Lola, Ik mocht tussen punctie en tp niet zwemmen dus ik zou zeggen vijf dagen dan? (Daags na de tp mocht namelijk wel Weer) Klinkt interessant dat calciumbadje!! Hopelijk woedt dat het missende stukje van de puzzel voor jullie! Tinussie wij hebben er ook ooit twee in de scope gehad en wel een terugplaatsing! Ga keihard duimen vor je! Emjo, wat jammer nou ook weer... Mijn cyclus is sinds gisteren weer begonnen. Ik kom nu echt lullig uit met mijn werkdagen dus ik ga toch naar de moeite bijeenschrapen het mijn baas te vertellen... hoe hebben jullie dat gedaan? (Ik werk ik in het onderwijs dus kan geen vrije dagen opnemen)
Tinussie wat schrikken en balen zeg! Hoop zo voor je dat ze t redden dit weekend! Goede duitse lucht doet hopelijk wonderen voor jullie! Lef; geen bericht is goed bericht zeiden ze maandag, maar heb jij nog gebeld? Lets; lastig zeg zo met werk. Je krijgt er natuurlijk wettelijk gezien vrij voor maar is lastig snap ik.. ik zou t vertellen en hopelijk krijg je begrip!
Tinussie Toen de assistente mij belde (ook pas om 12.15 uur), heb ik gevraagd hoe het zat als de celdeling tussentijds ophield. Ze vertelde me dat ze 's ochtends tussen 8.00-9.30 uur controleren. Het zou dus kunnen dat ze je daarna bellen. Maar ze zei ook, dat ik niet meteen in de stress moest schieten als ik zie dat ze bellen, want het zou ook kunnen dat ze de afspraak van de terugplaatsing willen verzetten. Je begrijpt dat ik natuurlijk gigantisch in de stress ga schieten als ze bellen... Lets Ik begrijp dat je nu even vrijaf wil? Ja, ik zou het aan je baas voorleggen. Dan is het aan zijn/haar begrip om je even te ontlasten. De meeste mensen begrijpen dit wel, lijkt me. Ik ben eigen baas, maar vind het ook heel lastig om m'n compagnon hiermee op te zadelen. Gelukkig heeft hij veel begrip.
@EmJo: ja, was een cryo. Waar ik ook nul vertrouwen in had. Want het was ook nog eens een keer geen toppertje. In mijn gedachten was ik allang weer bij een nieuwe behandeling. Maar dus toch een plakkertje. Dat is uitgegroeid tot een heul pittig ding! @Tinussie: ik snap je gevoel. Maar je hebt er maar eentje nodig he! Bij onze eerste behandeling in DD deden we 'gewoon' ivf. Maar mijn eieren zijn natuurlijk gewoon al een beetje oud. Geloof dat ze toen 17 stuks hadden geoogst. Er waren er geloof ik maar 5 rijp voor de embryoscoop. En uiteindelijk op dag 6 (!) maar 2 over. Wel 2 toppertjes overigens. Die hebben ze tegelijk teruggeplaatst en daar is eentje van uitgegroeid tot onze oudste dochter. Toen ik die afvalrace-getallen hoorde op de dag van de tp, zakte mij de moed ook wel even in de schoenen hoor. Wat ik maar wil zeggen: sterkte meid!
Lets, fijn te horen dat jij toch een tp hebt gehad met maar 2 in de scope. Lastig met je werk. Ik heb het ook voor deze poging verteld aan mijn manager. Daarvoor was het niet echt nodig, omdat het ziekenhuis vlakbij mijn werk was, maar ja nu ook nog eens veel reistijd. Hij was heel begripvol. Zoals Babs zegt, heb je er wettelijk gezien recht op. Al is het wat onduidelijk voor mij hoe dat nou zit met reistijd. Mijn vriend werkt ook in het onderwijs en heeft dus hetzelfde probleem met geen vrije dagen. Hij heeft het ook verteld, meer ook een beetje als een mededeling van dat hij er dan een paar keer niet zou zijn, en dat was wel oke. Al kon zijn baas zich er niet echt wat bij voorstellen, want die dacht dat we met een donor bezig waren... Hij staat verder niet voor de klas, dus dan is het wellicht wel wat makkelijker. Ik weet niet hoe het bij jullie qua vervanging is geregeld? Babs, bedankt. Jij ook nog veel succes, nog maar twee nachtjes slapen. Lef, ik begreep inderdaad dat ze elke ochtend checken en bellen als het niet doordeelt, maar ik vind het toch wel fijn om zaterdag te weten of ze allebei nog iets doen en of het er ook een beetje goed uitziet of dat ze net aan de deling halen. Het vervelende is dat ze op zondag niet bellen als de deling dan stilstaat. Dus ik dacht dan heb ik in ieder geval zaterdag nog een beetje een idee qua kansen.
Lets ik zou zaterdag gewoon bellen. Of lef en ik moeten gaan spieken voor je😎 Ja nog naar 2 nachtjes... Ik heb op mijn werk veel collega's en meerdere collega's in de mmm dus iedereen is begripvol. Al weet van ons niet iedereen het, alleen de mensen met wie ik dagelijks werk. Ik zou als ik jou was gewoon uitleggen hoe t zit en dat je dan soms een dag er niet kan zijn. Dit is jullie grote wens en als ze er niet mee akkoord gaan zeg je gewoon dat het allemaal wettelijk bepaald is toch!?
Stiertje, bedankt voor je reactie. Het is toch altijd goed om te lezen dat wonderen bestaan. Hopelijk geldt dat ook voor de embryo's van Lef en mij
Meis, ik gun het iedereen hier zo van harte! Iedereen die zo'n strijd moet leveren om zwanger te worden, zou als beloning gewoon zeker zwanger moeten worden. Maar helaas werkt het niet zo.
Babs, ha, ha dat zou wat zijn. Ja wij komen voor een forumgenootje even haar embryo's inspecteren, want we waren toch in de buurt Stiertje, dat is zeker zo. Met name als je dan ook nog eens bedenkt dat sommige mensen, die toch echt geen geschikte ouders zijn, maar zo zwanger raken van het ene na het andere kind. Maar ja, helaas is het niet altijd zo, dat zelfs na zoveel moeite een goede zwangerschap tot stand komt.
Ja tinussie haha.. klinkt goed toch!? Ik heb er ook maar 3 hoor... maar goed t onze 1e icsi pas! Dus kan nog positief zijn en vertrouwen hebben. Helemaal omdat we nog niets gehoord hebben! 😊
Thanx voor jullie lieve reacties.. Het moeilijk is dat mijn contract nog nie helemaal rond is omdat ik t met een paar dingen oneens ben eigenlijk en dat het maar loopt tot en met dit schooljaar. Daarna is t of een vaste baan of eruit.... sja en als je lastig bent... Maarja liever een kindje dan werk, dus ik ga het gewoon zeggen. Ik moet bijv volgende week maandag een echo maken en dat valt op mijn werkdag. De test zal ook weer op een werkdag vallen en ik kan me moeilijk elke maand ziekmelden een dag Dus ik ga t maar gewoon zeggen... al zie ik daar wel tegenop...
Lets Ik zou als werkgever liever weten wat er speelt dan dat je je ziek meldt. Als je zo vaak 'ziek' bent scoor je ook geen punten... 😉
Tinussie en Emjo, ik duim dat jullie toppers het halen. En ze zijn nog in de race! Al snap ik de spanning. Maar geef ze nog niet op. Emjo, er komt geen terugplaatsing deze ronde vandaar. Anders zou ik vlak na de terugplaatsing nog niet willen zwemmen maar nu heb ik er eigenlijk wel weer zin in. En het is inmiddels meer dan een week geleden. Maar je hoort wel eens wat over infectiegevaar maar ga er maar vanuit dat dat voor de eerste dagen geldt?
Lola, als het al meer dan een week geleden is mag jij dan toch zeker zwemmen! Lekker iets leuks gaan doen waar je zin in hebt! Lef, ik heb me nu nog maar 1 keer ziekgemeld maar wat jij zegt is idd de reden t wel te vertellen
Goedemorgen dames!! Hier vanmorgen een plusje hoor!! 😁🎉 Vind het super spannend en mega onzeker door dat bruinverlies en buikpijn. Dat wordt nog onderzocht hoe dat komt (miss door een bacterie) Volgende week uitslag daarvan. 😕
Jaaaaaa Elise, Wat een supergoed nieuws!! Ik ga superhard coor je duen nu dat dat bloedverlies liefst vandaag nog stopt. En het hoeft niet altijd mis te zijn dus hoop dat dat bij jou ookm zo is. (i'm fhe Queen of bloedverlies in een zwangerschap, zelfs sneeuwmees hier heeft er nog nachtmerries van) maar wel heel spannend..dus ook sterkte ermee!
Lola; ik ben bang dat ik het niet meer weet maar waarom geen tp? Ik heb het vast genist de afgelopen week want was helaas erg met mezelf bezig Elise, jaaaa wat een mooi bericht!! Net wat er al gezegd is; bloedverlies komt vaker voor alleen ik kan me goed voorstellen dat het onwijs spannend is 🍀 En voor de rest zijn het voor veel dames hier weer erg spannende dagen. Ik hoop op goede tp's van toppertjes 🙏🏼🍀💪🏼