aangezien de afspraak 18 oktober rond mn menstruatie is waarschijnlijk is t kortdag om medicatie via fertizorg te regelen en daardoor evt nog een cyclus wachten. Zodoende vroeg ik naar de andere apotheek waar ik t dezelfde nog op zou kunnen halen.
Dan moet jij ook wel erg in spanning hebben gezeten toen Appeltje. Wat een geluk dat hij zo sterk was. Hebben jullie er zelf voor gekozen tot dag 5 te laten ontwikkelen? Selectie van embryoscoop valt natuurlijk weg. Ik heb indd een AMH van 0.8 dus als er daadwerkelijk 3 bevruchtingen zijn ben ik er heel blij mee hoor maar omdat er 7 follikels waren had ik die niet zien aankomen. Babs, nee dan snap ik hem! Nou hoop dat er gewoon iemand spontaan zwanger raakt deze maand en je een plekje kan inpikken!
Oh Femke dat hoop ik zo inderdaad. Ga gewoon elke week keer mailen tot dat ze gek worden van me😂 Doet dr Scholtes alleen intakes en terug plaatsingen? Ik moet naar dr. Cuypers voor het 2e gesprek. Secretaresse vertelde trouwens nog wel dat er elke week zo'n 6 nieuwe intakes zijn en er elke week maar 3 nieuwen kunnen beginnen dus wachttijd...
Ik mag morgen 2x per dag progynova nemen en overmogen ook en dan ook drie. Zitten we nog mooi kort op elkaar. Woensdag heb ik de echo. Gaan ze dan alleen kijken naar het bms?
Beetje late reactie op alles maar de afgelopen dagen zijn een beetje te druk geweest.. Al is dat natuurlijk wel goede afleiding Elocune: wat een belachelijke reactie! Dat zeg je toch niet Dat zouden ze in DD idd nooit zeggen Femke, wat een spanningen allemaal voor je. Nu op naar de tp! Bij B.rando werd er bij mij 1 embryo geplaatst en dat is ook goed gegaan. Ik had toen ook maar 2 goede embryo's, waarvan 1 cryo werd. De aantallen en dergelijke zeggen nu eenmaal zo weinig, al voelt het misschien niet zo. Ik las net dat we straks met z'n 4-en in de helse wachtweken zitten? Klopt dat? Dan zijn er dus meer met een tp voor de boeg, spannend! Ik wist niet dat DD dicht is op zondag, vind dat eigenlijk best gek. Alles draait om de cyclussen maar dan niet op zondag..? Ik ben benieuwd wanneer we dan de tp hebben. Ik weet niet meer wie, maar ik las dat er een dochter is geboren uit een dag 6 tp? Dat geeft weer hoop Wij wonen in Duitsland, en hebben eigenlijk alleen tussen Bonn en Dusseldorf altijd wat file. Maar het weekend van de tp zijn we eerst in Rotterdam dus de tip van nog vroeger vertrekken is fijn, en dat van die wielerronde moet ik ook even onthouden voor a.s. zaterdag Hebben er meer last van een erg beroerd geheugen met die hormonen? Ik was vanmorgen zelfs vergeten te spuiten, gelukkig was ik in de buurt van huis en kon ik even gauw terug Fijne en rustige nacht voor jullie allemaal xxx
Oh wat spannend dat we dan met z'n 4en zijn. Moeten we maar wven een lijstje maken met wie wanneer mag testen. Hoeven we dat niet steeds te vragen😜 Babs wij hadden ook scholtes bij behandelplan en uitgangsecho. Vandaag was alleen Cuypers er. Ook Eem aardige man trouwens hoor. Dit was ons 4e ritje dd en eigenlijk voor het eerst last van file. Nog nooit zo lang over gedaan. Komt ook omdat de vakantieperiode voorbij is denk ik. Vandaag trouwens geen wielrenners gezien. Wel 2 aanrijdingen. Dat houdt de boel ook lekker op. Als eerst morgen maar blijkt dat er hopelijk 3 bevruchtingen zijn. Met 2 zou ik ook nog wel positief zijn. Met 1 is het voor m'n gevoel al afgelopen. Geeft wel hoop dat jou zoon ook uit die ene komt. En indd het aantal bevruchtingen zegt niet alles maar had eerlijk gezegd gehoopt op meer kansen.
Ohja, mijn geheugen en concentratie heb ik tijdens het eerste bezoek al achter gelaten in DD😉
Gisterenmiddag kregen wij te horen dat de bloedtest negatief is Je wereld stort op dat moment in. Je denkt 2 hele mooie blasto's, de arts die ons 40% kans heeft gegeven en nog niet gelukt. Je vraagt dan waar het aan ligt en daar hebben ze dan helaas geen.antwoord op, ja moeder natuur... We hebben ook niks in kunnen vriezen en daarom moeten we het hele proces herhalen... We konden gelijk wanneer mijn menstruatie start verder gaan, maar we willen graag overstappen naar de Pno basis verzekering, want de Duitse verzekering (we wonen in Duitsland, maar ik werk in Nederland) betaalt de helft en dan ben je zo 2000 kwijt voor 1 poging. 3 maanden is hopelijk zo om en dan gaan we verder. Kan iemand die ook bij pno is verzekerd (basisverzekering) mij meer info geven? - moet ik rekening houden met de apotheek waar ik mijn medicatie haal of maakt dat voor pno niet uit? Mag het bijvoorbeeld ook een apotheek zijn in Duitsland? - vraagt pno ook of DD 1 of 2 embryo's heeft geplaatst? - wordt alles vergoed, bijvoorbeeld narcose, embryoscoop, invriezen? - krijg je ook reiskosten vergoed? Alvast bedankt dames en ik wens iedereen heel veel succes met fm, medicatie, punctie, terugplaatsing en de vreselijke wachtdagen!!!!
Zo in korte tijd erg druk.. Femke, wat moet jij toch geschrokken zijn, maar we gaan voor kwaliteit. Misschien zijn dit wel de toppers die je nodig had Babs, fijn dat bloed goed was! En november beginnen, jeetje! Ik sta al ingepland in oktober, wilden ze idd ook gelijk plannen toen.. Lets en Eluse weer volop in the game spannend! Appeltje, jij bent de enige op dit moment.. Hopelijk volgen er nog veel.. Vraag me af hoe het met Willeke is.. Eleco spuit vergeten hahaha! Gelukkig kon je nig ff langs huis
Figo hoe was je in duitsland verzekerd dan? Als je in nederland werkt moet je toch daar ook verzekerd zijn. Ik woon ook in duitsland en werk in nederland. Ik ben bij menzis maar heeft niet de beste vergoedingen😐 met basis 75% vergoed.
Ja we gaan straks weer spannende wachtweken in allemaal zeg! Ik zit nu op cyclusdag tien. Rond dag 19 tp maar dat is een zondg, dus verwacht volgende week zaterdag.. Heb t ff gemist maar wat was er nu met die wielerronde??
@Figo: sterkte met het verwerken van de negatieve bloedtest - moet ik rekening houden met de apotheek waar ik mijn medicatie haal of maakt dat voor pno niet uit? Mag het bijvoorbeeld ook een apotheek zijn in Duitsland? Of het ook in Duitsland mag weet ik niet. Maar PNO heeft geen contracten met apotheken. Ik mocht dus (in januari dit jaar) mijn eigen apotheek kiezen. - vraagt pno ook of DD 1 of 2 embryo's heeft geplaatst? Nee, PNO vraagt helemaal niks Je stuurt gewoon de rekeningen op en daar staat het aantal embryo's niet op. - wordt alles vergoed, bijvoorbeeld narcose, embryoscoop, invriezen? Je krijgt vergoed tot 2x het Nederlandse tarief. In ons geval was dit 2x 1900 euro = 3800 euro. Van die 3800 gaat alles af (ICSI behandeling zelf, embryoscoop, etc.). Wat er niet onder viel was bv het invriezen van zaad vooraf (wilden wij graag om spanning op de dag van de punctie te voorkomen). De medicijnen vallen trouwens ook buiten het potje van 3800 euro, die worden apart vergoed (volledig). - krijg je ook reiskosten vergoed? Ik verwacht van niet, wij hebben die in ieder geval niet ingediend. Waarom zou een zorgverzekeraar dat doen? @Femke: ja, voor ons was het ook behoorlijk in spanning zitten. Wij hebben het overigens niet gehad over eerder terugplaatsen omdat er maar 1 bevruchting was. Toen ik hoorde dat er maar 1 bevruchting was hadden we de hoop eigenlijk al opgegeven dat deze het zou redden. Ik had de poging al afgeschreven voor mezelf. Pas toen ik op dag 4 geen telefoontje had gehad uit DD dat het embryo gestopt was met delen, heb ik ze eens gebeld of het zin had om de dag erna te komen voor een terugplaatsing. Ze zijn toen in het lab gaan kijken en het embryo lag perfect op schema. Toen we op de 5e dag in DD waren voor de terugplaatsing bleek het een blasto te zijn geworden van 4A kwaliteit. Dr C zei toen wel dat als deze niet zou blijven zitten, we een volgende poging wat langer zouden doorspuiten (ivm onrijpe eicellen) en de medicatie wat zouden ophogen. Ik had nu namelijk 'maar' 150 gonal f gespoten dus daar zat nog ruimte in om op te hogen. Maar gelukkig was die 2e poging dus niet nodig.
Figo wat erom balen zeg. Snap dat je veel hoop hebt met 2 mooie blastos! Met Pno heb ik geen ervaring. Appeltje. Zo zie je maar weer dat aantallen niet alles zegt. Gelukkig zat er net dat ene toppertje bij. Hoe gaat het met je bekken? Of was jij dat niet? Ik slinger tussen hoop een vrees. Ene moment denk ik dat ze gaan zeggen dat we geen bevruchtingen hebben en het andere moment denk ik ze zijn gewoon alle 3 bevrucht! Pfff wat een spanning zeg.
Femke; Hoelaat word je gebeld? Ik duim met je mee. kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Ik duim!