ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    Altijd alert zijn op overstimulatie, dat kan gevaarlijk zijn. Als je zwanger raakt kan het hcg gehalte in je bloed ervoor zorgen dat de overstimulatie erger wordt. Dat maakt het dus nog gevaarlijker...

Ik heb ook de uitzending terug gekeken en heb echt zitten huilen! Zo herkenbaar en zo heftig eigenlijk, de mmm...

2. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    En een opgezwolle, pijnlijke buik kan dus duiden op overstimulatie? Jeetje, wat stom dat ik dat niet wist dan...

3. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Spannend Elocina!! Ik duim dat hij blijft plakken!! 🤗🍀

4. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    @lef, Doordat de eierstokken vocht in de buikholte lekken zwelt de buik op. Op het moment dat je een tp hebt en zwanger wordt dan gaan die eierstokken weer los door de hormonen en komt het weer terug/verergert. Door dat lekken neemt de kans op trombose ook toe.

Als je vermoedt dat je dit hebt moet je altijd een arts raadplegen (ik ben van mening dat je gezondheid een heel korstbaarste iets is). Het kan geen kwaad om je omvang te meten en je elke dag te wegen en dit bij te houden. Zo kun je zien of het oploopt.

Maar goed, ik ben een leek. 🤗

5. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hier is het einde van deze poging. Wel fijn om nu duidelijkheid te hebben want, man, wat is die onzekerheid killing 😓

Hoe gaat het op het wachtbankje hier? 🍀🍀

6. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emjo wat ontzettend balen!!! Die hoop. En dan weer die ineenstorting. Heel veel sterkte!!

7. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elise dankjewel voor je uitleg. Ik snap alleen niet helemaal dat die eierstokken los gaan en het verergert. Maakt niet uit. Ik zal me maar eens gaan wegen en meten. Wel een beetje mosterd na de maaltijd... 😬 Verder m'n gestel goed in de gaten houden. Ga vandaag toch echt weer naar m'n werk. Fijne dag allemaal.

8. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Emjo wat balen zeg! Maar duidelijkheid is altijd beter dan die onzekerheid. Dat snap ik! Nu de laatste poging dus in DD beginnen?
    Hier 1,3kg afgevallen👊😎 dus hopelijk de goede kant op! Voel me al stuk beter dan gister. Blijf gewoon lekker bij huis, heb lichamelijk best zwaar werk dus wil goed herstellen voor zaterdag😊
    Lef: de eierstokken laten niet letterlijk los. De bloedvaten gaan wijdt open staan waardoor het vocht uit de bloedvaten in de buik lekt. Dat is het loslaten. Bij de 1 is dit erger dan bij de ander. Daarom goed drinken om het vocht op pijl te houden in je bloedvaten en dat je lichaam de rest van t vocht in je buik opruimt. Als dit alleen maar erger wordt door bijv. Zwangerschap kun je in t ziekenhuis belanden aan t infuus met alle ellende...
    Dus goed voor jezelf zorgen. En bij twijfel liever 1 keer teveel nalaten kijken in t ziekenhuis dan 1 dag te laat! Ik heb een collega die op de IC is belandt, wel heel extreem geval maar het kan dus wel.

9. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babs dank voor de verduidelijking. Heb me net gewogen en ben ruim een jaar niet zo licht geweest als nu. Buik is niet opgezwollen, maar nog wel beetje pijnlijk. Maak me dus geen zorgen. Rustig aan het werk (voornamelijk achter de computer) moet lukken 😊

10. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ah dat lijkt me inderdaad te doen Lef!
    Succes vandaag. Ook wel even fijn die afleiding!
    Vind t wel jammer dat je tussendoor geen update krijgt hoe de deling van onze embryo's gaat. 😊 maar we zijn ook wel zo nuchter: geen bericht is goed bericht! 😃

11. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Babs, dit was onze laatste (verse) poging in DD. Hier hebben we gelukkig 8 cryo's aan overgehouden dus daar zullen we mee verder gaan. Maar eerst een scratching.

Goed te lezen dat jullie je beter gaan voelen, overstimulatie is een lastig en tricky iets. Op naar mooie tp's 😃🍀

12. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emjo gelukkig is er nog hoop, 8 cryo's wow! Maar maakt de verslagenheid nu natuurlijk niet minder... 😞
    Mijn angst is dat het in deze dagen fout gaat. Ze checken elke ochtend zei de assistente, dus het wordt weer een spannende ochtend.

13. EmJo

EmJo Actief lid

12 okt 2012
    304
    12
    18
    NULL
    NULL
    Dit zijn spannende dagen Lef! Maar het gaat vast allemaal goed en straks zit je ook op het wachtbankje 💪🏼🍀

14. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Oke emjo. Wat fijn nog 8!!
    En wat nieuws zoals scratching geeft misschien ook weer wat meer hoop.
    Ik vind t ook erg spannend. Wist niet dat ze s ochtends controleerden. Ben wel erg rustig en vol vertrouwen gelukkig. Maar blijft spannend dat er 3 embryo's hard aan t werk zijn voor ons!

15. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    EmJo: wat verdrietig meid... :( knuf! Wel fijn dat je nog 8 cryo's hebt! Dan is er dus nog een kans.. Wat is dat scratching precies? Ik hoorde dr c er ook over in die uitzending, maar geen idee wat het is

@Babsvdh: ja zo ben ik ook wel, maar werd toch een beetje bang voor mijn telefoon. Droomde er zelfs over dat dd me belde waar mijn moeder bij was (die weten dit keer niet dat we een poging doen) Vreselijk! Zo op naar dd voor de tp, heb geen telefoon gehad :D

@Lef: fijn dat het beter gaat: Afleiding is inderdaad ook wel prettig ;)

16. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik was jullie kwijt... Ik heb weer even een abonnement op het topic genomen. Ik lees later bij.

17. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Sweet lilly succes straks!!! Ik ben er gelukkig niet zo druk mee. Zelf bescherming, beetje van me af houden..
    Appeltje houdt je het nog vol de laatste weekjes...!?

18. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sweet lilly fijn dat je gewoon de terugplaatsing hebt straks! Fingers crossed dat er een goede innesteling plaats vindt 🍀

19. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Hoi dames allemaal. Emjo, wat balen weer zeg. Inderdaad wel duidelijkheid, maar toch ook weer zo zuur.

Ik heb de arts gesproken. Van de eicellen zagen er 14 echt goed uit. Hij had het dus ook niet verwacht. Waarschijnlijk willen we in november een nieuwe poging starten, dan met picsi en eicelactivator. En misschien ook nog scratching vooraf. En in de tussentijd gaat mijn vriend supplementen slikken, en minder/ geen alcohol. Hopelijk gaat het daarmee goed komen!

20. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Sweet Lilly, succes zo!!
    Babs, goed dat je het even van je af kan zetten.

Deel Deze Pagina