@babs; ik denk dat maandag het beste moment is. Het kan dan inderdaad zo zijn dat de grote follikels overrijp zijn maar je had ook een aantal kleinere die dan waarschijnlijk perfect zijn qua grootte. Het is altijd gokken op welk moment de opbrengst optimaal is. De kans op springen is in ieder geval klein door cetrotide. Zelf had ik de punctie op een zaterdag op dag 13. Ik meen qua grootte follikels ongeveer vergelijkbaar met jou. Van de 8 eicellen waren er maar 2 rijp en geschikt voor icsi. Bij mij was de punctie dus achteraf te vroeg en C gaf daarna ook aan dat we een volgende keer de punctie later zouden doen (gelukkig niet nodig). Persoonlijk denk ik dat ik de punctie op zondag gehad zou hebben als de kliniek dan open was geweest. Dat was vast al beter geweest qua opbrengst dan nu. Nouja ik mag niet klagen verder, had 1 bevruchting en dat leidde tot een zwangerschap. Maar het blijft een gok wanneer de punctie moet plaatsvinden, zeker als de keuze gaat tussen een zaterdag en een maandag. Als jouw lichaam hetzelfde is als het mijne, dan zal de maandag vermoedelijk beter zijn qua opbrengst dan zaterdag in ieder geval. @lola: wat een rot situatie. Zat jij niet ook met je punctie rond het weekend? Wat dat betreft echt een nadeel dat er op zondagen geen puncties zijn.
@Lolaa: ik hoop ook dat ze een logische verklaring hebben, zodat het voor jou wat beter te begrijpen en accepteren is (voor zover dat uberhaupt kan). Want dan kan er hopelijk ook wat bijgestuurd worden. Maar het blijft inderdaad zwaar kl*te! @Zowelkom: ik dacht dat ze bij de punctie gemiddeld rond de 22 mm zijn. Bij mij werd bij 18-20 pas de punctie in gepland en dan kregen ze zelfs nog een groeispurtje door de pregnyl. Kan ook zijn dat ze bij mij wat langer wachtten omdat ik vaak maar weinig eitjes had en ze op die manier hoopten dat die kleinere ook nog mee konden. @Lets: jij bent straks al blut voordat je positief test. Hoop dat je je lichaam je toch gefopt heeft en dat je toch zwanger bent. Het kan maar zo. Bij mijn twee zwangerschappen had ik er een weddenschap op willen zetten dat ik niet zwanger was. Bleek toch zo te zijn. @Appeltje: oh, meid, het gaat nu echt hard bij jou... Krijg zelf altijd weer die kriebels als ik die banners richting de 40 wkn zie gaan. Succes met de laatste loodjes!
Interessante info over de grootte van de follikels Gein! Ik wilde mijn situatie ook nog met DD bespreken, want wat ik erg vreemd vind is dat ik deze keer op cd9 bij echo een dominante follikel had van 18mm, dus verwachtte een vroege eisprong. Uiteindelijk pas op cd16 een positieve clearblue ovulatietest dus pas op cd17 eisprong. Als je uitgaat van 2 mm per dag zou ie dus 34 mm moeten zijn geweest toen ie sprong? Vorige keer bij tp cryo in eigen cyclus had ik hetzelfde, op cd10 had ik al een zeer dominante follikel (moest zelfs bloedprikken om te checken of ie niet al per ongeluk gesprongen was) en uiteindelijk kwam mijn eisprong op cd16 pas. Dus wilde al eens bespreken met Cuypers of het niet beter is om bij mij de punctie wat later te doen. Bij de laatste ICSI gingen er namelijk 3 vd 5 al kapot bij aanprikken dus waren nog niet sterk genoeg. De eerste ICSI waren er 6 bevrucht maar 5 stopten met delen. Hoop iedere keer dat ik zelf het ei van Columbus heb gevonden, kennen jullie dat?!
Appeltjes dank voor je uitleg. Ik zat met iui vaak rond de zondag waardoor t meerdere keren niet door is gegaan. Ook nu denk ik dat zondag t beste zou zijn, maar maandag idd beter dan zaterdag,hoop ik ook. Succes met de laatste loodjes!!!
Ik had idd hele grote follikels. Ik had bij die beide keren dat ze zoooo groot waren goed resultaat dus wellicht voor iedereen anders maar ik had er dus baad bij.
Heeft iemand ervaring met UMC zorgverzekering??? Ik hoorde dat zij de 4e poging ook vergoeden (wij gaan deze maand onze 2e poging doen). Het invriezen en embryoscoop wordt niet vergoed en je krijgt tot het Nederland tarief terug en wat meer is, betaal je zelf. Dat is best veel, omdat DD veel duurder is dan Nederland... Ik heb in Nederland ook nooit een behandeling gehad. Wat is nou het verschil tussen een behandeling in Nederland en Dusseldorf? Daar ben ik wel benieuwd naar. Allemaal SUCCES!!!
Babs, ik heb ook altijd eitjes met een groeispurt op het eind en is ook altijd goed gegaan.. Maar morgen wordt gewoon jullie dag! Hoe laat heb je de afspraak? Wen, ik gebruik de testen niet meer 😬 Ik heb er 1 liggen vd apotheek hier en die gebruik ik dinsdag wel als ik nog niet ongesteld ben. Ik woon in DLD en heb helaas geen kruidvat, die testen gebruikte ik eerder altijd 👍🏻 Mocht deze poging mislukt zijn, ga ik wel weer een paar inslaan voor de cryo tp de komende keer dat we in NL zijn 😅
Dankje emjo. Fijn meiden dat ik door jullie woorden weer vertrouwen heb gekregen. Nog 1 dagje... morgen 11 uur punctie. Emjo ik woon ook in Dld en koop de testen bij action. Lekker goedkoop!😃 en zeer gevoelig, gebruikte ze bij iui om te kijken of en hoe snel de pregnyl uit mn lichaam ging. Dacht 2 voor 2,49!? Of hebben jullie geen action in de buurt?
Babs, wij wonen ter hoogte van Trier maar heb hier nog geen action gezien 😳 Ach, ik ga over een week naar NL, dan weet ik ook gelijk of ik ze nog nodig heb 😅 Fijn dat je een beetje meer vertrouwen hebt gekregen, dan ga je toch iets lekkerder de punctie in. Maar ik zou alsnog morgen mijn zorgen uitspreken daar als ik jou was, dat kan nooit kwaad 😄
Ik heb nog niet getest, vandaag nog een leuk dagje op de planning dus ik ga vandaag niet testen, anders heb ik waarsch toch geen goede zin want heb er niet veel vertrouwen in... Heb kruidvat en twee soorten actiontesten en nog een clearblue maar die pak ik pas als er iets van streep te zien is.. Ben wel heel benieuwd!
Emjo hoeveel had jij er laten terugplaatsen? Gebruik je ook utrogestan? Ik hoop dat je toch positieve test in handen krijgt!
Lets, dan zou ik ook even wachten met testen idd... ik durf sowieso al niet meer te testen 😅 ZoWelkom, ik heb er 2 tp gehad en moet inderdaad utrogestan gebruiken. Normaal gesproken word ik wel gewoon ongesteld door die bollen heen.. Ik wacht nog ff af
Ik heb bij beide gesprekken gelijk verteld dat ik vaak gespannen wordt rond de datum van iui omdat ik de pregnyl theorie en mijn lichaam niet vind overeenkomen. Dus nu ook rond punctie. Maar ben vandaag weer rustig en voel dat mn eierstokken aant werk zijn door de pregnyl dus moet vertrouwen houden dat t morgen goed gaat. Helemaal na jullie verhalen van goede mega grote eitjes😃 Trier is wel wat verder weg ja, ik woon 10 km van Nl af😎
Ben benieuwd naar je punctie morgen Babs 👍🏻 ZoWelkom, ik mag dinsdag testen 😬🍀
Komt goed Babs! Ik had het deze keer ook, zo bang dat ze er niet meer zaten, maar ze bleken er toch verstand van te hebben daar! Heel veel succes morgen, duim voor je voor een goede oogst!! 🍀🍀🍀 Spannend Lets!!! 🍀🍀🍀
Lieff!! Heb me net lekker vol gegeten bij de Japanner 😎 moet vol te houden zijn tot morgenmiddag 🙈 Dankjulliewel!!🍀
Ja jullie zijn allemaal lief, helemaal mee eens! Nou Babs succes morgen en hopelijk kunnen we hier morgen beiden positief nieuws plaatsen! Pff nu de laatste wachtuurtjes..