EmJo, Willeke moet zelf betalen. Zij is laatste tijd minder actief omdat ze misschien eerst operatie moest krijgen.. Je zou haar evt pbtje kunnen sturen.. Bij haar gaat het steeds mis, heel verdrietig..
Volgens mij doet dd dat standaard zelf en is het zelfs gewijzigd naar 4dgn. Bij mij deden ze het tijdens de punctie. Hopelijk wordt dit jullie ronde Emjo!! En voor ons allemaal natuurlijk!! 🍀🍀
Bij ons werd ook op de dag van de punctie in DD op hiv geprikt. Kwam ook omdat mijn eigen zkh en huisarts al hadden aangegeven absoluut niet aan bloedprikken voor DD mee te willen werken. En op zich ging dat prima, want je bent op zo'n dag toch meestal ruim op tijd. Ik heb zelf nooit last van de punctie gehad, alleen de dag zelf wat zeurderig gevoel in mijn buik, maar daarna was dat eigenlijk over. Maar ik had ook altijd maar weinig eitjes om aan te prikken, dus dat zal ook schelen. @Figo: je zou denken dat als je naar PNO of welke verzekering dan ook gaat voor jullie de teller weer op 0 zou gaan. Bij NL verzekeringen tellen alle pogingen bij elkaar op, maar volgens mij is jouw poging niet te traceren voor NL verzekeringen. Dus dat zou mooi zijn. @Wen: goed dat je aan mvm meedoet. Ik was het de tweede keer van plan, maar was zo overdonderd toen ik een positieve test had (en zo onzeker) dat het er helemaal bij ingeschoten is. Hoe is het met de kwaaltjes? @EmJo: inderdaad een apart gevoel zo'n laatste spuit. Hopelijk brengt het jullie iets moois. @Tinussie: wat raar dat UMC van de huisarts meer informatie zou willen. Mijn huisarts wist wel dat we met ivf bezig waren, maar wist helemaal niet alle ins en outs van mijn pogingen. Toen ik bij PNO was, hadden ze net die 4e vergoede poging en daar kreeg je redelijk makkelijk toestemming voor. Denk dat ze een beetje overdonderd waren door de enorme toestroming van nieuwe aanmeldingen. Want als je nu al in het medische traject zit, krijg je geen toestemming meer voor die 4e poging. Maar snap dan niet waarom ze zo'n poging aanbieden als (bijna) niemand daar aanspraak op kan maken. Ik zou ook eerder voorstander van zijn dat een vrouw bijv. 2-3 pogingen per jaar vergoed zou krijgen ipv totaal. Het hele traject is zo emotioneel en enerverend, vooral ook nog omdat continue die max. aantal pogingen in je nek hijgen.
Ik ben nieuw hier maar zit te twijfelen wat ik zal doen. We zijn gestart met een ICSI behandeling bij een Nederlandse kliniek alleen is deze afgebroken i.v.m te weinig groeiende follikels (maar 2 grote en 1 kleine met 150EH puregon) Het idee is nu om een volgende poging met 225EH Menopur te doen. Er is alleen op mijn eigen verzoek een AMH bepaling gedaan en deze is 0,6 dit is dus veel te laag voor mijn leeftijd (27). Nu zit ik te twijfelen of we beter gelijk naar Düsseldorf kunnen gaan of dat we beter eerst nog een poging in Nederland moeten doen... Hebben jullie hier ervaring mee?
Welkom Poek! Het hangt er een beetje vanaf hoe je je zelf voelt bij het zkh waar je nu zit. Wat verwacht je van DD? Zijn er dingen die ze niet in NL willen of kunnen doen? Als ik naar onze situatie kijk heb ik spijt dat we niet direct na de eerste poging naar DD zijn gegaan maar ben ik ook blij dat ik de ervaring in NL gehad heb. DD vraagt meer flexibiliteit van je, steeds op en neer reizen (weet niet hoe ver het voor jullie is?) en je moet de facturen voorschieten, overleggen met verzekering; het is allemaal wat meer gedoe. Maar als je weinig vertrouwen hebt in je zkh dan is het altijd belangrijk om om je heen te kijken. Kan ook een ander NL ziekenhuis zijn. Nog wel goed om te beseffen is dat ik begrijp van de meiden hier dat de wachttijden in DD wel aan het oplopen zijn. In NL kon ik altijd gelijk starten. Succes met je keuze!
De nederlandse verzekering is je hoofd verzekering dus de duitse verzekering meldt dit bij de nederlandse toch!?dus ben bang dat de 1e poging dan al meetelt. Hoop het niet voor jullie! Bij de duitse werd maar 50% vergoed toch? Waarom niet gelijk via de nederlandse laten lopen, die vergoed sowieso meer toch?
@Poek27: ik ben er, sinds ik zelf ook twee pogingen verpest heb in NL, een voorstander van mensen zo snel mogelijk naar DD te sturen. Maar snap dat dat ook best een hele stap is. Mijn ervaring is dat NL zkh prima in staat zijn ivf-pogingen uit te voeren bij 'standaard' stellen. Mijn ervaring is echter dat NL zkh geen ervaring hebben met vrouwen met een laag amh of met innestelingsproblemen e.d. Op zich goed dat je zkh wel overweegt de medicatie en dosering te veranderen, want daar is ook winst te behalen. In veel gevallen is echter ook de platlegger van belang. Bij een laag amh schijnt decapeptyl weer niet goed te zijn, omdat dat de boel 'te plat' legt. In DD schrijven ze bijv. neusspray voor wat de cyclus afremt ipv platlegt. Voordat je naar DD overweegt te gaan inderdaad van belang goed naar je verzekering te kijken, de reistijd. Is er bijv. een mogelijkheid de fm in je NL te doen. Dat scheelt al weer enkele ritjes naar DD. Je kan altijd vast een afspraak maken voor een intake (second opinion). De wachttijden lopen inderdaad weer wat op. Maar dan staat die er maar vast (en afbellen kan altijd ).
Tunessie wat fijn dat jullie zo positief zijn over deze poging. Hopen dat de toestemming snel komt. Snap ook dat je niet nog een maand wilt wachten. Het duurt allemaal al lang genoeg. Ik vond dhr C ook een erg vriendelijk arts. Meelevend ook. Emjo, wat lief dat jij nu al aan een ander denkt. Hoop dat er iemand is die het goed kan gebruiken. Op naar dinsdag! Voor ons allebei een spannende dag! Poek, met alles wat ik nu weet zou ik nooit ook maar 1 kostbare poging in Nederland doen. Maar dat is hoe ik erin sta. 'Ons' ziekenhuis heeft een slagingspercentage van 14 %. Het laagste van nl en vindt bovendien dat wij ondanks mijn lage AMH 50-60% kans hebben spontaan zwanger te raken. Jaja. Het is een afweging die je zelf moet maken. Wat sneeuwmees bijv ook zegt; bij ons wilde dhr s de neusspray gebruiken ivm mijn AMH van 0.8 en met zijn schema zijn toch 7 van de 7 eitjes die klaarlagen bij de uitgangsecho meegekomen. Helaas zaten er maar 3 eitjes in maar daar kunnen zij natuurlijk ook niks aan doen. Hier een vreselijke nacht gehad, veel pijn en elk uur wakker. Vanmorgen eindelijk naar de wc gekunt, beetje gênant maar de scherpe pijn is nu wel weg. Godzijdank. Voelde me zo ellendig. Ga morgen dd bellen hoe het Met onze embryo's is. Ze zullen vast niet allemaal nog in leven zijn maar ben wel heel benieuwd of er iig 1 is die volgens schema doordeelt.
Bedankt voor jullie reacties.. wij zitten nu in Hengelo dus wat betreft de afstand wel aan de goede kant van Nederland. Wat betreft de verzekering moet ik nog uitzoeken hoe dat allemaal gaat. ik vraag binnenkort nog wel een keer om een gesprek zodat ik kan overleggen om eventueel de echo's in Hengelo te laten doen. En voor een second opinion kan ik gewoon zelf met dusseldorf bellen.?
Ik zit/ zat ook in Hengelo. Je kunt daar de fm echo's doen. Ik zou dusseldorf bellen voor een intake gesprek. Duurde bij ons nog zo'n 8 weken voordat we een afspraak hadden ( juni aangevraagd 8 -9 intake gehad). Als je deze afspraak hebt zou ik aangeven in Hengelo dat je toch zit te denken aan Düsseldorf en daar voor intake gaat. Zij moeten dan jou dossier klaarmaken zodat je deze mee kunt neem naar DD. Dit is blijkbaar veel werk voor ze. En bij de verzekering navragen hoe het eruit ziet voor jullie als jullie naar DD gaan. Ik
@Femke: wat vervelend dat je nog zoveel napijn had. Bij mijn twee eerste pogingen, legde de platlegger niet alleen mijn eierstokken plat, maar ook mijn darmen (zo leek het). Dus kan me voorstellen dat dat oplucht. Hopelijk zakt de pijn nu ook snel af. @Poek: je kan inderdaad gewoon zelf met DD bellen voor een afspraak. Je hebt er geen verwijzing voor nodig. Ze hebben NL assistentes, dus dat maakt alles een stuk makkelijker. Inderdaad als je die intake hebt, moet je wel je dossier uit NL meenemen. Dat is een beetje de leidraad voor het gesprek. Ik zou alvast die afspraak inplannen. Je gaat nu ook een beetje richting eind van het jaar, dus als het goed voelt en je wilt in DD starten, kun je evt. ook per 1-1 van verzekering switchen.
Ik heb ook wel behoorlijke napijn gehad hoor. Ze prikken gewoon alles aan, en als je dan meer dan 10 eitjes hebt ...
Femke, hopelijk voel je je vanaf nu steeds beter en krijg je vandaag mooi nieuws te horen als je belt, dan voel je je zeker beter Hier aan het wachten tot ik de pregnyl mag prikken zo... Pffff, onmenselijk tijdstip Welterusten en of goedemorgen
Na de overstimulatie vorige cyclus was het even afwachten of ik gelijk weer regelmatig ga menstrueren en vandaag heb ik dag 1. Dit betekent dat wanneer we voor gesprek moeten in oktober dag 3 of 4 is dus op een dag na misschien niet kunnen beginnen met icsi. Hooop zooooo dat er een plekje vrij komt.....
Hoi allemaal. Even een update. Zoals jullie weten had ik zaterdag getest na een blasto en deze was negatief. Vandaag 2 testen gedaan en 1 licht streepje en 1 donkerder streepje! Vanmorgen heeft dr cuijpers gebeld en gaf aan dat het goed was dat ik de utrogestan en suprefact ben blijven gebruiken. Net de huisarts opgebeld voor toch een bloedonderzoek naar de hcg. Voor alsnog super blij, nog nooit een positieve test in handen gehad in de 3 jaar dat we bezig zijn.
Sylvia; wat een goed nieuws!!! Je kunt ook een clearblue met wekenindicator doen die zijn ook fijn. Alvast gefeliciteerd. En wat goed dat je met de medicatie bent doorgegaan. Zolang er nog geen menstruatie is altijd doorgaan!!geniet! Babs; ik hoop dat er snel een plekje vrij is. Fingers cross. Meiden die bezig zijn; succes. Hoop dat jullie over een paar weken Sylvia kunnen opvolgen met mooi testen!!
Wauw! Sylvia! Ik had idd al gestopt! Super goed dat je toch door bent gegaan!!!! Nu op naar een stijgende lijn Femke, had jij nog gebeld naar DD
Wauw sylvia zo zie je maar weer, je gevoel volgen. En elke je menstruatie die door breekt door de medicatie heen en nu niet. Toch andera dus. Duim voor je!!
Spanennd emjo, nog 1 dagje. Ben benieuwd naar de opbrengt. Dat is balen Babs! Ik hoop met je mee!! Wauw Sylvia. fantastisch!! Zo zie je maar weer dat elk vrouwenlichaam weer andere hcg waardes heeft. Gefeliciteerd. Ik heb nog niet gebeld. Ze zei vrijdag dat ze eventueel zaterdag Bellem bij slecht nieuws, zondag gesloten en anders vandaag tussen 3 en 5 ondat de embryoloog in de ochtend er naar kijkt. Dus dan wacht ik nog even tot vanmiddag.