Jeetje Babs wat schrikken is dat zeg 😢 Wat een teleurstelling zeg.. Sterkte meid! Wat een rollercoaster aan emoties zo zeg. Ben benieuwd wat dr. Cuypers dinsdag je kan vertellen 😔 Dikke knuffel voor jou!
@Babs: wat een enorme teleurstelling! Ben ook wel benieuwd of ze hier een verklaring voor hebben? Dikke knuffel!
Babs, wij moeten een cyclus wachten ja. Eierstokken moeten weer tot rust komen. Suf he, je was zo blij dat jullie direct konden starten. Maar wij kunnen die wachtcyclus wel scratching doen. Voelt het toch nog iets nuttiger, want wachten duurt lang!
Ahhh nee Babs, wat een verschrikkelijk rotnieuws!! Heel veel sterkte voor jullie, hoop dat je het weekend een beetje rust kunt hebben samen om te rouwen om deze poging. Knuffel!
Ik hoop dat ze iets weten maar aan de telefoon zei de mevrouw dat ze hiervoor geen oorzaak hebben!? @Lef : jij hebt niets gehoord hoop ik toch?! Duim zo hard voor jullie!!
Elise wat ben ik ontzettend blij voor je, een mooie plus! Gefeliciteerd meid. Nu hopen dat het bloeden inderdaad snel stopt en dat het meevalt met evt bacterie/infectie.
EmJo je vroeg over de scratching, ik heb het vorige maand gehad. Omschrijf het zelf als een uitstrijkje+. Hij brengt een katheter in en gaat dan wat kleine hapjes uit je baarmoederwand nemen. Vond het zelf totaal niet pijnlijk en was met 5-10 minuutjes (incl opmeten baarmoederslijmvlies en checken follikels) gepiept.
Babs Nee, ik was na jouw bericht heel erg zenuwachtig, maar er is niet gebeld. Nog iets minder dan 24 uur in spanning zitten. Trek je het een beetje? Mijn eerste ICSI tegenvaller kwam keihard aan. Dacht me goed voorbereid te hebben op een mislukking, maar onbewust was m'n hoop blijkbaar groter dan dat. Ik stond van mezelf te kijken, dat ik verschillende keren spontane huilbuien had.
Herkenbaar lef. Was zo sterk, vol vertrouwen. Ook wel realistisch dat t niet zou kunnen lukken. Alles leek alleen zo perfect, te perfect misschien, t is ons weer niet gegunt. Mijn lichaam zegt ook een maand rust, voel mn eierstokken nu ook nog wel zitten. Maar we willen uiteraard heel graag direct door. Wachten is niet leuk! Scratching is nog niet wat voor ons lijkt me!? Ben nog nooit zwanger geweest.......
Ik zou het telefoongesprek even afwachten. Ik had 8 eicellen bij de punctie en toen ik werd gebeld over het aantal bevruchtingen kreeg ik te horen dat er 2 rijp waren waarvan 1 bevrucht. Door deze informatie ging ik er toen vanuit dat 6 eicellen niet rijp waren. Bij de terugplaatsing kreeg ik echter wat nadere uitleg van Dr C en toen bleek dat bij deze 6 eicellen ook eicellen zaten die niet geschikt waren voor ICSI. Die informatie had ik van de telefoniste niet gekregen. De telefonistes geven alleen maar een boodschap door natuurlijk. Mij hielp het destijds in het verwerken van de teleurstelling om even met Dr C te praten over waar dit nu precies aan lag. (Het woord 'teleurstelling' is hier natuurlijk maar relatief, want ik realiseer me dat ik van geluk mag spreken dat ik wel een terugplaatsing had met een zwangerschap als gevolg).
Heb geen ervaring met scratching. Weet niet of het alleen voor vrouwen is, die al een keer zwanger zijn geweest. Bij mij is er geen scratching gedaan. Geen idee waarom niet. Ja, dat direct door willen gaan had ik ook. Op de een of andere manier kreeg ik een soort 'ik wil winnen, dus kom maar op met de volgende' gevoel.
Ik ga ook het gesprek aan met dr.C. dat zal zeker helpen. Maar we hebben hier al zoveel ervaring bij elkaar dat we hier ook wel vragen neer kunnen gooien 😊 Mijn vriend vroeg ook of ik wel door wil. Hij vindt t vreselijk om mij te zien met die spuiten en gedoe. Maar ik heb ook zoiets dat ik er alles voor over heb. Dat oer gevoel moeder te worden is niet zomaar verdwenen. En anderszijds hebben we beide zoiets van, we willen direct door. Mocht t dan uiteindelijk heel slecht uit pakken dan kunnen we er ook een punt achterzetten. Ik ben 29 dus wie weet pak je de draad weer op over 10 jaar. We willen wel genieten van het leven!
@babs ik heb in NL scratching gehad voor onze eerste ICSI en mijn schoonzusje ook bij de eerste IVF terwijl ze nog nooit zwanger was geweest. Volgens mij heet het in NL anders (ik kreeg een folder mee die hysteroscopie heette) en is het ook heftiger want ik kreeg narcose. In DD doen ze het in combinatie met het NK cellen onderzoek en dat doen ze volgens mij vooral al je eerder miskramen hebt gehad. Maar puur 'krassen van de baarmoederwand' om hem klaar te maken voor innesteling kan dus ook, dus zou je eens aan dokter C. kunnen vragen. Het doel is dan wel belangrijk, want het is vooral om innesteling te bevorderen en als je geen signalen nog hebt dat het daar bij jullie misgaat zou het niet nodig hoeven zijn.
@Babs: oh nee!!!! Hopelijk kun je dinsdag tijdens het consult je vragen die je dan vast hebt allemaal stellen. @Elise: gefeliciteerd!
Oh dat gevoel dat je omschrijft kennen we allemaal denk ik zo goed, dat oergevoel van 'ik ga door tot ik erbij neer val'. Vond ik ook zo mooi omschreven in dat item van zorg.nu. Schoot helemaal vol toen die meid precies wat ik voel uitsprak. Heel veel sterkte Babs!
Babs Ik snap dat je misschien denkt: ik laat het even en zie over een paar jaar wel. Maar ik ben 41 en adviseer je om geen 10 jaar te wachten. Wel heel fijn voor je om geen haast te hebben! Je kunt je tijd nemen.
Mijn vriend zette het beeld stil en vroeg: waarom zit jij nu te huilen??? (grrr mannen). Maar ik kon me ook zo hun gevoel voorstellen, de onmacht, de wanhoop.