Wil ik best hoor Lets, maar dan wel met meetrapondersteuning anders zit ik de week erop nog op de fiets 😉 Te spannend he Femke!! Nog kunnen slapen?
Toen ik wakker werd moest ik gelijk aan je denken! Wat spannend zeg! Ben zo benieuwd hoeveel er bevrucht zijn. Ik duim voor je!
JAAAAAA we hebben 3 bevruchtingen!!!! We zijn superblij. Eerste stap overwonnen. Lief dat jullie zo meeleven!! Weinig geslapen indd haha. Ik vroeg nog dat geen bericht in principe goed bericht is en toen zei ze dat ze eventueel morgen bellen als ze alle drie stoppen en anders maandag tussen 3 en 5. Wilde ik helemaal niet horen maarja vroeg het zelf.
Die reiskosten durf ik niet te zeggen of ze die vergoeden. Toen mijn zoontje nog in het zh lag ivm de vroeggeboorte heb ik wel al die reiskosten vergoed gekregen van het op en neer rijden. Ik zou een declaratie opvragen en ze gewoon indienen. Gaan wij ook gewoon doen.. Als ik dat eerder had geweten had ik België en DD ook teruggevraagd.. Misschien hanteren ze andere regels als het gaat om vroeggeboorte voor de ouders het heen en weer rijden, dat durf ik niet te zeggen, sorry. Niet geschoten is altijd mis.
Wauwwwww Femke!!!!!!! Zie je nou, het zijn nu al toppers! Top meid!!!! Deze dagen zijn ook killing die er aankomen, maar ff serieus, eerste stap is gezet!
Woehoeoeoeoe!! Femke, wat goed! Op naar de tp! Ik las trouwens op het formulier dat we moesten ondertekenen dat we moesten aankruisen of we akkoord gingen met 1, 2 en 3 terugplaatsingen. Nu ben ik 2 tp's wel gewend maar 3 Plaatsen ze er zoveel terug?
Serieus? Dat kan toch niet... Niet dat de evaluatie van onze eerste poging nu veel beter was. Eerst een half een sorry zeggen en hadden we beter moet/kunnen doen en dan bij het weggaan zeggen: Als het weer deze aantallen zijn dan zijn jullie een bespreekgeval voor poging 3... We waren allebei te verbouwereerd om iets te zeggen..
Aanvulling wat betreft PNO: uiteraard moet je eerst je wettelijk eigen risico opmaken, dus dat is 385 euro. PNO vergoedt geen reiskosten. Je kunt wel proberen om dit bij de belasting terug te krijgen, maar die hebben een behoorlijk hoge drempel, dus daar zit je niet zomaar aan. En 2x NL tarief krijg je niet bij de basisverzekering, daarvoor moet je een aanvullende verzekering bij PNO hebben. En je moet alles eerst voorschieten, ook de medicijnen. En reken er maar op dat het een paar weken duurt voordat je dat terug hebt. Althans dat is mijn ervaring. Terugplaatsing van 3?? Kan me niet voorstellen dat ze dat in DD doen. Ze zijn al terughoudend met 2.
Vergoeding heeft toch ook te maken met het maximale bedrag wat er aan medicijnen besteed mag worden per poging? Tenminste dat vertelde VGZ... maar ja iedereen die je daar spreekt vertelt weer iets anders Wat veel progynova,is dat een speciale reden? Ik heb vanaf cyclusdag 1 2x daags 1 tablet moeten nemen (wel NLD)
Babs; ik zie net je berichtje pas. Nee dat heeft niks met een ivf potje te maken. Je krijgt maar de helft van de medicatie vergoed. Heb alle keren maar de helft terug gekregen. De menzis is echt geen goede verzekering. Zodra ik kan ga ik er weg! Ik weet niet wie het vroeg maar de reiskosten kun je declareren bij de belastingdienst.
Dankjulliewel! Ja sneeuwmees als er 2 zijn krijgen we 2. Dhr S zei tijdens intake 1, want tweelingzwangerschap is risicovol enzo. Maar Cuypers zei gisteren omdat er maar 3 uit de 7 zijn adviseren ze 2. En daar zijn we het helemaal mee eens, áls het 2 zijn natuurlijk. Zou zonde zijn als die tweede dan sneuvelt in de vriezer. Terugplaatsing van 3 zullen ze wel niet gauw doen denk ik Zowelkom. Wat is jullie voorkeur? 1 of 2? Wat vreemd dat ze bij menzis maar de helft van de medicatie vergoeden. Dat is nogal een bedrag voor eigen rekening...
@Stiertje: bedankt voor je aanvullingen m.b.t. de vragen over PNO. Ik was inderdaad nogal onvolledig. @Emyo: hier geen formulier gezien over 1/2/3 terugplaatsen. Maar bij ons was al bij de intake afgesproken dat we er sowieso 1 zouden terugkrijgen vanwege (te) hoge kans op meerlingzwangerschap. @Femke: wat een fantastisch nieuws. Ik ga duimen de komende dagen! Wat betreft mijn bekkeninstabiliteit waar iemand naar vroeg: daar loop ik inderdaad nog steeds mee. Het wordt er niet beter op nu de laatste weken. Maar gelukkig zit ik al een tijdje thuis en kan ik rustig aan doen. Och ja, het is allemaal niks t.o.v. het behandeltraject, ik heb het er graag voor over. Nog een paar weekjes.
In Duitsland zijn we bij de BKK verzekerd. Die vergoeden de helft + 500. Dan zijn we zelf nog veel kwijt... Klopt, Menzis vergoed 75%
Ik kreeg bij de behandeling voor een brusje sowieso maar 1 embryo per keer teruggeplaatst, omdat ik bij de oudste een keizersnee had gehad. Qua leeftijd (toen 41) had ik 'recht' gehad op 2.
Ik zou persoonlijk nooit drie doen en ik mag geen twee meer Femke.. Als je relatief jong ben zou ik sowieso nooit 3 doen.. Vraag me af of DD wel 3 doet hoor..
Op het formulier wat ik op de dag van de punctie in moest vullen, stond toen volgens mij bij hoeveel embryo's ook 3 genoemd. Maar heb nog nooit van iemand gehoord dat die dat ook gehad hebben in DD. Ik heb het in NL wel eens gevraagd omdat mijn 3e embryo een c-kwaliteit was en anders weggegooid zou worden. Maar dat deden ze dus niet. Bij al mijn pogingen was het bijna vanzelfsprekend, vanwege leeftijd, dat er twee teruggeplaatst zouden worden.