ICSI in Düsseldorf deel 6

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Willeke86, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Zit gewoon in spanning voor jullie Lef. Omdat ik weet dst ik er anders ook was geweest.. hoop zo voor jullie dat deze laatste poging mag slagen!

2. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    LaFayette, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Lef, ik hoop dat alles goed is gegaan met de tp en je nu op het wachtbankje zit.

Babs, ben je nog gebeld door Dr C. vandaag of is dat niet gelukt?

Ik heb vanochtend contact gehad met DD en de 2 embryo's liggen op schema. Ik kon het bijna niet geloven. Ik krijg weer een klein beetje hoop dat 1 misschien toch wel maandag gaat halen.

3. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Ohhh spannend zeg! Voor wanneer?
    Begrijp ik goed dat je de gehele zwangerschap utro gaat gebruiken? Helpt dat tegen een mogelijke vroeggeboorte?

Wij worden ook nooit gedag gezegd maar dat maakt mij niet zoveel uit haha. Als dr. C me maar helpt ben ik blij!

4. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Goed nieuws tinussie!
    Ik wordt dinsdagochtend gebeld😉

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ja utrogestan gehele zwangerschap of proluton 1x in de week een prik in bil.. ik hoop proluton ergens, want elke dag die smurrie haha!
    Jullie kn nov voor de cryo?

Ja!! Vind ik ook, we worden goed geholpen altijd! Je vragen moet he wel paraat hebben maargoed daar ben ik een ster in 😂

6. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Liever 1 prik in de week dan elke dag die vieze bollen lijkt mij ook inderdaad. Pff 38 weken die vieze dingen dat zou wel erg zijn, al heb je er natuurlijk alles voor over!

7. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dames! Er is (en ik quote dr. C) 1 ei v niet al te beste kwaliteit, maar nog net voldoende, teruggeplaatst. Het andere ei was al vroeg gestopt met delen. Niet heel erg hoopgevend dus 😔 18-10 moet ik een test doen. Maar als m'n eerdere ervaringen als uitgangspunt genomen mogen worden, weet ik het voor die tijd al.

Babs Jouw afspraak is door 7 andere stellen ingevuld volgens mij. Het was zó druk. De wachtkamer en mijn blaas puilden uit. Het liep ook uit, dus op een gegeven moment dacht ik: ik ga vragen of ik mijn blaas mag legen en dan drink ik wel weer een halve liter water om 'm te vullen. Maar net op dat moment werd ik geroepen 😄

Nog even gevraagd of dr. C veel reacties op z'n optreden heeft gehad. Heel veel, ook al had hij niet zoveel gezegd en was het vantevoren allemaal afgesproken. Hij had achter de schermen al hevige discussies met die NLse arts, zodat ze in de uitzending rustig naast elkaar konden zitten 😂

8. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tinussie Ik hoop dat jouw eitje(s) ook nog even doorzet(ten). Fijn dat je vanmorgen even een status update hebt gehad.

En die bolletjes zijn idd echt ranzig hè. Nou ja, ik heb ze liever dan die spuiten (alsof je keuze hebt), maar blegh... 🙈

9. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Eindelijk bericht Lef. Er is tenminste een terugplaatsing geweest! Je hebt een kans, hoop houden!😘

Haha ik geloof direct de discussies! De artsen uit NL hadden nu een statement op tv moeten maken dat t eens afgelopen moet zijn dat de verzekeraars aan de macht zijn

10. Lef

Lef Actief lid

1 sep 2016
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja, precies! Beetje meer uitgesproken zijn, is wel goed. Maar ja, hij mocht als 'hoofd AMC' (toch?) natuurlijk niet al te kritisch zijn. Anders zeggen de verzekeraars: helaas behandelingen in het AMC worden niet meer vergoed. De lange arm van verzekeraars reikt ver, volgens mij 😉
    En hoe gaat het met jou Babs? Kun je de teleurstelling een beetje verwerken?

11. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ja dat is waar! Erg sterk kwam hij ook niet over in de uitzending!
    Hier gaat zn gangetje. Rustig en benieuwd naar dinsdag. Links onder in de buik is nog gevoelig. Hematoom? Cyste? Hoop aan de ene kant dat ik gewoon zsm weer mag beginnen maar we gaan t zien.. Maandag weer lekker aan t werk en andere gedachtes!

12. Tinussie

Tinussie Actief lid

11 nov 2011
    151
    21
    18
    NULL
    NULL
    Babs, jammer dat je nog geen telefoontje hebt gehad. Dinsdag maar even afwachten dan. Ik herken op zich wel dat je buik nog vrije lange tijd gevoelig is, omdat je eierstokken toch aardig wat te verduren hebben gehad. Wellicht kun je het dinsdag wel even noemen als je het niet helemaal vertrouwt.

Lef, jammer dat het embryo niet van topkwaliteit was, maar de kwaliteit zegt niet altijd wat. Het heeft in ieder geval wel dag 5 al gehaald en hopelijk voelt het zich lekker thuis in jouw buik en deelt het goed verder. Sterkte in ieder geval op het wachtbankje!

Ik vond de uitzending ook interessant om te zien en dan met name hoe de Nederlandse artsen maar vast blijven houden aan het wetenschappelijke resultaat. Dan denk ik oké, daar zit wat in, zeker omdat het ook om nieuwe levens gaat, waar je natuurlijk ook niet van wilt dat die van alles mankeren.
    Maar als Dr S. vanuit Gent dan zegt, wij doen dit al 6-7 jaar dan vraag ik mij wel af waarom het zoveel jaren moet duren voordat er dan eens een keer een trial wordt gedaan in Nederland. Daarnaast kun je dan toch ook de resultaten en onderzoeken uit het buitenland erbij houden. Je hoeft toch niet zelf dan weer opnieuw een wetenschappelijk onderzoek ernaar te doen.
    Hetzelfde was natuurlijk met de NIPT-test die al jaren in verschillende landen wordt gebruikt en dan pas sinds 2014 ook in Nederland wordt toegepast (maar ook nog steeds eerst in een studie en vanaf volgend jaar dan pas officieel beschikbaar). Alles lijkt hier zo lang te duren. Zoals Dr C terecht zei, die tijd hebben wij gewoon niet, omdat de biologische klok verder tikt.

13. Elise33

Elise33 Actief lid

30 mei 2016
    316
    47
    28
    Tegen de tijd dat NL vindt dat het geen wetenschappelijk onderzoek meer is dan zijn wij al hoog bejaard! 😂

Lef wat spannend!! Hoop zo dat je de 18e positief mag testen!! Wel hoop houden hoor meid! Je hoort wel vaak dat ook mindere kwaliteit embryo's aanslaan. Soms voelt het meer als geluk hebben als wat anders... Duim voor een hele flinke dosis! 🍀

14. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ja NL moet van de regering/verzekeraars alle onderzoeken opnieuw doen en mogen dat niet zomaar overnemen. Veel te makkelijk gedacht van ons dus😕🙈 ben trouwens niet onzeker over wat ik nog voel in mn buik maar meer: zou ik alweer direct door mogen of nog een cyclus wachten.
    Wat ik mij net bedacht ... zou DD ook kunnen doen alsof de punctie niet goed is gegaan en deze icsi 1 niet als poging telt?😆 Loolaa misschien een idee over?

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zoo weer even bijgelezen;

Babs, sorry beetje laat, maar wat rot zeg (understatement)sterkte en dikke knuffel!

Lef, fijn dat er een tp is geweest. Duimen draaien, you never know!

Tinussie: fijn dat ze nog in de race zijn!

Vraag me af welke assistentes jullie hebben gehad, die ik heb zijn altijd echt megavriendelijk een meelevend en zeggen altijd gedag enzo. Weten vaak ook snel wie ik ben als ik bel enzo... misschien ben ik te vaak geweest dan;)
    Maar wel heel erg jammer!!

Haha die discussie buiten het programma om hadden ze op moeten nemen, dat was pas interessant geweest!😂

Ik ben mezelf niet helemaal merk dat alles er toch weer behoorlijk inhakt nu. Ben erg moe en kan niks hebben..
    Maarja al moeten we kruipend naar de andere kant vd wereld he 😉

16. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Babs ik vrees dat je een cyclus moet wachten, ze doen normaal niet in twee maanden twee puncties... maar ik hoop dat je doormag!

17. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Denk het ook hoor. En denk zelfs dat t lichamelijk beter zou zijn. Maar je wilt door en al moet dat kruipend naar de andere kant van de wereld inderdaad. Opzich kan dat ook want dan zitten we nog net voor december met punctie/tp. Dec. Is zo'n drukke baan voor manlief dat we daarin geen poging gaan doen.

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    En ze hebben volgens mij ook nog twee weken kerstsluiting in dusseldorf!

Ja je wilt door he! Liefst nu meteen! Wachten is killing!

19. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Babs, daar heb ik niet over nagedacht. Ze hebben er natuurlijk wel gewoon werk mee gehad, ook in het lab enzo nog. Dus verwacht dat het qua kosten niet eens zoveel scheelt. Maar je zou kunnen informeren.

Mm, heb nog niets over kerstsluiting gehoord. Wanneer zijn ze dan gesloten?

20. Babsvdh

Babsvdh Fanatiek lid

18 jul 2015
    1.515
    90
    48
    Vrouw
    Ik wil de rekening van t lab dan wel gewoon betalen buiten verzekeraar om 😆. En dan tot aan punctie declareren.... of is dit heel slecht van me!?😎

Deel Deze Pagina