Oh, ik bedoelde ook niet dat je het hier niet kunt neerzetten hoor. Ik wilde enkel aangeven dat mijn ervaring was dat Dr C meer toelichting kon geven dan de assistentes die de telefoontjes doen (in mijn geval). En ik hoop dat dat bij jou ook zo is, zodat je het wat beter een plekje kunt geven.
oh je had vandaag echo Wen, wat heerlijk om te lezen dat jullie mini lekker beweeglijk was 😍! Ja grrr die mannen af en toe - die van mij is sinds de laatste uitslagen dusdanig zijn kop in t zand aan t steken dat ie door mij echt achter een iPad gezet moest worden om t terug te kijken en toen nog de hele tijd met een schuin oog naar de tv zat te kijken die op mute stond. Werd er zo geïrriteerd van! Hij heeft zich nog geen 1 keer verdiept in pisci, IMSI of tese terwijl dat wel dingen zijn die straks waarschijnlijk gaan gebeuren.
ZoWelkom Nee, dat gebruik ik niet. Hoezo? Hadden ze naar jouw mening wel scratching moeten/kunnen doen? Mijn ervaring met DD is niet zo juichend als bij jullie allemaal. Ben uiteindelijk toch maar doorgegaan, omdat jullie zo positief zijn. Onder het mom 'het eindresultaat telt'...
Nee, ik heb echt een probleem met innesteling. Meerdere miskramen gehad. Heb jij dat ook gehad? Want het kan een innesteling bevorderen. Maar als je geen probleem daarmee hebt is het niet 'noodzakelijk'. Het zou altijd kunnen helpen maar denk dat ze eerst willen kijken of het zo wel pakt? Je kan altijd ff bellen en de vraag stellen wat hun reden hiervoor is geweest om het niet voor te stellen. Jammer dat je dat gevoel hebt. Misschien moet je het even aangeven bij ze dat je toch gevoel hebt dat nog niet alles uit de kast gehaald wordt? Prednison en scratching werkt averechts op elkaar is mij ooit verteld
Lieve meiden, ik ben niet meer zo actief. Wilde jullie attenderen op een docu van afgelopen dinsdag op de NPO. Het heet zorg.nu en gaat over ivf in het buitenland. Dr Cuypers en dr de Sutter geven een uiterst correcte maar stevige tik aan het Nederlandse IVF stelsel. Misschien ook eens fijn om je omgeving te laten kijken. Succes allemaal meiden met het najagen van jullie grote droom!
ZoWelkom Aha, ik begrijp het. Ik heb 1 vroege miskraam gehad. Maar ik heb het idee, dat het behandelplan voor die tijd al klaar lag en niet aangepast is nadien. Wat me verbaast, is dat iedereen wordt aangevuld met bijvoorbeeld vitamines, maar ze hebben er bij ons beiden niks over gezegd. Nou, zó uitgebalanceerd eten wij niet hoor 😁 Ben wel blij dat we picsi en dat eicelbadje hebben deze keer. Dat is toch een verbetering ten opzichte van vorige keren. Overigens was m'n 'opbrengst' laatste keer in NL wel groter. Maar goed, het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit. Toch? 😉
Die vitamines heb ik destijds ook gevraagd aan dr. Scholtes en toen hij met een lijstje.. Mijn opbrengst was in DD ook slechter maar wel met resultaat dus wat dat betreft is het idd kwaliteit voor kwantiteit.. Misschien moet jij je zorgen wel even uitspreken, je moet toch positief zo'n behandeling in gaan..
Ik heb niet echt alle tijd voor mn gevoel. Wil t liefste zo snel mogelijk door. Maar we hebben wel zoiets dat we nu 3x icsi afmaken. En als t dan niet gelukt is hebben we bij wijze van spreken over 10 jaar nog de tijd misschien om t te proberen..... maar goed in de toekomst kijken kunnen we toch helaas niet!
@babs: wat rot voor je meid... Ik herken je gevoel wel heel erg. Bij mijn eerste poging 5 jaar geleden werd er niet eens een punctie gedaan. Ik heb heel even gehuild toen mijn moeder zei dat ze het erg voor ons vond. Daarna raapte ik mezelf bij elkaar en heb gezegd: ik ga echt geen maand wachten! Ik ga door! Die baby komt er! Wij waren zo gezegend dat ik de poging erna zwanger was. Ik snap je verdriet, wat een teleurstelling. Maar wat zijn wij vrouwen krachtig hierin! Zet 'm op meid. Laat je verdriet er zijn en volg je gevoel. Alles wat je nu kiest is goed; pauze of doorgaan, het maakt niet uit. Succes in ieder geval @Elise: wauw! Gefeliciteerd! Bloedverlies geeft wel onzekerheid... Maar een posi test geeft weer bevestiging! Jippiiiee!!! Heb je ook klachten die bij zw horen?
Lef: ik heb ook niets gehoord over vitamines. Alleen foliumzuur en ze werden blij dat mn vriend dat ook al slikte. Sweet lily: idd wij vrouwen zijn hier zeker sterk in. Heb nog een gezwollen buik van de punctie dus weet niet of ik wel gelijk door mag gaan.. we gaan t zien.. eerst maar eens horen dinsdag wat het plan is voor ons......... had liever morgen dat gesprek al!
Oh nee Babs dat meen je niet. Wat vind ik dit erg voor jullie! Ik hoop dat Dr C. je meer kan vertellen over waarom het mis is gegaan en met name hoe hij denkt dat dit de volgende keer beter kan. Ik snap dat je liever morgen dat gesprek al hebt, want je wilt toch meer duidelijkheid, jammer dat dat niet kan. Wat een klap, ik wil jullie heel veel sterkte wensen! Qua vitamines, ik zal zo even kijken of ik een foto van het lijstje kan plaatsen. Ik weet niet helemaal waarom dit bij de een wel wordt grnoemd en bij de ander niet. Ik kreeg het tijdens de intake, maar het meeste slikte ik al. Alleen mijn vriend is nog wat andere dingen erbij gaan slikken. Elise, gefeliciteerd. Wel balen van het bloedverlies. Fijn dat ze dit nog verder gaan onderzoeken. Ik heb ook bloedverlies gehad tijdens mijn eerste zwangerschap en dat is goed afgelopen, dus houdt hoop. Lef, succes morgen!
Babs Precies! Volg je gevoel. Hopelijk pakt de volgende kans beter uit! ZoWelkom Het probleem is, dat we op veel weerstand stuiten. Ik heb gezegd, dat ik hun communicatie niet zo best vind. Die nieuwe dame zei heel bot: ik ben hier nu nieuw en we laten niks meer liggen. Ik vind haar niet vriendelijk, ze zit notabene in de zorg (maar dat vind ik al bij de receptie). Haar antwoorden zijn bits. Als ik dingen op wil schrijven zucht ze nog maar eens. En haar uitleg is miniem. M'n vriend zei: de slager praat met meer passie over dood vlees dan zij (inclusief dr. S) over het maken van nieuw leven 😂 Afijn, we nemen het maar voor lief, omdat ze zo kundig zijn.
Dames, ik ben een meelezer/meelever en daarnaast ook klant in DD. Ik vind het enorm rot om de teleurstellingen van de laatste paar dagen te lezen. Heel veel sterkte Emjo, Babsvdh en Loolaa, en anderen die ik misschien vergeten ben. Na twee (en een half) mislukte IVF's in NL waaronder een zonder bevruchtingen weet ik heel aardig hoe dat voelt. Met een AMH van 0,8 zijn je kansen in NL duidelijk niet erg goed. Mijn ICSI behandeling in DD begin september heeft echter wel succes gehad! Met maar twee bevruchte eicellen die het in de embryoscope prachtig hebben gedaan en beide teruggeplaatst zijn. Blastocysten dus. Vooraf hebben we ook de vitaminen/supplementen van het lijstje gebruikt, plus DHEA voor mij, en een scratching. De scratching was een heel klein ingreepje en deed geen pijn. Nu ben ik eigenlijk nog een beetje in ongeloof en ga ik de echo afwachten op 20 oktober. En natuurlijk plassen voor Moeders voor Moeders. Ik hoop van harte dat DD jullie ook het maatwerk en het gelukt oplevert om een goede zwangerschap te bereiken.
Gefeliciteerd lafayette! @lef: over welke assistente gaat dit? Ik heb namelijk nu ook niet echt goede ervaringen... hele domme fout vooral: ze heeft me vanuit een verkeerde apotheek medicatie laten bezorgen.kosten: 1300 euro en mijn verzekering vergoedde niks omdat het niet bij de goede apo vandaan kwam... uiteindelijk heeft de goede apotheek aan de verkeerde teruggeleverd en heeft de goede gedeclareerd dus kwam het toch goed. Ook aan de telefoon, dat ze zei dat ik suprefact moest gebruiken. Ik zei dat dat de vorige keer niet hoefde: nou dat staat hier wel, dus gebruik maar gewoon. Nog een voorbeeldje: ik had haar gesproken over uitgangsecho, die mocht ik in eigen ziekenhuis doen. Zij ook : nee hoor, ik moet een afspraak plannen. Dus even discussie en uiteindelijk had ik het voor elkaar: ze zou overleggen. Bel ik 5 minuten later terug, weet ze niet meer wie ik ben, zegt zelfs dat ik haar dan niet gesproken heb:! WTF! Gek mens
Oh bedenk net dat het ook die nieuwe gyn kan zijn natuurlijk... ik had destijds alleen dr S. Nu drC, die vond ik wel fijn! Neemt de tijd en legt alles goed uit. Wij noemen dd wel altijd de baby fabriek. Daar worden baby's gemaakt, komt weinig gevoel bij kijken...