@Unicorn: kan het me helemaal voorstellen dat je jezelf nog steeds bijna moet knijpen wat je allemaal nu overkomt. Overigens had ik dat zelfs al toen ik zwanger was van mijn oudste (en op hem heb ik niet zo lang hoeven wachten met zwanger worden). Maar ook tijdens die zwangerschap kon ik wel eens in de babykamer ineens in huilen uitbarsten van ongeloof dat daar echt heel binnenkort een kindje in zou komen te liggen en soms lichte paniek of ik het allemaal wel zou kunnen. Hormonen kunnen gekke dingen met je doen. Maar echt geweldig dat je kleine meisje alle artsen ongelijk geeft en lekker blijft zitten waar ze zit!!
Xan, ja dan gaat het hard hè? Zo balen! Heb je nog contact gehad met dd over het vervolgplan? Sneeuwmees, succes vanmiddag! X Unicorn, ja kan me voorstellen dat het onwerkelijk voelt.. maar toch super dat jullie kleintje het zo goed doet! En na zó veel jaar dik verdiend! Ik vind dat het bij ons al ondraaglijk lang duurt, maar dat is niets vergeleken bij jou Hier goed nieuws mbt de medicijnen, mijn gyn gaat ze voorschrijven als in een gestimuleerde iui behandeling. Echt super dat hij dat wil doen. Wel gezeur met die apotheek vh zhuis want ze kennen meriofert niet dus moet bij een speciale instantie besteld worden en dan heb ik het op zn vroegst pas maandag. En ik moet uiterlijk morgen starten ivm lucrin depot dus toch nog zelf 3 dgn moeten bestellen bij Nijgeertgen jammer maar is niet anders. Is toch belachelijk dat dat zo lang moet duren.. nu al weer klaar met NL beleid. Heb wel wat meer last van mn buik nu, komt door de lucrin. Die zorgt de eerste week vaak voor een 'opleving' en daarna zal het beter worden. Hopelijk zodra ik morgen ga stimuleren.
@sneeuwmees, we gaan het dan zeker gewoon zelf proberen hoor, helemaal geen rare vraag. Alleen totaal geen idee wanneer dan mijn eisprong zou zijn. Vanmorgen weer geweest voor een echo en de follikels zijn niet gegroeid, zo rond de 12,5 mm. BMS is 12 mm en mijn bloedwaarde heb ik ook binnen. 1090 E2 en progestron 2. Ben nu wel heel benieuwd of die waarde van de e2 niet te hoog is, hoop niet dat het nu niet doorgaat, dan ben ik 3 x voor een echo geweest (die ik zelf moet betalen) en dus geen resultaat. We wachten het maar weer ff af. @sneeuwmees, sterkte!!
Ik ga voor je duimen Mikka! Wat een lieve gyn heb je Willeke. Mijn Nederlandse gyn is ook geweldig heeft m'n cryo medicatie vorige keer ook voorgeschreven. Echter heb ik mijn gyn ook aan anderen gepromoot en die krijgen niks voor elkaar bij 'm. Gisteren had ik de nacontrole van de keizersnede toen gaf hij alweer aan dat ik altijd bij hem terecht kon voor eventuele cryo tp's of andere ondersteuning. Sterkte Sneeuwmees, het is toch wel heel heftig zo'n mk in het algemeen maar als het dan ook niet vanzelf komt is helemaal ellendig. Weeeeer een gyn tussen je benen, dat heb je al genoeg gehad in de mm
@Willeke: inderdaad geweldig hoe fijn je gyn meedenkt en meewerkt. Zelfs toen ik alleen onder behandeling was in mijn NL zkh (en DD nog niet in beeld was), heb ik dat niet meegemaakt. Ze deden hun werk, maar kleurden nooit eens buiten de lijntjes om een patiënt een extra steuntje in de rug te geven. Hopelijk lukt het nog op tijd de medicijnen te krijgen. Die stress van medicijnen die wel of niet op tijd zullen zijn, herken ik nog. Heb nog wel eens stennis gemaakt bij de apotheek omdat ze na 2 keer een Duits recept in behandeling genomen te hebben, de 3e keer (toen ik al stijf stond van de hormonen) te zeggen dat ze helaas geen buitenlandse recepten in behandeling mochten nemen. En als je door wil of midden in een behandeling zit, wil je geen gezeik over medicijnen. :x @Mikka: als de follikels toch stil staan in groei, lijkt het dat ze dan toch vanzelf gaan oplossen. Jammer, anders had je zelf nog een kansje kunnen wagen. Ik ben even kwijt wat de referentiewaardes waren, dus kan je niet zeggen wat goed, hoog of te laag is helaas. @Klaasje: ja, als het niet zo had mogen zijn, dan kan het lichaam het maar het beste ook zelf oplossen. Maar zelfs dat doet mijn lichaam dus even niet. Ik dacht dat ik bij een gyn terecht kon, maar kende deze naam al niet. Blijkt het weer een arts-assistent te zijn. Ben dus weer benieuwd, want ik heb helaas in mijn NL zkh geen beste ervaringen met arts-assistentes. Maar hopelijk vergis ik me bij deze. Wel fijn dat jij ook zulke goede ervaringen hebt met je eigen gyn. Dat is zeker in de mmm, waar zoveel emoties en spanningen bij komen kijken, zo belangrijk als je je in alle opzichten gesteund voelt door je gyn. In mijn NL zkh had ik een hele fijne en lieve fertiliteitsarts. Die had echt een lintje qua begrip en meelevendheid voor haar patiënten. Maar helaas zat zij ook vast in een streng keurslijf van regeltjes en protocollen, waardoor er weinig mogelijk was. Ik moet me zo klaarmaken voor vertrek naar het zkh. Spanning begint nu wel toe te nemen. Niet zo zeer voor het bezoek zelf, of het inbrengen van de pillen. Wel omdat ik geen enkel idee heb wat me daarna te wachten staat. Hoe snel gaan ze werken, hoe zal het zijn qua pijn en bloedverlies. Mijn vorige MA was een hel (nog zacht uitgedrukt), en ondanks dat het nu minder heftig zal zijn, zal ik er toch even doorheen moeten.
Lieve Sneeuwmees, heel veel sterkte zo in het ziekenhuis!! Hoe je het wendt of keert, die onzekerheid is killing en ik hoop dat het snel voorbij is. Dikke knuffel xx
Willeke, wat een gedoe met die medicijnen! Maar hopelijk heb je ze op tijd! Echt tof van DD dat ze meedenken en wat anders willen gaan proberen. Hopelijk is dit HET! xx
@Unicorn: dank je, meis. Zit nu in de wachtkamer. Bij onze afdeling is de gang van de gyn van boven afgeplakt en je ziet alleen de schoenen. Grappig dat ik op basis van die schoenen precies weet welke gyn dienst heeft. Blijkbaar toch iets te vaak hier geweest. 😉
Hallo allemaal, Ik kom even inbreken in dit forum als dat mag! Ik ben vorig jaar zwanger geraakt door de eerste verse tp na icsi en nu ben ik vorige week helaas ongesteld geworden na de tp van onze enige cryo. We zijn ons nu aan het oriënteren voor een nieuwe icsi poging en ik heb al veel over DD gehoord. Onze voornaamste reden is dat ik dolgraag 2 embryo's terug geplaatst krijg ipv 1. Nu vroeg ik me af of mijn NL gynaecoloog zich met deze reden zal bemoeien? Ik snap dat ik dat zelf mag weten hoor maar wat was jullie reden om over te stappen? En zitten jullie dan bij het VivaNeo in DD? Hoe vaak zijn jullie daar naar toe moeten gaan tot en met de Tp? Ik ben erg benieuwd en nogmaals sorry dat ik zomaar binnen kom vallen! 🙈
@Barnel: de enige reden dat de meiden hier naar DD zijn overgestapt zijn vruchtbaarheidsproblemen waarbij ze in NL vastliep of uitbehandeld waren. In DD kan veel, maar als een patiënt jong is en de embryo van goede kwaliteit zal ook DD in eerste instantie adviseren er een terug te laten plaatsen. Het reizen naar DD is voor velen best een aanslag en als het alleen is omdat je er mogelijk daar twee terug geplaatst krijgt, moet je afvragen of het je dat waard is. Waar ze mogelijk wel bij kunnen helpen is dat ze heel persoonsgericht behandelen en wellicht zit er bij jou nog wel winst te behalen in de verbetering van de kwaliteit van eitjes of meer eitjes ze hebben meer behandelmethoden als het zaad van mindere kwaliteit is. Ik denk dat je daar misschien meer aan hebt.
Even een update. De pillen zijn ingebracht en doen hun werk al. Hopelijk heb ik het ergste gehad voor de nacht.
@Sneeuwmees; ik hoop dat je inderdaad het ergste gehad hebt en je je weer snel beter voelt. Pff, ik heb met je te doen! Sterkte, meis. Hopelijk kun je straks wel goed slapen en heb je niet te veel last vannacht.
Klaasje, fijn dat jij ook zo'n gyn hebt! Ook wel grappig dat hij jou ook een soort voorkeurspositie geeft dat doet die van mij ook! Mijn schoonzus had hem jaren geleden bij haar ks en zij vond hem echt een botte en norse arts vertelde ze laatst. En veel mensen uit haar omgeving vonden dat ook. Ik moest vanbinnen echt wel lachen ze moest eens weten! Sneeuwmees, ja joh dat gedoe met die medicijnen zit je dan helemaal niet op te wachten! Had ik verteld dat ik afgelopen dinsdag dus in de auto zat en allemaal zat te bellen met DD en die apotheek en de poli in NL? Niet handsfree natuurlijk (dom!) Word ik dus aangehouden door een motor agent 🙊 Dus ik dacht neeee! (230 euro kost dat!) Dus ik stap uit en begin keihard te janken 😂 alle stress van die klote medicijnen kwam eruit en ik baalde natuurlijk enorm dat een boete boven mn hoofd hing. Dus ik zei tegen hem dat we medisch gedoe hebben en dat het allemaal even tegen zit. Volgens mij schrok hij zo van mijn uitbarsting dus ik kreeg een waarschuwing en mocht gaan! 😆 zo blij! Denk dat blond+tranen echt gewerkt hebben 😉 maar dus idd, die klote stress van die medicijnen 😡 Hoe gaat het met jou? Hoe ging het vannacht? Knuffel aan de rest!
@Willeke: daar ben je goed mee weggekomen! Ik heb bruin haar, dus denk niet dat ik dat geluk had gehad als ik ooit aangehouden was.Maar dat is een mooie 'meevaller' want die bekeuringen zijn niet misselijk. Ik had gisteren rond half 5 de pillen ingebracht. De gyn zei dat het 4-6 uur zou duren voordat het ging werken. Maar ik merkte binnen een half uur al dat ik wat meer pijn onder in mijn buik kreeg. En 1,5 uur later had ik al wat bloedverlies. Had zelf ook de indruk dat het niet veel meer nodig had, dus was niet verrast. Heb wel een pittige avond gehad met buikkrampen. Gelukkig was mijn man thuis en kon de zorg voor de kinderen en eten op zich nemen, zodat ik rustig boven kon blijven en de tijd aan mezelf had. Het bloedverlies viel mee (zeker vergeleken met mijn MA van de vorige keer). Ben een groot zwart stolsel verloren, dat zal de vruchtzak wel zijn en verder wat losse stolseltjes. Heb nu nog wel bloedverlies, maar dat valt erg mee. Denk dus dat het ergste nu achter de rug is. Morgen moet ik nog weer 4 pillen inbrengen om evt. het laatste restje eruit te krijgen. Maar volgens de gyn zou dat minder erg zijn. Ben vandaag wel thuisgebleven van mijn werk. Voelde me erg brak, want het was toch een pittige avond en nacht en merkte dat ik toch erg emotioneel eronder was. Dus daar moet je ook even de tijd voor nemen om dat allemaal weer een plekje te geven.
@Sneeuwmees; heel begrijpelijk dat je emotioneel bent. Het was zo'n mooie verrassing. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Neem de tijd en je rust. Je hebt het al druk genoeg met van alles en nog wat. Knuffel, meis!! @Willeke; hihi, ik moest er toch wel om lachen. Ik zag het al voor me die verbaasde en misschien ook wel geschokte blik van die agent. Alles bij elkaar, de hormonen, de spanningen, het gereis, de onderzoeken en dan ook nog eens de teleurstellingen etc. maken je gewoon erg emotioneel.
Sneeuwmees, ik ben heel blij voor je dat het niet zo heftig was als toen der tijd.. je zult zo te horen al wel het grootste gedeelte nu kwijt zijn. Groot gelijk dat je even thuis blijft! Echt om jezelf denken! Liefs! Tassie, haha ja vanaf een afstandje was het vast ook wel hilarisch om te zien! Maar ik dacht echt, ik ga me niet inhouden, ik laat me helemaal gaan dusss, tip voor jullie allen! maar allereerst begint het natuurlijk met handsfree bellen hè Dit geloven jullie niet, word ik net gebeld door de apotheek vh zhuis hier dat mn medicijnen binnen zijn! En dat kon pas op zn vroegst as maandag binnen zijn!! Daardoor 200 euro ff zelf via nijgeertgen besteld! Naaa is toch niet te geloven?! Ik heb gister en dinsdag wel 4 x gevraagd of het echt niet voor het weekend kon komen, of ze dat niet kon checken bij de leverancier. En dat lukte niet. En dan nu dit telefoontje! Bizar bizar bizar. Ik hoop dat mn eieren het überhaupt nog willen doen na al deze stress! Gelukkig ga ik vanavond even heerlijk zenn naar de sauna..
@Willeke: en weer zen? Ja, zo'n poging maakt je 10 jaar ouder van alle spanningen die op je pad komen. Is het niet de medicijnen, dan wel het aantal bevruchtingen en dan de wachtweken nog. Onvoorstelbaar dat zo'n apotheek je zoveel bokkesprongen laat maken om toch op tijd je medicijnen te krijgen en dat ze het dan toch gewoon voor elkaar hebben. Grrrr....:x Hier wordt het bloedverlies al minder, dus denk wel dat ik schoon ben. Ik moet nu wel weer 4 pillen inbrengen, om evt. laatste restjes eruit te krijgen. Dus dat vind ik best wel spannend hoe ik daar weer op ga reageren. Verder straks het zkh gebeld. Ik had destijds alles in gang gezet voor een heupoperatie. Maar door mijn onverwachte zwangerschap moest ik alles on hold zetten en heb ik alle afspraken die al gemaakt waren afzeggen. Nu moest ik afgelopen week een vervolgafspraak maken bij de gyn en toen kreeg ik afsprakenbriefje mee en toen bleek dat er toch nog een afspraak voor volgende week (voor de heup) was blijven staan. Ik moest dus even bellen of het evt. zinvol was dat ik die afspraak nu toch kon laten doorgaan. Maar dat kon niet, want ik moest eerst een andere afspraak hebben (die wel succesvol afgezegd was) voordat die tweede afspraak kon plaatsvinden. Nu dus echt alles afgezegd en wordt alles weer opnieuw ingepland. Weer even schakelen dus om me weer op een heupoperatie te focussen na een leuker uitstapje van een zwangerschap.
Sneeuwmees, hihi ja ik ben weer helemaal zen! Heerlijk was dat zeg! Ga vanavond weer denk ik Fijn dat het bloedverlies zo goed als afgenomen is! Hè bah zeg, wie had dit nou toch verwacht, dat het zo zou eindigen.. Oh ja die heupoperatie! Kun je nu snel weer voor een vervolgafspraak daarvoor? Of moet je daar nu ook weer maanden op wachten? Hier de uitslag van het bloedonderzoek mbt de mk's gehad, en dat zag er allemaal goed uit. Geen afwijkingen! Denk dat ik daar toch blij mee moet zijn toch??? (ja sorry ik weet soms zo langzamerhand niet meer hoe ik me moet voelen, wordt van de ene emotie naar de andere geslingerd )