ICSI in Düsseldorf deel 7

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Stiertje73, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik heb een vraag: wie slikt er dhea? Of heeft het geslikt?
    Welke merken zijn goed?
    Ik kreeg als tip een bepaald merk te kopen, omdat het merk wat ik wilde kopen minder goed zou zijn. Masr dat "goede" merk kan ik niet vinden op internet.
    Wie kan me advies geven?

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @dossier opvragen: kost ongetwijfeld geld, want de facturen die ze sturen, liegen er niet om.
    @Sneeuwmees: ja, het heeft wel doorgezet. Dus nu aan de progynova.
    @dhea: geen ervaring mee. Maar is iets waarmee ik persoonlijk nooit op eigen initiatief zou beginnen.

3. Elocina

Elocina Actief lid

19 aug 2015
    472
    106
    43
    Ik heb DHEA gekregen via dusseldorf. Had geen medische indicatie (goeie amh waarde) maar wilde het toch proberen en Cuypers begreep dat. Loop je in dusseldorf? Dan zou ik gewoon vragen, krijg je ze via nijgeertgen en hoef je t ook niet zelf te betalen. Ik had het eerst ook bijna online besteld maar ben blij dat ik dat niet gedaan had, cuypers zei ook dat wat je online besteld veelal niet de werkende stof bevat.
    Succes!

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Sorry ben ik weer.....mag ik even "klagen"
    Ik kan er nog steeds niet echt van genieten mensen van wie wisten dat we tp gehad hadden hebben we het verteld die zijn allemaal dolgelukkig voor ons. Behalve ik zelf....ik kan echt alleen maar denken aan hoe groot de kans is dat het misgaat of leeg vruchtzakje enz enz zo gaat het nog lang duren tot de 21 e ik weet het. Bij mijn dochter had ik dat helemaal niet maar tis net alsof je nu meer weet/leest wat er mis kan gaan.
    *klaagmodus weer uit*

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie26 : ik had dat bij mijn tweede zwangerschap ook. Het bijna zorgeloze wat ik bij de oudste had, had ik bij de tweede absoluut niet. Bij iedere goede echo, iedere mijlpaal (nekplooimeting en 20 wkn echo) kreeg ik er wel steeds meer vertrouwen in. Kom hier af en toe maar even lekker 'klagen'. Het hebben van een positieve test betekent niet ook dat je ineens helemaal zorgenvrij bent en 'alleen maar' blij kunt zijn.
    @Stiertje73 : zal even schakelen zijn geweest dat je nu sneller dan verwacht door kunt. Maar begin is er dus weer. Succes!
    @Gein : je vroeg nog naar de jongens. Het gaat gelukkig heel erg goed. De oudste, inmiddels acht, lange slungel aan het worden, fietsenrek met veel te grote tanden. Je kent het type wel.:D. Op school gaat het goed, zegt hij steeds. Al zal ik pas gerust zijn als we het 10-minuten gesprek hebben gehad volgende week. De zorg om hem zal altijd wel blijven. Jongste gaat over 5 maanden naar groep 1.:$ Nu al begin gemaakt op peuterschool. Leert hem alvast wennen en ook mijn navelstreng kan alvast oprekken voor als straks het echte werk begint. :oops: Verder druk met werk, school, speelvriendjes, sporten van de oudste, peutergym, peuterzwemmen enz. en ook nog een pup enige opvoeding proberen mee te geven. Man heeft onregelmatig werk, ik heb mijn eigen werk en tussendoor probeer ik ook nog een fotocursus voor mezelf te volgen en het huis aan kant te hebben. Timemanagement op hoger niveau soms, maar het lukt nog steeds.:thumup:

6. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Juffie26 ik ken het (nog) niet, maar vind het echt niet vreemd hoor. Je weet nog niet zo veel. Probeer wel positief te blijven, maar ik denk dat als je eenmaal een bepaalde diepte in de mmm hebt aangetikt, een zwangerschap nooit helemaal zorgeloos zal worden. Geeft ook niets, maar je weet dat je zwanger kan worden en voor nu ziet het er goed uit. Ik zou wel af en toe een test blijven doen, je bent nog maar zo kort zwanger. Ik denk dat ik 1 x per week zou blijven testen of bij onzekerheid 2 x. Maar dat moet jouw eigen keuze zijn natuurlijk.

@jolein8 bij mij hebben ze DHEA en DHEA-S gemeten en waren beide nog maar net normaal. Dus ik kreeg recept van DD en NijGeerten heeft het mij gestuurd. Er schijnt veel troep te zijn. En ik vind dat de bijwerkingen er eigenlijk niet om liegen. Veel haargroei in mijn gezicht (ook op andere plekken, maar daar stoor ik mij niet aan) en hele vette huid en haren. Ik moet echt elke 24 uur mijn haren wassen, anders ziet het er echt niet uit. Mijn advies: meten is weten!

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik loop momenteel nog bij het streekziekenhuis. Verwijziging voor ivf zit er niet in, omdat mijn vriend dat niet wil.
    Echter is mijn amh minder dan 0.1 en was mijn fsh 1x 34 en 1x 6.6. Dus zegt het zkh dat verdere behandeling zinloos is. De fertiliteitsarts adviseerde eiceldonatie.
    Ik grijp dus alle kansen aan om die minimale kans op een zwangerschap te vergroten en kreeg de tip op dhea te gaan gebruiken.

8. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey Juffie wat vervelend om te horen dat je er niet van kan genieten, maar ook wel heel begrijpelijk. Het is zo spannend en bewust/onbewust probeer je jezelf toch te beschermen tegen een teleurstelling. Ik had dat zelf ook toen ik de eerste keer zwanger raakte, was wel blij maar genieten lukte me niet echt. Ik was toen al vrij actief hier op het forum, en je leest dan toch de verhalen die je eigenlijk niet moet lezen, daardoor raak je juist onzeker. Misschien is het goed voor je om even afstand te nemen van dit forum en jezelf lekker in de watten leggen en op die manier toch weer proberen die positieve gedachte naar boven te halen.
    Ik duim voor je dat het goed zal zijn de 21ste!

poppysun vindt dit leuk.
  9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Misschien is dat wel een idee ja

10. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik heb het gewoon via dd apotheek op recept gekregen van Düsseldorf.

11. pinkiexx

pinkiexx Lid

27 okt 2017
    16
    8
    3
    Vrouw
    Hoi Meiden,

Sorry dat ik de afgelopen week niets van mij heb laten horen! Was te druk in mijn hoofd bezig met de hele medische molen dat ik mij voor de 3de icsi terugplaatsing even helemaal heb teruggetrokken om op fora's mee te lezen.
    Maar ben er weer!

@ Gein, Babsvdh, poppysun, animal en champetter: Bedankt voor jullie tips en adviezen. Fijn ook om te lezen dat er nog mogelijkheden zijn na Nederland! :).

Wat zijn er de afgelopen week veel leuke positieve ontwikkelingen! @juffie en Elocina beide gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Nou rustig verder broeden en op naar de 1ste echo! Zal wel spannend zijn of het er 1 of 2 zijn. Oh en Juffie, ik heb altijd allerlei bijwerkingen van de utrogestan (krampen, pijnlijke borsten en zelfs bloedverlies...... het is echt vies vervelend spul)

@ Gein en Animal jullie zitten zo te lezen weer in de wachtweken. Spannend! Ga voor jullie duimen dat het tot een zwangerschap mag komen.

Inmiddels zelf aangekomen op dag 11 na TP. Heb zelf het gevoel dat het weer mis gaat. Maar zal nog geduld moeten hebben. Altijd lastig om je hoofd rustig te houden! Ben aan het overwegen om misschien toch een keer met een psycholoog te gaan praten.... jullie hier ervaringen mee?

12. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Pinkiexxx; waarom heb je het idee dat het niet is goed gegaan? Heb je een driedaagse embryo terug gekregen?

Dankje wij hopen ook dat het raak zal zijn.

Sn; wat ben je toch lief je denkt nog steeds aan iedereen. Gelukkig gaat het lekker met de jongens. Hoe gaat het met jou heupen?

13. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Spannend Pinkiexx! Wanneer ga je testen?
    Gein, trek je het nog een beetje? Of neemt de spanning al toe?

14. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hey nee het is gekmakend! Ik dacht dat ik er wat relaxter in zou staan maar helaas! Hoe gaat het met jou?

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dames, sterkte met wachten. Het is het meest killing van de hele MMM.
    Ikzelf ben sinds vrijdag aan de progynova. Dus ergens eind vd maand weer een cryo tp. Gelukkig deze keer minder last van bijwerkingen dan de keer ervoor, toen was ik er echt flink naar van.

Gein vindt dit leuk.
  16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wauw Stiertje, fijn hè om weer begonnen te zijn. Om vervolgens de nare wachtweken weer in te gaan.

Gein het ís ook naar die ww. Het afhankelijk zijn van de MM maken die weken zo ongewild belangrijk.

17. Gein

Gein Bekend lid

19 aug 2014
    905
    148
    43
    NULL
    NULL
    Dat is zeker zo. Ik dacht zal er nu na drie kinderen wel relaxter in zijn maar nee hoor nog steeds net zo zenuwachtig en gekmakend! Dat veranderd echt niet. Zul jij ook wel gehad hebben?

18. stier76

stier76 Nieuw lid

7 nov 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo meiden,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat jullie mij informatie kunnen geven. Ik heb inmiddels 2 ICSI pogingen gehad in Nederland. Ik overweeg om voor de derde poging naar de kliniek in Düsseldorf te gaan. Ik heb gelezen dat jullie het al vaker over de kosten hebben gehad die de behandelingen met zich mee brengen. Mijn vraag is misschien al wel besproken maar ik kan het niet terug vinden. Op de site van Düsseldorf staat vermeld dat ongeveer 50% van de kosten vergoed worden. Weet iemand aan welk totaal bedrag ik ongeveer moet denken dat we zelf zullen moeten betalen?

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Nee, dat is eigenlijk een onmogelijke inschatting. Ik ben zelf 1 van de goedkoopste klanten met slechts alleen IVF en geen andere additieven. Icsi is minimaal 1000 duurder dan IVF.
    Wat je wel kunt doen is per 1/1 een verzekeraar zoeken die DD vergoed.

@Gein, de wachtweken werden wel anders na de tweeling. Ik was van de angst af, de angst om nooit moeder te worden. Het was meer frustratie en confrontatie met het feit dat vruchtbaarheidsproblemen gewoon niet overgaan. En ook wel dat ik me afvroeg waarom ik mezelf als moeder, vrijwillig, in die leeuwenput teruggooide. Ik kan dat ook niet beargumenteren waarom, het is dat ontzettend diepe gevoel waardoor je het ondergaat.

poppysun vindt dit leuk.
  20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hee, nog een stier :) Welkom! Wat betreft de kosten: dat is heel erg afhankelijk van wat voor zorgverzekering je hebt.

Deel Deze Pagina