Dank je wel nee ik zit bij FBTO. Krijg een vast bedrag voor ICSI, als het bedrag van de behandeling meer is, moet ik zelf betalen. De CryoTP, embryoscoop, invriezen van emmy's en alles wat niet bij 'de behandeling' hoort moet ik ook zelf betalen. Wat zijn jullie verzekeringen en vergoedingen?
Hey dames, Ik ben lange tijd weg geweest maar nu weer volop bezig. Heb een stukje bij gelezen @Juffie26 wat vreselijk zeg, heel veel sterkte en @Stiertje73 jij ook balen zulk slecht nieuws. Ik probeer mee te doen voor wat goed nieuws en hoop hierzo. Heb vandaag punctie gehad voor ICSI en tot nu toe gaat alles weer heel goed. 13 eicellen gevonden en 50mln goede zaadcellen terwijl dit tijdens de onderzoeken 2 keer <100.000 was. Voel me behoorlijk beurs nu maar hopelijk niet zonder reden. We worden morgen gebeld over de bevruchtingen en als t goed is dinsdag TP, zou voor mij voor de eerste keer zijn, hopen dat het nu goed gaat! In ieder ieder geval hebben ze als het goed is nu heel goed gekeken of er infecties waren en niets gevonden. Maar dat dit gebeurd was hoorden we vorige keer in NL pas op de dag van de TP dus het blijft nog wel spannend
Ik reageer ff snel. Pno compleet en heb echt niet veel hoeveel betalen en zelfs 4de poging. Nu denk ik niet dat dat je nog gaat lukken maar als zit je maar een av eronder.
Wat betreft verzekering: ik zit bij achmea en krijg NL tarief maar baalde vandaag wel dat er in dd dus vanalles bij komt dat niet in de oorspronkelijke aanvraag zit
Sweet Lilly wat shit Meis, en dan ook nog dat harde nieuws van de verzekering erover heen, daar zit je al helemaal niet op te wachten! Sterkte meid.... Ik zit bij UMC en heb wel 4e en 5e poging vergoed maar alleen voor NL tarief, dus herken de kosten die je noemt die je dan zelf moet betalen. T is zooo veel geld iedere keer.... Trouwens ik heb nog medicatie liggen; meriofert, decapeptyl en gonal. Hier nog iemand die zelf moet betalen en nog zoekt?
@Elocina wat een super bericht! Dit soort berichten geven mij hoop en moed. @Juffie26 Sterkte meid... @sweet lilly En een (hopelijk nog te vroeg getest..) negatieve test en het bericht van de verzekering... Bah! Als je IVF in het buitenland doet, vind ik dat niet een gek bedrag om zelf te moeten betalen. Ik moest ong 1500 euro zelf betalen. Sterkte meid! Ik hoop dat je gewoon te vroeg getest hebt... Vervelend dat je zoveel last hebt. Ik heb het de vorige keer ook gehad, met voor mijn doen veel follikels (stuk of 15). Heeft best lang aangehouden voor mijn gevoel. @Gein houd vol meid!!! Toi toi toi!
Toen ik nog pogingen vergoed kreeg (2015) zat ik bij PNO. Nooit iets hoeven bijbetalen naast het eigen risico. Maar sindsdien zijn er veel dingen veranderd in de verzekering van buitenlandse behandelingen, dus ik weet het zo niet meer.
Nou ik ben vandaag gebeld. Van de 13 eicellen bleken er 12 rijp en daarvan zijn er 8 bevrucht. Ze hebben er nu 4 direct tweecellig ingevroren en 4 in de embryoscoop gedaan. Als het goed is dinsdag terugplaatsing, ik ben zo benieuwd! Vroeg me wel af of het normaal is dat er bij ICSI toch nog zo'n deel goede eicellen afvalt? Je zou haast denken dat bevruchting dan bijna verzekerd is. Niet dat ik klaag hoor, als dit verder goed gaat is het natuurlijk een hele mooie opbrengst.
Het lijkt me dat dat van veel dingen afhankelijk is, vooral van de sperma kwaliteit. Is die slecht en zijn er veel afwijkende spermacellen, dan is de kans mogelijk ook aanwezig dat de goed-uitziende spermacellen toch niet goed zijn. Uiterlijk zegt niet alles. Daarbij is ICSI minder nauwkeurig dan bijv PICSI of IMSI (dan kijken ze veel preciezer naar de spermacel onder een sterkere microscoop. Ik dacht dat bij zowel IVF als ICSI ze in NL een bevruchtings% van ongeveer 60% aan houden. Daar onder is afwijkend. JIj zit echt precies op 60%.
Mijn ervaring met bevruchtingspercentage bij icsi is ook zo ongeveer 60%. Laatste keer ook 8 vd 13, maar ook een keertje meer gehad en een keertje minder. Wat bij icsi kan gebeuren is dat de eicel kapot gaat bij het injecteren van de spermacel. Dat gebeurt vooral als de eicellen nog niet rijp genoeg zijn (of je een onhandige laborant hebt denk ik altijd, het blijft mensenwerk..). Ik heb dat in NL gehad met onze tweede poging, toen maar 2 eicellen bevrucht met icsi, en toen zeiden ze dat de eicellen niet sterk genoeg waren. Maar volgens mij kan het ook dat ze de spermacel injecteren en dat er dan toch niks gebeurt in deling. Ze moeten tweecellig worden willen ze ze invriezen op dag 1. Sterkte met wachten deze week, hopelijk goed nieuws en een mooie tp over een paar dagen!
Goed om te horen, dankjulliewel dames! Net even wat verder dingen van jullie teruggelezen hier. @Animal2307 wat rot dat jullie ICSI nu zonder succes afloopt. Ik hoop dat jullie nog moed en kracht kunnen vinden voor volgend jaar. @sweet lilly morgen pas echt je testdag toch? Hopelijk valt het toch mee! En @Gein ik duim ook voor jou mee!
Meiden; tip verzekering: Basis PNO met module buitenland Aanvullend los bij UMC, pakket 3 (of 4). En ja, dat kan je lis afsluiten, zonder medische selectie Hierdoor krijg je tot 3 pogingen DD zo goed als volledig vergoed, incl scoop en cryo-bewaring. 4e (en 5e) poging krijg je dan via UMC tegen NL tarief vergoed.
Meiden ik verloor vanochtend een klein sliertje bloed. Ik dacht dat mijn menstruatie door kwam dus ik dacht ik doe een test dan weet ik het zeker. Kan ik me concentreren op de volgende behandeling maarrrrrrr kijk
Gein, Wow gefeliciteerd! Spannend hoor. Kiwietje, ik denk ook dat een mooie score is. Hopelijk delen ze mooi door tot toppertjes!