@Willeke: fijn dat je een prettig gesprek met dr C hebt gehad en dat hij nog steeds kansen ziet. Ik dacht ook dat jij al een immunologisch onderzoek had gehad ivm de prednison die je krijgt. Zou dat, als een volgende tp niet mocht lukken, toch zeker dit laten onderzoeken. Er komen soms verrassende dingen uit, die heel soms relatief 'makkelijk' op te lossen zijn. Maar hopelijk hoef je je daar niet meer druk om te maken omdat dit nieuwe concept al DE juiste aanpak zal zijn. @klaasje: bloedverlies is zondag begonnen, maar zet nog niet echt door en heb ook geen idee hoeveel en hoe erg het zou moeten zijn. Wel prettig dat het lichaam zelf een begin gemaakt heeft. Donderdag weer een echo om te zien hoe het ervoor staat en of moeder natuur nog een zetje nodig heeft. Hoe is het met je kleine meisje? En hoe vindt de tweeling de nieuwe aanwinst van het gezin?
Heel verdrietig Sneeuwmees. Laat je het ook goed begeleiden door een VK of gyn? Hier gaat het als vanzelf. Ze rolt er zo tussen, ons meisje. De tweeling vindt haar erg leuk. Ze wordt wat geaaid, gekust en soms per ongeluk gemept. Een makkelijk kindje, borstvoeding loopt ook gemakkelijk. Mijn huis is net villa Kakelbont ( huishouden??) maar we genieten heel erg van elkaar.
Klaasje, haha 'gemept' die kleine kan vast snel al tegen een stootje! Sneeuwmees, oh bloedverlies dus begonnen..? hoop dat het vanzelf gaat en niet dat je aan die pillen moet.. Donderdag echo toch? Ik ben net bij mijn eigen gyn geweest voor het zetten vd lucrin. Dus uitgebreid besproken wat DD nu voorstelt. Hij vind een eventuele genetische afwijking echt een beetje te kort door de bocht gezien het aantal tp's en ook omdat ik nu met die nieuwe behandelplan (met prednison, infuus en aspirine) pas 1 kans heb gehad. Als het dan niet gelijk lukt is dat ook niet zo heeel gek. Om dan al gelijk aan genetische afwijkingen te denken is wel vrij vlot. Cuypers bracht het niet zo hoor, maar hij zei, het zou kunnen, het zit in mn achterhoofd. Anyway, ik krijg dus nu hier een uitgebreid bloed en chromosomen onderzoek omdat ik dus die 3 vroege mk's heb gehad. Maar of dit nu hetzelfde is als wat Cuypers bedoeld...? Nou ja, ik laat het maar gewoon prikken en dan zien we wel hoor.
Toch fijn dat je eigen gyn dat chromosomen onderzoek oppakt. Kans is klein, zeker, maar uitsluiten het beste. Chromosoom onderzoek is dus anders dan imuunonderzoek. Chromosoom is voor generische afwijkingen bij jou of je partner. Bij mij is het ook gedaan omdat bij een laag amh en jonge meiden ook vaak afwijkingen zijn: fragiele x syndroom ( geestelijke handicaps) en een syndroom van doof en blindheid veroorzaakt. Gelukkig heb ik dat niet, slechts 'gewoon' vroeg in de overgang zonder genetisch andere afwijkingen. Het immuunonderzoek heb ik ook gehad in DD, echter dat was in 2013. Is allemaal al zo verbeterd! Lekker doorgaan met die aspirine en prednison dus! Het is al zo oneerlijk dat je telkens weer een behandeling moet ondergaan, maar blijf geloven! De een heeft geluk bij tp 1, de ander bij tp 6 en verder...
@Sneeuwmees; jeetje, meis, wat naar om te lezen dat je zeer waarschijnlijk een miskraam hebt (gehad). Hoe gaat het met je? Wat een rollercoaster aan emoties. @Willeke; wat ontzettend fijn dat er nog wat nieuws is voor je qua hormonen/medicijnen. Ik vind dr. C. echt een aanwinst. En ook ik ben heel erg benieuwd of er iets uit het onderzoek komt. Het is toch te bizar dat je wel elke keer zwanger raakt, maar dat deze elke keer slecht aflopen. Ik vind het zo moedig van je hoe je ermee omgaat. @ego; sorry voor de meiden waar ik niet op reageer. We zijn zaterdag thuisgekomen en hebben nog amper momenten gehad van stil zitten. De leenauto en de caravan moesten gisteren worden teruggebracht, de caravan naar Hillegom en daarna moest de rit naar Lelystad, de dealer waar we onze nu kapotte auto gekocht hebben, voor een leenauto, daarna de leenauto vanuit de verzekering waarmee we naar huis zijn gereden ingeleverd in de Zaanstreek. Verder moet morgenochtend mijn man weer naar Lelystad omdat de leenauto vanuit daar verkocht gaat worden zodat hij de auto moet omwisselen met een andere. En morgenochtend moeten we ook nog eens naar een uitvaart. Ik heb dus ook weer meteen vrij moeten vragen voor mijn eerste werkdag na de vakantie. Hopelijk hebben we zo wel echt even adempauze. Ik ben ook nog zojuist eindelijk ongesteld geworden met al sinds vrijdag buik- en rugpijn. Nu even voor het eerst weer even lekker op de bank hangen vanavond.
Hadden jullie dan rond dag 18 een tp? Ik heb vrijdag echo, zit dan op dag 10/11 maar verwacht dat ik dan nog wel een keer voor een echo moet/mag. BMS moest ongeveer 8 zijn voor tp??
Even teruggekeken. De echo was op 10 februari 2015. Dat was cyclusdag 13. Bms was 15 mm toen. De tp is gedaan op 14 februari. Dus cyclusdag 17.
@Willeke: wat fijn dat je eigen zkh ook zo meedenkt! Mijn zkh had zoiets van, je bent onder behandeling in DD, dus werd voor alles naar DD terugverwezen en alles werd als 'ach, dat is de DD-methode...' afgeserveerd. Spannend weer! Ik heb ook de indruk dat je heel dichtbij een zwangerschap bent, maar dat er nog net iets meer aan de knopjes gedraaid moet worden om die zwangerschap in stand te houden (maar dat ze wel bijna de juiste knopjes te pakken hebben). @Mikka: mij is ook altijd verteld dat het bms min. 7/8 moest zijn. Bij mij was dat altijd vele malen dikker. Dus denk dat je inderdaad nog een keer een extra echo zult moeten hebben. @Tassie: wat een gedoe met de leenauto, de huurcaravan, het ophalen van je eigen auto. Je zou al bijna weer aan vakantie toe zijn. Was de vakantie zelf overigens wel leuk? Nu zat er zoveel pech in het staartje van je vakantie, dat je bijna zou vergeten hoe de vakantie was. En omdat je nu pas ongesteld geworden bent, zou dat nog kunnen betekenen dat je alsnog een cryo tp kan doen deze maand? @Klaasje: ik hoor vaker van mensen met een derde dat het derde kindje een soort van mee gaat met de stroming van het gezin en dat het daardoor qua drukte best meevalt (met wat ze verwacht hadden in ieder geval). Lief ook dat de twins zo blij en lief zijn voor het kleine zusje! Klinkt als genieten zo te horen. Mijn bloedverlies zet maar niet door. Heb zondag en maandag wat gehad. Gisteren wel menstruatiekrampen, maar er kwam niets uit. Morgen een echo bij de vk, maar wil zodadelijk al bellen of ze misschien ook al gelijk een afspraak bij een gyn kunnen regelen. De vk zal best deskundig zijn, maar als er enig ingrijpen nodig is, dan liever onder begeleiding van een gyn.
Klaasje, mijn gyn zei gister ook al, hier komt vaak niets uit. Nou laten we dat ook maar hopen dan Ik hoop echt dat je gelijk krijgt en dat wij gewoon even wat meer nodig hebben. En al met al heb ik hier in dusseldorf ook maar 4 tp's gehad, valt ook wel weer mee. En wel steeds dichtbij. Tassie, jullie gaan nu deze cyclus voor een cryo tp? In natuurlijke of gestimuleerde cyclus? Sneeuwmees, Ja ik vind het ook super fijn dat hij zo meedenkt. Soms zorgt dat ook wel voor verwarring hoor, want ookal is DD leading, hij heeft ook wel zijn mening over bepaalde zaken. Maar goed, het had ook heel anders kunnen zijn als ik het zo bij jou lees, waardeloos lijkt me dat! Als of het een 'strijd' is! Mooi gezegd, ik hoop idd dat het is zoals je beschrijft, dat we nog ietsje moeten fine-tunen en dat het dan móet lukken! Heb je nog contact gehad met de vk? Morgen echo toch? Super spannend hoor. Zie je er tegenop?
4 tp's is niet veel nee. Maar ik zou niet durven zeggen dat het niks is want de totale impact is enorm! Ik hoop zo dat deze poging hartstikke bingo is en blijft en dat er cryo's zijn voor de toekomst. Het is nu mooi geweest hoor! Mikka, wat een onzin om al die echo's te doen in een gestuurde cryo cyclus? DD adviseert 1 echo op cd 12/13 en dan tp inplannen maar! Sneeuwmees wat een onzekere tijden, bah!
@Willeke: inderdaad morgen de echo. Zie er niet echt tegenop. De uitkomst is duidelijk. Wel weet ik niet wat er evt nog zit en wat de vervolgstappen zullen zijn. Dus dat vind ik wel spannend. Heb ook geen idee hoeveel bloedverlies nodig is om een vruchtzak af te breken. Wie weet was dit het ook wel en ben ik al schoon. Gedoe allemaal.
Hier, zoals verwacht, geen verandering. Het ziet er ook allemaal rustig uit, dus ook geen teken dat het snel vanzelf komt. Wordt nu, op mijn verzoek, doorverwezen naar de gyn. Mocht ook afwachten, maar wilde dat zelf niet. Misschien kan ik daar morgen al terecht. Wordt daar nog over terug gebeld.
Sneeuwmees, wat verdrietig Ik hoop dat het alsnog zelf komt.. Fijn dat je morgen bij de gyn terecht kunt! Dikke knuffel
Sneeuwmees, meid wat k*t zeg.. Weet hoe je je enigszins voelt.. Heb je nog bericht gehad wanneer je terecht kunt? Dikke knuffel!
Dank jullie, meiden. Ja, het is jammer en verdrietig, maar was geen verrassing. Ik zou terug gebeld worden door de vk, maar dat gebeurde natuurlijk niet. Dus zelf weer gebeld. Uiteindelijk om half zes terug gebeld om te vernemen dat ze de poli niet te pakken had kunnen krijgen en het morgen zou proberen. Lijkt me sterk dat je een poli tussen half 12 en half zes niet te pakken hebt kunnen krijgen. Heb nu voorgesteld zelf te bellen en kijken of ik zelf een afspraak kan maken. Mocht er een verwijzing nodig zijn, dan regelt de vk dat. Dus ik weet nog niets.
Vervelend van de werkwijze SN, dat mag beter. Onwijs verdrietig dat het toch was wat je dacht. Ook al was je niet bezig voor een derde, als het je dan gegeven word is het ook wel erg hard en pijnlijk als het je weer afgenomen wordt...
@Klaasje: dat was inderdaad zuur. Na de eerste schrik zwanger te zijn als je er niet meer op rekent, waren we toch heel blij met dit onverwachte mooie cadeautje. Heb net zelf de poli gebeld, maar ze moeten eerst de digitale verwijzing binnen hebben voor het maken van een afspraak. Dus kan vanmiddag bellen daarvoor, maar dan niet meer een afspraak voor vandaag maken. Dan maar ergens begin volgende week. De reden dat ik het graag op gang wil brengen is dat ik onzeker word van het wachten en niet wetend hoe zwaar het zal zijn. Mijn vorige mk was zeer heftig met weeën achtige pijn en met enorm veel bloedverlies (ondanks dat ze zeiden dat het wel mee zou vallen). En mijn man werkt onregelmatig en moet er niet aan denken alleen met de jongens 's nachts te zijn en dat het loskomt en ook nog eens enorm tegenvalt. Nu valt het hopelijk 'te plannen '.
Sneeuwmees, dat meen je niet, wat slecht zeg hoe bureaucratisch dat dan weer gaat. Die verwijzing komt toch wel?! Trek je dat nog tot na het weekend wachten? Hoop niet dat je een heel druk weekend voor de boeg hebt..
@Willeke: heb de vk gebeld en ze zou het vanochtend in orde maken en gelijk verzenden. Dan wordt zo'n verwijzing eerst ontvangen en beoordeeld in het zkh en dan kun je bellen voor een afspraak. Een paar dagen langer wachten maakt me op zich niet uit, al had ik liever al voor het weekend die afspraak. Het lichaam heeft nu wel door dat het niet goed is, want de vruchtzak was niet meer gegroeid. En ook heb ik geen zwangerschapskwaaltjes meer. Op een opgezette buik na. Dus dat maakt het wachten wat 'makkelijker'.